Kaikki syövästä

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Erityistä: Projektin osana tehty käyttäjätutkimus oikeilla loppukäyttäjillä

Toteutimme kattavan kaikkisyovasta.fi-verkkosivuston uudistuksen, joka on omistettu tarjoamaan luotettavaa tietoa, neuvontaa ja vertaistukea syöpään liittyen. Syöpäjärjestöjen Kaikki syövästä -sivustolle on koottu luotettavaa tietoa syövästä, sen hoidoista ja Syöpäjärjestöjen palveluista. Teknisesti sivusto koostuu Gutenberg-lohkoista, keskustelupalstasta, kurssikalenterista, Syöpälehdestä sekä personointi-toiminnallisuudesta.

Projektin aikana teimme tiivistä yhteistyötä Syöpäjärjestöjen tiimin kanssa Exove Designin konseptoiman kokonaisuuden kehittämiseksi, keskittyen tuomaan sivuston visio todeksi. Toteutus sisälsi laajojen kokonaisuuksien sisältöjen uudelleenrakentamisen sekä muotoilemisen sivustolle kuin sisältömigraatioiden kautta.

Personoidun käyttäjäkokemuksen luominen

Kaikkisyövästä.fi tarjoaa tietoa, toivoa ja tukea syöpään sairastuneille sekä läheisille.
Uudistuksessa keskiössä oli sisältöjen tagittaminen ensimmäistä julkaisua ja jatkokehitystä varten, luoden personoidun palvelukokemuksen syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Tagittamisen avulla pyrittiin vastaamaan käyttäjän tarpeisiin syvällisesti ja auttamaan löytämään oikeat tiedot ja tukipalvelut kulloisessakin tilanteessa. Rakenteessa huomioitiin myös tärkeiden sisältöjen priorisointi sekä arkaluontoisten aiheiden piilottaminen tagien perusteella. Lisäksi eri sisällöille määritettiin värikoodaus indikoimaan niiden muotoa (tietoa, tukea tai toivoa).

Sisältöasiantuntijan tuki läpi prosessin

Trimedian sisältöasiantuntija tarjosi aktiivisesti tukea sivuston sisältöjen tagittamisessa ja jäsentelyssä kolmella kieliversiolla. Näin varmistettiin sivujen rakentaminen sujuvasti ja tehokkaasti aikataulussa.

Projektitiimin jäsenet osallistuivat yhteisiin sisältöpalavereihin, joissa työstettiin yhteistyössä sisältöjen jäsentelyä, sivujen asettelua lohkoilla ja kokonaisuuden konseptin noudattamista.

Syöpä-lehti, kurssikalenteri sekä keskustelupalsta

Projektin osana uudistettiin myös Syöpäjärjestöjen Syöpä-lehti, hyödyntäen samoja sisältötagityksiä ja muokaten ulkoasua vastaamaan printtiversiota. Lehden sisältöjä voi nyt filtteröidä syöpätaudin tai kiinnostuksen kohteen perusteella.

Lisäksi keskustelupalsta irrotettiin omaksi kokonaisuudeksi parantaen sivuston tietoturvaa ja tehokkuutta. Keskustelupalsta oli yksi suosituimmista laskeutumissivustoista hakukoneiden kautta, ja se integroitiin omalla url-rakenteella sivustolle.

Sivustolle tuotiin myös syöpäjärjestöjen kurssitarjonta, joka rakennettiin tilaajan kurssioppaan visuaalista ulkoasua ja rakennetta noudattaen, jotta käyttäjä löytää samat tiedot niin kirjallisesta oppaasta kuin nettiversiostakin.

Jatkuvalla kehittämisellä kohti parempaa kokemusta

Julkaisun jälkeen toteutettiin laadullinen käyttäjätutkimus, jonka perusteella muokattiin personointiominaisuutta ja saatiin arvokasta tietoa OmaPolku-osion kehittämiseen. Kaikkisyövästä.fi-sivuston jatkokehitystä suunnitellaan jatkettavan vuonna 2024, keskittyen entistäkin paremman käyttäjäkokemuksen tarjoamiseen, erityisesti OmaPolku-sivujen kehittämisen kautta, josta käyttäjä löytää entistä henkilökohtaisempaa ja omaan tilanteeseensa sopivaa sisältöä.

Sivuston toteutuksessa kiinnitettiin erityistä huomiota saavutettavuuteen ja tietosuojakäytänteisiin. Personointielementtien tekemät valinnat ovat istuntokohtaisia ja säilytetään siten myös jatkokehityksessä, jotta selaimen henkilökohtaisia valintoja ei tallenneta.

En voi olla muuta kuin ylpeä Kaikki syövästä -verkkosivusta. Sivusto on yksinkertaisen kaunis ja se miellyttää minun graafikkosilmääni. olipa hienoa seurata Trimedian valtavaa osaamista ja heidän heittäytymistään täysillä projektiin.

Mikaela Lax, Viestinnän asiantuntija

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Musiikkitalon uusi verkkopalvelu

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Vuoden 2024 alkupuolella Musiikkitalossa tehtiin iso lipunmyyntiuudistus, joka antoi sykäyksen myös verkkosivuston täydelliselle uusimiselle. Duden porukka oli jo aiemmin päässyt lämmittelykierrokselle sivuston ylläpidon merkeissä, ja yhteistyö vakuutti asiakkaan: olimme oikeilla taajuuksilla. Uudistusta edelsi avoin keskustelu ja auditointi, joiden myötä projektin tavoitteet, tarpeet ja mahdollisuudet saatiin kirkastettua tehokkaasti. Tavoitteet Esitellä Musiikkitalon tapahtumatarjontaa ja mahdollistaa lippujen […] Lue lisää

Palvelukokonaisuus: Niemi Palvelut Oy

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Niemi-sivustokokonaisuus toteutettiin tiiviissä yhteistyössä asiakkaan, Trimedian ja Suomen Digimarkkinoinnin kanssa. Projektin päämääränä oli luoda visuaalisesti houkutteleva ja mobiililaitteilla sujuvasti toimiva verkkosivusto, joka esittelee selkeästi muuton ja logistiikan eri palvelut, sekä mahdollistaa muuttotarvikkeiden tai kotimuuton tilauksen verkkosivuilta. 1. Verkkosivut: https://niemi.fi toteutettiin WordPress-alustalla. 2. Muuton tilaus: https://kotimuutot.niemi.fi rakennettiin Laravel Nova -alustalle. 3. Muuttotarvikkeiden verkkokauppa: https://kauppa.niemi.fi toteutettiin myös […] Lue lisää

Metropolian uusi verkkomedia Metrospektiivi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Metrospektiivi-verkkomedia korvaa aiemmat hajautuneet julkaisukanavat ja tarjoaa luontevan tavan tutustua Metropolia Ammattikorkeakoulun monipuolisiin sisältöihin yhdessä paikassa. Metrospektiivi tukee korkeakouluosaamisen näkyvyyttä Metropolia on pääkaupunkiseudulla toimiva kansainvälinen ja monialainen ammattikorkeakoulu. Metropolia muodostaa yli 18 000 opiskelijan ja yli 1 000 asiantuntijan yhteisön, jossa erilaiset ihmiset ja maailmat kohtaavat. Metropolia toteuttaa korkeatasoista tutkimusta ja kehitystyötä, joiden näkyväksi tekemiseen […] Lue lisää

Peurunka

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Peurungan uusi sivusto tarjoaa entistä paremman käyttäjäkokemuksen sekä toimivan kokonaisuuden: mobiilioptimoitu ja saavutettavuuskriteerit huomioiva sivusto heijastaa Peurunkaa uudella tavalla. Tule viihtymään Peurunkaan! Peurunka on kylpylähotelli ja lomakeskus Keski-Suomessa, Laukaan kunnassa. Se tarjoaa monipuolisia palveluita ja aktiviteetteja asiakkailleen, kuten kylpylä-, wellness- ja urheilumahdollisuuksia sekä majoitus- ja ravintolapalveluita. Peurunka on suosittu matkailukohde erityisesti rentoutumisesta ja hyvinvoinnista kiinnostuneille […] Lue lisää

Ilmavoimamuseon verkkosivu

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Uudistimme Keski-Suomessa Tikkakoskella sijaitsevan Ilmavoimamuseon verkkosivuston kiinnostavalla ja kävijää palvelevalla tavalla. Sivusto on visuaalisesti tyylikäs paketti joka tarjoilee kävijäryhmilleen tärkeää tietoa helposti löydettävässä muodossa. Sivusto antaa pieniä makupaloja Suomen ilmavoimien historiasta kutsuen sivustolla vierailijaa käymään itse museossa. Visuaalinen ilme heijastaa historiaa Sivuston visuaalinen ilme heijastelee ilmavoimien yli satavuotista historiaa. Graafinen ohjeistus varmistaa yhtenäisen ja erottuvan […] Lue lisää

Dcquiz.fi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Kyselyn kautta kohti avointa keskustelua raha-asioista Raha-asioista ja taloudesta on joskus vaikea puhua, varsinkin, jos ei tiedä miten kumppani suhtautuu asiaan. Trimedian DigiConsumers-hankkeelle toteuttama web-kysely auttaa näiden kysymyksien pohtimisessa ja yhteisessä käsittelemisessä. Kyselyn toteuttaja on DigiConsumers-tutkimushanke, joka etsii ratkaisuja nuorten ja nuorten aikuisten talousosaamisen ja kulutustaitojen parantamiseen erityisesti digiympäristöissä. Kyselyssä käyttäjä vastaa omaan sekä kumppaninsa […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun