Newsec – Larun Kehräämö
Historialliselle teollisuusmiljöölle vahva brändi ja modernit nettisivut
Lauttasaaressa Kiviaidankadulla sijaitsevalle Larun Kehräämölle luotiin tunnettuuden lisäämiseksi modernit verkkosivut sekä vahva omaleimainen brändi, nimeä myöten.
Lähtökohta – Lisää vuokralaisia uniikkeihin toimistotiloihin
Lauttasaaressa Kiviaidankadulla sijaitseva toimistotalo omaa pitkän historian entisenä villakehräämönä. Rakennus on yksi Lauttasaaren vanhimmista, sillä toiminta rakennuksessa on alkanut jo 1950-luvulla. Nykyiset mittansa rakennus sai vuonna 1966 kasvaen koko korttelin laajuuteen. Jo tällöin rakennus käsitti vain vuokraustoimintaan tarkoitettuja tiloja. Tehdastoiminta alueella loppui 1974, mutta arvokas rakennus jatkaa elämäänsä modernin työn mahdollistajana.
Nykypäivänäkin vuokraustoiminta jatkuu Newsecin avulla ja historiallinen teollisuusmiljöö tarjoaa rouheat puitteet toimistotiloina. Toimistotiloja oli kuitenkin paljon vapaana, joten tavoitteena oli saada lisää vuokralaisia tiloihin. Mielikuvaksi haluttiin luoda rento teollisuushenkinen toimistotila, johon erilaiset vuokralaiset ovat tervetulleita. Kohteen brändäyksellä sekä tunnettuuden lisäämisellä haluttiin myös nostaa Larun Kehräämö yhdeksi Lauttasaaren maamerkiksi.
Näkemys – Historialliselle teollisuusmiljöölle uusi identiteetti
Erottuakseen toimitilamarkkinoilla toimitilalle tarvittiin uusi nimi sekä brändi. Vaikka miljöö on erittäin uniikki sekä toimitilat laadukkaat, rakennus ei ollut kovin tunnettu toimitilamarkkinoilla. Myöskään imago ei vastannut todellisuutta.
Rakennukselle rakennettiin viestinnällinen sekä visuaalinen identiteetti, joilla tuotiin esiin vetovoimatekijät. Kohderyhmä huomioiden vetovoimatekijät esitettiin nykyaikasella, kohderyhmää puhuttelevalla tavalla.
Lopputuloksena rakennukselle syntyi uusi nimi, Larun Kehräämö. Lisäksi rakennuksen ympärille luotiin vahva omaleimainen brändi sekä modernit nettisivut, jotka asemoivat toimistotalon Stadin rouheimpana toimitilana. Logo sai inspiraationsa rakennuksen pohjapiirroksesta.
Toteutus – Verkkosivuilla ja brändäyksellä lisää houkuttelevuutta
Avidly toteutti Larun Kehräämölle uudet WordPress-verkkosivut. Sivut haluttiin pitää selkeänä, mutta samalla tuoda esille Larun Kehräämön uusi vahva viestinnällinen identiteetti sekä visuaalisuus. Sivulle lisättiin tiloja.fi -tilasovite, jonka avulla kaikki Larun Kehräämön toimitilat on tuotu verkkosivulle ja potentiaalisen asiakkaan on helppo tutkia toimitiloja.
Avidlyn avulla Larun Kehräämölle luotiin selkeät WordPress-sivut sekä viestinnällinen brändi-identiteetti ja visuaalinen ilme, aina nimeä myöten.