JL-Tuotteet Oy

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Verkkokauppa -kategoriasivulta.

Palvelun tyyppi:

Teollisen B2B -yrityksen verkkosivusto ja verkkokauppa

JL-Tuotteet Oy on suomalainen kemianteollisuuden yritys, joka kehittää ja valmistaa maailman innovatiivisimpia ympäristöystävällisiä kemikaaleja metsä- ja autoteollisuuden tarpeisiin. Tuotteet ovat turvallisia niin ympäristön kuin käyttäjienkin kannalta. JL-Tuotteiden tuotekehitys ja tuotantolaitos sijaitsevat Pirkanmaalla, mistä tuotteita toimitetaan ympäri Suomen.

Kevään 2021 aikana valmistui JL-Tuotteiden uusi verkkokauppa, jonka toteutuksesta vastasi Tammi Digital (nyk. Virnex Group) . Sisällöntuotannon osalta alihankkijana toimi Oakhill Oy.

Kuvaus projektista:

Lähtötilanne
Projekti lähti liikkeelle keskustelusta verkkosivuston ja verkkokaupan uudistamisesta Tammi Digital kanssa. Toiveita ja tavoitteita projektille oli runsaasti: ”Aiemmat kotisivut ja verkkokauppa olivat olleet jo vuosia käytössä ja kaipasimme selkeää uudistusta. Halusimme uskottavat ja laadukkaat sivut, joilla olisi helppo navigaatio sekä verkkokauppa yhdistettynä samalla sivulla. Uudistuksen yhteydessä halusimme yhdistää Liuos-tuoteperheen multisite-toiminnolla yhdelle ja samalle sivustolle asiakaspalvelun suoraviivaistamiseksi ja kehittämiseksi. Toimintavarmuus ja nopeus sekä hakukoneoptimointi olivat meille myös tärkeitä asioita”, summaa JL-Tuotteet Oy:n / Liuoksen kaupallinen johtaja Jyri-Jukka Ääri.

Yhtenä tarpeena nähtiin myös laajemman tuote-esitteen toteutus, jota lähdettiin toteuttamaan yhdessä Oakhillin tiimin kanssa. Tuote-esite päädyttiin toteuttamaan ensin ja samalla syntyi uusi raikas ilme tulevalle verkkosivustolle.

Ratkaisut
Tammi Digital toteutti JL-Tuotteiden uuden verkkosivuston WordPress-julkaisualustalle ja sivustolle toteutettiin verkkokauppa WooCommerce-lisäosan avulla. JL-Tuotteiden Liuos-tuoteperheellä oli jo valmiina verkkosivusto, joka yhdistettiin multisite-toiminnolla samalle sivustolle. Näin molempien sivustojen sisällön päivittäminen onnistuu helposti yhden hallintapaneelin kautta.

Sivuston graafisen ilmeen suunnittelussa hyödynnettiin Oakhillin toteuttaman tuote-esitteen visuaalisuutta. Näin yrityksen ilme säilyi yhtenäisenä eri kanavissa. Verkkokauppaa varten tuotteista tarvittiin uudet kuvat. Oakhilli toteutti asiakkaan luona tuotekuvaukset ja samalla henkilökunnasta otettiin uudet kuvat. Verkkosivuston tekstit toteutettiin hakukoneystävällisesti ja sisällönsyötön yhteydessä sivuille lisättiin myös metakuvaukset. Asiakas vastasi itse verkkokaupan tekstisisällöstä.

”Hyvin organisoitu ja toteutettu projekti. Yhteistyö oli vaivatonta ja nopeaa. Yhteiset Teams-palaverit olivat tehokkaita ja palavereiden välillä asiat etenivät hienosti sekä meillä että Tammen ja Oakhillin työpöydillä.” Jyri-Jukka Ääri, JL-Tuotteet Oy

(Toim. huom. Tämä referenssi on julkaistu alunperin Tammi Digitalin nimissä. Virnex osti Tammi Digitalin elokuussa 2023.)


Sinua voisi kiinnostaa myös

Helmet Capital Oy

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Helmet Capital Oy:n verkkosivuston uudistusprojektin päätavoitteena oli luoda ammattimainen ja informatiivinen digitaalinen läsnäolo yritykselle, joka tarjoaa sijoituspalveluita ja -neuvontaa. Verkkosivuston uudistamisessa keskityttiin parantamaan käyttäjäkokemusta, tarjoamaan selkeää tietoa palveluista ja vahvistamaan yrityksen brändi-ilmettä. Projektin laajuus Projekti perustui Virnexin projektimalliin, joka käynnistyy aina palvelumuotoilun menetelmiin ja Design Thinking -ajatteluun perustuvalla suunnittelu- ja UI/UX-vaiheella. Toteutus- ja käyttöönottovaiheiden jälkeen […] Lue lisää

Sako Suomi

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Yli satavuotias, suomalainen aseyhtiö Sako julkaisi uuden kotimaan markkinoille suunnatun Sakosuomi.fi-sivuston täysin uudistuneena. Digitoimisto Karhu Helsinki vastasi sivuston konseptista, suunnittelusta ja rakentamisesta. Asealan pioneeri Sako on osa maailman vanhinta teollista perheyhtiötä, Beretta-konsernia. Usean tuotemerkin yhdistelmäsivusto uudistui 16 brändisivuston kokonaisuudeksi Sakon Suomen markkinoille suunnattu aiempi sivusto esitteli sekä Sakon että lukuisien muiden Beretta-konsernin tuotemerkkien tuotteita. Koko […] Lue lisää

Gramex – musiikin käyttölupien verkkokauppa

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Verkkopalvelu helpottamaan lupien ostamista Gramex on musiikin tekijänoikeuksia valvova järjestö, jonka tehtävänä on huolehtia, että muun muassa julkisissa tiloissa, tilaisuuksissa, esityksissä ja radiossa soitettavasta musiikista maksetaan korvaus sen tekijälle. Virnex on kehittänyt Gramexille verkkokaupan, jolla sen asiakkaat voivat hankkia äänitemusiikin käyttölupia. Kauppa on suunnattu ammattilaisille, jotka käyttävät äänitemusiikia radiossa tai televisio-ohjelmissa. Käyttöoikeuksia voidaan hakea ja […] Lue lisää

Pihasiistiksi Suomi Oy

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Pihasiistiksi Suomi Oy palvelee eteläisen Suomen alueella, tarjoten kattavat viherrakentamisen palvelut niin yksityisille, yrityksille kuin julkisen sektorin toimijoillekin. Projektin päätavoitteena oli tarjota laaja ja kohderyhmäkohtainen esittely yrityksen viherrakentamisen palveluista. Lisäksi tavoitteena oli toteuttaa sivustoon käyttäjäystävällinen verkkokauppa, joka mahdollistaa tuotteiden ja palveluiden vaivattoman tilaamisen. Teknologiat ja ratkaisut Käytimme WordPress-alustaa verkkosivuston rakentamiseen sen monipuolisuuden ja muokattavuuden vuoksi. […] Lue lisää

Adaton verkkosivustouudistus

Tekijä: Paper Planes Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Adato Energia Oy on koulutuksia sekä viestintä- ja tietopalveluita tarjoava yritys, joka palvelee suomalaisia energia-alan yhtiöitä. Adato tekee monipuolisesta ja nopeasti muuttuvasta energia-alasta helposti ymmärrettävän, sekä yritysasiakkaille että kuluttajille. Teimme Adatolle WordPress-verkkosivuston jo vuonna 2019, joten oli luontevaa jatkaa Adaton kumppanina myös nyt. Aiemman verkkosivuston visuaalinen ilme, rakenne, käytettävyys ja skaalattavuus kaipasivat uudistamista tälle vuosikymmenelle. […] Lue lisää

Seinäjoen koulutuskuntayhtymä SEDU

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin yleiskuvaus Sedu.fi-verkkosivuston projektin tavoitteena oli luoda kattava ja käyttäjäystävällinen digitaalinen alusta, joka palvelee Seinäjoen koulutuskuntayhtymän monipuolista kohderyhmää – opiskelijoita, opettajia, huoltajia ja koulutusalan ammattilaisia. Projekti keskittyi nykyaikaisen verkkosivuston rakentamiseen, joka tarjoaa helpon pääsyn tärkeään tietoon, kuten koulutusohjelmiin, hakuprosesseihin ja yhteydenottotietoihin. Sivustolle toteutettiin myös AAA-tason saavutettavuuskriteerit täyttävä piensivusto. Sivustolle toteuttiin integraatiot Sedun käyttämään koulutustenhallintajärjestelmään sekä […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun