Optiscan Oy:n uusi verkkosivusto

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Optiscan Oy on johtava logistiikka-alalla toimiva teknologiayritys, joka auttaa asiakkaitaan tehostamaan varastoinnin ja tiedonhallinnan prosesseja. Yrityksen palvelutarjontaan kuuluvat niin ohjelmistoratkaisut, laitteet kuin huoltopalvelutkin asiakasyritysten sisälogistiikan parantamiseksi.

Verkkosivu-uudistuksen lähtökohtana oli verkkosivuston toiminnallisuus. Aiempi sivusto oli teknisesti vanhentunut, ja sen toiminta oli rajallista. Oli helpompaa ja järkevämpää uudistaa koko sivusto alustaa myöten.

Tavoitteet

Optiscanilla oli kolme päätavoitetta verkkosivu-uudistukselle:

  1. Visuaalisesti moderni sivusto
  2. Teknologisesti moderni sivusto
  3. Helposti ylläpidettävä sivusto

Uuden verkkosivuston tulisi ennen kaikkea palvella käyttäjien tarpeita. Optiscanin edellinen sivusto sisälsi paljon tietoa, mutta se oli vaikeasti saatavilla. Kaikkosen mukaan tämä johtui vanhentuneesta teknologiasta ja visuaalisesta ilmeestä, jotka pitäisi uudistaa perinpohjaisesti.

Luottamus syntyi markkinointipalveluista

Verkkoasema on Optiscanille tuttu markkinointipalveluiden yhteistyökumppani jo pidemmältä ajalta. Niinpä kun verkkosivu-uudistus tuli ajankohtaiseksi, oli luontevaa pyytää tarjousta jo entuudestaan tutulta toimijalta.

“Pyysimme tarjousta myös Verkkoasemalta, sillä tiesimme, että Verkkoasemalla on myös kokemusta verkkosivuprojekteista ja yritys tuntee jo meidät”, Optiscanin myyntijohtaja Markus Kaikkonen taustoittaa.

“Lopullinen valinta tehtiin kilpailutuksen jälkeen. Verkkoasema pärjäsi siinäkin.”

Verkkosivujen uusi aikakausi

Uusi verkkosivusto suunniteltiin WordPress-alustalle, joka on helposti ylläpidettävä sisällönhallintajärjestelmä. Optiscanissa ollaan tyytyväisiä lopputulokseen.

“Verkkoaseman tuottama verkkosivu vastaa niin visuaalisesti kuin teknologisesti tarpeitamme ja toiveitamme erinomaisesti”, Kaikkonen sanoo. “Projekti pysyi sovitussa aikataulussa ja budjetissa, mikä on hyvän projektin merkki.”

Kaikkosen mukaan yhteistyö Verkkoaseman verkkopalvelutiimin kanssa sujui erinomaisesti, vaikka henkilövaihdoksiakin tapahtui projektin aikana. “B2B-maailmassa muutoksia tulee aina”, Kaikkonen toteaa.

“Viikkoseurannat hoidettiin täsmällisesti ja projekti eteni suunnitellusti.”

Jos hän jotain tekisi toisin, ottaisi hän enemmän aikaa uuden opetteluun. “Sisäisesti tässä ollaan vähän vielä uuden äärellä, mistä mitäkin asiaa muokataan ja mihin kaikkeen muutokset vaikuttavat”, Kaikkonen selventää.

“Jos jotain muuttaisin, käyttäisin enemmän niin omia kuin Verkkoaseman resursseja uuden opetteluun.”

Entäpä minkälaisia terveisiä Kaikkonen haluaa lähettää Verkkis-tiimille?

“Verkkoasemalla on positiivista ja energistä tekemistä. Jatkakaa samalla täsmällisyydellä, niin varmasti saatte iloisia asiakkaita”, Kaikkonen kiteyttää.

Verkkoasemalla on positiivista ja energistä tekemistä. Jatkakaa samalla täsmällisyydellä, niin varmasti saatte iloisia asiakkaita.

Markus Kaikkonen, myyntijohtaja

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Kirkon alat ry

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Kirkon alat ry on kirkon aloilla työskentelevien ammattiliitto. Verkkosivusto on jäsenille tärkeä kanava tiedonsaantiin ja asioiden hoitoon. Vanhalla sivustolla esimerkiksi kirjautuminen ei toiminut järkevällä tavalla, vaan sivustolla oli kaksi erillistä järjestelmää joihin kirjautua. Tämä aiheutti hämmennystä salasanojen kanssa ja epätietoisuutta asiakkaiden keskuudessa. Kirkon alat ry halusikin uudesta sivustosta mahdollisimman käyttäjäystävällisen ja tietoturvallisen. Teknisten ominaisuuksien lisäksi […] Lue lisää

Suomen Yrittäjäopiston verkkosivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Suomen Yrittäjäopisto on valtakunnallinen koulutus- ja asiantuntijaorganisaatio. Verkossa järjestettäviin koulutuksiin osallistuu vuosittain noin 4000 opiskelijaa. “Verkkosivusto on tärkeä väylä, sillä kaikki toimintamme tapahtuu verkon välityksellä”, Suomen Yrittäjäopiston markkinointi- ja viestintäpäällikkö Taina Hietamäki sanoo. Hietamäki kertoo yhteistyökumppanin löytyneen sisäisen ehdotuksen kautta: “Verkkoasema oli jäänyt henkilökuntamme mieleen sosiaalisesta mediasta, joten jätimme tarjouspyynnön.” Yhtenäinen verkkosivusto käyttäjästä riippumatta “Meille […] Lue lisää

Oulun kaupungin multisite-verkkopalvelu

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Oulun kaupungin multisite-kokonaisuus Yksi Suomen suurimmista julkisen sektorin WordPress-multisite-hankkeista syntyi Oulussa Asiakastarina pähkinänkuoressa Oulun kaupunki, Suomen viidenneksi suurin kaupunki ja tuleva Euroopan kulttuuripääkaupunki 2026, tunnisti strategisen tarpeen uudistaa ja yhtenäistää laajaa verkkosivustokokonaisuuttaan. Aiempi, sadoista sivustoista koostunut ympäristö, joka oli toteutettu useilla eri teknologioilla ja hyödynsi pääosin Liferay-alustaa, oli palvellut kaupunkia hyvin aikansa. Oulun kaupungilla oli […] Lue lisää

Rakentaja-lehti

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Rakentaja-lehti haluttiin tuoda selvemmin esiin omana julkaisunaan ja samalla kasvattaa sen digitaalista tavoittavuutta. Vanha lehtialusta ei palvellut lukijaa tai toimitusta nykyaikaisella tavalla. Uudessa toteutuksessa tavoitteena oli tehdä lehdestä helposti selattava, ajankohtainen ja visuaalisesti houkutteleva, jotta sisältö tavoittaa entistä laajemman yleisön. Sivusto rakennettiin multisite-toteutuksena osaksi Rakennusliiton verkkopalvelua. Tavoitteet Parantaa Rakentaja-lehden näkyvyyttä ja saavutettavuutta verkossa Houkutella […] Lue lisää

Cron-Tek Oy

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Cron-Tek Oy on lastuavien metallintyöstökoneiden maahantuoja ja myyjäyritys. Yritys on perustettu vuonna 1988, mutta sen juuret ulottuvat 1900-luvun alkupuolelle, jolloin se tunnettiin Cronvallin metallintyöstökoneosastona. Ensimmäinen työstökone myytiin jo vuonna 1906. Yritys tekee pääsääntöisesti konsultoivaa myyntiä. Sen missiona on erinomainen asiakaspalvelu, ja antaa kattavasti tietoa työstökoneista ja niihin liittyvistä teknologioista investointien tueksi. Aiemmat verkkosivut olivat 2010-luvun […] Lue lisää

Kopar

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Koparin koko brändi koki raikastuksen ja myös sivusto haluttiin uudistaa samassa yhteydessä niin tekniikan kuin ulkoisen ilmeen osalta.​ Vanha sivusto oli tukkoinen ja tekstipätkät olivat pitkiä. Uudesta sivustosta haluttiin selkeä ja raikas, mikä kuvastaa paremmin uudistunutta brändi-ilmettä ja tekee sivustosta käyttäjäystävällisemmän. Koparin yhteistyökumppani Staart suunnitteli sivuston leiskan ja me teimme verkkosivuston teknisen toteutuksen leiskan pohjalta. […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun