Lotta Svärd -säätiö

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Lotta Svärd Säätiön tarve verkkosivu-uudistukselle oli tyypillinen: käsissä olivat tekniikaltaan, sisällöltään ja ilmeeltään vanhentuneet verkkosivut. Lisäksi säätiön eri toiminnoilla oli omia verkkosivuja erilaisilla URL-osoitteilla, mikä rikkoi yhtenäistä brändiä ja vaikeutti tiedon löytämistä. Uudistetun verkkosivuston tavoitteena on tukea Lotta Svärd Säätiön brändiä sekä lottaperinnön uudistamista ja tulevaisuuteen suuntautumista. Useat eri säätiön toiminnot, kuten Lottasäätiö, Lottamuseo ja Lottagalleria, tuotiin projektissa saman katon alle sivustolle lottasvard.fi.

Sivustouudistuksen tavoitteet

  1. Käytettävyys – Intuitiivinen, teknisesti toimiva sivusto
  2. Saavutettavuus – Kohderyhmän moninaisuus huomioituna
  3. Kohderyhmän huomioiminen – Selkeät sisällöt ja ajantasainen tieto helposti saatavilla
  4. Ketterä reagointi haasteisiin pitää verkkosivuprojektin raiteillaan

“Poutapilven kyky joustaa ja sopeuttaa toimintaansa oli kiitettävä. Saimme vinkkejä, joiden avulla virtaviivaistimme suunnitelmiamme, ja näin hankkeen kustannuksia saatiin pienennettyä”, Lotta Svärd Säätiön viestintä- ja yhteiskuntasuhteiden päällikkö Susan Mykrä kertoo.

Lotta Svärd Säätiö oli toteuttanut alustavaa rakennetyötä jo ennen uudistumisprojektin alkamista. Alkajaisiksi rakennetta kirkastettiin ja suunnitelmia tarkennettiin. Tiukan aikataulun ja budjetin vuoksi projekti päädyttiin jakamaan kahteen osaan, joista ensimmäinen toteutettiin vuonna 2024. Kehitystä jatketaan vuoden 2025 aikana.

Alkuvaiheessa Poutapilven projektiryhmä tutustui tarkoin taustamateriaaleihin ja asiakkaalle toteutettiin ennakkokysely. Konseptin kirkastus -työpajassa projektille määriteltiin tavoitteita ja visuaalista tyyliä. Visuaalisessa suunnittelussa päästiin hyödyntämään säätiön uutta brändiä.

WordPress-ympäristö oli asiakkaalle tuttu jo entuudestaan, joten projektin tekninen määrittely sujui mallikkaasti ja rennosti.

Yhdessä luodaan, yhdessä kehitetään

Lopputuloksena Lotta Svärd Säätiö sai käyttöönsä raikkaan, vaikuttavan ja itsensä näköisen verkkosivuston. Säätiön toiminnan eri osa-alueet on yhdistetty yhden sivuston alle toimivaksi ja helppokäyttöiseksi kokonaisuudeksi.

Uudistettu sivusto ilmentää säätiön arvokasta historiaa ja vaikuttavuutta ollen silti moderni. Lotta Svärd Säätiön brändi kuuluu sivustolla kirkkaana, ja kaikkien palveluiden löytyminen samalta sivustolta helpottaa viestintää.

Yhteistyötä tehtiin rennossa hengessä kohti yhteistä tavoitetta. Onnistuneen sivuston takana seisoo yhteen sulautunut projektitiimi.

Lotta Svärd Säätiön tavoitteena oli alusta asti löytää kumppani, joka auttaa jatkossakin ylläpitämään ja kehittämään sivustoa sekä ylläpitämään sivuston tietoturvaa. Yhteistyö Poutapilven kanssa jatkuu vuoden 2025 aikana seuraavilla vaiheilla ja sivuston sisällön kehittämisellä käyttäjäpalautteen perusteella.

“Poutapilvi nappasi tarjouksen hyväksymisen jälkeen ohjat käsiinsä ja johdatti meitä lempeän lujasti eteenpäin.”

– Susan Mykrä, Viestintä- ja yhteiskuntasuhteiden päällikkö, Lotta Svärd Säätiö


Sinua voisi kiinnostaa myös

Suomen Diabetesliitto

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Suomen Diabetesliitto ry on noin 45 000 diabetesta sairastavan, heidän läheistensä ja diabeteksen hoidon ammattilaisten yhteisö. Järjestön toimisto Tampereella työllistää noin 35 asiantuntijaa, jotka edistävät diabeteksen ennaltaehkäisyä, hoitoa ja tukipalveluita. Verkkopalvelu diabetes.fi on liiton tärkein digitaalinen kanava, joka tarjoaa tietoa, tukea ja työkaluja kaikille, joita diabetes koskettaa. Verkkopalvelun uudistus: Yhden sateenvarjon alle Uudistuksen tavoitteena oli […] Lue lisää

Elonen – uusi verkkosivusto

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Elonen halusi verkkosivuston, joka palvelee paremmin kaikkien heidän kohderyhmiensä tarpeita. Kuluttajat etsivät tuotteita, reseptejä ja lähintä kahvilaa. Kauppiaat ja HoReCa-asiakkaat kaipasivat kattavaa tuotepankkia ja bränditietoa. Vanha sivusto ei enää taipunut näihin tarpeisiin. Tavoitteet Tuoda Elosen brändiä paremmin esiin Selkeyttää rakenteita eri käyttäjäryhmien näkökulmasta Esitellä koko tuotevalikoima selkeästi ja suodatettavasti Tarjota ländärit sesongeille, ruokavalioille ja […] Lue lisää

Centria-ammattikorkeakoulun verkkokauppa

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Centria ammattikorkeakoulu on noin 4400 opiskelijan ja 340 työntekijän ammattikorkeakoulu, joka tuottaa ja tarjoaa osaamista suurella sydämellä. Toteutimme aikaisemmin Centrian verkkopalvelun, jota nyt laajennettiin uudella verkkokaupalla. Woocommerce-verkkokaupasta voi valita verkkokoulutuksia, ilmoittautua täydennyskoulutuksiin sekä tilata eri alojen asiantuntijoita selvityskäynneille. Myytäviä koulutuksia ovat esimerkiksi Excel perusteet, Tiedon visualisointi Power BI-työkalulla, O365 verkkotyövälineenä, WordPress ja aloittavan esihenkilön tietopaketti […] Lue lisää

Huittisten kaupungin verkkosivu-uudistus

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Huittisten kaupungilla oli selkeä tavoite: uudistaa verkkosivusto, joka oli jäänyt teknisesti, visuaalisesti ja rakenteellisesti ajastaan jälkeen. Käytössä ollut vanha järjestelmä ei enää vastannut tarpeita, ja sisältörakenne oli sirpaleinen. ”Sivut olivat olleet jo pitkään sellaiset, että niiden käyttö ei tuntunut nykyaikaiselta. Halusimme samalla vahvistaa kaupungin positiivista mielikuvaa ja parantaa tiedottamisen käytettävyyttä”, kertoo Huittisten kaupungin markkinointi- ja […] Lue lisää

Koulutuskeskus Salpauksen uusi verkkosivusto

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kun Koulutuskeskus Salpaus päätti uudistaa verkkosivustonsa, kyseessä oli paitsi tekninen päivitys, myös kokonaisvaltainen kulttuurinmuutos. Vanhat, organisaatiolähtöiset sivut eivät enää vastanneet opiskelijoiden, hakijoiden ja yritysasiakkaiden tarpeisiin. Pitkän ja perusteellisen kilpailutusprosessin jälkeen kumppaniksi valikoitui Poutapilvi, jonka kanssa lähdettiin rakentamaan aidosti käyttäjälähtöistä verkkopalvelua. Laajan palvelumuotoiluprosessin, teknisten integraatioiden ja tiiviin yhteistyön tuloksena syntyi sivusto, joka palvelee käyttäjiään selkeästi, saavutettavasti […] Lue lisää

Luoto-hankkeen verkkosivusto

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Yhdistimme strategisen palvelumuotoilun ja ekologisen teknologiaosaamisemme luodaksemme Uudenmaan liiton Luoto-hankkeelle digitaalisen alustan, joka vauhdittaa luovien alojen kestävyysmurrosta. Loimme helppokäyttöisen ja innostavan tietopankin, joka palvelee, yhdistää ja tukee koko toimialaa. Uudenmaan liitto on 1,8 miljoonan asukkaan maakunnan strateginen suunnittelija ja kehittäjä, jonka keskiössä ovat alueen kansainvälisyys, vetovoima ja asukkaiden hyvinvointi. Tulevaisuuteen suuntautuvana toimijana liitto tarttuu aktiivisesti […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun