John Nurmisen Säätiö

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

John Nurmisen Säätiö perustettiin takaamaan merellisen kulttuuriperinnön säilyminen. Säätiö on merkittävä yhteiskunnallinen vaikuttaja, joka työskentelee meriluonnon suojelemiseksi, Itämeren tilan parantamiseksi ja merikulttuurin vaalimiseksi.

Lähtökohdat ja tavoitteet

John Nurmisen Säätiö etsi kumppania uudistamaan verkkopalveluaan yhtenäisemmäksi, käyttökokemukseltaan jouhevammaksi ja hakukonenäkyvyydeltään paremmaksi.

Projektissa lähdettiin tekemään kokonaisuudistusta, jossa sekä verkkopalvelun ilme, rakenne että tekninen ratkaisu päivitettiin. Verkkosivuston ilme modernisoitiin ja päivitettiin uuden brändin mukaiseksi teknisen ratkaisun uudistamisen yhteydessä.

Säätiö rahoittaa toimintaansa pääosin lahjoituksilla ja avustuksilla, minkä vuoksi yksi projektin päätavoitteista oli saada verkkosivusto valjastettua paremmin markkinoinnin käyttöön ja toimimaan tehokkaana varainhankinnan ja viestinnän kanavana. Uudistuksessa erityistä huomiota kiinnitettiin käyttäjäpolkujen suunnitteluun ja sisältörakenteen selkeyttämiseen sekä toimivien lahjoitusputkien luomiseen. Uudistuksen yhteydessä lahjoitusalustana toimiva erillinen sivusto tuotiin osaksi pääsivun toiminnallisuuksia.

Intuitiiviset käyttäjäpolut

Aloitimme projektin konseptityöllä, jossa paneuduimme syvemmin John Nurmisen Säätiön tarpeisiin ja toiveisiin. Keskityimme konseptissa erityisesti määrittelemään eri kohderymät ja heidän tarpensa, sillä niiden ymmärtäminen oli avainasemassa lahjoituspolkujen suunnittelussa.

Ennen visuaalista suunnittelua toteutimme sivuston rautalangat eli hahmotelmat sivuston sisältörakenteesta ja eri elementeistä. Rautalankojen avulla suunnittelimme intuitiiviset käyttäjäpolut, jotka ohjaavat kävijää syvemmälle sivustolle lisätiedon ja lahjoittamisen äärelle. Rautalangat auttoivat hahmottamaan palvelun rakenteen lisäksi sen modulaarisuutta ja muokattavuutta sekä sitä, miltä sivuston runko ja sisältöjen ryhmitys tulisi näyttämään kokonaisuudessa.

Luotettava lahjoittaminen

John Nurmisen Säätiöllä on monia eri lahjoitustapoja, jotka palvelevat eri käyttäjäryhmiä. Koska lahjoitukset ovat Säätiön toiminnan keskiössä, tuli lahjoittamisen olla luotettavaa ja sen hallinnan mahdollisimman sujuvaa. John Nurmisen Säätiöllä lahjoitustavat voidaan jakaa karkeasti kerta- ja kuukausilahjoituksiin.

Edellinen lahjoitussivusto oli toteutettu Woocommercen päälle ja suosittelimme tämän säilyttämistä ennallaan. Lahjoittajatiedot piti saada siirtymään Salesforceen, ja tähän käytimme valmiita kolmannen osapuolen lisäosia. Näillä lisäosilla tietojen kohdistaminen sivuston ja Salesforcen välillä on selkeää, ja myöskin hälytykset virhetilanteiden varalta olivat valmiina.

Modulaarisuudella helppoa sisällönhallintaa

Projektin teknisiin tavoitteisiin lukeutuivat verkkopalvelun pitkä elinkaari, modulaarinen ja tulevaisuuden muuttuviin tarpeisiin mukautuva sivusto, teknisesti luotettavat lahjoitukset sekä hyvä suorituskyky. Toteutuksessa ja ylläpidossa haettiin myös kustannustehokkuutta.

Toteutimme John Nurmisen Säätiön verkkosivuston WordPress-julkaisujärjestelmällä Gutenberg-sisältöeditoria hyödyntäen, joka mahdollistaa sujuvan ja tehokkaan sisällönhallinnan. Gutenbergin avulla sisällöntuottajat voivat luoda uusia sivuja nopeasti ja hallita kaikkea sisältöä vaivattomasti. Erilaisten lohkojen ansiosta laajatkin muutokset onnistuvat ilman toimittajan apua. Sivustolle luotiin suunnitteluvaiheessa määritellyt lohkot, joita sisällöntuottajat voivat käyttää lähes missä tahansa sivustolla.

Jatkokehitys ja seuraavat askeleet

Kehitämme John Nurmisen Säätiön verkkopalvelua jatkuvasti paremmaksi. Ylläpidosta ja tietoturvasta vastaavan Care-tiimin lisäksi Säätiön tarpeita ja toiveita palvelee oma projektitiimi. Olemme lähteneet toteuttamaan uusia toiveita ketterästi heti verkkopalvelun julkaisun jälkeen. Alkuvaiheessa olemme keskittyneet erityisesti lahjoituksesta saatavan diplomin jatkokehittämiseen niin lahjoittajan kuin ylläpitäjän näkökulmasta.

Jatkokehitystyössä aiomme uudistaa kuukausilahjoitusten maksutaparatkaisua tukemaan Mobilepay- ja luottokorttimaksamista, joiden avulla lahjoittamisesta tulisi entistä ketterämpää.

Yhteistyö oli sujuvaa ja avointa koko projektin. Suunnittelussa tarpeet kuunneltiin ja uusia ideoita tarjottiin budjettiraameissa. Huolella toteutetut rautalangat auttoivat kokonaisuuden hahmottamisessa ja sisällöntuotantovaiheessa tehokas ja nopea apu vauhditti omaa tekemistämme.

Johanna Suni, Viestintäpäällikkö

Erittäin hyvä suoritus projektinhallinnassa ja asiakaspalveluasenteessa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Ellun Kanat

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Ellun Kanat on strateginen viestintätoimisto, joka on kivunnut nopeasti Suomen merkittävimpien muutosviestinnän tekijöiden joukkoon. Ellunkanat.fi on yritykselle merkittävä media-alusta, joka kokoaa yhteen palvelutarjonnan ja uutiset, asiantuntijoiden artikkelit sekä henkilökuvaukset. Kumppanuutemme Kanojen kanssa on tarkoittanut luovaa ideointia, proaktiivista sparraamista ja liiketoiminnan kasvattamista digitaalisella otteella. Ellun Kanat havahtui tarpeeseen tuntea yleisönsä syvemmin ja kehittää sivustoaan vastaamaan paremmin […] Lue lisää

Kuulotarvike.fi verkkokauppa

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kuulotarvike osana Audmet-konsernia palvelee kuulokojeasiakkaita erilaisissa lisätarvikehankinnoissa esimerkiksi kuulokojeiden paristojen ja erilaisten puhdistus- sekä lisätarvikkeiden hankinnassa. Aloitimme kuulotarvike.fi-verkkokauppaprojektin keväällä 2023 asiakkaan tarjousprosessin toimintojen tarkentamisella ja ydintoimintojen määrittelyllä. Lähtökohdat ja tavoitteet Kuulotarvike.fi verkkokauppa oli jämähtänyt vanhalle alustalle, johon ei haluttu enää tehdä jatkokehitystä. Asiakas oli myös tunnistanut tiettyjä toimintaansa tehostavia tarpeita, jotka haluttiin toteuttaa uudistuksen yhteydessä. […] Lue lisää

WEST Invest Groupin uudet verkkosivustot

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Yritysryppään useat sivustot haluttiin uudistaa WEST Invest Group on suomalainen perheyhtiö. Siihen kuuluvat seitsemän eri yhtiötä tarjoavat vedenkäsittely-, energia- ja teknologiaratkaisuja teollisuudelle ja kunta-asiakkaille. Konsernin brändi-ilme uudistettiin ja yritysryppääseen kuuluvien yhtiöiden sivustot haluttiin uudistaa uuden ilmeen mukaisiksi. Lisäksi verkkosivustot kaipasivat uudistamista myös käytettävyyden, visuaalisuuden ja sisällön kehittämisen suhteen. Monisivustoasennus tuo helppoutta hallintaan Usean yhtiön sivustojen […] Lue lisää

Educo

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Educo on johtamisen osaaja, kehittäjä ja vaikuttaja. Se toimii Suomessa maailman johtavan johtamisen osaajan The Ken Blanchard Companies® maapartnerina. Olemme työskennelleet yhdessä Educon kanssa parantaaksemme yrityksen tunnettuutta, brändimielikuvaa, digitaalista presenssiä ja hakukonenäkyvyyttä. Yhteistyötämme on nyt takana puoli vuotta ja mainonnan tuomat edut ovat jo havaittavissa sekä liikenteessä että orgaanisessa näkyvyydessä. Brändi-ilmeen uudistus Aloitimme yhteistyön Educon kanssa kesällä […] Lue lisää

Best Caravan

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Best Caravanin aiempi verkkosivusto oli toteutettu WordPressilla, mutta käyttökokemus niin loppukäyttäjälle kuin sisällöntuottajallekin oli kehno. Tarjouduimme vastaamaan Best Caravanin verkkopalvelujen eli sivuston sekä verkkokaupan konseptoinnista, teknisestä määrittelystä ja toteutuksesta. Tutustuimme ensin Best Caravanin liiketoimintaan ja sivuston käyttäjiin ja määrittelimme sitten verkkopalvelu-uudistuksen tavoitteet, tekniset ratkaisut sekä integraatioiden toteutukset. Best Caravanin ulkoasun ja brändin päivittämisestä vastasi Ellun Kanat, […] Lue lisää

Suomen Olympiakomitea

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Suomen Olympiakomitea ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uudistetun version Olympiakomitea.fi-sivustosta. Kiitosta saanut verkkosivujen uudistus pohjustettiin käyttäjätutkimuksella. WordPress-julkaisujärjestelmällä rakennettu sivusto julkaistiin tunnilleen aikataulussa ja hyvissä ajoin ennen Pariisin olympialaisia. Käyttäjätutkimuksessa kartoitettiin vanhan sivuston käyttöä ja kävijäpolkuja, kävijöiden kiinnostuksen kohteita ja toiveita, sivuston suorituskykyä hakukoneissa ja Olympiakomitean sidosryhmien verkkosivu-uudistukseen kohdistamia odotuksia. Uudistusprojekti vietiin läpi käyttäjätutkimuksen löydösten ja […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun