John Nurmisen Säätiö

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

John Nurmisen Säätiö perustettiin takaamaan merellisen kulttuuriperinnön säilyminen. Säätiö on merkittävä yhteiskunnallinen vaikuttaja, joka työskentelee meriluonnon suojelemiseksi, Itämeren tilan parantamiseksi ja merikulttuurin vaalimiseksi.

Lähtökohdat ja tavoitteet

John Nurmisen Säätiö etsi kumppania uudistamaan verkkopalveluaan yhtenäisemmäksi, käyttökokemukseltaan jouhevammaksi ja hakukonenäkyvyydeltään paremmaksi.

Projektissa lähdettiin tekemään kokonaisuudistusta, jossa sekä verkkopalvelun ilme, rakenne että tekninen ratkaisu päivitettiin. Verkkosivuston ilme modernisoitiin ja päivitettiin uuden brändin mukaiseksi teknisen ratkaisun uudistamisen yhteydessä.

Säätiö rahoittaa toimintaansa pääosin lahjoituksilla ja avustuksilla, minkä vuoksi yksi projektin päätavoitteista oli saada verkkosivusto valjastettua paremmin markkinoinnin käyttöön ja toimimaan tehokkaana varainhankinnan ja viestinnän kanavana. Uudistuksessa erityistä huomiota kiinnitettiin käyttäjäpolkujen suunnitteluun ja sisältörakenteen selkeyttämiseen sekä toimivien lahjoitusputkien luomiseen. Uudistuksen yhteydessä lahjoitusalustana toimiva erillinen sivusto tuotiin osaksi pääsivun toiminnallisuuksia.

Intuitiiviset käyttäjäpolut

Aloitimme projektin konseptityöllä, jossa paneuduimme syvemmin John Nurmisen Säätiön tarpeisiin ja toiveisiin. Keskityimme konseptissa erityisesti määrittelemään eri kohderymät ja heidän tarpensa, sillä niiden ymmärtäminen oli avainasemassa lahjoituspolkujen suunnittelussa.

Ennen visuaalista suunnittelua toteutimme sivuston rautalangat eli hahmotelmat sivuston sisältörakenteesta ja eri elementeistä. Rautalankojen avulla suunnittelimme intuitiiviset käyttäjäpolut, jotka ohjaavat kävijää syvemmälle sivustolle lisätiedon ja lahjoittamisen äärelle. Rautalangat auttoivat hahmottamaan palvelun rakenteen lisäksi sen modulaarisuutta ja muokattavuutta sekä sitä, miltä sivuston runko ja sisältöjen ryhmitys tulisi näyttämään kokonaisuudessa.

Luotettava lahjoittaminen

John Nurmisen Säätiöllä on monia eri lahjoitustapoja, jotka palvelevat eri käyttäjäryhmiä. Koska lahjoitukset ovat Säätiön toiminnan keskiössä, tuli lahjoittamisen olla luotettavaa ja sen hallinnan mahdollisimman sujuvaa. John Nurmisen Säätiöllä lahjoitustavat voidaan jakaa karkeasti kerta- ja kuukausilahjoituksiin.

Edellinen lahjoitussivusto oli toteutettu Woocommercen päälle ja suosittelimme tämän säilyttämistä ennallaan. Lahjoittajatiedot piti saada siirtymään Salesforceen, ja tähän käytimme valmiita kolmannen osapuolen lisäosia. Näillä lisäosilla tietojen kohdistaminen sivuston ja Salesforcen välillä on selkeää, ja myöskin hälytykset virhetilanteiden varalta olivat valmiina.

Modulaarisuudella helppoa sisällönhallintaa

Projektin teknisiin tavoitteisiin lukeutuivat verkkopalvelun pitkä elinkaari, modulaarinen ja tulevaisuuden muuttuviin tarpeisiin mukautuva sivusto, teknisesti luotettavat lahjoitukset sekä hyvä suorituskyky. Toteutuksessa ja ylläpidossa haettiin myös kustannustehokkuutta.

Toteutimme John Nurmisen Säätiön verkkosivuston WordPress-julkaisujärjestelmällä Gutenberg-sisältöeditoria hyödyntäen, joka mahdollistaa sujuvan ja tehokkaan sisällönhallinnan. Gutenbergin avulla sisällöntuottajat voivat luoda uusia sivuja nopeasti ja hallita kaikkea sisältöä vaivattomasti. Erilaisten lohkojen ansiosta laajatkin muutokset onnistuvat ilman toimittajan apua. Sivustolle luotiin suunnitteluvaiheessa määritellyt lohkot, joita sisällöntuottajat voivat käyttää lähes missä tahansa sivustolla.

Jatkokehitys ja seuraavat askeleet

Kehitämme John Nurmisen Säätiön verkkopalvelua jatkuvasti paremmaksi. Ylläpidosta ja tietoturvasta vastaavan Care-tiimin lisäksi Säätiön tarpeita ja toiveita palvelee oma projektitiimi. Olemme lähteneet toteuttamaan uusia toiveita ketterästi heti verkkopalvelun julkaisun jälkeen. Alkuvaiheessa olemme keskittyneet erityisesti lahjoituksesta saatavan diplomin jatkokehittämiseen niin lahjoittajan kuin ylläpitäjän näkökulmasta.

Jatkokehitystyössä aiomme uudistaa kuukausilahjoitusten maksutaparatkaisua tukemaan Mobilepay- ja luottokorttimaksamista, joiden avulla lahjoittamisesta tulisi entistä ketterämpää.

Yhteistyö oli sujuvaa ja avointa koko projektin. Suunnittelussa tarpeet kuunneltiin ja uusia ideoita tarjottiin budjettiraameissa. Huolella toteutetut rautalangat auttoivat kokonaisuuden hahmottamisessa ja sisällöntuotantovaiheessa tehokas ja nopea apu vauhditti omaa tekemistämme.

Johanna Suni, Viestintäpäällikkö

Erittäin hyvä suoritus projektinhallinnassa ja asiakaspalveluasenteessa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Musiikkitalon uusi verkkopalvelu

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Vuoden 2024 alkupuolella Musiikkitalossa tehtiin iso lipunmyyntiuudistus, joka antoi sykäyksen myös verkkosivuston täydelliselle uusimiselle. Duden porukka oli jo aiemmin päässyt lämmittelykierrokselle sivuston ylläpidon merkeissä, ja yhteistyö vakuutti asiakkaan: olimme oikeilla taajuuksilla. Uudistusta edelsi avoin keskustelu ja auditointi, joiden myötä projektin tavoitteet, tarpeet ja mahdollisuudet saatiin kirkastettua tehokkaasti. Tavoitteet Esitellä Musiikkitalon tapahtumatarjontaa ja mahdollistaa lippujen […] Lue lisää

YTK

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

YTK Työttömyyskassa on Suomen suurin, kaikille avoin työttömyyskassa, jonka jäsenenä on lähes joka 4. palkansaaja. Kassan jäsenet voivat liittyä YTK Työelämä -yhdistykseen. Kassa antaa jäsenilleen turvaa työelämän haastavissa tilanteissa ja yhdistys tarjoaa mahdollisuuksia kehittää omaa ammatillista osaamistaan. Uudistuksen lähtökohdat YTK Työttömyyskassa ja YTK Työelämä etsivät yhteistyökumppania kehittämään verkkopalveluitaan, jotta ne vastaisivat paremmin muuttuneita tarpeita. Aiempi […] Lue lisää

Palvelualojen ammattiliitto

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Aloitimme yhteistyön Palvelualojen Ammattiliiton kanssa kesäkuussa 2022 tavoitteenamme rakentaa luotettava, skaalautuva ja aikaa kestävä verkkopalvelu. Uusi verkkopalvelu toimii palvelualan työntekijöiden tärkeänä tietopalveluna, tekee PAMin edunvalvontatyötä entistä näkyvämmäksi ja houkuttelee sivustolle tulevia kävijöitä liittymään jäseneksi. Lähtökohdat ja tavoitteet PAM oli uudistamassa pam.fi-verkkopalvelunsa, joka on tärkeä informaation lähde palvelualan työntekijöille. PAMin aiempi sivusto ei skaalautunut riittävän joustavasti […] Lue lisää

Rinta-Joupin Autoliike

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Rinta-Joupin Autoliike on yli 70-vuotias perheyritys ja yksi Suomen menestyneimpiä autoliikkeitä. Yrityksellä on tänä päivänä 28 toimipistettä ympäri Suomen. Vaihtoautojen, uusien autojen, matkailuajoneuvojen ja moottoripyörien myynnin ja oston lisäksi palveluihin kuuluvat merkkihuollot sekä laadukkaat yleishuollot kaikkiin merkkeihin. Uudistuksen lähtökohdat Rinta-Joupin Autoliike etsi uutta yhteistyökumppania digitaalisen myynnin tueksi ja olikin ennen yhteistyötämme kehittänyt digitaalisia myyntikanaviaan. Kun […] Lue lisää

Finlandia Group

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Finlandia Group on täyden palvelun finanssikonserni, joka auttaa yrittäjiä ja yrittäjähenkisiä ihmisiä saavuttamaan heidän taloudelliset tavoitteensa. Yritys tarjoaa kaikki säästämisen ja sijoittamisen palvelut saman katon alta. Uudistimme Finlandia Groupin sivuston, joka toimii tärkeänä markkinointiviestinnän kanavana ja tukee kasvokkain tehtävää myyntiä. Verkkosivuston konseptin ytimessä oli asiantuntijasisällöt ja Finlandia Groupin palvelutarjoaman tuominen selkeämmin sivustolla vierailevan tutkittavaksi. Finlandia […] Lue lisää

Syöpäjärjestöjen verkkosivustokokonaisuus

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Syöpäjärjestöt.fi-sivuston uudistuksessa rakennettiin selkeä ja saavutettava WordPress-sivusto, joka ohjaa käyttäjät tehokkaasti alueelliseen ja valtakunnalliseen toimintaan sekä tukee osallistumista syöpään liittyvään vaikuttamistyöhön. Uudistuksen yhteydessä kehitettiin ja räätälöitiin alueyhdistyksille pääteemasta johdettu lapsiteema, joka toimii pohjana 14 yhdistyksen omille sivustouudistuksille. Syöpäjärjestöjen verkkosivustouudistuksen ytimessä on käyttäjälähtöinen suunnittelu, jonka tavoitteena on tehdä alueellisen toiminnan löytymisestä mahdollisimman helppoa. Keskeinen ajatus on […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun