Evac

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Jo vuosikymmenten ajan Evac on ollut edelläkävijä kestävien teknologioiden ja ratkaisujen kehittämisessä. Evac tarjoaa innovatiivisia ratkaisuja kestävään veden, jätteen ja jäteveden hallintaan sekä maalla että merellä.

Evermade toteutti Evacin sivuston uudistuksen, huomioiden paitsi uudistuvan brändi-ilmeen, myös Evacin vastuullisen ja kestävän liiketoiminnan. Sivustouudistuksen tärkeänä tavoitteena oli ympäristöystävällisyys.

Ympäristöystävällisyys ja kestävyys ohjasivat projektia

On arvioitu, että vuoteen 2030 mennessä yli 20% maailman sähköstä kulutetaan datakeskuksissa. Datakeskusten sähköntuotanto ja jäähdytys ovat merkittävimpiä tekijöitä verkkopalveluiden ilmastovaikutuksessa.

Verkkosivustojen ympäristövaikutusta voidaan optimoida

Kestävyys otettiin huomioon projektissa jo tarjousvaiheesta alkaen, sillä se on keskeinen arvo Evacille ja yhä tärkeämpää myös Evacin kohderyhmille. Kestävien ratkaisujen kehittäminen meri- offshore- ja rakennusteollisuuden tarpeisiin on Evacin toiminnan ydintä, ja tätä viestiä korostetaan uudella verkkosivulla tuomalla Evacin tarjoamien ratkaisujen ympäristöhyödyt selkeästi esiin.

Sivuston ekologisuus otettiin huomioon jo suunnitteluvaiheessa. Sivuston ulkoasu suunniteltiin siten, että se voitaisiin myöhemmin toteuttaa mahdollisimman energiatehokkaasti. Suunnittelussa vältettiin isoja kuvapintoja, isoja taustavideoita ja raskaita animaatioita. Esimerkiksi perinteisen ison taustakuvan sijaan päädyttiin käyttämään pienempää kuvituskuvaa. Osa kuvista on korvattu Evacin logoon perustuvalla aaltomaisella kuvioinnilla.

Sivustolla ei ole raskaita lisäosia tai multimediaa, vaan pääpaino on tekstisisällöllä. Esimerkiksi etusivun pääelementti luotiin muutamalla rivillä koodia kolmannen osapuolen liitännäisen sijaan. Sivuston tumma teema vähentää käyttäjän näytön energiankulutusta.

Kevyt on myös nopea

Ekologinen optimointi kulkee käsi kädessä sivuston yleisen suorituskyvyn ja hakukoneoptimoinnin kanssa. Kevyt, nopeasti latautuva sivu on käyttäjien mieleen ja parantaa hakukonenäkyvyyttä. Samalla se on myös energiatehokas. Teknisessä toteutusvaiheessa kiinnitettiin huomiota kuvien huolelliseen optimointiin ja Javascript-koodin optimointiin. Optimointi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että koodi on minifioitua, eikä koodia ladata turhaan.

Erilaisten seurantaskriptit muodostavat tyypillisesti ison osa sivustojen kuormasta. Seurannalla on tärkeä rooli liiketoiminnassa ja sen vuoksi niitä harvoin voi jättää pois. Tämä huomioitiin kuitenkin projektissa koulutusvaiheessa ja loppukatselmuksissa, missä kiinnitettiin huomiota seurannan ympäristövaikutuksiin.

Erilaisten välimuistien hyödyntäminen auttaa vähentämään resurssien lataamista tarpeettomasti uudelleen. Evacin sivuston palvelin tarjoaa resurssien yhteydessä selaimelle ohjeistuksen tiedostojen välimuistittamisesta (Cache-Control -header). Kuvien, ikonien, tyylitiedostojen, fonttien ja muiden tiedostojen välimuistitusajat on optimoitu mahdollisimman pitkiksi.

Nykypäivänä yksittäisen verkkosivun muodostaminen on web-palvelimelle raskas tehtävä. Sivulatausta edeltää tietojen haku tietokannasta yleensä sadoilla erilaisia tietokantakyselyillä, jonka jälkeen sivun html-koodin muodostetaan dynaamisesti. Sen takia on tärkeää tallentaa muodostetut sivut välimuistiin. Evacin sivustolla on käytetty NGINX FastCGI välimuistia. Luodut sivut tallennetaan suoraan palvelimen muistiin, eikä sisältöjen haku välimuistista edellytä WordPressin latautumista ollenkaan. FastCGI onkin nopeampi, kuin perinteisen WordPress-lisäosavälimuistit.

Vihreää sähköä – ja kehityspalvelimet yöksi pois päältä

Vihreän energian käyttö datakeskuksissa – käytäntömme kaikilla rakentamillamme sivustoilla – on hyvä alku. Myös hiilidioksidineutraali hosting, kuvien optimointi, nopeasti latautuva koodi sekä tehokas välimuistitus ovat keinoja rajoittaa verkkosivuston ympäristövaikutuksia.

Evacin uuden sivuston datakeskus sijaitsee Suomessa ja sillä on ISO 14001 -ympäristöjohtamisen sertifikaatti. Palvelimet toimivat uusiutuvalla energialla, ja datakeskuksen ylijäämälämpöä hyödynnetään lähialueen rakennusten lämmittämisessä. Lisäksi verkkosivuston testauspalvelin pidetään sammuksissa aina silloin, kun aktiivista kehitystyötä ei tehdä.

Brändin tunnettuus kasvuun modernilla käyttäjäkokemuksella

Uudistuksen tärkeänä tavoitteena oli kasvattaa Evacin brändin tunnettuutta. Verkkosivusto toimii asiakkaiden ensimmäisenä kosketuspisteenä yritykseen, joten käyttäjäkokemuksen tuli olla moderni ja sujuva kaikilla laitteilla. Evacin uuteen brändiin perustuva nykyaikainen visuaalinen ilme, uudet sisältöelementit ja sujuvat siirtymät luovat laadukasta brändi-imagoa.

Sivusto rakennettiin myynnillinen ajattelu edellä, jotta käyttäjä voisi mahdollisimman helposti ottaa yhteyttä ja tiedustella lisätietoa Evacin ratkaisuista. Sivusto toimii myyntifunnelin alkupisteenä tarjoten relevanttia tietoa keskeisille kohderyhmille ostoprosessin kaikissa vaiheissa. Asiakkaille, sijoittajille, kansalaisjärjestöille, työntekijöille ja kumppaneille tarjotaan kaikille myyntiä edistävää sisältöä.

Selkeämpi sisältö palvelee monipuolista asiakaskuntaa

Evacin vanha sivusto ei tukenut tehokasta digitaalista markkinointia: tuotekatalogi ja yhteystietosivut olivat sekavia, eikä sivuston ulkoasu vastannut uudistettua brändiä.

Aiemmalla verkkosivustolla oli runsaasti sisältöä, mikä oli hyödyllistä hakukoneoptimoinnin näkökulmasta. Sisällön selkeämpi järjestely oli kuitenkin tarpeen paremman käyttäjäkokemuksen saavuttamiseksi. Organisoitu sisältö auttaa käyttäjiä navigoimaan sivustolla sujuvammin, ymmärtämään Evacin tarjontaa, löytämään tarvitsemansa ja myös palaamaan sivustolle uudelleen. Koska Evacin asiakaskunta on monipuolista eikä koostu vain diginatiiveista, oli ensiluokkainen käytettävyys erittäin tärkeää. Sujuvampi käyttäjäkokemus ja sisällön parempi ryhmittely laskeutumissivuineen johtivatkin uudistuksen jälkeen nopeasti liidien määrän kasvuun.

Mahdollisuus joustavaan sisällönhallintaan ja inbound-markkinointiin

Laskeutumissivujen rakentamisen ja sisällön päivittämisen tulisi aina olla nopeaa ja vaivatonta. Evacin markkinointitiimi kaipasi tehokkaampia työkaluja sisällön hallintaan niin, että sivuston visuaalinen yhtenäisyys säilyisi. Uusi verkkosivusto monipuolisine sisältöelementteineen tarjoaakin Evacille mahdollisuuden parantaa sivustoa jatkuvasti, täysin ilman koodausta.

Suunnitteluvaiheessa kehitimme Evacille useita modulaarisia elementtejä inbound-markkinointia varten. Panostimme erityisesti siihen, että sisältö olisi hakukoneystävällistä ja saavutettavaa, sivuston erinomaista suorituskykyä unohtamatta.

Sivusto rakennettiin Everbergillä, joka on modulaarinen lähestymistapamme sivuston suunnitteluun ja hallintaan. Tavoitteenamme oli löytää optimaalinen tasapaino sisällön uudelleenkäytettävyyden ja visuaalisen houkuttelevuuden välillä. Räätälöimme kaikki sisältöelementit huolellisesti varmistaaksemme, että ne täyttäisivät Evacin brändin vaatimukset ja odotukset.

"Konseptin laatu, ammattimainen ja huolehtiva tuki kehitysvaiheessa ja yhteistyömme yleisesti oli ensiluokkaista. Emme voisi olla tyytyväisempiä lopputulokseen: sivusto näyttää hyvältä, toimii tehokkaasti ja täyttää kaikki kestävyysvaatimuksemme."

Terhi Jokinen, Head of marketing, communications and sustainability, Evac Group

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Columbia Road

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Yhteistyömme Columbia Roadin kanssa on syvälle juurtunut: toteutimme konsulttitalon ensimmäisen HubSpot CMS -verkkosivuston kuusi vuotta sitten. Nyt oli aika päivittää kokonaisuus uudelle tasolle ja luoda Columbia Roadin verkkonäkyvyydelle moderni ja kestävä ratkaisu. Suunnittelun ja kehityksen yhteistyö Kun työskentelemme huippuluokan visuaalisten kokonaisuuksien parissa, tavoitteemme on varmistaa, että ne pääsevät täyteen loistoonsa myös toteutusvaiheessa. Usein tekniset rajoitteet, […] Lue lisää

Keslan extranet-verkkopalvelu jälleenmyyjille

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kesla Oyj kehittää työkoneita, teknologiaa ja palveluita asiakkaidensa kestävään menestykseen. Keslan liiketoiminta on keskittynyt kolmeen liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat traktorivarusteet, puunkorjuulaitteet sekä auto- ja teollisuusnosturit. Yhteistyössä Keslan kanssa kehitetty eKesla-järjestelmä tukee globaalia jälleenmyyjäverkostoa ja palvelee loppuasiakkaita ympäri maailman. Järjestelmä mahdollistaa varaosakyselyiden, uusien laitteiden takuurekisteröintien ja takuuhakemusten käsittelyn saumattomasti. Prosessi tarjoaa reaaliaikaisen näkyvyyden kaikille osapuolille, mikä parantaa […] Lue lisää

Katanamrp.com-verkkosivuston uudistus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Katanan uusi verkkosivusto tarjoaa Katanan markkinointitiimille mahdollisuuden toteuttaa joustavia sisältömarkkinointistrategioita, varmistaa erinomaisen suorituskyvyn ja luo hyvän skaalautuvuuden tulevaisuuden tarpeisiin. Lähtökohdat Verkkosivusto on Katanan pääasiallinen markkinointi- ja myyntikanava, minkä vuoksi uusien laskeutumissivujen luominen ja olemassa olevan sisällön päivittäminen tulisi olla nopeaa ja joustavaa. Katanan myynti ja markkinointi tarvitsivat paremmat työkalut sisällön päivittämiseen nopeasti ja ennakoivasti vaikuttamatta […] Lue lisää

Amos Rex – uusi verkkosivusto

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin yleiskatsaus Amos Rex on Helsingin arkkitehtuurinen maamerkki ja olennainen osa kaupunkikulttuuria. Museon verkkosivuston on usein asiakkaan ensimmäinen kosketuspiste, minkä vuoksi sen tulee heijastella samaa tunnelmaa kuin museon fyysinen tila. Suunnittelimme ja toteutimme uuden verkkosivuston, joka luo vastaavan visuaalisen ja tunteellisen maailman kuin fyysinen tila. Tavoitteenamme oli luoda museolle digitaalinen käyntikortti. Haaste Amos Rexin fyysinen […] Lue lisää

Finferries web-varausjärjestelmä

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Suomen Lauttaliikenne Oy eli Finferries hoitaa sekä yhteysalus- että lauttaliikennettä Suomessa yhteensä yli 40:llä reitillä. Ylläpidettävät yhteydet vaihtelevat pienehköistä, suojaisista salmien ylityksistä vaativiin merimatkoihin: lyhyin lauttamatka on Kivimon väli Houtskärissä 169 metriä ja pisin, 9,5 km:n reitti kulkee Korppoosta Houtskariin. Finferriesin keltaisilla losseilla ja lautoilla kulkee sekä päivittäiset työmatkaajat ja kesämökkeilijät, että lomasesonkien aikaan satunnaiset […] Lue lisää

Coxan uusi intranet-verkkopalvelu

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Tekonivelsairaala Coxa Oy on Suomen ainoa ja pohjoismaiden suurin tekonivelleikkauksiin erikoistunut sairaala. Coxassa tehdään Euroopan vaikuttavimpia polvi- ja lonkkatekonivelleikkauksia. Mediasignal toteutti Coxa Oy:lle kattavan intranet-ratkaisun, joka tukee Coxan sisäistä viestintää ja työntekijöiden ohjeistusta. Toteutettu kokonaisuus kattoi projektin läpiviennin ja suunnittelun sekä teknisen toteutuksen ja monipuoliset integraatiot taustajärjestelmiin. Koska intranet on kriittinen työkalu Coxan päivittäisessä potilastyössä, […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun