Optiscan Oy:n uusi verkkosivusto

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Optiscan Oy on johtava logistiikka-alalla toimiva teknologiayritys, joka auttaa asiakkaitaan tehostamaan varastoinnin ja tiedonhallinnan prosesseja. Yrityksen palvelutarjontaan kuuluvat niin ohjelmistoratkaisut, laitteet kuin huoltopalvelutkin asiakasyritysten sisälogistiikan parantamiseksi.

Verkkosivu-uudistuksen lähtökohtana oli verkkosivuston toiminnallisuus. Aiempi sivusto oli teknisesti vanhentunut, ja sen toiminta oli rajallista. Oli helpompaa ja järkevämpää uudistaa koko sivusto alustaa myöten.

Tavoitteet

Optiscanilla oli kolme päätavoitetta verkkosivu-uudistukselle:

  1. Visuaalisesti moderni sivusto
  2. Teknologisesti moderni sivusto
  3. Helposti ylläpidettävä sivusto

Uuden verkkosivuston tulisi ennen kaikkea palvella käyttäjien tarpeita. Optiscanin edellinen sivusto sisälsi paljon tietoa, mutta se oli vaikeasti saatavilla. Kaikkosen mukaan tämä johtui vanhentuneesta teknologiasta ja visuaalisesta ilmeestä, jotka pitäisi uudistaa perinpohjaisesti.

Luottamus syntyi markkinointipalveluista

Verkkoasema on Optiscanille tuttu markkinointipalveluiden yhteistyökumppani jo pidemmältä ajalta. Niinpä kun verkkosivu-uudistus tuli ajankohtaiseksi, oli luontevaa pyytää tarjousta jo entuudestaan tutulta toimijalta.

“Pyysimme tarjousta myös Verkkoasemalta, sillä tiesimme, että Verkkoasemalla on myös kokemusta verkkosivuprojekteista ja yritys tuntee jo meidät”, Optiscanin myyntijohtaja Markus Kaikkonen taustoittaa.

“Lopullinen valinta tehtiin kilpailutuksen jälkeen. Verkkoasema pärjäsi siinäkin.”

Verkkosivujen uusi aikakausi

Uusi verkkosivusto suunniteltiin WordPress-alustalle, joka on helposti ylläpidettävä sisällönhallintajärjestelmä. Optiscanissa ollaan tyytyväisiä lopputulokseen.

“Verkkoaseman tuottama verkkosivu vastaa niin visuaalisesti kuin teknologisesti tarpeitamme ja toiveitamme erinomaisesti”, Kaikkonen sanoo. “Projekti pysyi sovitussa aikataulussa ja budjetissa, mikä on hyvän projektin merkki.”

Kaikkosen mukaan yhteistyö Verkkoaseman verkkopalvelutiimin kanssa sujui erinomaisesti, vaikka henkilövaihdoksiakin tapahtui projektin aikana. “B2B-maailmassa muutoksia tulee aina”, Kaikkonen toteaa.

“Viikkoseurannat hoidettiin täsmällisesti ja projekti eteni suunnitellusti.”

Jos hän jotain tekisi toisin, ottaisi hän enemmän aikaa uuden opetteluun. “Sisäisesti tässä ollaan vähän vielä uuden äärellä, mistä mitäkin asiaa muokataan ja mihin kaikkeen muutokset vaikuttavat”, Kaikkonen selventää.

“Jos jotain muuttaisin, käyttäisin enemmän niin omia kuin Verkkoaseman resursseja uuden opetteluun.”

Entäpä minkälaisia terveisiä Kaikkonen haluaa lähettää Verkkis-tiimille?

“Verkkoasemalla on positiivista ja energistä tekemistä. Jatkakaa samalla täsmällisyydellä, niin varmasti saatte iloisia asiakkaita”, Kaikkonen kiteyttää.

Verkkoasemalla on positiivista ja energistä tekemistä. Jatkakaa samalla täsmällisyydellä, niin varmasti saatte iloisia asiakkaita.

Markus Kaikkonen, myyntijohtaja

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Metropolian uusi verkkomedia Metrospektiivi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Metrospektiivi-verkkomedia korvaa aiemmat hajautuneet julkaisukanavat ja tarjoaa luontevan tavan tutustua Metropolia Ammattikorkeakoulun monipuolisiin sisältöihin yhdessä paikassa. Metrospektiivi tukee korkeakouluosaamisen näkyvyyttä Metropolia on pääkaupunkiseudulla toimiva kansainvälinen ja monialainen ammattikorkeakoulu. Metropolia muodostaa yli 18 000 opiskelijan ja yli 1 000 asiantuntijan yhteisön, jossa erilaiset ihmiset ja maailmat kohtaavat. Metropolia toteuttaa korkeatasoista tutkimusta ja kehitystyötä, joiden näkyväksi tekemiseen […] Lue lisää

Camtronic

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Camtronic Oy on hienomekaniikan suunnittelu-, koneistus-, kokoonpano- ja alihankintapalveluja tarjoava yritys. Yrityksen kotipaikka on Ylivieska, mutta asiakkaat sijaitsevat koko Suomen alueella. Camtronicissa tunnistettiin tarve markkinoinnin tuomisesta nykyaikaan. Yritys halusi palvella paremmin niin kotimaisia kuin kansainvälisiäkin asiakkaitaan. Verkkoasema toteutti Camtronicille aluksi verkkopalvelu-uudistuksen, johon sisältyi sisällöntuotanto sekä WordPress-pohjainen modulaarinen sivusto. Modulaarisuus teki sivustosta helposti muokattavan, käyttäjäystävällisen ja […] Lue lisää

Alutec.fi

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Alutec on parveke- ja terassilasituksiin erikoistunut yritys, joka toteuttaa asiakkaidensa tarpeisiin sopivia terassitoteutuksia myös avaimet käteen -periaatteella. Toteutimme Verkkoasemalla Alutecille uuden modulaarisen verkkosivuston, jonka tehtävänä on palvella Alutecin asiakkaita mahdollisimman saumattomasti. Alutecissä toivottiin, että yrityksen palvelut ja tuotteet pääsisivät verkkosivuilla paremmin esille ja niiden tarkastelu olisi selkeää ja vaivatonta. Myös referensseille haluttiin oma osionsa. Toteutimme […] Lue lisää

Suomen Yrittäjäopiston verkkosivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Suomen Yrittäjäopisto on valtakunnallinen koulutus- ja asiantuntijaorganisaatio. Verkossa järjestettäviin koulutuksiin osallistuu vuosittain noin 4000 opiskelijaa. “Verkkosivusto on tärkeä väylä, sillä kaikki toimintamme tapahtuu verkon välityksellä”, Suomen Yrittäjäopiston markkinointi- ja viestintäpäällikkö Taina Hietamäki sanoo. Hietamäki kertoo yhteistyökumppanin löytyneen sisäisen ehdotuksen kautta: “Verkkoasema oli jäänyt henkilökuntamme mieleen sosiaalisesta mediasta, joten jätimme tarjouspyynnön.” Yhtenäinen verkkosivusto käyttäjästä riippumatta “Meille […] Lue lisää

Management Institute of Finland MIF Oy

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

MIF eli Management Institut of Finland on Suomen johtava yksityinen työelämän kouluttaja, jonka asiakkaat etsivät verkosta tietoa koulutuksista, ilmoittautuvat verkon kautta ja myös osallistuvat yhä enemmän koulutuksiin pitkälti etänä verkon yli. MIFin vanhan sivuston rakenne oli pitkälti organisaatio- ja brändilähtöinen, jolloin yksittäisen asiakkaan oli vaikea löytää tarvitsemaansa tietoa. MIF toivoi, että uusi sivusto olisi asiakasystävällinen ja selkeä, tukisi Google-hakuja, toimisi hyvin myös mobiilissa sekä toisi lisää ilmoittautumisia. MIF toivoi […] Lue lisää

Luoto.info – Syöpäjärjestöjen multisite-kokonaisuus

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Luoto.info-verkkopalvelu rakennettiin WordPressin Gutenberg-alustalle multisite-ratkaisulla, tukemaan Syöpäjärjestöjen keskustelutukea eri alueilla ympäri Suomen. Toteutuksessa saavutettavuus, helppo käyttö ja keskitetty sisällönhallinta olivat keskiössä. Luoto.info toimii tärkeänä osana Syöpäjärjestöjen viestintää, tarjoten saavutettavaa tukea syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Kyseessä on 15 sivuston multisite-kokonaisuus, jossa on pääsivusto ja 14 aluekohtaista sivustoa. Samalla rakennettiin Luoto-brändin mukainen upotettava bannerielementti ohjaamaan Luotoon, […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun