Kuntarahoitus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Erityistä: Testatusti tietoturvallinen palvelu

Kuntarahoitus on yksi Suomen suurimmista luottolaitoksista, joka tarjoaa laajan valikoiman rahoituspalveluja kunta- ja hyvinvointisektoreille sekä valtion tukemaan asuntotuotantoon. Yhtiö on oman asiakaskuntansa merkittävin rahoittaja Suomessa. Kuntarahoituksen tavoitteena on olla asiakaskuntansa tärkein rahoituksen kumppani, ja se kehittää jatkuvasti palveluitaan vastaamaan asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin.

Verkkopalvelun uudistuksen vaatimusmäärittelystä ja kilpailutuksesta vastasi konsulttitoimisto North Patrol, jolla on laajaa kokemusta suurten verkkosivustohankkeiden kilpailutuksista. Kilpailutuksen pohjalta redandblue valittiin toteutuskumppaniksi uudistusprojektille.

Verkkopalvelun uudistus – tavoitteet ja kohderyhmät

Nykyisen verkkopalvelun konseptia Kuntarahoitus päivitti yhteistyössä North Patrolin kanssa ja samassa yhteydessä päätettiin uudistaa koko verkkopalvelu. Alustavan vaatimusmäärittelyn yhteydessä päätettiin, että julkaisujärjestelmänä jatkaa WordPress, jonka todettiin mahdollistavan kustannustehokkaan kehittämistyön.

Verkkopalvelulla on tärkeä rooli Kuntarahoituksen viestinnässä, asiakastyössä ja sijoittajasuhteiden rakentamisessa. Lähtökohtana uudistukselle oli tarve kehittää verkkopalvelu, joka tuo paremmin palvelut esiin sidosryhmä- ja sektorikohtaisesti. Uudistettuun Kuntarahoitus.fi-sivustoon yhdistettiin myös ennen erillinen, englanninkielinen Munifin.fi-sivusto. Kahden sivuston yhdistämisen tarkoituksena on jatkossa helpottaa sisällön hallinnointia sekä selkeyttää brändien yhteyttä osana Kuntarahoituksen brändimielikuvaa.

Palvelun tärkeimmät kohderyhmät ovat Kuntarahoituksen asiakkaat, yhteistyökumppanit ja sijoittajat. Jokaisella ryhmällä on erilaiset tarpeet verkkosivuston suhteen, ja nämä tarpeet otettiin huomioon uudistuksessa. Myös Kuntarahoituksen työnantajamielikuvaa toivottiin tuotavan uudistetulla palvelulla vahvemmin esiin.

Palvelun ytimessä sujuvat integraatiot

Tekniset lähtökohdat ja vaatimukset verkkopalvelun toiminnallisuuksille ja tietosisällölle kuvattiin kattavassa North Patrolin vaatimusmäärittelyssä. Tehtäväksi jäi tarkentaa näitä vaatimuksia järjestelmän toteuttamisen edellyttämälle tasolle. Määrittelyn tarkennuksessa tuli myös täsmentää sivustolle tarvittavat käyttöoikeusmallit, integraatiot sekä migraatioon liittyvät yksityiskohdat.

Tarkennusvaiheen aikana yhdessä työskentely oli tiivistä, jotta molemmille osapuolille syntyi ymmärrys toteutettavan ratkaisun sisällöstä. Lopputuloksena tulevasta verkkopalvelusta kuvattiin tarkemmin sivuston sisältötyypit, sivuelementit ja toiminnallisuudet sekä julkaisujärjestelmän ratkaisut.

Active Directory (AD) -integraatio

Active Directory (AD) -integraatio mahdollistaa Kuntarahoituksen työntekijöille turvallisen ja sujuvan kirjautumisen verkkopalveluun. Tämä parantaa tietoturvaa ja vähentää erillisten käyttäjätunnusten ja salasanojen hallinnan tarvetta. Lisäksi AD-integraatio nopeuttaa kirjautumisprosessia ja parantaa sisällönsyöttäjien käyttökokemusta.

Pörssitiedotteiden tuonti

Automaattinen integraatio pörssitiedotteiden tuomiseksi WordPressiin varmistaa, että Kuntarahoituksen sijoittajat ja muut sidosryhmät saavat ajantasaisen ja luotettavan tiedon suoraan verkkosivustolta. Tämä vähentää manuaalisen päivittämisen tarvetta ja mahdollistaa tiedotteiden välittömän julkaisemisen. Ajantasaiset pörssitiedotteet lisäävät sivuston luotettavuutta ja vahvistavat Kuntarahoituksen läpinäkyvää viestintää sijoittajille ja asiakkaille.

Asiakaspolkujen selkeyttäminen ja sisällönhallinnan helpottuminen

Uudistuksessa kiinnitettiin erityistä huomiota käyttäjäkokemuksen parantamiseen. Sivuston ulkoasu suunniteltiin Kuntarahoituksen brändin mukaisesti ja suunnittelussa otettiin huomioon erityyppisten elementtien yhtenäinen käyttökokemus ja monikäyttöisyys. Mobiilikäyttöisyyteen ja saavutettavuuteen kiinnitettiin huomiota koko prosessin ajan.

Verkkosivuston ylläpitäjät hallitsevat sisältöä WordPressin Gutenberg-lohkoeditorilla, johon toteutettiin useita räätälöityjä lohkoja helpottamaan sisällöntuotantoa. Lohkoeditori tarjoaa modulaarisen tavan tuottaa ja taittaa eri tyyppisiä sisältösivuja. Verkkosivuston sisältöä lajitellaan eri sisältötyyppeihin, joita ovat esimerkiksi artikkelit, talouden ajankohtaiskatsaukset, tiedotteet, raportit ja podcastit. Kuntarahoitus tuottaa monipuolisia asiantuntijasisältöjä, joille suunniteltiin kutakin sisältötyyppiä tukevat, räätälöidyt esittämistavat. Uudistuksen yhteydessä vanhalta sivulta migroitiin sisällöt uuteen järjestelmään, mikä helpotti sisällöntuottajien työtä ja varmisti näin saumattoman siirtymän uuteen järjestelmään.

Analytiikka ja asiakaspalaute jatkokehityksen tukena

Uudistettu verkkopalvelu julkaistiin kesäkuussa 2024. Uusittu palvelu on saanut käyttäjiltä kiitosta nykyaikaisesta ja selkeästä ilmeestään sekä sisällön hahmotettavuudesta. Verkkopalvelun käyttöä seurataan Matomo-analytiikkatyökalulla, joka tarjoaa kattavaa dataa käyttäjäkäyttäytymisestä. Jatkuva kehitystyö keskittyy parantamaan sivuston hakukonelöydettävyyttä sekä käytettävyyden parantamista.

Jatkuva kehitystyö on olennainen osa Kuntarahoituksen strategiaa ja asiakkaan kanssa pidetään säännöllisesti kuukausikokouksia, joissa päätetään seuraavat kehityskohteet. Jatkuvan kehityksen tavoitteena on taata verkkopalvelun entistäkin parempi saavutettavuus ja käytettävyys.

On ollut hienoa tutustua redandbluen tiimiin. Projektissa syntyi alusta asti kokemus siitä, että teemme työtä aidosti yhdessä ja että redandbluelaiset ovat luonnollinen jatke omalle tiimillemme. Tiimin omistautuminen ja työn laatu olivat erinomaisia, ja jatkamme innolla sivuston jatkokehittämistä.

Heidi Penttinen Viestintäpäällikkö, Kuntarahoitus

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Optiscan Oy:n uusi verkkosivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Optiscan Oy on johtava logistiikka-alalla toimiva teknologiayritys, joka auttaa asiakkaitaan tehostamaan varastoinnin ja tiedonhallinnan prosesseja. Yrityksen palvelutarjontaan kuuluvat niin ohjelmistoratkaisut, laitteet kuin huoltopalvelutkin asiakasyritysten sisälogistiikan parantamiseksi. Verkkosivu-uudistuksen lähtökohtana oli verkkosivuston toiminnallisuus. Aiempi sivusto oli teknisesti vanhentunut, ja sen toiminta oli rajallista. Oli helpompaa ja järkevämpää uudistaa koko sivusto alustaa myöten. Tavoitteet Optiscanilla oli kolme päätavoitetta […] Lue lisää

Hoitotyön verkosto Hoiverken uusi verkkosivusto

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Suunnittelimme ja toteutimme WordPress-verkkosivut Hoito­työn kansallinen vertais­kehittämisen verkosto Hoiverkelle. Hoiverken tarkoituksena on edistää hoitotyön laadun seurantaa, ja mahdollistaa syntyvän tiedon hyödyntäminen. Syksyllä 2016 Yliopistosairaaloiden kesken käynnistettiin yhteistyö hoitotyösensitiivisten tulosten kansalliseksi kokoamiseksi. Verkostossa on tällä hetkellä mukana 15 hyvinvointialuetta tai yhtymää. Hoiverke tukee johtamista, työntekijöitä, hoitotyön professiota sekä turvaa laatua potilaille. Ilme ja sivut uudelle organisaatiolle […] Lue lisää

Kuluttaja.fi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Uutissivusto, verkkolehti tai blogi, Verkkokauppa

Kuluttaja-lehti on Suomen suurin testaaja. Lehti testaa tuotteet puolueettomasti puolestasi, jotta saat rahoillesi parasta vastinetta. Kuluttaja-lehteä ylläpitää Kuluttajamedia ry, joka valvoo kuluttajan oikeuksia. Kuluttaja on julkaissut lehteä jo vuodesta 1967 saakka. Palvelusta löytyy myös musta lista ja lukuisia artikkeleita vuosien varrelta. Lähtökohdat Kuluttajan verkkopalvelu kaipasi uudistamista. Yhdistys oli siirtymässä Salesforce-järjestelmään, ja samalla palvelu haluttiin uudistaa. […] Lue lisää

Editkilpailun uusi verkkosivusto

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Redandblue pääsi uudistamaan Editkilpailun verkkosivut keväällä 2023. Editkilpailu on Aikakausmedian järjestämä kilpailu, jossa palkitaan vuosittain aikakausmedia-alan parhaita osaajia ja toteutuksia toimituksellisissa sekä markkinoinnillisissa sarjoissa. Kilpailun tarkoituksena on nostaa esiin alan monipuolisia onnistumisia ja kannustaa kehittämään entistä laadukkaampaa aikakausmediajournalismia ja -mainontaa sekä liiketoiminnallisia ratkaisuja. Ennen verkkosivuprojektia Editkilpailu oli uudistamassa visuaalista ilmettään. Sen myötä myös sivuston ilme […] Lue lisää

Grafia.fi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa

Grafia on visuaalisen viestinnän suunnittelijoiden järjestö. Lähes 1300 ammattilaisen yhteisö edistää visuaalisen viestinnän suunnittelun alaa ja ajaa jäsentensä etua. Uudistettu Grafian verkkopalvelu esittelee graafisia suunnittelijoita, jakaa tietoa alasta sekä ajankohtaisista näyttelyistä ja tapahtumista. Grafialla on myös oma näyttelytila Luonnos, ja se järjestää vuosittain alan tunnetuimman visuaalisen viestinnän kilpailun Vuoden Huiput, jolla on myös oma verkkosivusto […] Lue lisää

Helsingin Aikuisopiston verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Oppilaitoksen verkkopalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Helsingin aikuisopisto, opiston peruskoulu ja Aktiivi-Instituutti uudistettiin ja yhdistettiin multisite-verkkopalveluksi. Helsingin aikuisopisto on yksi Suomen suurimmista yksityisistä kansalaisopistoista ja kaikille avoin oppimisen ja hyvinvoinnin keskus. Vuonna 2021 opisto järjesti yli 1400 erilaista kurssia ja koulutusta. Opistoa ylläpitää Toimihenkilöjärjestöjen Opintoliitto TJO ry ja Aktiivi-Instituutti, peruskoulu sekä työvoimakoulutus kuuluvat samaan organisaatioon. Toteutimme Helsingin aikuisopistolle verkkopalvelu-uudistuksen, jossa yhdistettiin […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun