minunkotini.com-asiakasportaali
Ametro Oy tarjoaa pääkaupunkiseudun suosituinta kotisiivouspalvelua. Yli 2000 asiakasta nauttii puhtaasta arjesta ja lisääntyneestä vapaa-ajasta. Ametron asiakkaat saavat kotiinsa aina saman, tutun siivousparin.
Asiakasportaalilla kasvua liiketoimintaan
Lähtökohta
Ametron asiakasmäärä oli kasvanut ja asiakaspalvelu kuormittunut lisääntyneistä siivousaikojen tiedusteluista ja muutostoiveista. Ametro halusi parantaa asiakaspalvelua ja lyhentää vastausaikoja sekä vapauttaa asiakaspalvelijoiden aikaa myyntiin.
Käyttöliittymäsuunnittelua ja laajoja integraatioita
Ametro oli alkanut palvelumuotoilla uutta asiakasportaalia ja kaipasi teknisen toteuttajan ja käyttöliittymien viimeistelijän.
Rajasoft aloitti hankkeen luomalla kattavan suunnitelman tärkeimmille toiminnoille, tiedonsiirron tarpeille sekä käyttöliittymille.
Rajasoftin tekemän Likeit-integraation avulla saatiin asiakkaiden, kohteiden, työntekijöiden ja työvuorojen tiedot siirtymään myös WordPress:iin ja näin helposti esitettäväksi eri käyttäjärooleille.
Ametrolla laajasti käytössä oleva ZenDesk-viestintäohjelmisto integroitiin osaksi sivustoa varmistamaan, että Minun kotini -palvelualustasta löytyy asiakkaalle kaikki tarvittavat toiminnot myös viestintään.
Palvelualustasta luotiin ensin pilottiversio, jota testattiin käytännössä. Pilottiasiakkaat pystyivät tarkastelemaan ja muokkaamaan tulevia siivousaikojaan, tilaamaan lisää siivouksia ja kommunikoimaan Ametron kanssa. Pilottijakso antoi arvokasta dataa, jonka perusteella käyttöliittymää ja palvelualustan toimintoja selkeytettiin ja viimeisteltiin.
Projekti toteutettiin ketterästi sprintteinä. Edistystä arvioitiin säännöllisesti, ja seuraavista askeleista päätettiin yhdessä. Näin varmistettiin laajan projektin onnistuminen ja sovitussa aikataulussa pysyminen.
“Rajasoftissa on asiantuntevia ja ammattitaitoisia osaajia, joita voi lähestyä matalalla kynnyksellä.”
Ville Haataja
toimitusjohtaja
Ametro Oy
Tulokset
Uusi palvelualusta paransi merkittävästi asiakaspalvelua: Asiakkaat voivat nyt helposti tarkistaa tulevat ja menneet siivouskerrat, perua siivouksen tarvittaessa, ostaa lisäpalveluita ja lähettää viestejä. Asiakasportaali palvelee ympäri vuorokauden, ja selkeän käyttöliittymän ansiosta asiointi on nopeaa ja vaivatonta.
Asiakaspalvelijoilta myyntiin vapautunut aika on auttanut Ametron liiketoiminnan kasvua. Siivoojat ovat tyytyväisiä heille luotuun työntekijänäkymään ja aikaisempaa helpompaan raportointiin.
Tekniset kohokohdat
Helppo käyttöliittymä paransi asiakaspalvelua
Palvelualustasta tehtiin helppokäyttöinen ja moderni. Käyttäjälähtöinen asiakasportaali paransi sekä asiakkaiden että työntekijöiden käyttökokemusta ja tehosti työprosesseja.
LikeIt-järjestelmään integrointi helpotti tietojen hallintaa ja tehosti työntekoa
Rajasoftin tekemä LikeiIT-integraatio paransi asiakaspalvelua ja tehosti työntekijöiden ja työnjohdon työtä. Esimerkiksi siivouskerrat voidaan esittää reaaliaikaisesti Minun kotini -palvelualustalla. Kun siivooja kirjautuu järjestelmään, hän saa saman tien listan tulevan päivän kohteista. Aikaa ja vaivaa säästyy, kun ei tarvitse etsiä oikeita kohteita useiden joukosta.
Kytkentä ZenDesk-järjestelmään tehosti asiakasviestintää
Palvelualusta integroitiin myös Ametron käyttämään ZenDesk-viestintäjärjestelmään. Nyt Ametron asiakasviestintä on yhtenäistä: asiakas voi hoitaa kaiken sähköisen viestinnän Minun kotini -palvelualustan kautta.
Kuvalliset siivousraportit lisäävät luottamusta
Asiakkaiden pyytäessä työntekijöiden on nyt mahdollista tuottaa helposti kuvallinen ennen-jälkeen -siivousraportti. Tämä on saanut erityistä kiitosta asuntojen lyhytaikaiseen vuokraukseen keskittyneiltä asiakkailta. He voivat tarkistaa yhdellä silmäyksellä, onko asunto ollut siivouksen alkaessa sovitussa kunnossa, ja luovuttaa asunnon seuraaville vuokralaisille luottavaisin mielin käymättä itse paikan päällä.
Pitkäjänteinen kehitys jatkuu
Hyvin toteutetun palvelualustan toimintoja jatkokehitetään vastaamaan entistä paremmin vapaa-ajan asuntojen omistajien sekä lyhytaikaiseen vuokraamiseen keskittyneiden asiakkaiden tarpeita. Tulevaisuuden visio on luoda Minun kotini -palvelualustasta kodin hermokeskus.
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen