minunkotini.com-asiakasportaali

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Rajasoft Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Ametro Oy tarjoaa pääkaupunkiseudun suosituinta kotisiivouspalvelua. Yli 2000 asiakasta nauttii puhtaasta arjesta ja lisääntyneestä vapaa-ajasta. Ametron asiakkaat saavat kotiinsa aina saman, tutun siivousparin.

Asiakasportaalilla kasvua liiketoimintaan

Lähtökohta

Ametron asiakasmäärä oli kasvanut ja asiakaspalvelu kuormittunut lisääntyneistä siivousaikojen tiedusteluista ja muutostoiveista. Ametro halusi parantaa asiakaspalvelua ja lyhentää vastausaikoja sekä vapauttaa asiakaspalvelijoiden aikaa myyntiin.

Käyttöliittymäsuunnittelua ja laajoja integraatioita

Ametro oli alkanut palvelumuotoilla uutta asiakasportaalia ja kaipasi teknisen toteuttajan ja käyttöliittymien viimeistelijän.

Rajasoft aloitti hankkeen luomalla kattavan suunnitelman tärkeimmille toiminnoille, tiedonsiirron tarpeille sekä käyttöliittymille.

Rajasoftin tekemän Likeit-integraation avulla saatiin asiakkaiden, kohteiden, työntekijöiden ja työvuorojen tiedot siirtymään myös WordPress:iin ja näin helposti esitettäväksi eri käyttäjärooleille.

Ametrolla laajasti käytössä oleva ZenDesk-viestintäohjelmisto integroitiin osaksi sivustoa varmistamaan, että Minun kotini -palvelualustasta löytyy asiakkaalle kaikki tarvittavat toiminnot myös viestintään.

Palvelualustasta luotiin ensin pilottiversio, jota testattiin käytännössä. Pilottiasiakkaat pystyivät tarkastelemaan ja muokkaamaan tulevia siivousaikojaan, tilaamaan lisää siivouksia ja kommunikoimaan Ametron kanssa. Pilottijakso antoi arvokasta dataa, jonka perusteella käyttöliittymää ja palvelualustan toimintoja selkeytettiin ja viimeisteltiin.

Projekti toteutettiin ketterästi sprintteinä. Edistystä arvioitiin säännöllisesti, ja seuraavista askeleista päätettiin yhdessä. Näin varmistettiin laajan projektin onnistuminen ja sovitussa aikataulussa pysyminen.

”Rajasoftissa on asiantuntevia ja ammattitaitoisia osaajia, joita voi lähestyä matalalla kynnyksellä.”

Ville Haataja
toimitusjohtaja
Ametro Oy

Tulokset

Uusi palvelualusta paransi merkittävästi asiakaspalvelua: Asiakkaat voivat nyt helposti tarkistaa tulevat ja menneet siivouskerrat, perua siivouksen tarvittaessa, ostaa lisäpalveluita ja lähettää viestejä. Asiakasportaali palvelee ympäri vuorokauden, ja selkeän käyttöliittymän ansiosta asiointi on nopeaa ja vaivatonta.

Asiakaspalvelijoilta myyntiin vapautunut aika on auttanut Ametron liiketoiminnan kasvua. Siivoojat ovat tyytyväisiä heille luotuun työntekijänäkymään ja aikaisempaa helpompaan raportointiin.

Tekniset kohokohdat

Helppo käyttöliittymä paransi asiakaspalvelua

Palvelualustasta tehtiin helppokäyttöinen ja moderni. Käyttäjälähtöinen asiakasportaali paransi sekä asiakkaiden että työntekijöiden käyttökokemusta ja tehosti työprosesseja.

LikeIt-järjestelmään integrointi helpotti tietojen hallintaa ja tehosti työntekoa

Rajasoftin tekemä LikeiIT-integraatio paransi asiakaspalvelua ja tehosti työntekijöiden ja työnjohdon työtä. Esimerkiksi siivouskerrat voidaan esittää reaaliaikaisesti Minun kotini -palvelualustalla. Kun siivooja kirjautuu järjestelmään, hän saa saman tien listan tulevan päivän kohteista. Aikaa ja vaivaa säästyy, kun ei tarvitse etsiä oikeita kohteita useiden joukosta.

Kytkentä ZenDesk-järjestelmään tehosti asiakasviestintää

Palvelualusta integroitiin myös Ametron käyttämään ZenDesk-viestintäjärjestelmään. Nyt Ametron asiakasviestintä on yhtenäistä: asiakas voi hoitaa kaiken sähköisen viestinnän Minun kotini -palvelualustan kautta.

Kuvalliset siivousraportit lisäävät luottamusta

Asiakkaiden pyytäessä työntekijöiden on nyt mahdollista tuottaa helposti kuvallinen ennen-jälkeen -siivousraportti. Tämä on saanut erityistä kiitosta asuntojen lyhytaikaiseen vuokraukseen keskittyneiltä asiakkailta. He voivat tarkistaa yhdellä silmäyksellä, onko asunto ollut siivouksen alkaessa sovitussa kunnossa, ja luovuttaa asunnon seuraaville vuokralaisille luottavaisin mielin käymättä itse paikan päällä.

Pitkäjänteinen kehitys jatkuu

Hyvin toteutetun palvelualustan toimintoja jatkokehitetään vastaamaan entistä paremmin vapaa-ajan asuntojen omistajien sekä lyhytaikaiseen vuokraamiseen keskittyneiden asiakkaiden tarpeita. Tulevaisuuden visio on luoda Minun kotini -palvelualustasta kodin hermokeskus.

“Rajasoftin kanssa tehty yhteistyö on ollut erinomaista. He ymmärsivät liiketoimintamme tarpeet ja onnistuivat luomaan ratkaisun, joka paitsi parantaa asiakaspalveluamme, myös tukee liiketoiminnan kasvua. Tekeminen oli ammattitaitoista ja yhteistyö sujuvaa.”

Ville Haataja, toimitusjohtaja, Ametro Oy

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

TET.fi – Työelämätaitojen verkkokurssi

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Oppilaitoksen verkkopalvelu

Tehtävänämme oli suunnitella TET.fi – Työelämätaitojen verkkokurssille helppokäyttöinen ja kokemuksellinen käyttöliittymä ja toteuttaa se kohderyhmää houkuttelevaksi pedagogiseksi kokonaisuudeksi yhteistyössä Lasten ja nuorten säätiön asiantuntijoiden kanssa. WordPress Gutenberg -sisällönhallinnasta suunnittelimme moneen käyttötarkoitukseen mukautuvan, joka mahdollistaa kokemuksellisten oppimiskokonaisuuksien rakentamisen myös tulevaisuudessa. Teoria- ja videosisältöjen lisäksi materiaali sisältää kevyitä ja innostavia tehtäviä, joita nuoret voivat toteuttaa sekä yksin […] Lue lisää

KH Group

Tekijä: Rajasoft Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

KH Group, aikaisemmin Sievi Capital, on kannattavasti kasvava pohjoismainen monialakonserni, joka kehittää liiketoimintaa pitkäjännitteisesti ja luo näin arvoa osakkeenomistajilleen. Halu tehdä asioita yhä paremmin sai KH Groupin käynnistämään strategiamuutoksen pääomasijoitusyhtiöstä monialayhtiöksi. Yrityksen tavoitteena on tulevaisuudessa luoda teollinen konserni, joka keskittyy maanrakennuskaluston toimittaja KH-Koneet Groupin liiketoimintaan. Selkeät ja helposti navigoitavat verkkosivut pörssiyhtiölle Lähtökohta Sijoitusyhtiö Sievi Capital […] Lue lisää

Scanoffice

Tekijä: Rajasoft Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia

Scanoffice Oy on Pohjoismaiden suurin uusiutuvan energian tuotteiden maahantuoja. Vuonna 1984 perustettu kotimainen perheyritys on osa Scanoffice Groupia, joka toimii Pohjoismaiden alueella. Yrityksellä on yli 2 000 jälleenmyyjää ympäri Suomen. Tehokas ja näyttävä verkkosivusto hi-tech-yritykselle Lähtökohta Rajasoft oli luonut myös Scanofficen aikaisemman verkkosivuston vuonna 2018. Yrityksen kasvun ja tuotevalikoiman laajentumisen myötä hyvin toiminut sivusto ei […] Lue lisää

Keski-Suomen Ilmastointihuolto

Tekijä: Rajasoft Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Sisällöntuotantotuki asiakkaalle osana projektia

Raikas verkkosivusto sisäilmaston edelläkävijälle Ilmanvaihdon erikoisosaaja Keski-Suomen Ilmastointihuolto halusi uudistaa sivustonsa vastaamaan paremmin yrityksen toimintaa ja ilmettä. Rajasoft toteutti raikkaan sivuston, joka tuo yrityksen vahvan osaamisen sen ansaitsemalla tavalla esiin. Lähtötilanne Ennen sivustoprojektia Rajasoft ja Keski-Suomen Ilmastointihuolto olivat tehneet yhteistyötä Google-näkyvyyden hankinnassa. Yhteistyön myötä havaittiin, että yrityksen verkkosivut kaipaisivat kokonaisvaltaista päivitystä. Keski-Suomen Ilmastointihuollon vanha sivusto […] Lue lisää

Helsingin Satama

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Projektin osana tehty käyttäjätutkimus oikeilla loppukäyttäjillä

Helsingin Satama uudisti verkkosivunsa yhdessä digitoimisto Karhu Helsingin kanssa. Helsingin Satama on yksi Euroopan vilkkaimmista matkustajasatamista ja Suomen ulkomaankaupan väylä maailmanmarkkinoille. Karhu Helsinki vastasi uuden Portofhelsinki.fi-sivuston konseptoinnista, suunnittelusta ja rakentamisesta tiiviissä yhteistyössä mittavan sisältötyön tehneen Sataman viestintätiimin kanssa. Projektin pohjaksi tehtiin käyttäjätutkimus ja se vietiin läpi samanaikaisesti Sataman brändiuudistuksen kanssa. Uuden sivuston julkaisujärjestelmänä toimii WordPress. […] Lue lisää

Taksien asiointisovellus Tilaustaksit Sydänmaalakalle

Tekijä: Rajasoft Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Uusi PWA-verkkosovellus tehostaa taksipalveluita Kouvolalainen Tilaustaksit Sydänmaanlakka Oy halusi uudistaa taksipalveluissa käyttämänsä sovelluksen helpottamaan sekä kuljettajien että johdon työtä. Rajasoft loi yritykselle selkeän ja kustannustehokkaan PWA-verkkosovelluksen, joka sujuvoittaa työprosesseja ja vähentää kuluja. Lähtökohta Tilaustaksit Sydänmaanlakka Oy etsi korvaavaa ratkaisua aikaisemmin käyttämälleen kalliille ja monimutkaiselle taksisovellukselle, joka sisälsi heille tarpeettomia toimintoja. Yritys halusi kehittää yksinkertaisemman, räätälöidyn […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun