John Nurmisen Säätiö

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

John Nurmisen Säätiö perustettiin takaamaan merellisen kulttuuriperinnön säilyminen. Säätiö on merkittävä yhteiskunnallinen vaikuttaja, joka työskentelee meriluonnon suojelemiseksi, Itämeren tilan parantamiseksi ja merikulttuurin vaalimiseksi.

Lähtökohdat ja tavoitteet

John Nurmisen Säätiö etsi kumppania uudistamaan verkkopalveluaan yhtenäisemmäksi, käyttökokemukseltaan jouhevammaksi ja hakukonenäkyvyydeltään paremmaksi.

Projektissa lähdettiin tekemään kokonaisuudistusta, jossa sekä verkkopalvelun ilme, rakenne että tekninen ratkaisu päivitettiin. Verkkosivuston ilme modernisoitiin ja päivitettiin uuden brändin mukaiseksi teknisen ratkaisun uudistamisen yhteydessä.

Säätiö rahoittaa toimintaansa pääosin lahjoituksilla ja avustuksilla, minkä vuoksi yksi projektin päätavoitteista oli saada verkkosivusto valjastettua paremmin markkinoinnin käyttöön ja toimimaan tehokkaana varainhankinnan ja viestinnän kanavana. Uudistuksessa erityistä huomiota kiinnitettiin käyttäjäpolkujen suunnitteluun ja sisältörakenteen selkeyttämiseen sekä toimivien lahjoitusputkien luomiseen. Uudistuksen yhteydessä lahjoitusalustana toimiva erillinen sivusto tuotiin osaksi pääsivun toiminnallisuuksia.

Intuitiiviset käyttäjäpolut

Aloitimme projektin konseptityöllä, jossa paneuduimme syvemmin John Nurmisen Säätiön tarpeisiin ja toiveisiin. Keskityimme konseptissa erityisesti määrittelemään eri kohderymät ja heidän tarpensa, sillä niiden ymmärtäminen oli avainasemassa lahjoituspolkujen suunnittelussa.

Ennen visuaalista suunnittelua toteutimme sivuston rautalangat eli hahmotelmat sivuston sisältörakenteesta ja eri elementeistä. Rautalankojen avulla suunnittelimme intuitiiviset käyttäjäpolut, jotka ohjaavat kävijää syvemmälle sivustolle lisätiedon ja lahjoittamisen äärelle. Rautalangat auttoivat hahmottamaan palvelun rakenteen lisäksi sen modulaarisuutta ja muokattavuutta sekä sitä, miltä sivuston runko ja sisältöjen ryhmitys tulisi näyttämään kokonaisuudessa.

Luotettava lahjoittaminen

John Nurmisen Säätiöllä on monia eri lahjoitustapoja, jotka palvelevat eri käyttäjäryhmiä. Koska lahjoitukset ovat Säätiön toiminnan keskiössä, tuli lahjoittamisen olla luotettavaa ja sen hallinnan mahdollisimman sujuvaa. John Nurmisen Säätiöllä lahjoitustavat voidaan jakaa karkeasti kerta- ja kuukausilahjoituksiin.

Edellinen lahjoitussivusto oli toteutettu Woocommercen päälle ja suosittelimme tämän säilyttämistä ennallaan. Lahjoittajatiedot piti saada siirtymään Salesforceen, ja tähän käytimme valmiita kolmannen osapuolen lisäosia. Näillä lisäosilla tietojen kohdistaminen sivuston ja Salesforcen välillä on selkeää, ja myöskin hälytykset virhetilanteiden varalta olivat valmiina.

Modulaarisuudella helppoa sisällönhallintaa

Projektin teknisiin tavoitteisiin lukeutuivat verkkopalvelun pitkä elinkaari, modulaarinen ja tulevaisuuden muuttuviin tarpeisiin mukautuva sivusto, teknisesti luotettavat lahjoitukset sekä hyvä suorituskyky. Toteutuksessa ja ylläpidossa haettiin myös kustannustehokkuutta.

Toteutimme John Nurmisen Säätiön verkkosivuston WordPress-julkaisujärjestelmällä Gutenberg-sisältöeditoria hyödyntäen, joka mahdollistaa sujuvan ja tehokkaan sisällönhallinnan. Gutenbergin avulla sisällöntuottajat voivat luoda uusia sivuja nopeasti ja hallita kaikkea sisältöä vaivattomasti. Erilaisten lohkojen ansiosta laajatkin muutokset onnistuvat ilman toimittajan apua. Sivustolle luotiin suunnitteluvaiheessa määritellyt lohkot, joita sisällöntuottajat voivat käyttää lähes missä tahansa sivustolla.

Jatkokehitys ja seuraavat askeleet

Kehitämme John Nurmisen Säätiön verkkopalvelua jatkuvasti paremmaksi. Ylläpidosta ja tietoturvasta vastaavan Care-tiimin lisäksi Säätiön tarpeita ja toiveita palvelee oma projektitiimi. Olemme lähteneet toteuttamaan uusia toiveita ketterästi heti verkkopalvelun julkaisun jälkeen. Alkuvaiheessa olemme keskittyneet erityisesti lahjoituksesta saatavan diplomin jatkokehittämiseen niin lahjoittajan kuin ylläpitäjän näkökulmasta.

Jatkokehitystyössä aiomme uudistaa kuukausilahjoitusten maksutaparatkaisua tukemaan Mobilepay- ja luottokorttimaksamista, joiden avulla lahjoittamisesta tulisi entistä ketterämpää.

Yhteistyö oli sujuvaa ja avointa koko projektin. Suunnittelussa tarpeet kuunneltiin ja uusia ideoita tarjottiin budjettiraameissa. Huolella toteutetut rautalangat auttoivat kokonaisuuden hahmottamisessa ja sisällöntuotantovaiheessa tehokas ja nopea apu vauhditti omaa tekemistämme.

Johanna Suni, Viestintäpäällikkö

Erittäin hyvä suoritus projektinhallinnassa ja asiakaspalveluasenteessa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Enetron Park – verkkosivuston uudistus

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Enetron Park x G-Works Enetron Park vie Suomen energiakenttää eteenpäin rakentamalla ja operoimalla moderneja akkupuistoja. Nämä ratkaisut tukevat sähköverkon vakautta ja mahdollistavat sujuvamman siirtymän kohti hiilineutraalia tulevaisuutta. Akkupuistojen avulla voidaan tasapainottaa verkon taajuutta sekä varmistaa luotettava sähköntuotanto myös poikkeustilanteissa. G-Worksillä on ollut ilo olla Enetronin kumppanina jo aiemmin – olemme toteuttaneet mm. kannattavuussimulaattorin ja tuotetietokannan […] Lue lisää

Katanamrp.com-verkkosivuston uudistus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Katanan uusi verkkosivusto tarjoaa Katanan markkinointitiimille mahdollisuuden toteuttaa joustavia sisältömarkkinointistrategioita, varmistaa erinomaisen suorituskyvyn ja luo hyvän skaalautuvuuden tulevaisuuden tarpeisiin. Lähtökohdat Verkkosivusto on Katanan pääasiallinen markkinointi- ja myyntikanava, minkä vuoksi uusien laskeutumissivujen luominen ja olemassa olevan sisällön päivittäminen tulisi olla nopeaa ja joustavaa. Katanan myynti ja markkinointi tarvitsivat paremmat työkalut sisällön päivittämiseen nopeasti ja ennakoivasti vaikuttamatta […] Lue lisää

Tietovisa-sovellus vesiskootterikuskeille

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tietovisa innosti Sea-Doo-kuskit opiskelemaan vastuullisuutta Avidly kehitti BRP:lle sovelluksen, joka edistää vastuullista ja turvallista vesiskootterilla ajoa hauskasti ja mukaansatempaavasti. Lähtökohta Vastuullisuusviestiä viihdyttävässä muodossa BRP on vesiskoottereiden globaali markkinajohtaja. BRP haluaa olla edelläkävijä vastuullisuudessa ja välittää fiksun ja turvallisen ajamisen viestiä tehokkaasti ja positiivisella tavalla. Vesiskoottereiden myyjät ja vuokraajat opastavat kyllä vastuulliseen ajamiseen, mutta joskus oppi […] Lue lisää

Columbia Road

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Yhteistyömme Columbia Roadin kanssa on syvälle juurtunut: toteutimme konsulttitalon ensimmäisen HubSpot CMS -verkkosivuston kuusi vuotta sitten. Nyt oli aika päivittää kokonaisuus uudelle tasolle ja luoda Columbia Roadin verkkonäkyvyydelle moderni ja kestävä ratkaisu. Suunnittelun ja kehityksen yhteistyö Kun työskentelemme huippuluokan visuaalisten kokonaisuuksien parissa, tavoitteemme on varmistaa, että ne pääsevät täyteen loistoonsa myös toteutusvaiheessa. Usein tekniset rajoitteet, […] Lue lisää

Valio-mobiilisovellus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Valion uusi mobiilisovellus tarjoaa ideoita ja inspiraatiota päivittäiseen ruoanlaittoon ja leivontaan yksilöllisillä reseptisuosituksilla, ottaen huomioon käyttäjän tarpeet ja ruokavalion. Kuluttajille suunnattu sovellus tarjoaa laadukkaan digitaalisen käyttökokemuksen kaikille leivonnasta ja ruoanlaitosta kiinnostuneille. Projektin tavoitteet Valion vanha mobiilisovellus oli käytännössä sovelluksen muotoon rakennettu verkkosivusto, jolla ei pystytty tarjoamaan mitään Valio.fin sivustosta poikkeavaa toimintoa. Sovellus oli myös teknisesti […] Lue lisää

Kuulotarvike.fi verkkokauppa

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kuulotarvike osana Audmet-konsernia palvelee kuulokojeasiakkaita erilaisissa lisätarvikehankinnoissa esimerkiksi kuulokojeiden paristojen ja erilaisten puhdistus- sekä lisätarvikkeiden hankinnassa. Aloitimme kuulotarvike.fi-verkkokauppaprojektin keväällä 2023 asiakkaan tarjousprosessin toimintojen tarkentamisella ja ydintoimintojen määrittelyllä. Lähtökohdat ja tavoitteet Kuulotarvike.fi verkkokauppa oli jämähtänyt vanhalle alustalle, johon ei haluttu enää tehdä jatkokehitystä. Asiakas oli myös tunnistanut tiettyjä toimintaansa tehostavia tarpeita, jotka haluttiin toteuttaa uudistuksen yhteydessä. […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun