Framery
Hankala navigointi huononsi käyttäjäkokemusta
Aiemman sivuston epäintuitiivinen navigointi edellytti merkittävää panostusta käyttäjäkokemuksen parantamiseen ja tiedon helppoon löydettävyyteen. Hakukoneoptimoinnin (SEO) osalta tavoitteena oli korjata URL-rakenteisiin liittyvät haasteet ja mukauttaa sivusto vastaamaan paremmin hakukoneiden vaatimuksia. Konversio-optimoinnilla (CRO) pyrittiin tehostamaan käyttäjäkokemusta ja ohjaamaan potentiaalisia asiakkaita sujuvammin kohti konversioita. Lisäksi paikallisten sivujen epätasapaino suhteessa globaaliin sivustoon vaati korjaamista ja niiden asianmukaista huomioimista.
Tutkimuksesta jatkuvaan kehitykseen
Avidly lähestyi Frameryn verkkosivuston uudistusta kokonaisvaltaisesti, alkaen perusteellisesta tutkimus- ja suunnitteluvaiheesta. Projekti sisälsi Frameryn taustamateriaalien syvällisen tarkastelun, WordPress-sivuston teknisen auditoinnin, käyttöliittymän-/käyttökokemuksen auditoinnin, ostopolkuanalyysin, kilpailija-analyysin sekä verkkosivuston kehityssuunnitelman laatimisen.
Projektin tulosten pohjalta Framery päätti siirtää verkkosivustonsa ylläpidon Avidlylle. Ylläpidon siirron yhteydessä Avidly toteutti teknisen auditoinnin pohjalta tarvittavat korjaus- ja muutostyöt.
Sivuston käyttöliittymä uudistettiin tukemaan WordPressin Gutenberg-lohkoeditoria, jotta Framery voi muokata sisältöään vapaasti ja visuaalisesti. Frameryn kumppani Leroy vastasi sivuston visuaalisuudesta ja käyttöliittymän suunnittelusta, ja Avidly tuki suunnittelua konsultoimalla sitä teknisen toteutuksen näkökulmasta.
Uudistettu verkkosivusto toteutettiin Avidlyn omalla avoimen lähdekoodin WordPress Full Site Editing (FSE) -lohkoteemalla. Uudistuksen myötä sivustolle toteutettiin muun muassa:
- Räätälöity lohkopohjainen sivuston mega-menun hallinta.
- Lukuisia visuaalisuudeltaan ja toiminnoiltaan monipuolisia sisältölohkoja ja lohkomalleja Frameryn markkinoinnin tarpeisiin.
- Uudistetut tuotesivut schema-tietoineen.
- Personointiominaisuudet useiden kriteerien, muun muassa käyttäjän sijainnin perusteella.
- Tuotteiden hinnoittelun hallinta ja käyttäjän sijaintiin perustuva hinnan esityslogiikka.
- Tuotteiden vertailutoiminto.
- Lomakkeiden uudistus ja niiden integrointi Salesforce- ja Pardot-järjestelmiin.
- Parannettu avoimien työpaikkojen TalentAdore-integraatio.
- Useampia uusia kieliversioita.
Parantunut käyttäjäkokemus ja konversiot kasvuun
Frameryn verkkosivuston uudistus kulki käsi kädessä samaan aikaan toteutetun brändiuudistuksen kanssa. Brändiuudistuksen tarkoituksena oli varmistaa brändin visuaalisen ilmeen ja viestinnän saumaton yhtenäisyys. Verkkosivuston uudelleensuunnittelusta kehkeytyikin täysin uudistettu, uudelleenbrändätty verkkosivusto. Uudistettu verkkosivusto on tuottanut merkittäviä tuloksia Framerylle. Ensimmäisen kuuden kuukauden aikana sivuston uudistus on parantanut käyttäjäkokemusta ja tehostanut konversioita, mikä näkyy selkeästi:
- Tapahtumien määrä kasvoi 57 %.
- Tapahtumia käyttäjää kohti lisääntyi 7 %.
- Aktiivisten käyttäjien määrä kasvoi 47 %.
- Tiedostojen lataukset lisääntyivät 25 %.
- Lomakkeiden lähetykset kasvoivat peräti 82 %.
Lisäksi liidien määrät ovat nousseet tasaisesti.
Uudistuksen myötä selkeitä parannuksia ovat vaivaton navigointi, joka huomioi erilaiset kohderyhmien näkökohdat, mobiililaitteille optimoitu käyttökokemus ja strategisesti sijoitetut CTA-painikkeet, jotka ohjaavat käyttäjiä tehokkaasti kohti konversioita. Hakukoneystävällinen asiantuntijasisältö on puolestaan lisännyt orgaanista liikennettä kuukausittain.
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen