Evac

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Jo vuosikymmenten ajan Evac on ollut edelläkävijä kestävien teknologioiden ja ratkaisujen kehittämisessä. Evac tarjoaa innovatiivisia ratkaisuja kestävään veden, jätteen ja jäteveden hallintaan sekä maalla että merellä.

Evermade toteutti Evacin sivuston uudistuksen, huomioiden paitsi uudistuvan brändi-ilmeen, myös Evacin vastuullisen ja kestävän liiketoiminnan. Sivustouudistuksen tärkeänä tavoitteena oli ympäristöystävällisyys.

Ympäristöystävällisyys ja kestävyys ohjasivat projektia

On arvioitu, että vuoteen 2030 mennessä yli 20% maailman sähköstä kulutetaan datakeskuksissa. Datakeskusten sähköntuotanto ja jäähdytys ovat merkittävimpiä tekijöitä verkkopalveluiden ilmastovaikutuksessa.

Verkkosivustojen ympäristövaikutusta voidaan optimoida

Kestävyys otettiin huomioon projektissa jo tarjousvaiheesta alkaen, sillä se on keskeinen arvo Evacille ja yhä tärkeämpää myös Evacin kohderyhmille. Kestävien ratkaisujen kehittäminen meri- offshore- ja rakennusteollisuuden tarpeisiin on Evacin toiminnan ydintä, ja tätä viestiä korostetaan uudella verkkosivulla tuomalla Evacin tarjoamien ratkaisujen ympäristöhyödyt selkeästi esiin.

Sivuston ekologisuus otettiin huomioon jo suunnitteluvaiheessa. Sivuston ulkoasu suunniteltiin siten, että se voitaisiin myöhemmin toteuttaa mahdollisimman energiatehokkaasti. Suunnittelussa vältettiin isoja kuvapintoja, isoja taustavideoita ja raskaita animaatioita. Esimerkiksi perinteisen ison taustakuvan sijaan päädyttiin käyttämään pienempää kuvituskuvaa. Osa kuvista on korvattu Evacin logoon perustuvalla aaltomaisella kuvioinnilla.

Sivustolla ei ole raskaita lisäosia tai multimediaa, vaan pääpaino on tekstisisällöllä. Esimerkiksi etusivun pääelementti luotiin muutamalla rivillä koodia kolmannen osapuolen liitännäisen sijaan. Sivuston tumma teema vähentää käyttäjän näytön energiankulutusta.

Kevyt on myös nopea

Ekologinen optimointi kulkee käsi kädessä sivuston yleisen suorituskyvyn ja hakukoneoptimoinnin kanssa. Kevyt, nopeasti latautuva sivu on käyttäjien mieleen ja parantaa hakukonenäkyvyyttä. Samalla se on myös energiatehokas. Teknisessä toteutusvaiheessa kiinnitettiin huomiota kuvien huolelliseen optimointiin ja Javascript-koodin optimointiin. Optimointi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että koodi on minifioitua, eikä koodia ladata turhaan.

Erilaisten seurantaskriptit muodostavat tyypillisesti ison osa sivustojen kuormasta. Seurannalla on tärkeä rooli liiketoiminnassa ja sen vuoksi niitä harvoin voi jättää pois. Tämä huomioitiin kuitenkin projektissa koulutusvaiheessa ja loppukatselmuksissa, missä kiinnitettiin huomiota seurannan ympäristövaikutuksiin.

Erilaisten välimuistien hyödyntäminen auttaa vähentämään resurssien lataamista tarpeettomasti uudelleen. Evacin sivuston palvelin tarjoaa resurssien yhteydessä selaimelle ohjeistuksen tiedostojen välimuistittamisesta (Cache-Control -header). Kuvien, ikonien, tyylitiedostojen, fonttien ja muiden tiedostojen välimuistitusajat on optimoitu mahdollisimman pitkiksi.

Nykypäivänä yksittäisen verkkosivun muodostaminen on web-palvelimelle raskas tehtävä. Sivulatausta edeltää tietojen haku tietokannasta yleensä sadoilla erilaisia tietokantakyselyillä, jonka jälkeen sivun html-koodin muodostetaan dynaamisesti. Sen takia on tärkeää tallentaa muodostetut sivut välimuistiin. Evacin sivustolla on käytetty NGINX FastCGI välimuistia. Luodut sivut tallennetaan suoraan palvelimen muistiin, eikä sisältöjen haku välimuistista edellytä WordPressin latautumista ollenkaan. FastCGI onkin nopeampi, kuin perinteisen WordPress-lisäosavälimuistit.

Vihreää sähköä – ja kehityspalvelimet yöksi pois päältä

Vihreän energian käyttö datakeskuksissa – käytäntömme kaikilla rakentamillamme sivustoilla – on hyvä alku. Myös hiilidioksidineutraali hosting, kuvien optimointi, nopeasti latautuva koodi sekä tehokas välimuistitus ovat keinoja rajoittaa verkkosivuston ympäristövaikutuksia.

Evacin uuden sivuston datakeskus sijaitsee Suomessa ja sillä on ISO 14001 -ympäristöjohtamisen sertifikaatti. Palvelimet toimivat uusiutuvalla energialla, ja datakeskuksen ylijäämälämpöä hyödynnetään lähialueen rakennusten lämmittämisessä. Lisäksi verkkosivuston testauspalvelin pidetään sammuksissa aina silloin, kun aktiivista kehitystyötä ei tehdä.

Brändin tunnettuus kasvuun modernilla käyttäjäkokemuksella

Uudistuksen tärkeänä tavoitteena oli kasvattaa Evacin brändin tunnettuutta. Verkkosivusto toimii asiakkaiden ensimmäisenä kosketuspisteenä yritykseen, joten käyttäjäkokemuksen tuli olla moderni ja sujuva kaikilla laitteilla. Evacin uuteen brändiin perustuva nykyaikainen visuaalinen ilme, uudet sisältöelementit ja sujuvat siirtymät luovat laadukasta brändi-imagoa.

Sivusto rakennettiin myynnillinen ajattelu edellä, jotta käyttäjä voisi mahdollisimman helposti ottaa yhteyttä ja tiedustella lisätietoa Evacin ratkaisuista. Sivusto toimii myyntifunnelin alkupisteenä tarjoten relevanttia tietoa keskeisille kohderyhmille ostoprosessin kaikissa vaiheissa. Asiakkaille, sijoittajille, kansalaisjärjestöille, työntekijöille ja kumppaneille tarjotaan kaikille myyntiä edistävää sisältöä.

Selkeämpi sisältö palvelee monipuolista asiakaskuntaa

Evacin vanha sivusto ei tukenut tehokasta digitaalista markkinointia: tuotekatalogi ja yhteystietosivut olivat sekavia, eikä sivuston ulkoasu vastannut uudistettua brändiä.

Aiemmalla verkkosivustolla oli runsaasti sisältöä, mikä oli hyödyllistä hakukoneoptimoinnin näkökulmasta. Sisällön selkeämpi järjestely oli kuitenkin tarpeen paremman käyttäjäkokemuksen saavuttamiseksi. Organisoitu sisältö auttaa käyttäjiä navigoimaan sivustolla sujuvammin, ymmärtämään Evacin tarjontaa, löytämään tarvitsemansa ja myös palaamaan sivustolle uudelleen. Koska Evacin asiakaskunta on monipuolista eikä koostu vain diginatiiveista, oli ensiluokkainen käytettävyys erittäin tärkeää. Sujuvampi käyttäjäkokemus ja sisällön parempi ryhmittely laskeutumissivuineen johtivatkin uudistuksen jälkeen nopeasti liidien määrän kasvuun.

Mahdollisuus joustavaan sisällönhallintaan ja inbound-markkinointiin

Laskeutumissivujen rakentamisen ja sisällön päivittämisen tulisi aina olla nopeaa ja vaivatonta. Evacin markkinointitiimi kaipasi tehokkaampia työkaluja sisällön hallintaan niin, että sivuston visuaalinen yhtenäisyys säilyisi. Uusi verkkosivusto monipuolisine sisältöelementteineen tarjoaakin Evacille mahdollisuuden parantaa sivustoa jatkuvasti, täysin ilman koodausta.

Suunnitteluvaiheessa kehitimme Evacille useita modulaarisia elementtejä inbound-markkinointia varten. Panostimme erityisesti siihen, että sisältö olisi hakukoneystävällistä ja saavutettavaa, sivuston erinomaista suorituskykyä unohtamatta.

Sivusto rakennettiin Everbergillä, joka on modulaarinen lähestymistapamme sivuston suunnitteluun ja hallintaan. Tavoitteenamme oli löytää optimaalinen tasapaino sisällön uudelleenkäytettävyyden ja visuaalisen houkuttelevuuden välillä. Räätälöimme kaikki sisältöelementit huolellisesti varmistaaksemme, että ne täyttäisivät Evacin brändin vaatimukset ja odotukset.

"Konseptin laatu, ammattimainen ja huolehtiva tuki kehitysvaiheessa ja yhteistyömme yleisesti oli ensiluokkaista. Emme voisi olla tyytyväisempiä lopputulokseen: sivusto näyttää hyvältä, toimii tehokkaasti ja täyttää kaikki kestävyysvaatimuksemme."

Terhi Jokinen, Head of marketing, communications and sustainability, Evac Group

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Suunnittele hautajaiset -web-sovellus Memorialla

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Memoria on Suomen ensimmäinen maanlaajuisesti toimiva hautauspalveluiden verkkopalvelu, jonka kuluttajat tunnistavat luotettavana ja laadukkaana palveluntarjoajana. Memoria kaipasi kumppania uuden verkkopalvelun suunnitteluun, kehitykseen ja digitaaliseen markkinointiin. Uuden palvelun ytimessä tuli olla helppous, ymmärrettävyys, luotettavuus ja nykyaikaisuus. Kaikki palvelut digitalisoituvat, mutta hautauspalvelut mielletään yhä vankan perinteiseksi. Tämän halusimme muuttaa. Olemassa olevat digitaaliset hautauspalvelut ovat usein kylmiä, kankeita […] Lue lisää

SAK

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Lähtökohta Aloitimme työskentelyn vuonna 2024 SAK:n sivustouudistuksen parissa. Sivuston ilmettä luodessamme törmäsimme muutamaan sudenkuoppaan SAK:n silloisen brändi-identiteetin kanssa. Silloinen räikeä väritys ei ollut sellaisenaan saavutettava, ja saavutettavaksi muokattunakin vaati useampaa fonttiväriä toimiakseen. Brändi-identiteetti ei heijastanut sitä terävyyttä ja uskottavuutta, mitä SAK tuo pöytään. Sivustouudistuksen ohessa nousi esille tarve myös haastavien aiheiden kuvittamisesta. Saavutettavuuden, SAK:n tavoitteiden […] Lue lisää

Finlandia Group

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Finlandia Group on täyden palvelun finanssikonserni, joka auttaa yrittäjiä ja yrittäjähenkisiä ihmisiä saavuttamaan heidän taloudelliset tavoitteensa. Yritys tarjoaa kaikki säästämisen ja sijoittamisen palvelut saman katon alta. Uudistimme Finlandia Groupin sivuston, joka toimii tärkeänä markkinointiviestinnän kanavana ja tukee kasvokkain tehtävää myyntiä. Verkkosivuston konseptin ytimessä oli asiantuntijasisällöt ja Finlandia Groupin palvelutarjoaman tuominen selkeämmin sivustolla vierailevan tutkittavaksi. Finlandia […] Lue lisää

Xamkin uudistettu verkkopalvelu

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Xamkin uudistettu verkkopalvelu on loppukäyttäjän ja sisällöntuottajan unelma Xamk on yksi Suomen suosituimmista ammattikorkeakouluista, jonka tavoitteena on edistää ja tukea Kaakkois-Suomen elinvoimaa kouluttamalla, tutkimalla ja kehittämällä. Yhdessä loimme verkkopalvelun, joka palvelee tätä tavoitetta. “Henkilökohtaisesti oli ilo työskennellä Hionin kanssa, ja opin paljon teidän kehittäjienne näkökulmista. Yhteistyö innosti minua uudella tavalla WordPress-kehittämiseen.” – Ville Kupila, projektin […] Lue lisää

Educo

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Educo on johtamisen osaaja, kehittäjä ja vaikuttaja. Se toimii Suomessa maailman johtavan johtamisen osaajan The Ken Blanchard Companies® maapartnerina. Olemme työskennelleet yhdessä Educon kanssa parantaaksemme yrityksen tunnettuutta, brändimielikuvaa, digitaalista presenssiä ja hakukonenäkyvyyttä. Yhteistyötämme on nyt takana puoli vuotta ja mainonnan tuomat edut ovat jo havaittavissa sekä liikenteessä että orgaanisessa näkyvyydessä. Brändi-ilmeen uudistus Aloitimme yhteistyön Educon kanssa kesällä […] Lue lisää

KP kuntaraha – hankerekisteri ja asiointipalvelu

Tekijä: Siili Solutions

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kokkolan kaupunki sekä Siili Solutions (Siili) julkaisivat uudistuneen kpkuntaraha.fi-verkkopalvelun alkuvuodesta 2024. KP kuntaraha on Kannuksen, Kaustisen seutukunnan, Kokkolan ja Perhon kuntien kuntarahoituksen hankerekisteri ja asiointipalvelu sekä kuntavastinrahoituksen hakupalvelu. Uusi verkkopalvelun toimintavarmuus on varmistettu uudella toteutuksella WordPress-verkkoalustalla ja uuden palvelun tavoitteena on helpottaa kuntarahoituksen hakemista ja asiointia. Julkinen hankerekisteri tarjoaa väylän kuluttajille tarkastella Keski-Pohjanmaan alueen päättyneitä […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun