NYAB Group

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Infrastruktuuriprojekteihin sekä puhtaaseen energiaan erikoistunut ruotsalainen NYAB ja suomalainen uusiutuvan energian kehittäjä Skarta Energy yhdistivät voimansa maaliskuun 2023 lopussa. Yhdistymisen tavoitteena on kiihdyttää vauhtia puhtaan tulevaisuuden rakentamisessa. Tällä hetkellä yli 70 prosenttia konsernin liikevaihdosta tulee Ruotsista, jossa NYAB on saavuttanut poikkeuksellisen kannattavaa orgaanista kasvua ja rakentanut vahvan yrityskulttuurin sekä arvostetun brändin.

Kaimana auttoi NYABia uuden brändi-ilmeen muotoilussa sekä yrityksen verkkosivuston modernisoinnissa ja harmonisoinnissa.

Suunnitteluprosessin ytimessä oli Kaimanan co-design-malli, joka mukautettiin ketterästi projektiin sopivaksi, asiakkaan toiveiden mukaan. Mallia hyödynnettiin paitsi yhteisissä workshopeissa, myös avainhenkilöiden taustahaastatteluissa.

Visuaalisen identiteetin suunnittelun lähtökohtina olivat melko pelkistetty ilme ja katseen pitäminen tulevaisuudessa sekä uusiutuvan energian ja kestävän infran korostaminen. Halusimme erottautua kilpailijoista ja muista perinteisistä rakennusalan toimijoista, jotka ovat usein hyvin maskuliinisia ja värimaailmaltaan tummia.

Uusi brändi on otettu NYABilla hyvin vastaan ja logot, värit ja identiteetti koetaan onnistuneiksi. Suurin muutos tapahtui Ruotsin päässä, jossa käytiin keskustelua siitä, miten uusi brändi istuu uuteen kokonaisuuteen. Kokonaan uuden liiketoiminta-alueen, uusiutuvan energian, mukaan tuominen kokonaisuuteen ei ole helppoa, mutta ketterällä toimijoiden välisellä yhteistyöllä kokonaisuus on nyt ehyt ja toimiva. Co-design ja tarkka projektinhallinta takasivat sen, että hanke, johon tyypillisesti saattaisi kulua kuukausia vietiin läpi onnistuneesti asetetussa tiukassa aikataulussa.

”Uusi brändi-identiteetti on otettu NYABin työntekijöiden keskuudessa kaikkien muutosten keskellä hyvin vastaan. Eri organisaatiotasoja osallistettiin projektiin pitkin matkaa, joten työntekijöillä oli mahdollisuus olla mukana muutosmatkalla koko ajan. Tätä korostetaan myös co-design-työskentelyssä ja se koettiin tärkeäksi.”

–Minna Koistinen, viestintä- ja markkinointijohtaja, NYAB

Uusi ilme haluttiin jalkauttaa verkkoon, jolloin tuli ajankohtaisesti puristaa tiukkaan aikatauluun identiteettiuudistuksen lisäksi myös verkkosivu-uudistus. Kaimana tarttui haasteeseen muovaamalla entisen WordPress-alustan uuteen uskoon. Samalla kun ulkokuori päivitettiin modernimmaksi ja saavutettavammaksi, haluttiin selkeyttää eri kohderyhmien kävijäpolkuja läpi relevanttien sisältöjen kohti yhteydenottoa.

Projekti toteutettiin yhdistämällä kaksi erillistä sivustoa; sijoittajasivusto ja yrityssivusto, yhdeksi kokonaisuudeksi, vanhan yrityssivuston päälle. Tässä vaiheessa ei vielä toteutettu integraatioita, mutta suunnitelmissa on STT:n tiedotteiden integrointi sivustolle nykyisen iframe-upotuksen sijaan.

Ennen projektin aloitusta tehtiin tekninen auditointi, jossa tutkittiin vanhaa lähdekoodia. Auditoinnin perusteella tunnistettiin joitakin heikkouksia ja ongelmia, jonka pohjalta tehtiin suunnitelma tarvittavista korjauksia ja päivityksiä. Korjaustoimenpiteitä suoritettiin vanhassa lähdekoodissa, joiden avulla avulla parannettiin käyttökokemusta, suorituskykyä ja sivuston tietoturvaa.

Sivustolle rakennettiin myös uusia sisältöelementtejä, jotka paransivat käyttökokemusta ja monipuolistivat sisältöä sekä sen hallintaa.

Lisäksi vanhan sivuston ulkoasua päivitettiin ja paranneltiin. Tämä sisälsi visuaalisten elementtien, kuten kuvien ja grafiikoiden päivitystä sekä tyylien ja layoutin päivityksen. Lisäksi tehtiin teknisiä parannuksia käyttöliittymään, kuten navigaatiorakenteiden selkeyttäminen ja sisältöelementtien kehittäminen.

[HUOM! Tämä referenssi on alunperin julkaistu Kaimanan nimissä. Valve osti Kaimanan web-kehityksen ja asiakkuudet loppuvuodesta 2023.]

Lue lisää: B2B-verkkosivuston uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Pien

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Pien edustaa maailman parhaita itsenäisiä pienpanimoita ja käsityöoluita. Pien-universumiin kuuluu Suomen ensimmäinen itsenäinen olutkauppa, maahantuonti ja jakelu, verkkokauppa ja oma panimo. Pien-brändin identiteetti on aina ollut erottuva ja värikäs, mutta universumin kasvaessa oli aika yhtenäistää ja määritellä eri toimintojen logojen, graafisten elementtien, kuvitusten ja valokuvauksen tyyli. Yhteisten työpajojen ja kilpailija-analyysin tuloksena Kaimana auttoi Pientä kiteyttämään […] Lue lisää

Gebwell

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Gebwell on lämmitys- ja jäähdytyslaitteiden myyntiin, valmistamiseen ja kehittämiseen erikoistunut yritys. Vuonna 2007 perustetun Gebwellin pääkonttori ja juuret sijaitsevat Leppävirralla Pohjois-Savossa. Kasvun ja kansainvälistymisen vauhdittamiseksi Gebwell tarvitsi rinnalleen kumppanin rakentamaan uutta brändistrategiaa ja tarinaa, jotta asetettuihin tavoitteisiin päästään niin kotimaassa kuin ulkomailla. Yhteistyö alkoi perusteellisella nykytilanteen kartoituksella ja kilpailijoiden markkinoinnin benchmarkkauksella. Työstimme yhteistyöpajoissa brändistrategian keskeisiä […] Lue lisää

Rakentaja-lehti

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Rakentaja-lehti haluttiin tuoda selvemmin esiin omana julkaisunaan ja samalla kasvattaa sen digitaalista tavoittavuutta. Vanha lehtialusta ei palvellut lukijaa tai toimitusta nykyaikaisella tavalla. Uudessa toteutuksessa tavoitteena oli tehdä lehdestä helposti selattava, ajankohtainen ja visuaalisesti houkutteleva, jotta sisältö tavoittaa entistä laajemman yleisön. Sivusto rakennettiin multisite-toteutuksena osaksi Rakennusliiton verkkopalvelua. Tavoitteet Parantaa Rakentaja-lehden näkyvyyttä ja saavutettavuutta verkossa Houkutella […] Lue lisää

Bolt.Works

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Suomen nopeimmin kasvava henkilöstöpalveluyhtiöltä Bolt.Worksiltä löytyy teknologinen huippuosaaminen ja halu rakentaa uudenlaista työelämää. Heidän kauttaan löydät teollisuuden, logistiikan, hotelli- ja ravintola-alan, rakentamisen, kaupan alan, kiinteistöhuollon sekä toimistopuolen työt ja tekijät nopeasti ja helposti.  Bolt.Works halusi uudistaa verkkopalvelunsa vastaamaan paremmin tämän hetken ja tuleviin vaatimuksiin. Tavoitteena oli ohjata työntekijät ja yritysasiakkaat entistä paremmin pitkälle digitalisoituun prosessiin […] Lue lisää

Oulun kaupungin multisite-verkkopalvelu

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Oulun kaupungin multisite-kokonaisuus Yksi Suomen suurimmista julkisen sektorin WordPress-multisite-hankkeista syntyi Oulussa Asiakastarina pähkinänkuoressa Oulun kaupunki, Suomen viidenneksi suurin kaupunki ja tuleva Euroopan kulttuuripääkaupunki 2026, tunnisti strategisen tarpeen uudistaa ja yhtenäistää laajaa verkkosivustokokonaisuuttaan. Aiempi, sadoista sivustoista koostunut ympäristö, joka oli toteutettu useilla eri teknologioilla ja hyödynsi pääosin Liferay-alustaa, oli palvellut kaupunkia hyvin aikansa. Oulun kaupungilla oli […] Lue lisää

Musiikkituottajat – IFPI Finland ry

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

IFPI on suomalainen edunvalvontajärjestö, joka edustaa musiikin tuottajia ja levy-yhtiöitä maassa. Sen tehtävänä on edistää suomalaista musiikkia ja alan toimintaedellytyksiä sekä valvoa musiikin tekijänoikeuksia ja levymyyntitilastoja. Musiikkituottajat – IFPI Finland toimii yhteistyössä kansainvälisen IFPI:n kanssa ja vaikuttaa musiikkialan kehitykseen niin Suomessa kuin kansainvälisestikin. IFPI:n verkkosivusto oli vanhentunut teknisesti ja kaipasi sen vuoksi saneerausta. Sivustolle kaivattiin […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun