Lotta Svärd -säätiö

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Lotta Svärd Säätiön tarve verkkosivu-uudistukselle oli tyypillinen: käsissä olivat tekniikaltaan, sisällöltään ja ilmeeltään vanhentuneet verkkosivut. Lisäksi säätiön eri toiminnoilla oli omia verkkosivuja erilaisilla URL-osoitteilla, mikä rikkoi yhtenäistä brändiä ja vaikeutti tiedon löytämistä. Uudistetun verkkosivuston tavoitteena on tukea Lotta Svärd Säätiön brändiä sekä lottaperinnön uudistamista ja tulevaisuuteen suuntautumista. Useat eri säätiön toiminnot, kuten Lottasäätiö, Lottamuseo ja Lottagalleria, tuotiin projektissa saman katon alle sivustolle lottasvard.fi.

Sivustouudistuksen tavoitteet

  1. Käytettävyys – Intuitiivinen, teknisesti toimiva sivusto
  2. Saavutettavuus – Kohderyhmän moninaisuus huomioituna
  3. Kohderyhmän huomioiminen – Selkeät sisällöt ja ajantasainen tieto helposti saatavilla
  4. Ketterä reagointi haasteisiin pitää verkkosivuprojektin raiteillaan

“Poutapilven kyky joustaa ja sopeuttaa toimintaansa oli kiitettävä. Saimme vinkkejä, joiden avulla virtaviivaistimme suunnitelmiamme, ja näin hankkeen kustannuksia saatiin pienennettyä”, Lotta Svärd Säätiön viestintä- ja yhteiskuntasuhteiden päällikkö Susan Mykrä kertoo.

Lotta Svärd Säätiö oli toteuttanut alustavaa rakennetyötä jo ennen uudistumisprojektin alkamista. Alkajaisiksi rakennetta kirkastettiin ja suunnitelmia tarkennettiin. Tiukan aikataulun ja budjetin vuoksi projekti päädyttiin jakamaan kahteen osaan, joista ensimmäinen toteutettiin vuonna 2024. Kehitystä jatketaan vuoden 2025 aikana.

Alkuvaiheessa Poutapilven projektiryhmä tutustui tarkoin taustamateriaaleihin ja asiakkaalle toteutettiin ennakkokysely. Konseptin kirkastus -työpajassa projektille määriteltiin tavoitteita ja visuaalista tyyliä. Visuaalisessa suunnittelussa päästiin hyödyntämään säätiön uutta brändiä.

WordPress-ympäristö oli asiakkaalle tuttu jo entuudestaan, joten projektin tekninen määrittely sujui mallikkaasti ja rennosti.

Yhdessä luodaan, yhdessä kehitetään

Lopputuloksena Lotta Svärd Säätiö sai käyttöönsä raikkaan, vaikuttavan ja itsensä näköisen verkkosivuston. Säätiön toiminnan eri osa-alueet on yhdistetty yhden sivuston alle toimivaksi ja helppokäyttöiseksi kokonaisuudeksi.

Uudistettu sivusto ilmentää säätiön arvokasta historiaa ja vaikuttavuutta ollen silti moderni. Lotta Svärd Säätiön brändi kuuluu sivustolla kirkkaana, ja kaikkien palveluiden löytyminen samalta sivustolta helpottaa viestintää.

Yhteistyötä tehtiin rennossa hengessä kohti yhteistä tavoitetta. Onnistuneen sivuston takana seisoo yhteen sulautunut projektitiimi.

Lotta Svärd Säätiön tavoitteena oli alusta asti löytää kumppani, joka auttaa jatkossakin ylläpitämään ja kehittämään sivustoa sekä ylläpitämään sivuston tietoturvaa. Yhteistyö Poutapilven kanssa jatkuu vuoden 2025 aikana seuraavilla vaiheilla ja sivuston sisällön kehittämisellä käyttäjäpalautteen perusteella.

“Poutapilvi nappasi tarjouksen hyväksymisen jälkeen ohjat käsiinsä ja johdatti meitä lempeän lujasti eteenpäin.”

– Susan Mykrä, Viestintä- ja yhteiskuntasuhteiden päällikkö, Lotta Svärd Säätiö


Sinua voisi kiinnostaa myös

Kulttuuripankin uudistunut verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kulttuuripankki – verkkopalvelun kehitys Kulttuuripankki on verkkopalvelu, joka kokoaa yhteen taiteilijat, taideyhteisöt ja tuottajat. Palvelussa kulttuurin- ja taiteen tekijät voivat luoda omia profiileja ja esitellä omia palveluitaan, kuten esityksiä, työpajoja, kiertäviä näyttelyitä sekä asiantuntijapalveluita. Palvelun kuvaus Kulttuuripankki-verkkoalustan tavoitteena on keskittää taide- ja kulttuuripalvelut yhteen paikkaan mikä antaa tekijöille alustan esitellä omia palveluitaan sekä helpottaa tilaajien, […] Lue lisää

Sp-Koti Oy

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Sp-Koti on Säästöpankkiryhmään kuuluva, franchising-pohjalta toimiva ja aidosti paikallinen suomalainen kiinteistönvälitysketju, jolla on noin 80 toimipistettä eri puolilla Suomea sekä kaksi toimipistettä manner-Espanjan suosituimmilla loma-alueilla. Sp-Koti on perustettu vuonna 2010. Kauppamäärillä mitattuna se on Suomen kolmanneksi suurin kiinteistönvälitysketju. Ketjun palveluksessa työskentelee yli 200 kiinteistönvälityksen ja asuntokaupan ammattilaista. Yhtenä spkoti.fi -verkkosivuston uudistusprojektin tavoitteista oli mahdollistaa Sp-Kodin […] Lue lisää

KauppakamariTieto & Ammattikirjasto -verkkopalveluiden uudistus

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Esittely KauppakamariTieto on ammattilaisen verkkotietopankki liiketoiminnan eri osa-alueiden käyttöön. Se sisältää keskeisen tiedon taloushallinnosta, palkoista, verotuksesta, työsuhdeasioista, juridiikasta ja ulkomaankaupasta. Tavoitteet Tilaajan tavoitteena oli uudistaa KauppakamariTiedon ja Ammattikirjaston käyttöliittymä ja ulkoasu vastaamaan nykyistä visuaalista ilmettä. Tavoitteiden keskiössä oli käytettävyyden ja käyttökokemuksen parantaminen sekä eri toimintojen selkiyttäminen käyttäjälle. Omaan lisenssiin kuuluvat tilaukset tuotiin näkyviin auki- ja […] Lue lisää

Suomen Diabetesliitto

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Suomen Diabetesliitto ry on noin 45 000 diabetesta sairastavan, heidän läheistensä ja diabeteksen hoidon ammattilaisten yhteisö. Järjestön toimisto Tampereella työllistää noin 35 asiantuntijaa, jotka edistävät diabeteksen ennaltaehkäisyä, hoitoa ja tukipalveluita. Verkkopalvelu diabetes.fi on liiton tärkein digitaalinen kanava, joka tarjoaa tietoa, tukea ja työkaluja kaikille, joita diabetes koskettaa. Verkkopalvelun uudistus: Yhden sateenvarjon alle Uudistuksen tavoitteena oli […] Lue lisää

Tukiviesti-verkkolehti

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Kun vuosikausia printtilehtenä ilmestynyt Tukiviesti päätettiin siirtää kokonaan verkkoon, Kehitysvammaisten Tukiliitosta otettiin yhteyttä Poutapilveen. Asiakkaan toiveena oli siirtää lehden tuttu lämpö ja positiivisuus verkkoon, samalla parantaen saavutettavuutta ja kasvattaen lukijakuntaa. Verkkolehti, jota voi myös kuunnella Kehitysvammaisten Tukiliiton verkkolehti tukiviesti.fi nostaa esiin haastavia ja ongelmallisia aiheita positiivisella kärjellä. Lehti toimii tiedonlähteenä ja vertaistukena kehitysvammaisille, tukea tarvitseville, […] Lue lisää

Kauppapolitiikka-lehti

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Kauppapolitiikka on ulkoministeriön julkaisema kansainvälisen kaupan media, joka tarjoaa ajankohtaisia uutisia, syvällisiä analyyseja ja näkökulmia globaalin talouden kehityksestä. Neljä kertaa vuodessa ilmestyvä painettu lehti ja jatkuvasti päivittyvä verkkosivusto muodostavat yhdessä kattavan tietokanavan Suomen viennin ja kansainvälisten markkinoiden ajankohtaisista aiheista. Ajankohtaista ja monipuolista sisältöä kaupankäynnistä Kauppapolitiikka käsittelee kansainvälisen kaupan teemoja laaja-alaisesti. Digitalisaation vaikutukset kaupankäyntiin, vihreän siirtymän […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun