Fraidei
Uudistuksen lähtökohtana
Fraidei on suomalainen, skaalautuvia ICT-palveluja tarjoava yritys, joka haluaa mahdollistaa asiakkailleen sekä saumattoman sujuvuuden että komean kasvun. Fraideilla on yli 1200 tyytyväistä yritysasiakasta, joita palvelee 120 alan huippuammattilaista.
Vuoden 2024 lopussa yritys käynnisti brändi- ja sivustouudistuksen. Uuden brändin ja sivuston suunnittelusta vastasi suunnittelutoimisto Bond. Paper Planesin taas valikoitui kumppaniksi verkkosivuston rakentamiseen ja koodaukseen HubSpot CMS -alustalle.
Fraidei kaipasi helposti lähestyttävää ja saavutettavaa sivustoa, jonka kautta asiakkaat saisivat heihin helposti yhteyden.
Sivustouudistuksen kulku
Käynnistimme yhteistyön käymällä läpi Bondin brändityön ja validoimalla alustavan sivustorakenteen. Kävimme myös yksityiskohtaisesti läpi, millaisia toiminnallisuuksia sivustolle toivottiin ja millaisista lohkoista se rakentuisi.
Sen jälkeen rakensimme sivuston rautalankamallin. Toteutimme myös avainsanatutkimuksen varmistamaan, että Fraidein sivusto tavoittaisi oikeat kohderyhmät ja näkyisi halutulla tavalla hakukoneissa. Avainsanatutkimusta hyödynnettiin mm. meta-tietojen optimoinnissa. Vastasimme myös sivuston sisällönsyötöstä, sivuston viimeistelystä, analytiikka-asennuksista sekä julkaisusta.
Lisäksi suunnittelimme asiakkaalle visuaalisia elementtejä ja jatkoimme Bondin tekemää designia mm. blogipohjalla. Sisältöjen tuottamista helpottamaan loimme sisältöpohjan, joka auttoi havainnollistamaan miltä sisältö valmiilla sivustolla näyttäisi.
Projektin aikataulu on alusta asti tiukka, joten etenimme asioiden hyväksymisen kanssa ripeässä tahdissa. Viikoittaiset palaverit ja tiivis yhteydenpito varmistivat, että homma eteni, kaikki olivat selvillä projektin statuksesta ja juoksevat asiat tulivat hoidettua.
Yhteistyön tuloksena Fraideilla on nyt houkutteleva HubSpot-sivusto, joka palvelee Fraidein asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla.