Framery

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia

Hankala navigointi huononsi käyttäjäkokemusta

Aiemman sivuston epäintuitiivinen navigointi edellytti merkittävää panostusta käyttäjäkokemuksen parantamiseen ja tiedon helppoon löydettävyyteen. Hakukoneoptimoinnin (SEO) osalta tavoitteena oli korjata URL-rakenteisiin liittyvät haasteet ja mukauttaa sivusto vastaamaan paremmin hakukoneiden vaatimuksia. Konversio-optimoinnilla (CRO) pyrittiin tehostamaan käyttäjäkokemusta ja ohjaamaan potentiaalisia asiakkaita sujuvammin kohti konversioita. Lisäksi paikallisten sivujen epätasapaino suhteessa globaaliin sivustoon vaati korjaamista ja niiden asianmukaista huomioimista.

Tutkimuksesta jatkuvaan kehitykseen

Avidly lähestyi Frameryn verkkosivuston uudistusta kokonaisvaltaisesti, alkaen perusteellisesta tutkimus- ja suunnitteluvaiheesta. Projekti sisälsi Frameryn taustamateriaalien syvällisen tarkastelun, WordPress-sivuston teknisen auditoinnin, käyttöliittymän-/käyttökokemuksen auditoinnin, ostopolkuanalyysin, kilpailija-analyysin sekä verkkosivuston kehityssuunnitelman laatimisen.

Projektin tulosten pohjalta Framery päätti siirtää verkkosivustonsa ylläpidon Avidlylle. Ylläpidon siirron yhteydessä Avidly toteutti teknisen auditoinnin pohjalta tarvittavat korjaus- ja muutostyöt.

Sivuston käyttöliittymä uudistettiin tukemaan WordPressin Gutenberg-lohkoeditoria, jotta Framery voi muokata sisältöään vapaasti ja visuaalisesti. Frameryn kumppani Leroy vastasi sivuston visuaalisuudesta ja käyttöliittymän suunnittelusta, ja Avidly tuki suunnittelua konsultoimalla sitä teknisen toteutuksen näkökulmasta.

Uudistettu verkkosivusto toteutettiin Avidlyn omalla avoimen lähdekoodin WordPress Full Site Editing (FSE) -lohkoteemalla. Uudistuksen myötä sivustolle toteutettiin muun muassa:

  • Räätälöity lohkopohjainen sivuston mega-menun hallinta.
  • Lukuisia visuaalisuudeltaan ja toiminnoiltaan monipuolisia sisältölohkoja ja lohkomalleja Frameryn markkinoinnin tarpeisiin.
  • Uudistetut tuotesivut schema-tietoineen.
  • Personointiominaisuudet useiden kriteerien, muun muassa käyttäjän sijainnin perusteella.
  • Tuotteiden hinnoittelun hallinta ja käyttäjän sijaintiin perustuva hinnan esityslogiikka.
  • Tuotteiden vertailutoiminto.
  • Lomakkeiden uudistus ja niiden integrointi Salesforce- ja Pardot-järjestelmiin.
  • Parannettu avoimien työpaikkojen TalentAdore-integraatio.
  • Useampia uusia kieliversioita.

Parantunut käyttäjäkokemus ja konversiot kasvuun

Frameryn verkkosivuston uudistus kulki käsi kädessä samaan aikaan toteutetun brändiuudistuksen kanssa. Brändiuudistuksen tarkoituksena oli varmistaa brändin visuaalisen ilmeen ja viestinnän saumaton yhtenäisyys. Verkkosivuston uudelleensuunnittelusta kehkeytyikin täysin uudistettu, uudelleenbrändätty verkkosivusto. Uudistettu verkkosivusto on tuottanut merkittäviä tuloksia Framerylle. Ensimmäisen kuuden kuukauden aikana sivuston uudistus on parantanut käyttäjäkokemusta ja tehostanut konversioita, mikä näkyy selkeästi:

  • Tapahtumien määrä kasvoi 57 %.
  • Tapahtumia käyttäjää kohti lisääntyi 7 %.
  • Aktiivisten käyttäjien määrä kasvoi 47 %.
  • Tiedostojen lataukset lisääntyivät 25 %.
  • Lomakkeiden lähetykset kasvoivat peräti 82 %.

Lisäksi liidien määrät ovat nousseet tasaisesti.

Uudistuksen myötä selkeitä parannuksia ovat vaivaton navigointi, joka huomioi erilaiset kohderyhmien näkökohdat, mobiililaitteille optimoitu käyttökokemus ja strategisesti sijoitetut CTA-painikkeet, jotka ohjaavat käyttäjiä tehokkaasti kohti konversioita. Hakukoneystävällinen asiantuntijasisältö on puolestaan lisännyt orgaanista liikennettä kuukausittain.

Avidlyn tiimin tekninen osaaminen ja proaktiivisuus on erinomaista. He eivät ainoastaan toteuta pyyntöjämme, vaan myös haastavat niitä, esittävät parempia vaihtoehtoja ja validoivat ratkaisuja huolellisesti sekä tuovat esiin asioita, joita emme ole osanneet ajatella.

Anni Aarni, Digital Marketing Manager, Framery

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Rauman kaupungin verkkopalvelu-uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Lähtökohtana vanhentunut alusta ja puutteellinen käyttökokemus Rauman kaupungilla oli tarve uudistaa verkkopalvelunsa vastaamaan paremmin nykypäivän tarpeita. Projektin tarjouspyyntövaiheessa Rauman kumppanina toimi North Patrol, joka auttoi määrittelemään verkkopalvelu-uudistuksen tavoitteet, tarpeet ja keskeiset vaatimukset. Hyvin valmisteltu vaatimusmäärittely loi selkeän pohjan kilpailutukselle ja antoi hyvän lähtökohdan itse toteutukselle. Verkkopalvelut eivät enää vastanneet nykypäivän tarpeita. Erityisesti vanha WordPress-teknologia oli […] Lue lisää

Leppävirran kunta

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Leppävirran kunta – Ai että. Leppävirran brändi kukoistaa kunnan uusilla verkkosivuilla Pohjois-Savossa sijaitseva, noin 10 000 asukkaan Leppävirta oli hiljattain päivittänyt visuaalista ilmettään. Nyt oli tarve viedä uusi ilme verkkosivuille ja samalla uudistaa sivustorakennetta. Uuden ilmeen oli suunnitellut Avidly, ja saimme jatkaa yhteistyötä toteuttamalla myös Leppävirran sivustouudistuksen. Lähtökohta – Sivustouudistus uuden brändin mukaiseksi Pohjois-Savossa sijaitseva, […] Lue lisää

LM-Dental

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kansainvälinen huippuosaaminen esille MaaS-yhteistyö LM-Dentalin kanssa alkoi vuonna 2020. Sen puitteissa on jo tehty mittava määrä arjen markkinointitoimenpiteitä kansainvälisistä esitteistä verkkopalveluun, sisältöihin ja 50-vuotisjuhlamateriaaleihin. Pitkäjänteistä markkinoinnin yhteistyötä LM-Dental on noin 120 henkilöä työllistävä, suunterveyteen korkealaatuisia käsi-instrumentteja ja oikomiskoneita suunnitteleva ja valmistava suomalainen yritys. LM-Dental tunnetaan maailmalla oman alansa innovaattorina ja edelläkävijänä. Yrityksen tuotteita myydään yli […] Lue lisää

Neve Oy – verkkosivustouudistus

Tekijä: Siili Solutions

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin taustat ja tavoitteet Neve Oy – Napapiirin Energia ja Vesi – on Rovaniemen kaupungin omistama monialainen energiayhtiö, jonka palvelut kattavat muun muassa sähkönsiirron, vesihuollon, kaukolämmön, sähköisen liikenteen, kuituverkkopalvelut ja kiertotalouden ratkaisut. Neve toimii laajalla, kriittisellä maantieteellisellä alueella Lapissa ja sen digitaalisten palveluiden toimivuus on tärkeä osa asiakaspalvelun ja tiedottamisen onnistumista. Vanha verkkosivusto ei enää […] Lue lisää

Newsec – Larun Kehräämö

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Historialliselle teollisuusmiljöölle vahva brändi ja modernit nettisivut Lauttasaaressa Kiviaidankadulla sijaitsevalle Larun Kehräämölle luotiin tunnettuuden lisäämiseksi modernit verkkosivut sekä vahva omaleimainen brändi, nimeä myöten. Lähtökohta – Lisää vuokralaisia uniikkeihin toimistotiloihin Lauttasaaressa Kiviaidankadulla sijaitseva toimistotalo omaa pitkän historian entisenä villakehräämönä. Rakennus on yksi Lauttasaaren vanhimmista, sillä toiminta rakennuksessa on alkanut jo 1950-luvulla. Nykyiset mittansa rakennus sai vuonna […] Lue lisää

Högfors GST

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

HÖGFORS GST – Uudella brändillä ja verkkopalvelulla toimialan ajatusjohtajaksi LÄHTÖKOHTA – Suomalaisia korkeatasoisia kaukolämpö- ja hybridilämmitys-ratkaisuja HögforsGST on suomalainen yritys, joka tarjoaa korkeatasoisia kaukolämpö- ja hybridilämmitysratkaisuja. Yritys toimii Suomessa, jonka lisäksi on tytäryhtiöt Norjassa että Ruotsissa. Kaikki tuotteet valmistetaan Suomessa Leppävirran tehtaalla, missä myös yrityksen pääkonttori sijaitsee. Yrityksen tavoitteena on kehittää viisaampia energiaratkaisuja sekä kustannusten, […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun