Funeria – verkkopalvelu ja web-sovellus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Maksuton kuolemaan varautumisen ja kuolinpesän hoitamisen verkkopalvelu

Funeria on verkkopalvelu joka on yksi osa eHautauksen pyrkimystä digitalisoida hautausalaa. Funeria koostuu kahdesta loppukäyttäjälle näkyvästä osasta: OmaPolku ja Kuolinpesästä sekä Statamic CMS sisällönhallintajärjestelmän osuudesta.

OmaPolku osio keskittyy kuolemaan valmistautumiseen, ja siellä käyttäjät voivat merkitä omaisuuttaan, asiakirjoja, toiveita ja muuta tarpeellista tietoa kuolinpesän hoitajille. OmaPolku sisältää vahvan tunnistautumisen, jonka avulla palvelu automaattisesti luo kuolinpesän kun käyttäjä menehtyy. Tällöin tieto henkilön menehtymisestä siirtyy tunnistautuneille vastuuhenkilöille, jotka pääsevät jouhevasti hoitamaan kuolinpesää.

Kuolinpesän puolella menehtyneen henkilön valikoimat vastuuhenkilöt sekä heidän lisäämät henkilöt pääsevät hoitamaan kuolinpesän asioita selkeästi ohjattuna vaihe kerrallaan. Asioiden hoitamista varten heillä on saatavilla menehtyneen henkilön OmaPolku-osiossa antamat tiedot.

Sekä OmaPolku että Kuolinpesä osiot käyttäjän näkökulmasta pyörivät vahvasti eri tehtävien ympärillä. Järjestelmä seuraa mitä tehtäviä käyttäjä on suorittanut ja näin toimii myös muistilistana käyttäjälle. Tehtävien sisältö on keskeisessä roolissa palvelussa ja niiden muokkaamiseen rakensimme Statamic CMS – sisällönhallintajärjestelmän avulla hallintanäkymän. Hallintanäkymän avulla tehtäviä voidaan lisätä sekä päivittää sivustolle.

Statamic lohkopohjaisen editorin taustalla

Tietopankki osion artikkelit toteutettiin Statamic CMS – sisällönhallinnalla lohkopohjaista editoria hyödyntäen. Lohkot räätälöitiin juuri kyseisille artikkeleille sopiviksi ja esimerkiksi toimintokehotteisiin rakennettiin asetus, jolla ne saadaan piiloon jos artikkelia lukee kirjautunut käyttäjä. Myös web sovelluksen teksti- ja kuvasisällöt ovat Statamicin kautta muokattavissa, näin sovellusta pystytään sisällön osilta päivittämään ilma suurempia koodimuutoksia.

Integraatiot ja tekninen toteutus

Asiakaskokemuksesta haluttiin tehdä mahdollisimman vaivaton. Palvelun asiakkaat liittävät sivustolle mahdollisesti arkaluontoista tietoa ja silloin asiakkaan turvallinen tunnistautuminen palveluun on tärkeää. Ratkaisuksi tähän valittiin luotetava vahvan tunnistautumisen tarjoava Telia tunnistus.

Palvelussa ei ole mahdollisuutta lisätä henkilölle vastuuhenkilöitä ellei vahvaa tunnistautumista ole tehty. Palveluun tarvitsee tunnistautua vain kerran, jonka jälkeen tili määritellään kuulumaan tunnistautuneelle henkilölle.

Dun & Bradstreetin tarjoaman monitorointipalvelun avulla käyttäjän tietoja kysytään Digi- ja Väestöviraston tietokannasta. Henkilön menehtyessä Funeria-palvelu saa tästä tiedon ja avaa automaattisesti henkilöstä kuolinpesän.

Palvelu on täysin räätälöity kokonaisuus joka on toteutettu käyttäen Laravel MVC- järjestelmää. Asiakkaille näkyvän käyttöliittymän ohjelmointikielenä olemme käyttäneet JavaScriptiä, tarkemmin Vue.js teknologiaa.

Trimedian palveluun olin erittäin tyytyväinen. He hoitivat työnsä ammattitaitoisesti, ja viikoittaiset palaverit auttoivat viemään projektia tehokkaasti eteenpäin. Suosittelen palvelua!

Ville Sutinen, toimitusjohtaja, Hautauspalvelu eHautaus Oy

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Hunajayhtymän verkkokauppa kuluttajille

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Hunajayhtymän verkkokauppa kuluttajille Hunajayhtymä Oy on pakannut suomalaista hunajaa suomalaisille kuluttajille jo yli 50 vuotta. Tuotteet ovat kaupanhyllyjen klassikkoja, joita moni muistaa maistaneensa jo lapsuudessa. Hunajayhtymän perusti vuonna 1969 joukko mehiläishoitajia vastaamaan kahteen tarpeeseen: hunajan myynnin tehostamiseen sekä monipuoliseen mehiläistarvikemyyntiin. Puoli vuosisataa myöhemmin molemmat näistä tavoitteista ovat edelleen liiketoiminnan kivijalka. Toiminta perustuu vahvoihin vihreisiin arvoihin, […] Lue lisää

Kultarahaksi.fi sivustouudistus

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia

KultaRahaksi Oy käynnisti vuonna 2009 kullanmyyntibuumin esiteltyään suomalaisille kätevän tavan muuttaa kulta rahaksi. Palvelu oli menestys, mutta sivusto kaipasi uudistusta. Toteutimme KultaRahaksi sivustouudistuksen yhteistyössä Suomen digimarkkinoinnin kanssa. Suomen digimarkkinoinnin vastuualue oli visuaalinen suunnittelu ja Trimedia vastasi teknisestä toteutuksesta. Kultarahaksi.fi-sivusto on tehokas työkalu niille, jotka haluavat muuttaa jalometallejaan käteiseksi turvallisesti ja helposti. Korujen ja jalometalliesineiden hinnat […] Lue lisää

TET.fi – Työelämätaitojen verkkokurssi

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Oppilaitoksen verkkopalvelu

Tehtävänämme oli suunnitella TET.fi – Työelämätaitojen verkkokurssille helppokäyttöinen ja kokemuksellinen käyttöliittymä ja toteuttaa se kohderyhmää houkuttelevaksi pedagogiseksi kokonaisuudeksi yhteistyössä Lasten ja nuorten säätiön asiantuntijoiden kanssa. WordPress Gutenberg -sisällönhallinnasta suunnittelimme moneen käyttötarkoitukseen mukautuvan, joka mahdollistaa kokemuksellisten oppimiskokonaisuuksien rakentamisen myös tulevaisuudessa. Teoria- ja videosisältöjen lisäksi materiaali sisältää kevyitä ja innostavia tehtäviä, joita nuoret voivat toteuttaa sekä yksin […] Lue lisää

Visit Lakeland Finland sivuston kiertomatkatyökalu

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Toteutimme kansainväliselle Visit Lakeland Finland sivustolle räätälöidyn kiertomatkatyökalun, jonka avulla sivujen ylläpitäjät voivat helposti luoda sivustolle houkuttelevia kokonaisuuksia. Itsenäisesti käytettävä työkalu mahdollistaa haluttujen tuote- ja sisältökokonaisuuksien visuaalisen ja kerronnallisen esittämisen ja ohjaa sivuston vierailijoita tekemään varauksia palveluntarjoajan verkkokaupasta. Markkinoinnin ja myynnin kannalta tehokas yhdistelmä Kiertomatkatyökalu integroi markkinointitekstit ja Datahubin matkailutuotteet saumattomasti luoden markkinoinnin ja myynnin […] Lue lisää

Helsingin Satama

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Projektin osana tehty käyttäjätutkimus oikeilla loppukäyttäjillä

Helsingin Satama uudisti verkkosivunsa yhdessä digitoimisto Karhu Helsingin kanssa. Helsingin Satama on yksi Euroopan vilkkaimmista matkustajasatamista ja Suomen ulkomaankaupan väylä maailmanmarkkinoille. Karhu Helsinki vastasi uuden Portofhelsinki.fi-sivuston konseptoinnista, suunnittelusta ja rakentamisesta tiiviissä yhteistyössä mittavan sisältötyön tehneen Sataman viestintätiimin kanssa. Projektin pohjaksi tehtiin käyttäjätutkimus ja se vietiin läpi samanaikaisesti Sataman brändiuudistuksen kanssa. Uuden sivuston julkaisujärjestelmänä toimii WordPress. […] Lue lisää

Dcquiz.fi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Kyselyn kautta kohti avointa keskustelua raha-asioista Raha-asioista ja taloudesta on joskus vaikea puhua, varsinkin, jos ei tiedä miten kumppani suhtautuu asiaan. Trimedian DigiConsumers-hankkeelle toteuttama web-kysely auttaa näiden kysymyksien pohtimisessa ja yhteisessä käsittelemisessä. Kyselyn toteuttaja on DigiConsumers-tutkimushanke, joka etsii ratkaisuja nuorten ja nuorten aikuisten talousosaamisen ja kulutustaitojen parantamiseen erityisesti digiympäristöissä. Kyselyssä käyttäjä vastaa omaan sekä kumppaninsa […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun