NYAB Group

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Infrastruktuuriprojekteihin sekä puhtaaseen energiaan erikoistunut ruotsalainen NYAB ja suomalainen uusiutuvan energian kehittäjä Skarta Energy yhdistivät voimansa maaliskuun 2023 lopussa. Yhdistymisen tavoitteena on kiihdyttää vauhtia puhtaan tulevaisuuden rakentamisessa. Tällä hetkellä yli 70 prosenttia konsernin liikevaihdosta tulee Ruotsista, jossa NYAB on saavuttanut poikkeuksellisen kannattavaa orgaanista kasvua ja rakentanut vahvan yrityskulttuurin sekä arvostetun brändin.

Kaimana auttoi NYABia uuden brändi-ilmeen muotoilussa sekä yrityksen verkkosivuston modernisoinnissa ja harmonisoinnissa.

Suunnitteluprosessin ytimessä oli Kaimanan co-design-malli, joka mukautettiin ketterästi projektiin sopivaksi, asiakkaan toiveiden mukaan. Mallia hyödynnettiin paitsi yhteisissä workshopeissa, myös avainhenkilöiden taustahaastatteluissa.

Visuaalisen identiteetin suunnittelun lähtökohtina olivat melko pelkistetty ilme ja katseen pitäminen tulevaisuudessa sekä uusiutuvan energian ja kestävän infran korostaminen. Halusimme erottautua kilpailijoista ja muista perinteisistä rakennusalan toimijoista, jotka ovat usein hyvin maskuliinisia ja värimaailmaltaan tummia.

Uusi brändi on otettu NYABilla hyvin vastaan ja logot, värit ja identiteetti koetaan onnistuneiksi. Suurin muutos tapahtui Ruotsin päässä, jossa käytiin keskustelua siitä, miten uusi brändi istuu uuteen kokonaisuuteen. Kokonaan uuden liiketoiminta-alueen, uusiutuvan energian, mukaan tuominen kokonaisuuteen ei ole helppoa, mutta ketterällä toimijoiden välisellä yhteistyöllä kokonaisuus on nyt ehyt ja toimiva. Co-design ja tarkka projektinhallinta takasivat sen, että hanke, johon tyypillisesti saattaisi kulua kuukausia vietiin läpi onnistuneesti asetetussa tiukassa aikataulussa.

”Uusi brändi-identiteetti on otettu NYABin työntekijöiden keskuudessa kaikkien muutosten keskellä hyvin vastaan. Eri organisaatiotasoja osallistettiin projektiin pitkin matkaa, joten työntekijöillä oli mahdollisuus olla mukana muutosmatkalla koko ajan. Tätä korostetaan myös co-design-työskentelyssä ja se koettiin tärkeäksi.”

–Minna Koistinen, viestintä- ja markkinointijohtaja, NYAB

Uusi ilme haluttiin jalkauttaa verkkoon, jolloin tuli ajankohtaisesti puristaa tiukkaan aikatauluun identiteettiuudistuksen lisäksi myös verkkosivu-uudistus. Kaimana tarttui haasteeseen muovaamalla entisen WordPress-alustan uuteen uskoon. Samalla kun ulkokuori päivitettiin modernimmaksi ja saavutettavammaksi, haluttiin selkeyttää eri kohderyhmien kävijäpolkuja läpi relevanttien sisältöjen kohti yhteydenottoa.

Projekti toteutettiin yhdistämällä kaksi erillistä sivustoa; sijoittajasivusto ja yrityssivusto, yhdeksi kokonaisuudeksi, vanhan yrityssivuston päälle. Tässä vaiheessa ei vielä toteutettu integraatioita, mutta suunnitelmissa on STT:n tiedotteiden integrointi sivustolle nykyisen iframe-upotuksen sijaan.

Ennen projektin aloitusta tehtiin tekninen auditointi, jossa tutkittiin vanhaa lähdekoodia. Auditoinnin perusteella tunnistettiin joitakin heikkouksia ja ongelmia, jonka pohjalta tehtiin suunnitelma tarvittavista korjauksia ja päivityksiä. Korjaustoimenpiteitä suoritettiin vanhassa lähdekoodissa, joiden avulla avulla parannettiin käyttökokemusta, suorituskykyä ja sivuston tietoturvaa.

Sivustolle rakennettiin myös uusia sisältöelementtejä, jotka paransivat käyttökokemusta ja monipuolistivat sisältöä sekä sen hallintaa.

Lisäksi vanhan sivuston ulkoasua päivitettiin ja paranneltiin. Tämä sisälsi visuaalisten elementtien, kuten kuvien ja grafiikoiden päivitystä sekä tyylien ja layoutin päivityksen. Lisäksi tehtiin teknisiä parannuksia käyttöliittymään, kuten navigaatiorakenteiden selkeyttäminen ja sisältöelementtien kehittäminen.

[HUOM! Tämä referenssi on alunperin julkaistu Kaimanan nimissä. Valve osti Kaimanan web-kehityksen ja asiakkuudet loppuvuodesta 2023.]

Lue lisää: B2B-verkkosivuston uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Coxan uusi intranet-verkkopalvelu

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Tekonivelsairaala Coxa Oy on Suomen ainoa ja pohjoismaiden suurin tekonivelleikkauksiin erikoistunut sairaala. Coxassa tehdään Euroopan vaikuttavimpia polvi- ja lonkkatekonivelleikkauksia. Mediasignal toteutti Coxa Oy:lle kattavan intranet-ratkaisun, joka tukee Coxan sisäistä viestintää ja työntekijöiden ohjeistusta. Toteutettu kokonaisuus kattoi projektin läpiviennin ja suunnittelun sekä teknisen toteutuksen ja monipuoliset integraatiot taustajärjestelmiin. Koska intranet on kriittinen työkalu Coxan päivittäisessä potilastyössä, […] Lue lisää

Finsoffat

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Finsoffat on yli 50-vuotias kotimainen perheyritys, joka suunnittelee ja tuottaa sekä vakioituja että toiveiden mukaisesti räätälöityjä sohvia ja huonekaluja laatutietoisille kuluttajille. Finsoffien sohvat valmistetaan Keravalla intohimolla ja käsityöllä laadukkaista materiaaleista. Finsoffien sohvat ja huonekalut kestävät asiakkaiden kodeissa kumppaneina läpi elämän. Digitaalinen ostoprosessi Finsoffien verkkokaupassa ei ollut enää viime vuosina kuitenkaan vastannut kivijalkamyymälöistä tuttua korkeaa laatutasoa. […] Lue lisää

Keslan extranet-verkkopalvelu jälleenmyyjille

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kesla Oyj kehittää työkoneita, teknologiaa ja palveluita asiakkaidensa kestävään menestykseen. Keslan liiketoiminta on keskittynyt kolmeen liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat traktorivarusteet, puunkorjuulaitteet sekä auto- ja teollisuusnosturit. Yhteistyössä Keslan kanssa kehitetty eKesla-järjestelmä tukee globaalia jälleenmyyjäverkostoa ja palvelee loppuasiakkaita ympäri maailman. Järjestelmä mahdollistaa varaosakyselyiden, uusien laitteiden takuurekisteröintien ja takuuhakemusten käsittelyn saumattomasti. Prosessi tarjoaa reaaliaikaisen näkyvyyden kaikille osapuolille, mikä parantaa […] Lue lisää

Eezy Valmennuskeskus

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Valmennuskeskus on lähes 50 vuoden kokemuksellaan Suomen ensimmäinen valmennuskurssien järjestäjä. Valmennuskeskus valmentaa vuosittain noin 13 000 osallistujaa valmistautumaan usean eri yliopistoalan ja ammattikorkeakoulujen valintakokeisiin sekä ylioppilaskirjoituksiin. Aikanaan tekniseksi alustaksi valikoitui räätälöity WordPress & WooCommerce -yhdistelmä, sillä markkinoinnin näkökulmasta sisällöllinen kehittäminen on ollut aina yksi tärkeimmistä ominaisuuksista mihin alustan pitää Valmennuskeskuksen käsissä taipua vaivattomasti. Toisaalta verkkokauppamoottorina […] Lue lisää

Scandic Container

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Scandic Container on kotimainen konttiratkaisuiden uranuurtaja, joka palvelee sekä valtakunnallisesti että maailmanlaajuisesti niin Suomen suurimpia vientiyrityksiä kuin yksityishenkilöitä. Pian 20-vuotisen historiansa aikana Scandic Container on onnistunut rakentamaan itselleen maineen erityisesti erikoisempien konttiratkaisuiden ideoijana, jonka kädenjälki näkyy logistiikan lisäksi niin tapahtumissa, katukuvassa kuin teollisuudessa. Scandic Containerin verkkopalvelu oli jäänyt ajasta jälkeen ja sen kehittäminen teknisesti tai […] Lue lisää

Helsingin yliopiston ylioppilaskunta

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

HYY eli Helsingin yliopiston ylioppilaskunta toimii opiskelijoiden edun puolesta. HYY tekee vaikuttamistyötä niin yliopiston, kaupungin kuin yhteiskunnankin tasolla. HYY:n verkkopalvelu oli alun perin rakennettu toisen toimittajan räätälöidyllä headless CMS -mallilla, jossa WordPress hoiti julkaisujärjestelmän virkaa ja käyttöliittymäkerros oli erillään toteutettu Next.js/React-pohjaisena. Toteutus oli kuitenkin ongelmallinen, sisälsi vanhentuneita kirjastoja, eikä edellisen toimittajan puolelta riittänyt enää osaamista […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun