Finlandia Group

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Yrityksen sivusto kuluttajille -kategoriasivulta.

Finlandia Group on täyden palvelun finanssikonserni, joka auttaa yrittäjiä ja yrittäjähenkisiä ihmisiä saavuttamaan heidän taloudelliset tavoitteensa. Yritys tarjoaa kaikki säästämisen ja sijoittamisen palvelut saman katon alta. Uudistimme Finlandia Groupin sivuston, joka toimii tärkeänä markkinointiviestinnän kanavana ja tukee kasvokkain tehtävää myyntiä.

Verkkosivuston konseptin ytimessä oli asiantuntijasisällöt ja Finlandia Groupin palvelutarjoaman tuominen selkeämmin sivustolla vierailevan tutkittavaksi. Finlandia Groupin erityisosaamista ovat omistajayrittäjän varainhoito ja vaurastumisen ratkaisut, joiden luomaa arvoa pyrittiin tuomaan uudella sivustolla selkeämmin esiin. Tavoitteenamme oli tukea Finlandia Groupin brändimielikuvan kehitystä kohti vahvaa, asiantuntevaa ja intohimoista toimijaa.

Finlandia Group pyrkii kartoittamaan perusteellisesti niin asiakkaidensa nykyiset haasteet, kuin tulevaisuuden unelmatkin. Finlandia Groupin uusi, tyylikäs verkkosivusto tuo yhteen tehokkaan markkinoinnin ja tarvelähtöisen, kokonaisvaltaisen lähestymisen asiakkaan haasteisiin. Verkkosivulle saapuessaan käyttäjä kohtaa ensimmäisenä taloudellisiin haasteisiin tai tavoitteisiin liittyviä kysymyksiä ja teemoja. Näiden sisältösivujen avulla lähdetään tarvelähtöisesti purkamaan asiakkaan ongelmia, tuoden samalla esiin Finlandia Groupin kokonaisvaltaista otetta sekä laajaa palveluvalikoimaa.

Verkkosivustosta haluttiin selkeä ja ryhdikäs kokonaisuus, joka tarjoaa asiakkaille kosketuspinnan Finlandia Groupin laadukkaaseen palveluun. Visuaalisesti miellyttävä ulkoasu ja sivuston selkeys parantavat käytettävyyttä ja tiedon löydettävyyttä. Uusi sivusto tarjoaa laajasti tietoa eri tarpeisiin ja Finlandia Groupin tuotteisiin liittyen sekä tarjoaa asiakkaille helpon tavan ottaa yhteyttä. Sisältöjen tuottaman arvo, sivuston looginen rakenne, helppo navigaatio ja nopea tiedon löytyminen saavat käyttäjät myös palaamaan takaisin sivustolle.

Sivuston toteutus HubSpot CMS -alustan päälle on laajentanut huomattavasti sisältömarkkinoinnin mahdollisuuksia. Finlandia Groupin pääkohderyhmänä ovat sijoittamisesta ja varallisuutensa kasvattamisesta kiinnostuneet pk-yrittäjät, joille tarjoillaan runsaasti kiinnostavaa ja ajankohtaista sisältöä. Käyttäjille voidaan myös tarjota kiinnostuksen kohteiden perusteella kohdennettuja laskeutumissivuja ja heitä voidaan houkutella palaamaan uudestaan sisältöjen pariin markkinoinnin automaation avulla. HubSpot tukee siis erinomaisesti Finlandia Groupin tavoitteita, kuten kävijöiden tunnistamista ja markkinoinnin automaation polkujen rakentamista, sähköpostimarkkinointia sekä tulevaisuudessa myös personoidun sisällön tuottamista.

Sivusto toteutettiin multisite-ratkaisuna, jossa regulaation alaiset sijoituspalvelut löytyvät finlandiagroup.fi-osoitteesta ja rahoituspalvelut finlandiarahoitus.fi-osoitteesta. Multisite tehostaa sivustojen kehitystä ja yhtenäistää käytäntöjä, sillä Finlandia Groupin eri sivustot voivat hyödyntää jatkossakin samoja modulaarisia sisältöelementtejä.

Myös dataa visualisoitiin tyylikkääksi osaksi sivuston ulkoasua. Finlandiagroup.com -sivusto hyödyntää MorningStar-tietokannan tarjoamaa pörssikurssidataa. Rahastodata-apin ja sivuston välille rakennettu python-script hakee viimeisimmät tiedot MorningStarin rajapinnasta ja päivittää ne HubSpotin HubDB-tietokantaan HubSpot-apin avulla kerran tunnissa. Sivuston frontendissä datan esittämiseen käytetään Chart.js -kirjastoa, jonka avulla esimerkiksi rahaston arvon kehitys näyttäytyy käyttäjälle visuaalisesti selkeällä tavalla.

Koska API-kutsut tehdään frontendissä HubSpotin omaan tietokantaan, mahdollinen viive MorningStarin päässä ei vaikuta sivuston latausnopeuteen. Näin päästiin eroon vanhan sivuston skaalautumattomasta iframe-toteutuksesta ja saatiin uuteen visuaaliseen ilmeeseen sopiva moderni ja käyttäjäystävällinen ratkaisu. Myös datan kerääminen sivuston käytöstä onnistuu paremmin nyt, kun erillisiä iframe-laatikoita ei ole.

Lue lisää: HubSpot verkkosivut – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Luoto.info – Syöpäjärjestöjen multisite-kokonaisuus

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Luoto.info-verkkopalvelu rakennettiin WordPressin Gutenberg-alustalle multisite-ratkaisulla, tukemaan Syöpäjärjestöjen keskustelutukea eri alueilla ympäri Suomen. Toteutuksessa saavutettavuus, helppo käyttö ja keskitetty sisällönhallinta olivat keskiössä. Luoto.info toimii tärkeänä osana Syöpäjärjestöjen viestintää, tarjoten saavutettavaa tukea syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Kyseessä on 15 sivuston multisite-kokonaisuus, jossa on pääsivusto ja 14 aluekohtaista sivustoa. Samalla rakennettiin Luoto-brändin mukainen upotettava bannerielementti ohjaamaan Luotoon, […] Lue lisää

Hämeen ammattikorkeakoulu

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Aloitimme yhteistyömme Hämeen ammattikorkeakoulun kanssa keväällä 2023. Mainostoimisto Kuudennen brändityön ja mallisivujen pohjalta lähdimme toteuttamaan modernia WordPress-sivustoa, joka palvelisi sekä nykyisten, että tulevien opiskelijoiden tarpeita. Hamk.fi-sivuston tärkein tehtävä on koota ja esittää koulutustuotteet asiakkaille, mutta myös koota näkymää kokonaisuudesta sisäiseen käyttöön. Lähtökohdat ja tavoitteet HAMKin tiimi halusi rakentaa uuden, selkeämmän tavan löytää koulutustuotteita. Haasteen loi […] Lue lisää

Suunnittele hautajaiset -web-sovellus Memorialla

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Memoria on Suomen ensimmäinen maanlaajuisesti toimiva hautauspalveluiden verkkopalvelu, jonka kuluttajat tunnistavat luotettavana ja laadukkaana palveluntarjoajana. Memoria kaipasi kumppania uuden verkkopalvelun suunnitteluun, kehitykseen ja digitaaliseen markkinointiin. Uuden palvelun ytimessä tuli olla helppous, ymmärrettävyys, luotettavuus ja nykyaikaisuus. Kaikki palvelut digitalisoituvat, mutta hautauspalvelut mielletään yhä vankan perinteiseksi. Tämän halusimme muuttaa. Olemassa olevat digitaaliset hautauspalvelut ovat usein kylmiä, kankeita […] Lue lisää

Valio-mobiilisovellus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Valion uusi mobiilisovellus tarjoaa ideoita ja inspiraatiota päivittäiseen ruoanlaittoon ja leivontaan yksilöllisillä reseptisuosituksilla, ottaen huomioon käyttäjän tarpeet ja ruokavalion. Kuluttajille suunnattu sovellus tarjoaa laadukkaan digitaalisen käyttökokemuksen kaikille leivonnasta ja ruoanlaitosta kiinnostuneille. Projektin tavoitteet Valion vanha mobiilisovellus oli käytännössä sovelluksen muotoon rakennettu verkkosivusto, jolla ei pystytty tarjoamaan mitään Valio.fin sivustosta poikkeavaa toimintoa. Sovellus oli myös teknisesti […] Lue lisää

Metropolian uusi verkkomedia Metrospektiivi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Metrospektiivi-verkkomedia korvaa aiemmat hajautuneet julkaisukanavat ja tarjoaa luontevan tavan tutustua Metropolia Ammattikorkeakoulun monipuolisiin sisältöihin yhdessä paikassa. Metrospektiivi tukee korkeakouluosaamisen näkyvyyttä Metropolia on pääkaupunkiseudulla toimiva kansainvälinen ja monialainen ammattikorkeakoulu. Metropolia muodostaa yli 18 000 opiskelijan ja yli 1 000 asiantuntijan yhteisön, jossa erilaiset ihmiset ja maailmat kohtaavat. Metropolia toteuttaa korkeatasoista tutkimusta ja kehitystyötä, joiden näkyväksi tekemiseen […] Lue lisää

Accountor HR – Mepco-tuoteperheen verkkosivustouudistus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat Accountor HR Solutions käsitti useita erillisiä sivustoja: työvuorovelho.com, tuntivelho.com, maraplan.fi, planier.fi ja mepco.fi. Projektin alussa vaihtehtoina oli multisite-ratkaisu sekä yhden sivun malli. Meidän näkemyksemme oli luoda yhtenäinen kokonaisuus brändin kehityksen mahdollistamiseksi, mutta tuoda kuitenkin kattavasti esille Accountorin laaja ohjelmistoperhe ja myös parantaa sivustojen käyttökokemusta. Tavoitteet Verkkosivuston pääasiallisena tavoitteena oli selkeyttää ja yhtenäistää brändi ja […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun