Helinä Rautavaaran museo

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Järjestön verkkopalvelu -kategoriasivulta.

Helinä Rautavaara (1928-1998) oli persoonallinen tutkimusmatkailija, toimittaja ja keräilijä, joka kiersi väsymättä maailmaa. Museon verkkosivut olivat meille uudenlainen ja mielenkiintoinen haaste.

Lähtökohdat

Vanhalla sivustolla esiteltiin lähinnä näyttelyitä, eikä se antanut tarpeeksi monipuolista kuvaa museon tarjonnasta. Sivuston tekniikka oli sivupohjamaista ja staattista, joka ei tukenut sivuston sisältöä tarpeeksi hyvin.

Tavoitteet

Helinä Rautavaaran museolle asetettiin selkeät tavoitteet heti alkumetreillä yhteisessä aloitustyöpajassa:

– Museon brändin vahvistaminen visuaalisen ulkoasun päivityksen kautta
– Kävijämäärien kasvattaminen verkkosivuilla
– Kattavan kuvan antaminen museon monipuolisesta toiminnasta
– Verkkosivujen saavutettavuus

Mitä tehtiin

Projektin askelmerkit kirkastettiin aloitustyöpajassa, jossa määritettiin tavoitteet, visuaaliset toiveet, tekniset toiminnallisuudet ja toimivat loppukäyttäjää palvelevat käyttäjäpolut museon verkkosivuille.

Verkkosivusto toteutettiin lohkoajattelun avulla mahdollistamaan kaikenlaisen sisällön esittelyn: mm. Julkaisuja, virtuaalimuseo ulkoisena palveluna, opastettuja työpajoja ja kierroksia sekä monipuolista sisältöä erilaisilla asetteluilla. Sivustolta löytyy kattava tietopankki Helinä Rautavaarasta ja hänen elämäntyöstään.

Vaihtuvat näyttelyt laitettiin sivustolla keskiöön niin tekniikan kuin visuaalisuudenkin puolesta. Näyttelyistä ja tapahtumista toteutettiin helposti päivitettävä, dynaaminen kokonaisuus.

Lopputulos

Helinä Rautavaaran museo on kokoonsa nähden näkyvä ja kuuluva museo, jatkossa myös verkossa. Museon verkkosivut ovat saavutettavat, nopeasti latautuvat ja informatiiviset museokävijöille ja muillekin Helinä Rautavaaran elämästä kiinnostuneille.

Projektin kohokohdat
– Näyttelyt ja tapahtumat
– Toimiva ja selkeä hakutoiminnallisuus
– Saavutettavuus

”Halusimme Helinä Rautavaaran museolle saavutettavat, selkeät ja hyvällä tavalla oman näköiset verkkosivut, jotka tekisivät näkyväksi kaikkea sitä työtä, mitä me pienenä museona teemme. Ja juuri sellaiset verkkosivut myös saimme, kiitos Duden tiimin. Aikataulu piti, budjetissa pysyttiin ja yhteistyö oli ammattimaista ja luontevaa. Lämmin suosituksemme!

Hyvästä yhteistyöstä innostuneena tilasimme Dudelta myös saavutettavan verkkonäyttelyn ”Kestävät kaupungit ja yhteisöt. Rauli Virtasen kanssa maailmalla” tuotannon. Duden graafikko loi verkkonäyttelylle oman ilmeen, joka oli omanlaisensa mutta silti linjassa designeri Anne-Mari Ahosen luoman fyysisen museonäyttelyn kanssa. Olimme todella tyytyväisiä myös tähän lopputulokseen.”
– Ilona Niinikangas, museonjohtaja


Sinua voisi kiinnostaa myös

Rexin B2B-verkkokaupan uudistus

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat Dude uudisti Rexin B2B-verkkokaupan vastaamaan brändin kasvua ja modernin verkkokaupan tarpeita. Suunnittelun tavoitteena oli selkeä, käyttäjäystävällinen ja houkutteleva sivusto, joka palvelee jälleenmyyjiien ja urheilukauppiaiden lisäksi myös tiedonjanoisia hiihto- ja pyöräilyharrastajia. Tavoitteet Brändiä vahvistava ja selkeä, intuitiivinen käyttöliittymä. Oikean tuotteen löytämisen ja ostotapahtuman helppous. Helppo verkkokaupan hallinta. Mitä tehtiin Sivuston ilme ja rakenne luotiin tukemaan […] Lue lisää

Hexatronicin uusi verkkopalvelu

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Hexatronicin uusi, Avidlyn suunnittelema ja toteuttama verkkopalvelu yhdistää globaalin brändin johdonmukaisuuden ja markkinakohtaiset tarpeet modulaarisella rakenteella, joka parantaa käyttäjäkokemusta ja helpottaa tiedonhallintaa eri maissa. Globaalisti merkittävälle toimijalle moderni modulaarinen verkkosivusto Ruotsalainen Hexatronic on laajentanut liiketoimintansa globaaliksi nopeassa tahdissa ja tehnyt huomattavaa nousua myös Tukholman pörssissä. Yhtiön ydinosaamista ovat valokuitukaapelit sekä niihin liittyvät tuotteet ja palvelut. […] Lue lisää

Eepos-oppilaitoshallinta

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Näyttävä ilme ja markkinointisivut Eepos-oppilaitoshallinnalle. Oksidian päätuote on Eepos-oppilaitoshallinta jota käyttää yli 100 suomalaista taiteen oppilaitosta. Eepos toimii lisäksi kansainvälisesti. # Lähtökohdat Oksidialla oli klassinen ongelma. Henkilökunnasta suurin osa on lahjakkaita ohjelmoinnin ammattilaisia, mutta kaikilla on kädet täynnä työtä oman tuotteen ja toiminnan parissa. Verkkosivut ovat aina olleet projekti, jota tehdään vasta kun on aivan […] Lue lisää

Turun AKK

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat Dude toteutti Turun AKK:n verkkosivujen kattavan uudistuksen, jossa tavoitteena oli parantaa sivuston käytettävyyttä, saavutettavuutta ja hakukonelöydettävyyttä. Tavoitteet Parantaa sivuston saavutettavuutta ja käytettävyyttä. Helpottaa tiedon löydettävyyttä ja selkeyttä. Optimoida sivustorakenne vastaamaan nykyaikaisia SEO-vaatimuksia. Mahdollistaa koulutustarjonnan selailu sujuvasti. Kehittää käyttäjäpolkuja eri kohderyhmille (alanvaihtajat, osaamisen kehittäjät, ensimmäistä tutkintoaan suorittavat). Uudistaa taustateknologian ja koodipohjan vastaamaan WordPressin standardeja ja […] Lue lisää

Alpaknitwear.com

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Alpan tyylikkäät ja laadukkaat alpakan villasta valmistetut neuleet olivat herättäneet dudejen mielenkiinnon jo ennen tarjouspyyntöä, joten tähän hommaan oli erittäin helppo tarttua! Suunnittelemamme ja toteuttamamme WooCommerce-verkkokaupan avulla Alpa saa hyvän lähdön maailmanvalloitukselle. Alpakan villasta valmistetut tuotteet ovat nousseet nopeasti suomalaisten ja yritys on myös laajentanut Ruotsin markkinoille, jossa sen tuotteet on otettu hyvin vastaan. Vuosien […] Lue lisää

WEST Invest Groupin uudet verkkosivustot

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Yritysryppään useat sivustot haluttiin uudistaa WEST Invest Group on suomalainen perheyhtiö. Siihen kuuluvat seitsemän eri yhtiötä tarjoavat vedenkäsittely-, energia- ja teknologiaratkaisuja teollisuudelle ja kunta-asiakkaille. Konsernin brändi-ilme uudistettiin ja yritysryppääseen kuuluvien yhtiöiden sivustot haluttiin uudistaa uuden ilmeen mukaisiksi. Lisäksi verkkosivustot kaipasivat uudistamista myös käytettävyyden, visuaalisuuden ja sisällön kehittämisen suhteen. Monisivustoasennus tuo helppoutta hallintaan Usean yhtiön sivustojen […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun