Framery

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia

Hankala navigointi huononsi käyttäjäkokemusta

Aiemman sivuston epäintuitiivinen navigointi edellytti merkittävää panostusta käyttäjäkokemuksen parantamiseen ja tiedon helppoon löydettävyyteen. Hakukoneoptimoinnin (SEO) osalta tavoitteena oli korjata URL-rakenteisiin liittyvät haasteet ja mukauttaa sivusto vastaamaan paremmin hakukoneiden vaatimuksia. Konversio-optimoinnilla (CRO) pyrittiin tehostamaan käyttäjäkokemusta ja ohjaamaan potentiaalisia asiakkaita sujuvammin kohti konversioita. Lisäksi paikallisten sivujen epätasapaino suhteessa globaaliin sivustoon vaati korjaamista ja niiden asianmukaista huomioimista.

Tutkimuksesta jatkuvaan kehitykseen

Avidly lähestyi Frameryn verkkosivuston uudistusta kokonaisvaltaisesti, alkaen perusteellisesta tutkimus- ja suunnitteluvaiheesta. Projekti sisälsi Frameryn taustamateriaalien syvällisen tarkastelun, WordPress-sivuston teknisen auditoinnin, käyttöliittymän-/käyttökokemuksen auditoinnin, ostopolkuanalyysin, kilpailija-analyysin sekä verkkosivuston kehityssuunnitelman laatimisen.

Projektin tulosten pohjalta Framery päätti siirtää verkkosivustonsa ylläpidon Avidlylle. Ylläpidon siirron yhteydessä Avidly toteutti teknisen auditoinnin pohjalta tarvittavat korjaus- ja muutostyöt.

Sivuston käyttöliittymä uudistettiin tukemaan WordPressin Gutenberg-lohkoeditoria, jotta Framery voi muokata sisältöään vapaasti ja visuaalisesti. Frameryn kumppani Leroy vastasi sivuston visuaalisuudesta ja käyttöliittymän suunnittelusta, ja Avidly tuki suunnittelua konsultoimalla sitä teknisen toteutuksen näkökulmasta.

Uudistettu verkkosivusto toteutettiin Avidlyn omalla avoimen lähdekoodin WordPress Full Site Editing (FSE) -lohkoteemalla. Uudistuksen myötä sivustolle toteutettiin muun muassa:

  • Räätälöity lohkopohjainen sivuston mega-menun hallinta.
  • Lukuisia visuaalisuudeltaan ja toiminnoiltaan monipuolisia sisältölohkoja ja lohkomalleja Frameryn markkinoinnin tarpeisiin.
  • Uudistetut tuotesivut schema-tietoineen.
  • Personointiominaisuudet useiden kriteerien, muun muassa käyttäjän sijainnin perusteella.
  • Tuotteiden hinnoittelun hallinta ja käyttäjän sijaintiin perustuva hinnan esityslogiikka.
  • Tuotteiden vertailutoiminto.
  • Lomakkeiden uudistus ja niiden integrointi Salesforce- ja Pardot-järjestelmiin.
  • Parannettu avoimien työpaikkojen TalentAdore-integraatio.
  • Useampia uusia kieliversioita.

Parantunut käyttäjäkokemus ja konversiot kasvuun

Frameryn verkkosivuston uudistus kulki käsi kädessä samaan aikaan toteutetun brändiuudistuksen kanssa. Brändiuudistuksen tarkoituksena oli varmistaa brändin visuaalisen ilmeen ja viestinnän saumaton yhtenäisyys. Verkkosivuston uudelleensuunnittelusta kehkeytyikin täysin uudistettu, uudelleenbrändätty verkkosivusto. Uudistettu verkkosivusto on tuottanut merkittäviä tuloksia Framerylle. Ensimmäisen kuuden kuukauden aikana sivuston uudistus on parantanut käyttäjäkokemusta ja tehostanut konversioita, mikä näkyy selkeästi:

  • Tapahtumien määrä kasvoi 57 %.
  • Tapahtumia käyttäjää kohti lisääntyi 7 %.
  • Aktiivisten käyttäjien määrä kasvoi 47 %.
  • Tiedostojen lataukset lisääntyivät 25 %.
  • Lomakkeiden lähetykset kasvoivat peräti 82 %.

Lisäksi liidien määrät ovat nousseet tasaisesti.

Uudistuksen myötä selkeitä parannuksia ovat vaivaton navigointi, joka huomioi erilaiset kohderyhmien näkökohdat, mobiililaitteille optimoitu käyttökokemus ja strategisesti sijoitetut CTA-painikkeet, jotka ohjaavat käyttäjiä tehokkaasti kohti konversioita. Hakukoneystävällinen asiantuntijasisältö on puolestaan lisännyt orgaanista liikennettä kuukausittain.

Avidlyn tiimin tekninen osaaminen ja proaktiivisuus on erinomaista. He eivät ainoastaan toteuta pyyntöjämme, vaan myös haastavat niitä, esittävät parempia vaihtoehtoja ja validoivat ratkaisuja huolellisesti sekä tuovat esiin asioita, joita emme ole osanneet ajatella.

Anni Aarni, Digital Marketing Manager, Framery

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Valokuitunen.fi

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Valokuitunen Oy on valokuituverkkoja valtakunnallisesti rakentava yritys, joka on perustettu vuonna 2020. Valokuitunen rakentaa asiakkaalle vastuullisesti ja luotettavasti avoimeen palveluun perustuvan valokuituyhteyden. Kuituyhteys kytketään Telian ylläpitämään Avoin Kuitu -runkoverkkoon, jossa asiakas voi nyt ja jatkossa valita nettiliittymänsä ja haluamansa lisäpalvelut usealta eri verkon palveluntarjoajalta. Valokuitunen uudisti ilmeensä vuonna 2022 ja myös verkkosivusto vaati uudistuksen. Avidly […] Lue lisää

Rakennusliike Evälahti

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Rakennusliike Evälahti Oy on vahva ja tunnettu toimija ydintoiminta-alueellaan Etelä-Karjalassa. Vuonna 1950 perustettu Evälahti Oy on Suomen kolmanneksi vanhin saman suvun omistuksessa oleva  järjestäytynyt rakennusalan perheyritys. Yrityksen kotipaikka on Imatra ja vuonna 2010 perustetun tytäryrityksen Rakennusliike Evälahti Uusimaa Oy:n myötä Evälahti rakentaa enemmän myös pääkaupunkiseudulla. Evälahdella oli tarve uudistaa verkkosivustonsa ulkoasua sekä sisältöä. Tärkeää oli […] Lue lisää

Sotekassan uusi verkkopalvelu

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Uutta Sotekassa-brändinimeä käyttävä Terveydenhuoltoalan työttömyyskassa ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uudistetun version kassan verkkosivuista. Kiitosta saanut projekti pohjustettiin käyttäjätutkimuksella. WordPress-julkaisujärjestelmällä rakennetun sivuston julkaisun myötä uudistui kassan brändinimen lisäksi myös ilme. Sotekassa huolehtii sosiaali-, terveys-, kasvatus- ja kuntoutusalan ammattilaisten työttömyysturvasta. Sotekassan jäsenet vakuuttavat itsensä työttömyyden tai lomautuksen varalta Suomen edullisinta jäsenmaksua vastaan. Käyttäjätutkimuksella tunnistettiin verkkosivu-uudistuksen painopisteet […] Lue lisää

Musiikkitalon uusi verkkopalvelu

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Vuoden 2024 alkupuolella Musiikkitalossa tehtiin iso lipunmyyntiuudistus, joka antoi sykäyksen myös verkkosivuston täydelliselle uusimiselle. Duden porukka oli jo aiemmin päässyt lämmittelykierrokselle sivuston ylläpidon merkeissä, ja yhteistyö vakuutti asiakkaan: olimme oikeilla taajuuksilla. Uudistusta edelsi avoin keskustelu ja auditointi, joiden myötä projektin tavoitteet, tarpeet ja mahdollisuudet saatiin kirkastettua tehokkaasti. Tavoitteet Esitellä Musiikkitalon tapahtumatarjontaa ja mahdollistaa lippujen […] Lue lisää

Hexatronicin uusi verkkopalvelu

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Hexatronicin uusi, Avidlyn suunnittelema ja toteuttama verkkopalvelu yhdistää globaalin brändin johdonmukaisuuden ja markkinakohtaiset tarpeet modulaarisella rakenteella, joka parantaa käyttäjäkokemusta ja helpottaa tiedonhallintaa eri maissa. Globaalisti merkittävälle toimijalle moderni modulaarinen verkkosivusto Ruotsalainen Hexatronic on laajentanut liiketoimintansa globaaliksi nopeassa tahdissa ja tehnyt huomattavaa nousua myös Tukholman pörssissä. Yhtiön ydinosaamista ovat valokuitukaapelit sekä niihin liittyvät tuotteet ja palvelut. […] Lue lisää

Newsec – Larun Kehräämö

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Historialliselle teollisuusmiljöölle vahva brändi ja modernit nettisivut Lauttasaaressa Kiviaidankadulla sijaitsevalle Larun Kehräämölle luotiin tunnettuuden lisäämiseksi modernit verkkosivut sekä vahva omaleimainen brändi, nimeä myöten. Lähtökohta – Lisää vuokralaisia uniikkeihin toimistotiloihin Lauttasaaressa Kiviaidankadulla sijaitseva toimistotalo omaa pitkän historian entisenä villakehräämönä. Rakennus on yksi Lauttasaaren vanhimmista, sillä toiminta rakennuksessa on alkanut jo 1950-luvulla. Nykyiset mittansa rakennus sai vuonna […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun