Kekkilä-BVB

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Verkkokauppa -kategoriasivulta.

Aloitimme yhteistyön kansainvälisen Kekkilä-BVB:n kanssa keväällä 2019 tavoitteenamme luoda selkeyttä eri sivustojen välille Kekkilän yritysfuusion pohjalta. Kokonaisvaltaisen uudistuksen tavoitteena oli selkeämpi käyttökokemus ja kustannustehokkaampi kehitys. Pyrimme löytämään ratkaisun suureen sivumäärään, joka tulee tulevaisuudessa kasvamaan entisestään.

Ensimmäisessä vaiheessa lähdimme liikkeelle uuden organisaation omasta sivusta kekkilä-bvb.comista ja teimme strategiatyötä selvittääksemme eri sivustojen tarkoituksen ja käyttäjäryhmät, jotta uusittava domainrakenne tukisi hakukonenäkyvyyttä parhaalla mahdollisella tavalla. Kekkilän aiemmat sivustot olivat visuaalisesti näyttäviä, mutta käyttäjäkokemus ja tavoitteellisuus oli jäänyt visuaalisuuden jalkoihin. Käyttäjistä kerättyä dataa ei hyödynnetty riittävän hyvin, eikä sivustolle tulevia käyttäjiä onnistuttu ohjaamaan eteenpäin.

Projektin alkuvaiheessa suurimpana haasteena oli eri sivustojen yhteensopivuus Kekkilän uudenorganisaatiorakenteen ja brändistrategian kanssa. Seitsemästä hajanaisesta sivustosta osa oli toteutettu B2B- ja osa B2C-fokuksella. Eri sivustot pyörivät eri versioilla samasta koodipohjasta, josta löytyi auditoinnin perusteella teknisiä haasteita. Halusimme muodostaa yhtenäisen, jatkuvasti kehittyvän kokonaisuuden. Koodipohjan tuli olla yhtenäinen ja sivustojen kehitys tapahtua niin, että yhden sivuston parannukset hyödyttäisivät myös muita sivustoja. Liiketoimintayksiköistä lähdimme ensin kehittämään Retail & Landscaping -sivustoja.

Projekti alkoi perusteellisella käyttäjätutkimuksella, jonka tavoitteena oli käyttäjäryhmien sekä niiden tarpeiden identifiointi ja palvelupolkujen mallinnus. Vertaamalla nykyisiä sivustoja tavoitteellisiin palvelupolkuihin voitiin helposti havaita kehittämistarpeita ja uusia palveluideoita.

Jokaisella Kekkilän sivustolla on omat tavoitteensa, jotka voivat vaihdella sivujen katselukerroista tuotteiden myyntiin, yhteydenottoihin tai jonkin tietyn tiedon löytämiseen. Tavoitteiden saavuttamista varten oli olennaista asettaa jokaiselle sivustolle luotettava mittaus ja seurata käyttäjäpolkuja jatkuvasti.

Määrittelimme sivustojen tavoitteet, kävijäryhmät sekä kanavat ja työstimme toiminnan seuraamiseksi raporttipohjan Google Data Studiolla. Sen kautta ylläpitäjät voivat seurata tavoitteiden täyttymistä ja käyttäjien toimintaa reaaliaikaisesti. Sivuston toiminnallisuuksien jatkuva testaaminen auttaa kehittämään Kekkilän sivustoa käyttäjien toiveiden mukaisesti.

Aiemmin Kekkilän sivustot palvelivat useita eri asiakasryhmiä eri sivustoilla, ja siksi sivustot kilpailivat keskenään hakukonenäkyvyydestä. Perusteellisen domain-strategian ansiosta pienemmätkin domainit palvelevat nyt eri käyttäjäryhmiä kattavan ylätason navigaation avulla. Olemme panostaneet myös sivuston orgaanisen liikenteen optimointiin, jonka avulla olemme voineet varmistaa Kekkilälle paremman hakukonenäkyvyyden sekä vastata potentiaalisten asiakkaiden hakutoiveisiin.

Toisessa vaiheessa uudistimme jälleenmyynnin ja maisemoinnin domainit yhdeksi multisite-sivustoksi käyttäen WordPress-sisällönhallintajärjestelmää ja omaa Everblox-ratkaisuamme. Multisite varmistaa, että käyttäjät voivat kirjautua kaikille sivustoille yhdestä paikasta. Sivustojen kieliversiot toteutettiin Polylang Pro -lisäosalla ja sivuston lomakkeet Salesforcella.

Kehitimme Kekkilälle myös käyttöliittymäkirjaston, jonka tarkoituksena on vähentää jatkokehityksen kuluja: Kekkilä-BVB voi hyödyntää kehitettyjä elementtejä kaikilla sivuistoillaan, sillä niiden koodipohja on yhtenäinen. Kehitimme Kekkilälle myös uuden verkkokaupan WooCommercen päälle.

Uudistimme myös Kekkilä Garden & Hasselfors Garden -jälleenmyyntisivustot yhdeksi multisiteksi, jotta sisällönhallinta helpottuisi ja tehostuisi. Design on yhdenmukainen sivusta riippumatta, mikä tekee jatkokehityksestä kustannustehokkaampaa.

Halusimme antaa Kekkilän markkinoinnille parhaat mahdolliset välineet sisällöntuotantoon. Sivuston ylläpidon ja päivityksen tuli olla mahdollisimman nopeaa ja vaivatonta. Tämä saavutettiin Everblox-työkalulla, joka räätälöitiin Kekkilän visuaaliseen brändiin sopivaksi. Sisällöntuottajat voivat nyt luoda kokonaan uusia sivuja tai muokata olemassa olevien sivujen rakennetta helposti. Tämä tekee sivuston jatkokehityksestä huomattavasti kustannustehokkaampaa, kuin aiemmin.

Multisite-kokonaisuus tekee useiden sivujen hallinnasta helppoa, sillä yhdelle sivulle kehitettyä moduulia voi käyttää myös kaikilla muilla sivuilla. Käyttöliittymäkirjasto puolestaan varmistaa, että Kekkilän ammattilaiset voivat rakentaa uusia sivustoja hyödyntämällä aiemmin luotuja rautalankamalleja. Tämä nopeuttaa merkittävästi sivustojen kehittämistä ja suunnitteluvaihetta.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Hämeen ammattikorkeakoulu

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Aloitimme yhteistyömme Hämeen ammattikorkeakoulun kanssa keväällä 2023. Mainostoimisto Kuudennen brändityön ja mallisivujen pohjalta lähdimme toteuttamaan modernia WordPress-sivustoa, joka palvelisi sekä nykyisten, että tulevien opiskelijoiden tarpeita. Hamk.fi-sivuston tärkein tehtävä on koota ja esittää koulutustuotteet asiakkaille, mutta myös koota näkymää kokonaisuudesta sisäiseen käyttöön. Lähtökohdat ja tavoitteet HAMKin tiimi halusi rakentaa uuden, selkeämmän tavan löytää koulutustuotteita. Haasteen loi […] Lue lisää

Pala – verkkopalvelu, joka yhdistää käyttäjät paikallisiin palveluihin

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Pala on Socialan alusta, joka auttaa ihmisiä löytämään luotettavia paikallisia palveluja. Se tuo yhteen muun muassa ravitsemus-, siivous-, turvallisuus-, kiinteistöhallinta- sekä hoivapalvelut. Pala tarvitsi uuden alustan, jossa käyttäjät voisivat helposti löytää oikeat palvelut ja ottaa palveluntarjoajiin yhteyttä. Pienyritykset puolestaan tarvitsivat mahdollisuuden saada näkyvyyttä ja laajentaa asiakaskuntaansa. Lähtökohdat Jokainen onnistunut projekti alkaa kysymällä oikeat kysymykset. Järjestimme […] Lue lisää

Tietovisa-sovellus vesiskootterikuskeille

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tietovisa innosti Sea-Doo-kuskit opiskelemaan vastuullisuutta Avidly kehitti BRP:lle sovelluksen, joka edistää vastuullista ja turvallista vesiskootterilla ajoa hauskasti ja mukaansatempaavasti. Lähtökohta Vastuullisuusviestiä viihdyttävässä muodossa BRP on vesiskoottereiden globaali markkinajohtaja. BRP haluaa olla edelläkävijä vastuullisuudessa ja välittää fiksun ja turvallisen ajamisen viestiä tehokkaasti ja positiivisella tavalla. Vesiskoottereiden myyjät ja vuokraajat opastavat kyllä vastuulliseen ajamiseen, mutta joskus oppi […] Lue lisää

Kuulotarvike.fi verkkokauppa

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kuulotarvike osana Audmet-konsernia palvelee kuulokojeasiakkaita erilaisissa lisätarvikehankinnoissa esimerkiksi kuulokojeiden paristojen ja erilaisten puhdistus- sekä lisätarvikkeiden hankinnassa. Aloitimme kuulotarvike.fi-verkkokauppaprojektin keväällä 2023 asiakkaan tarjousprosessin toimintojen tarkentamisella ja ydintoimintojen määrittelyllä. Lähtökohdat ja tavoitteet Kuulotarvike.fi verkkokauppa oli jämähtänyt vanhalle alustalle, johon ei haluttu enää tehdä jatkokehitystä. Asiakas oli myös tunnistanut tiettyjä toimintaansa tehostavia tarpeita, jotka haluttiin toteuttaa uudistuksen yhteydessä. […] Lue lisää

Enetron Park – verkkosivuston uudistus

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Enetron Park x G-Works Enetron Park vie Suomen energiakenttää eteenpäin rakentamalla ja operoimalla moderneja akkupuistoja. Nämä ratkaisut tukevat sähköverkon vakautta ja mahdollistavat sujuvamman siirtymän kohti hiilineutraalia tulevaisuutta. Akkupuistojen avulla voidaan tasapainottaa verkon taajuutta sekä varmistaa luotettava sähköntuotanto myös poikkeustilanteissa. G-Worksillä on ollut ilo olla Enetronin kumppanina jo aiemmin – olemme toteuttaneet mm. kannattavuussimulaattorin ja tuotetietokannan […] Lue lisää

Educo

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Educo on johtamisen osaaja, kehittäjä ja vaikuttaja. Se toimii Suomessa maailman johtavan johtamisen osaajan The Ken Blanchard Companies® maapartnerina. Olemme työskennelleet yhdessä Educon kanssa parantaaksemme yrityksen tunnettuutta, brändimielikuvaa, digitaalista presenssiä ja hakukonenäkyvyyttä. Yhteistyötämme on nyt takana puoli vuotta ja mainonnan tuomat edut ovat jo havaittavissa sekä liikenteessä että orgaanisessa näkyvyydessä. Brändi-ilmeen uudistus Aloitimme yhteistyön Educon kanssa kesällä […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun