Munuais- ja maksaliitto

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Munuais-ja maksaliitto tarjoaa verkkosivuillaan tietoa munuais- ja maksasairaille, elinsiirron saaneille sekä heidän läheisilleen. Muma.fi sekä elinluovutuskortti.fi -sivustojen lisäksi liitto ylläpitää kahta erillistä tietosivustoa maksa- ja munuaissairauksien ennaltaehkäisystä.

Verkkosivujen uudistuksessa parannettiin pääsivuston käytettävyyttä, tuotiin ulkoasu nykypäivään ja helpotettiin sivustojen ylläpitoa. Projektin aikana liiton ylläpitämät sivustot tuotiin yhteen WordPress Multisite -toteutukseen, jossa erillisiä sivustoja on helppo hallita ja ylläpitää yhdellä työkalulla. Lahjoittamista munuais- ja maksasairaiden tukemiseksi tehtiin sujuvammaksi ja helpommaksi WooCommerce -verkkokaupan avulla.

Mitä tehtiin?

Munuais- ja maksaliiton verkkosivujen tehtävänä on tukea munuais- ja maksasairaita ja heidän läheisiään tarjoamalla tietoa, keräämällä lahjoituksia ja kasvattamalla tietoisuutta sairauksien ennaltaehkäisystä.

Pääsivustona toimivan muma.fi lisäksi liitto ylläpitää kolmea muuta erillistä verkko-osoitetta, joilla jaetaan tietoa elinluovutuksesta ja terveellisten elintapojen tärkeydestä munuaisten ja maksan toiminnalle.

Munuais- ja maksaliitto etsi sivustouudistuksen toteuttajaksi kumppania, jolla on paitsi kokemusta vastaavista, kokonaisvaltaisista sivustouudistuksista, myös kykyä tarjota kattavia ylläpito- ja jatkokehityspalveluita sekä asiakastukea.

Toiveena oli modernisoida verkkosivustoja asiakaslähtöisemmiksi, selkeämmiksi ja visuaalisesti raikkaammaksi. Lahjoituskokonaisuus haluttiin uudistaa, jotta lahjoitusten tekeminen onnistuisi jatkossa helpommin ja olisi sivustolla aiempaa näkyvämmin esillä.

Käyttäjäystävällisyyttä parannettiin myös visuaalisilla elementeillä ja liiton käyttöön suunniteltiin raikkaampi värimaailma ja ilme sivustouudistuksen pohjaksi. Sivustolla tarjotaan vierailijoille myös erilaisia printtioppaita ja esitteitä, joiden tilaamista helpotettiin uudella verkkokauppaominaisuudella.

Itsenäiset verkkosivut helposti hallittavissa

Jotta Munuais- ja maksaliiton sivustojen ylläpito olisi mahdollisimman helppoa, neljä eri sivustoa yhdistettiin uudistuksessa WordPress Multisite -toteutuksen avulla. Nyt kaikkia liiton sivustoja ylläpidetään samasta teknisestä järjestelmästä.

Liiton pääsivu muma.fi tarjoaa tietoa sairauksista ja niiden kanssa elämisestä.

Elinluovutuskortti.fi -sivusto keskittyy tarjoamaan tietoa elinluovutuksesta ja kannustamaan sivun selaajaa tarttumaan toimeen ja ryhtymään hengenpelastajaksi – eli elinluovuttajaksi.

Lisäksi liitto ylläpitää supersankarimunuainen.fi ja mahtimaksa.fi -sivustoja, joilla jaetaan tietoa maksan ja munuaisen suojaamisesta ja sairauksien ennaltaehkäisystä.

WordPress Multisite -toteutus mahdollistaa sen, että yksi tekninen asennus voi sisältää jopa kymmenen erillistä tai itsenäistä verkkosivustoa, joilla on kaikilla oma ilme, verkko-osoite, rakenne, sisällöt, tietokannat ja mediapankki.

Liiton toiveena oli, että sivustojen muokkaaminen olisi jatkossa mahdollisimman yksinkertaista. Samalla mahdollisuus uusien sivustorakenteiden tekemiseen ja luovuuteen haluttiin säilyttää.

Lahjoita liitolle – WooCommerce tarjoaa helpon ja käyttäjäystävällisen lahjoitusominaisuuden

Yksi asiakkaan olennaisimmista tarpeista oli helpottaa lahjoittamista sivustolla. Uudistuksessa lahjoituskokonaisuutta haluttiin korostaa sivulla sekä visuaalisesti, että parantamalla lahjoittamisen käyttäjäystävällisyyttä.

Lahjoitusmahdollisuutta tuodaan sivustolla esiin nyt selkeillä painikkeilla sivuston navigaatiossa ja toistuvina kehotuksina läpi käyttäjäpolun.

Sivustokävijät voivat nyt lahjoittaa liitolle verkossa joko kertalahjoituksena tai toistuvana lahjoituksena ja valita itse, mihin avustuskohteeseen lahjoitussumma ohjataan.

“Uudella sivustolla käyttäjä voi lahjoittaa monella eri tavalla. Kertalahjoittaja voi valita valmiin tai vapaavalintaisen summan, jonka jälkeen lahjoitus tehdään Paytrail-maksupalvelussa omilla verkkopankkitunnuksilla.”

– Poutapilven projektipäällikkö Linnea Eerola

Lahjoituskokonaisuus toteutettiin sivustolle WooCommerce -verkkokaupan avulla.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Pidä Saaristo Siistinä

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Pidä Saaristo Siistinä ry huolehtii Suomen merialueiden, sisävesien, rantojen ja saariston puhtaudesta. Yhdistyksen tavoitteena on muun muassa edistää ja löytää ratkaisuja ympäristöystävälliseen vesillä liikkumiseen. PSS ry:n toiminta-alueet ovat Saaristomeri, Saimaa, Päijänne, Pohjanlahti, Pirkanmaa ja Itäinen Suomenlahti sekä Ahvenanmaa. Poutapilvellä on ollut kunnia tukea tätä tärkeää työtä jo pitkälti toistakymmentä vuotta ja vastasimme myös PSS:n tuoreimmasta […] Lue lisää

Kemiönsaaren aktiviteettikartta-sovellus

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Kemiönsaaren uutta aktiviteettikarttaa ylläpitää Kemiönsaaren kunta. Projektin tavoitteena oli luoda kartta, jonka avulla käyttäjät voivat helposti löytää kaikki urheilu- ja retkeilyaktiviteetit Kemiönsaarella. Kartalle on koottu kunnan, yritysten, ja yhdistysten luomia liikunta- ja retkeilypalveluita helposti millä tahansa laitteella käytettävässä verkkopalvelussa. Kohteita ja reittejä varten toteutettiin integraatio Lipas-tietokannasta, ja kartan sisällönhallintajärjestelmänä toimii WordPress. Tärkeimmät ominaisuudet sisältävät selkeästi […] Lue lisää

Lotta Svärd -säätiö

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lotta Svärd Säätiön tarve verkkosivu-uudistukselle oli tyypillinen: käsissä olivat tekniikaltaan, sisällöltään ja ilmeeltään vanhentuneet verkkosivut. Lisäksi säätiön eri toiminnoilla oli omia verkkosivuja erilaisilla URL-osoitteilla, mikä rikkoi yhtenäistä brändiä ja vaikeutti tiedon löytämistä. Uudistetun verkkosivuston tavoitteena on tukea Lotta Svärd Säätiön brändiä sekä lottaperinnön uudistamista ja tulevaisuuteen suuntautumista. Useat eri säätiön toiminnot, kuten Lottasäätiö, Lottamuseo ja […] Lue lisää

Keslan extranet-verkkopalvelu jälleenmyyjille

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kesla Oyj kehittää työkoneita, teknologiaa ja palveluita asiakkaidensa kestävään menestykseen. Keslan liiketoiminta on keskittynyt kolmeen liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat traktorivarusteet, puunkorjuulaitteet sekä auto- ja teollisuusnosturit. Yhteistyössä Keslan kanssa kehitetty eKesla-järjestelmä tukee globaalia jälleenmyyjäverkostoa ja palvelee loppuasiakkaita ympäri maailman. Järjestelmä mahdollistaa varaosakyselyiden, uusien laitteiden takuurekisteröintien ja takuuhakemusten käsittelyn saumattomasti. Prosessi tarjoaa reaaliaikaisen näkyvyyden kaikille osapuolille, mikä parantaa […] Lue lisää

Coxan uusi intranet-verkkopalvelu

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Tekonivelsairaala Coxa Oy on Suomen ainoa ja pohjoismaiden suurin tekonivelleikkauksiin erikoistunut sairaala. Coxassa tehdään Euroopan vaikuttavimpia polvi- ja lonkkatekonivelleikkauksia. Mediasignal toteutti Coxa Oy:lle kattavan intranet-ratkaisun, joka tukee Coxan sisäistä viestintää ja työntekijöiden ohjeistusta. Toteutettu kokonaisuus kattoi projektin läpiviennin ja suunnittelun sekä teknisen toteutuksen ja monipuoliset integraatiot taustajärjestelmiin. Koska intranet on kriittinen työkalu Coxan päivittäisessä potilastyössä, […] Lue lisää

Huittisten kaupungin verkkosivu-uudistus

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Huittisten kaupungilla oli selkeä tavoite: uudistaa verkkosivusto, joka oli jäänyt teknisesti, visuaalisesti ja rakenteellisesti ajastaan jälkeen. Käytössä ollut vanha järjestelmä ei enää vastannut tarpeita, ja sisältörakenne oli sirpaleinen. ”Sivut olivat olleet jo pitkään sellaiset, että niiden käyttö ei tuntunut nykyaikaiselta. Halusimme samalla vahvistaa kaupungin positiivista mielikuvaa ja parantaa tiedottamisen käytettävyyttä”, kertoo Huittisten kaupungin markkinointi- ja […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun