Funeria – verkkopalvelu ja web-sovellus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Maksuton kuolemaan varautumisen ja kuolinpesän hoitamisen verkkopalvelu

Funeria on verkkopalvelu joka on yksi osa eHautauksen pyrkimystä digitalisoida hautausalaa. Funeria koostuu kahdesta loppukäyttäjälle näkyvästä osasta: OmaPolku ja Kuolinpesästä sekä Statamic CMS sisällönhallintajärjestelmän osuudesta.

OmaPolku osio keskittyy kuolemaan valmistautumiseen, ja siellä käyttäjät voivat merkitä omaisuuttaan, asiakirjoja, toiveita ja muuta tarpeellista tietoa kuolinpesän hoitajille. OmaPolku sisältää vahvan tunnistautumisen, jonka avulla palvelu automaattisesti luo kuolinpesän kun käyttäjä menehtyy. Tällöin tieto henkilön menehtymisestä siirtyy tunnistautuneille vastuuhenkilöille, jotka pääsevät jouhevasti hoitamaan kuolinpesää.

Kuolinpesän puolella menehtyneen henkilön valikoimat vastuuhenkilöt sekä heidän lisäämät henkilöt pääsevät hoitamaan kuolinpesän asioita selkeästi ohjattuna vaihe kerrallaan. Asioiden hoitamista varten heillä on saatavilla menehtyneen henkilön OmaPolku-osiossa antamat tiedot.

Sekä OmaPolku että Kuolinpesä osiot käyttäjän näkökulmasta pyörivät vahvasti eri tehtävien ympärillä. Järjestelmä seuraa mitä tehtäviä käyttäjä on suorittanut ja näin toimii myös muistilistana käyttäjälle. Tehtävien sisältö on keskeisessä roolissa palvelussa ja niiden muokkaamiseen rakensimme Statamic CMS – sisällönhallintajärjestelmän avulla hallintanäkymän. Hallintanäkymän avulla tehtäviä voidaan lisätä sekä päivittää sivustolle.

Statamic lohkopohjaisen editorin taustalla

Tietopankki osion artikkelit toteutettiin Statamic CMS – sisällönhallinnalla lohkopohjaista editoria hyödyntäen. Lohkot räätälöitiin juuri kyseisille artikkeleille sopiviksi ja esimerkiksi toimintokehotteisiin rakennettiin asetus, jolla ne saadaan piiloon jos artikkelia lukee kirjautunut käyttäjä. Myös web sovelluksen teksti- ja kuvasisällöt ovat Statamicin kautta muokattavissa, näin sovellusta pystytään sisällön osilta päivittämään ilma suurempia koodimuutoksia.

Integraatiot ja tekninen toteutus

Asiakaskokemuksesta haluttiin tehdä mahdollisimman vaivaton. Palvelun asiakkaat liittävät sivustolle mahdollisesti arkaluontoista tietoa ja silloin asiakkaan turvallinen tunnistautuminen palveluun on tärkeää. Ratkaisuksi tähän valittiin luotetava vahvan tunnistautumisen tarjoava Telia tunnistus.

Palvelussa ei ole mahdollisuutta lisätä henkilölle vastuuhenkilöitä ellei vahvaa tunnistautumista ole tehty. Palveluun tarvitsee tunnistautua vain kerran, jonka jälkeen tili määritellään kuulumaan tunnistautuneelle henkilölle.

Dun & Bradstreetin tarjoaman monitorointipalvelun avulla käyttäjän tietoja kysytään Digi- ja Väestöviraston tietokannasta. Henkilön menehtyessä Funeria-palvelu saa tästä tiedon ja avaa automaattisesti henkilöstä kuolinpesän.

Palvelu on täysin räätälöity kokonaisuus joka on toteutettu käyttäen Laravel MVC- järjestelmää. Asiakkaille näkyvän käyttöliittymän ohjelmointikielenä olemme käyttäneet JavaScriptiä, tarkemmin Vue.js teknologiaa.

Trimedian palveluun olin erittäin tyytyväinen. He hoitivat työnsä ammattitaitoisesti, ja viikoittaiset palaverit auttoivat viemään projektia tehokkaasti eteenpäin. Suosittelen palvelua!

Ville Sutinen, toimitusjohtaja, Hautauspalvelu eHautaus Oy

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Kultarahaksi.fi sivustouudistus

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

KultaRahaksi Oy käynnisti vuonna 2009 kullanmyyntibuumin esiteltyään suomalaisille kätevän tavan muuttaa kulta rahaksi. Palvelu oli menestys, mutta sivusto kaipasi uudistusta. Toteutimme KultaRahaksi sivustouudistuksen yhteistyössä Suomen digimarkkinoinnin kanssa. Suomen digimarkkinoinnin vastuualue oli visuaalinen suunnittelu ja Trimedia vastasi teknisestä toteutuksesta. Kultarahaksi.fi-sivusto on tehokas työkalu niille, jotka haluavat muuttaa jalometallejaan käteiseksi turvallisesti ja helposti. Korujen ja jalometalliesineiden hinnat […] Lue lisää

MIELI ry Hyvän mielen työpaikka® -merkki

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Hyvän mielen työpaikka® -merkki on käytännönläheinen työväline organisaatioille. Se kannustaa pysähtymään mielenterveyden äärelle ja tunnistamaan tekijöitä, jotka lisäävät mielenterveyden voimavaroja työssä tai kuluttavat niitä. Merkki rohkaisee yrityksiä johtamaan mielenterveyttä suunnitelmallisesti sekä motivoi työpaikkoja muokkaamaan omia toimintatapojaan ja rakenteitaan mieliystävällisemmiksi. Toistaiseksi maksuttoman Hyvän mielen työpaikka®-merkin myöntää MIELI Suomen Mielenterveys ry. Aloitus ja tavoitteet Suunnittelu aloitettiin työpajassa, […] Lue lisää

Tomerat web-sovellus

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Tomerat on koululuokkien ja ryhmien varainhankintaan suunnattu sovellus. Tomerat koostuu sekä erillisestä markkinointisivusta että selaimen kautta toimivasta räätälöidystä sovelluksesta. Varainhankintasovellus osallistaa lapset ja nuoret mukaan toimintaan. Olemalla aktiivisesti mukana ryhmän varainhankintaprojekteissa ja tapahtumissa, lapset ja nuoret oppivat tärkeitä arjen taitoja, kuten rohkeutta ja sinnikkyyttä, omatoimisuutta, kaveritaitoja sekä rahan arvon ymmärtämistä. Lisäksi he saavat mahdollisuuden yhteiskunnalliseen […] Lue lisää

Aivosäätiö verkkosivut

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Aivosäätiö tavoitteena on rakentaa tulevaisuuden Suomea, jossa yhä harvempi meistä joutuu kärsimään aivojen ja hermoston sairauksista. Säätiö edistää lahjoitusvaroin tutkimusta sekä lisää yhteistyössä eri alojen tutkijoiden kanssa ymmärrystä aivoterveydestä, aivosairauksista ja aivotutkimuksesta. Lahjoittaminen digiaikaan Uudistuksen tavoite oli rakentaa informatiivinen sekä helposti lähestyttävä verkkopalvelu, jonka keskiössä on aivojen ja hermoston tutkimuksen edistäminen lahjoitusten avuin. Sivusto hyödyntää […] Lue lisää

Hoitotyön verkosto Hoiverken uusi verkkosivusto

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Suunnittelimme ja toteutimme WordPress-verkkosivut Hoito­työn kansallinen vertais­kehittämisen verkosto Hoiverkelle. Hoiverken tarkoituksena on edistää hoitotyön laadun seurantaa, ja mahdollistaa syntyvän tiedon hyödyntäminen. Syksyllä 2016 Yliopistosairaaloiden kesken käynnistettiin yhteistyö hoitotyösensitiivisten tulosten kansalliseksi kokoamiseksi. Verkostossa on tällä hetkellä mukana 15 hyvinvointialuetta tai yhtymää. Hoiverke tukee johtamista, työntekijöitä, hoitotyön professiota sekä turvaa laatua potilaille. Ilme ja sivut uudelle organisaatiolle […] Lue lisää

Optiscan Oy:n uusi verkkosivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Optiscan Oy on johtava logistiikka-alalla toimiva teknologiayritys, joka auttaa asiakkaitaan tehostamaan varastoinnin ja tiedonhallinnan prosesseja. Yrityksen palvelutarjontaan kuuluvat niin ohjelmistoratkaisut, laitteet kuin huoltopalvelutkin asiakasyritysten sisälogistiikan parantamiseksi. Verkkosivu-uudistuksen lähtökohtana oli verkkosivuston toiminnallisuus. Aiempi sivusto oli teknisesti vanhentunut, ja sen toiminta oli rajallista. Oli helpompaa ja järkevämpää uudistaa koko sivusto alustaa myöten. Tavoitteet Optiscanilla oli kolme päätavoitetta […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun