Kaikki syövästä

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Erityistä: Käytettävyystestaus oikeilla loppukäyttäjillä

Toteutimme kattavan kaikkisyovasta.fi-verkkosivuston uudistuksen, joka on omistettu tarjoamaan luotettavaa tietoa, neuvontaa ja vertaistukea syöpään liittyen. Syöpäjärjestöjen Kaikki syövästä -sivustolle on koottu luotettavaa tietoa syövästä, sen hoidoista ja Syöpäjärjestöjen palveluista. Teknisesti sivusto koostuu Gutenberg-lohkoista, keskustelupalstasta, kurssikalenterista, Syöpälehdestä sekä personointi-toiminnallisuudesta.

Projektin aikana teimme tiivistä yhteistyötä Syöpäjärjestöjen tiimin kanssa Exove Designin konseptoiman kokonaisuuden kehittämiseksi, keskittyen tuomaan sivuston visio todeksi. Toteutus sisälsi laajojen kokonaisuuksien sisältöjen uudelleenrakentamisen sekä muotoilemisen sivustolle kuin sisältömigraatioiden kautta.

Personoidun käyttäjäkokemuksen luominen

Kaikkisyövästä.fi tarjoaa tietoa, toivoa ja tukea syöpään sairastuneille sekä läheisille.
Uudistuksessa keskiössä oli sisältöjen tagittaminen ensimmäistä julkaisua ja jatkokehitystä varten, luoden personoidun palvelukokemuksen syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Tagittamisen avulla pyrittiin vastaamaan käyttäjän tarpeisiin syvällisesti ja auttamaan löytämään oikeat tiedot ja tukipalvelut kulloisessakin tilanteessa. Rakenteessa huomioitiin myös tärkeiden sisältöjen priorisointi sekä arkaluontoisten aiheiden piilottaminen tagien perusteella. Lisäksi eri sisällöille määritettiin värikoodaus indikoimaan niiden muotoa (tietoa, tukea tai toivoa).

Sisältöasiantuntijan tuki läpi prosessin

Trimedian sisältöasiantuntija tarjosi aktiivisesti tukea sivuston sisältöjen tagittamisessa ja jäsentelyssä kolmella kieliversiolla. Näin varmistettiin sivujen rakentaminen sujuvasti ja tehokkaasti aikataulussa.

Projektitiimin jäsenet osallistuivat yhteisiin sisältöpalavereihin, joissa työstettiin yhteistyössä sisältöjen jäsentelyä, sivujen asettelua lohkoilla ja kokonaisuuden konseptin noudattamista.

Syöpä-lehti, kurssikalenteri sekä keskustelupalsta

Projektin osana uudistettiin myös Syöpäjärjestöjen Syöpä-lehti, hyödyntäen samoja sisältötagityksiä ja muokaten ulkoasua vastaamaan printtiversiota. Lehden sisältöjä voi nyt filtteröidä syöpätaudin tai kiinnostuksen kohteen perusteella.

Lisäksi keskustelupalsta irrotettiin omaksi kokonaisuudeksi parantaen sivuston tietoturvaa ja tehokkuutta. Keskustelupalsta oli yksi suosituimmista laskeutumissivustoista hakukoneiden kautta, ja se integroitiin omalla url-rakenteella sivustolle.

Sivustolle tuotiin myös syöpäjärjestöjen kurssitarjonta, joka rakennettiin tilaajan kurssioppaan visuaalista ulkoasua ja rakennetta noudattaen, jotta käyttäjä löytää samat tiedot niin kirjallisesta oppaasta kuin nettiversiostakin.

Jatkuvalla kehittämisellä kohti parempaa kokemusta

Julkaisun jälkeen toteutettiin laadullinen käyttäjätutkimus, jonka perusteella muokattiin personointiominaisuutta ja saatiin arvokasta tietoa OmaPolku-osion kehittämiseen. Kaikkisyövästä.fi-sivuston jatkokehitystä suunnitellaan jatkettavan vuonna 2024, keskittyen entistäkin paremman käyttäjäkokemuksen tarjoamiseen, erityisesti OmaPolku-sivujen kehittämisen kautta, josta käyttäjä löytää entistä henkilökohtaisempaa ja omaan tilanteeseensa sopivaa sisältöä.

Sivuston toteutuksessa kiinnitettiin erityistä huomiota saavutettavuuteen ja tietosuojakäytänteisiin. Personointielementtien tekemät valinnat ovat istuntokohtaisia ja säilytetään siten myös jatkokehityksessä, jotta selaimen henkilökohtaisia valintoja ei tallenneta.

En voi olla muuta kuin ylpeä Kaikki syövästä -verkkosivusta. Sivusto on yksinkertaisen kaunis ja se miellyttää minun graafikkosilmääni. olipa hienoa seurata Trimedian valtavaa osaamista ja heidän heittäytymistään täysillä projektiin.

Mikaela Lax, Viestinnän asiantuntija

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Suomen Yrittäjäopiston verkkosivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Oppilaitoksen verkkopalvelu

Suomen Yrittäjäopisto on valtakunnallinen koulutus- ja asiantuntijaorganisaatio. Verkossa järjestettäviin koulutuksiin osallistuu vuosittain noin 4000 opiskelijaa. “Verkkosivusto on tärkeä väylä, sillä kaikki toimintamme tapahtuu verkon välityksellä”, Suomen Yrittäjäopiston markkinointi- ja viestintäpäällikkö Taina Hietamäki sanoo. Hietamäki kertoo yhteistyökumppanin löytyneen sisäisen ehdotuksen kautta: “Verkkoasema oli jäänyt henkilökuntamme mieleen sosiaalisesta mediasta, joten jätimme tarjouspyynnön.” Yhtenäinen verkkosivusto käyttäjästä riippumatta “Meille […] Lue lisää

Capman Wealth

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Sopivat lohkot helpottavat sisältötyötä Capman Wealth sivustouudistuksessa sivustolle luotiin monipuoliset ja asiakkaan tarvetta vastaavat WordPress-lohkot. Sopivien lohkojen avulla sivuston sisällönhallinta on helppoa ja vaivatonta ja kohderyhmille voidaan nostaa esiin haluttuja sisältöjä monipuolisesti ja joustavasti. Esimerkiksi etusivulla on nyt paikka ajankohtaisille kampanjasisällöille. Lisäksi ajankohtaista osiota uudistettiin niin, että osion listaussivu näyttäytyy sivuston käyttäjälle kiinnostavana ja houkuttelevana. […] Lue lisää

M2-Kodit

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

M2-Kodit on Y-Säätiö-konsernin omistama, voittoa tavoittelematon yhtiö, joka keskittyy ARA-vuokra-asumiseen ja omistaa yli 10 500 vuokra-asuntoa ympäri Suomen. M2-Kodit halusi tuoda uuteen verkkopalveluun verkkokauppamaisuutta, johon yhdistyisi samanaikaisesti ARA-prosessin edellyttämä muodollisuus. Asuntokohteiden selailun haluttiin olevan helppoa ja asuntoja koskevan tiedon etsiminen sekä asuntohakemuksen lähettäminen vaivatonta. Lisäksi toiminnanohjausjärjestelmän tuli pelata sivuston kanssa yhteen mutkattomasti, jotta sivustolla olisi […] Lue lisää

Uudistettu nuori.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Uudistimme nuori.fi -verkkopalvelun WordPressiä käyttäen. Taustaa Lasten ja nuorten säätiö on perustettu vuonna 2001. Säätiön työn keskiössä on tulevaisuususko. Se on perustamisestaan lähtien tehnyt monipuolista työtä nuorten hyväksi. Kahden vuosikymmenen aikana säätiön työstä ovat hyötyneet sadattuhannet nuoret Suomessa ja muualla maailmassa. Nuori.fi on säätiön keskeisin viestintäkanava verkossa. Sivusto oli aiemmin toteutettu ”headless”-tyyppisesti: back end oli […] Lue lisää

Aivosäätiö verkkosivut

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Aivosäätiö tavoitteena on rakentaa tulevaisuuden Suomea, jossa yhä harvempi meistä joutuu kärsimään aivojen ja hermoston sairauksista. Säätiö edistää lahjoitusvaroin tutkimusta sekä lisää yhteistyössä eri alojen tutkijoiden kanssa ymmärrystä aivoterveydestä, aivosairauksista ja aivotutkimuksesta. Lahjoittaminen digiaikaan Uudistuksen tavoite oli rakentaa informatiivinen sekä helposti lähestyttävä verkkopalvelu, jonka keskiössä on aivojen ja hermoston tutkimuksen edistäminen lahjoitusten avuin. Sivusto hyödyntää […] Lue lisää

Henkilökohtainen oppimissuunnitelma -sovellus

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Oppilaitoksen verkkopalvelu, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Jyväskylän avoin yliopisto on Suomen suosituin avoin yliopisto. Opinnot voi aloittaa useissa oppiaineissa ympäri vuoden ja yliopistossa ei ole pohjakoulutusvaatimuksia tai ikärajoja. Henkilökohtaisen oppimissuunnitelman teko on keskeinen opiskelun aloittava toiminto. Suunnitelman teko saattaa tuntua opiskelijasta toisinaan ylivoimaiselta ja kankealta prosessilta. Tähän Jyväskylän Avoin yliopisto halusi vastata tarjoamalla opiskelijoille pelillisen tavan toteuttaa oppimissuunnitelmansa. Pelillisyydellä HOPS haltuun […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun