Energiateollisuus ry:n verkkopalvelu ja jäsenextra

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Redandblue toimi Energiateollisuus ry:n kumppanina energia.fi-sivuston ja jäsenextran uudistuksissa. Energia.fi yhdistää samaan verkkopalveluun julkisen verkkosivuston ja jäsenille tarkoitetut jäsenextran ominaisuudet ja toiminnalliset vaatimukset.

Energiateollisuus ry edustaa energia-alan yrityksiä, jotka tuottavat, hankkivat, siirtävät ja myyvät sähköä, kaasua, kaukolämpöä ja kaukojäähdytystä sekä tarjoavat niihin liittyviä palveluja. Energiateollisuus vastaa jäsenyritystensä henkilöstön työehtoja koskevasta sopimustoiminnasta sekä neuvoo ja kouluttaa jäseniään, tekee selvityksiä ja välittää tietoa.

Verkkopalvelu-uudistuksen tavoitteet

Uudistusta edeltänyt energia.fi oli ulkoasultaan vanhentunut ja kaipasi modernisointia tiedon löydettävyyden näkökulmasta. Uudistuksen tavoitteena oli luoda moderni verkkopalvelu, joka palvelee tekniikan puolesta pitkälle tulevaisuuteen sekä samalla varmistaa käyttäjien käyttökokemus verkkopalvelussa.

Uusittu energia.fi verkkopalvelu on tarkoitettu kaikille Energiateollisuuden tuottamia aineistoja hyödyntäville, mutta erityisesti päättäjille ja jäsenyritysten edustajille. Verkkopalvelun tavoitteena on auttaa lukijaa löytämään helposti häntä kiinnostavaa sekä tarvitsemaansa sisältöä.

Uudistuksen tavoitteet tiivistetysti:

  • Ymmärrys siitä, mitä Energiateollisuuden omat ja keskeisten sidosryhmien ihmiset toivovat uudelta sivustolta
  • Moderni sivustokonsepti, joka palvelee ET:tä pitkälle tulevaisuuteen
  • Laadukas visuaalisuus ja käyttökokemus
  • Ylläpidon helppous ja laajat mahdollisuudet muokata sisältöä
  • Saavutettava toteutus

Verkkopalvelun suunnittelu ja tekninen toteutus

Suunnitteluvaiheessa tarkoituksena oli luoda selkeä ja ymmärrettävä suunnitelma, jonka pohjalta pystytään prototyypein mallintamaan uuden sivuston keskeiset ominaisuudet ja toiminnallisuudet. Tehty määrittelytyö perustui tarjouspyyntövaiheessa toimitettuun vaatimusmäärittelyyn, jota tarkennettiin yhteisten työpajojen avulla. Suunnitelman toimivuutta testattiin klikattavilla ja konkreettisilla wireframe-malleilla, joiden pohjalta myöhemmin rakennettiin verkkopalvelun lopullinen visuaalinen ilme.

Verkkopalvelu-uudistuksessa samaan kokonaisuuteen yhdistettiin julkinen sivusto, jäsenextra sekä jäsenkirjeen lähetys yhden WordPress-toteutuksen alle. Sisältölohkot on suunniteltu sivustolle siten, että niitä hyödynnetään sekä rajatussa jäsenextrassa että julkisella sivustolla.

Verkkopalveluun toteutetut integraatiot asiakkaan eri palveluiden välillä tekevät sisällön jakamisesta ja ajan tasalla pysymisestä automaattista. Osa verkkopalvelun sisällöistä päivittyy automaattisesti ulkoisten palveluiden RSS-syötteistä, kuten [ET:n Energiauutiset-verkkolehdestä] ja [Adato Energian tapahtumista ja koulutuksista]. Myös henkilökorttien yhteydessä näytetään automaattisesti linkit henkilön tuoreimpiin blogikirjoituksiin Energiauutiset-sivustolla.

Jäsenextra ja jäsenkirje jäsenyritysten tarpeisiin

Jäsenextran tarkoituksena on palvella sekä Energiateollisuuden että jäsenyritysten tarpeita ja varmistaa samalla tietoturva sekä laadukas käyttökokemus. Tunnistautuminen jäsenextraan on mahdollista joko henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen ja salasanan avulla tai IP-osoitteen perusteella. Jäsenextrassa on käytössä kaksi eri käyttäjätasoa ja vain jäsenille tarkoitetut materiaalit sekä liitetiedostot on suojattu järjestelmän toimesta.

Jäsenextran käyttäjille lähetetään automaattisesti kerran viikossa sähköpostitse muodostettu yhteenveto edellisen viikon jäsenuutisista, jonka järjestelmä muodostaa automaattisesti. Toiminnallisuus kokoaa uutiset ja pääuutiset omiin ryhmiinsä, joka mahdollistaa sisällön entistä helpomman hahmottamisen. Automatisoitu jäsenkirje mahdollistaa, että käyttäjät saavat päivitetyt tiedot kätevästi sähköpostiinsa ja klikkamalla uutista hänet ohjataan verkkopalvelun jäsenextraan lukemaan koko uutinen.

Uusi energia.fi-julkaistiin lokakuussa 2023. Redandblue vastaa Energiateollisuuden verkkopalveluiden käyttöpalvelusta, ylläpidosta ja jatkokehityksestä.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Pharmian uusi verkkosivusto

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat ja tavoitteet Pharmia Oy on Euroopan johtava ravintolisien ja lääkinnällisten laitteiden (CE-merkittyjen tuotteiden) kehittämiseen ja valmistukseen erikoistunut suomalainen sopimusvalmistaja. Pharmian verkkosivu-uudistuksen tavoitteena oli luoda helppokäyttöinen, selkeä ja responsiivinen verkkopalvelu, joka tukisi yrityksen liiketoimintaa ja toimisi myynnin ja markkinoinnin tärkeimpänä työkaluna. Vanhat verkkosivut eivät enää palvelleet kasvavaa liiketoimintaa riittävän hyvin, ja uudistuksella haluttiin parantaa myös […] Lue lisää

Ruokatieto

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Ruokatiedon verkkosivuprojektissa yhdistettiin saman sivuston alle kaksi laajaa kokonaisuutta: Ruokatieto Yhdistyksen sekä Hyvää Suomesta -merkin verkkopalvelut. Ruokatieto Yhdistys ry edistää suomalaista ruokakulttuuria viestimällä kotimaisesta ruuasta ja ruokaketjun toiminnasta sekä tekemällä tunnetuksi Hyvää Suomesta -alkuperämerkkiä suomalaisen elintarvikkeen tunnuksena. Hyvää Suomesta -merkin käyttöoikeudet ovat 350 eri kokoisella yrityksellä, jolle suomalaisen ruokaketjun elinvoimaisuus on tärkeää. Yrityksiä valvotaan ja […] Lue lisää

Metropolian uusi verkkomedia Metrospektiivi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Metrospektiivi-verkkomedia korvaa aiemmat hajautuneet julkaisukanavat ja tarjoaa luontevan tavan tutustua Metropolia Ammattikorkeakoulun monipuolisiin sisältöihin yhdessä paikassa. Metrospektiivi tukee korkeakouluosaamisen näkyvyyttä Metropolia on pääkaupunkiseudulla toimiva kansainvälinen ja monialainen ammattikorkeakoulu. Metropolia muodostaa yli 18 000 opiskelijan ja yli 1 000 asiantuntijan yhteisön, jossa erilaiset ihmiset ja maailmat kohtaavat. Metropolia toteuttaa korkeatasoista tutkimusta ja kehitystyötä, joiden näkyväksi tekemiseen […] Lue lisää

Työkanava

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Työkanava tarjoaa vastuullisia ja tuettuja työnvälitys- ja henkilöstöratkaisuja. Yhtiön tärkein tehtävä on auttaa osatyökykyisiä työnhakijoita työllistymään hakijan osaamista ja kykyjä vastaaviin työtehtäviin. Työkanava Oy palkkaa osatyökykyiset suoraan työsuhteeseen ja välittää heidän työpanostaan yrityksille. Työkanava Oy perustettiin valtion alaiseksi yhtiöksi 2022. Redandblue pääsi toteuttamaan Työkanavan ensimmäiset verkkosivut – tietysti saavutettavasti. Lähtökohta Työkanavan verkkopalvelulla tavoitellaan niin työnantajia […] Lue lisää

Bike Planet – Verkkokaupan ja ERP-järjestelmän uudistus

Tekijä: Avoin.Systems

Tärkein teknologia: Odoo

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tausta Bike Planet on pyöräilyn erikoisliike, jonka liiketoiminta rakentuu kivijalkamyymälän, verkkokaupan, huollon ja asiakaspalvelun varaan. Kasvun myötä entiset järjestelmät alkoivat rajoittaa kehittämistä: verkkokauppaa ei voitu muokata itsenäisesti, ja eri järjestelmien yhteensovittaminen kuormitti arkea. Yritys päätti ottaa käyttöön verkkokaupan ja myymälöiden hallintaan Odoon, joka tukee sekä arjen tehokkuutta että pitkän aikavälin kasvua. Toteutus Bike Planet toteutti […] Lue lisää

Suomenlinnan uudet verkkosivut

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Suomenlinnan hoitokunnan verkkosivu-uudistuksessa palattiin juurille. Haasteena oli kahden erillisen sivuston – suomenlinna.fi ja suomenlinnanhoitokunta.fi – yhdistäminen yhdeksi selkeäksi kokonaisuudeksi, joka palvelisi sekä matkailijoita, asiakkaita että muita sidosryhmiä. Kahden sivuston haasteet Suomenlinnan ja Suomenlinnan hoitokunnan verkkosivut olivat olleet käytössä vuodesta 2014. Sivustoja oli kehitetty ja korjailtu tarpeen mukaan, mutta vuosien mittaan teknisiä haasteita oli alkanut kasaantua. […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun