Energiateollisuus ry:n verkkopalvelu ja jäsenextra

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Redandblue toimi Energiateollisuus ry:n kumppanina energia.fi-sivuston ja jäsenextran uudistuksissa. Energia.fi yhdistää samaan verkkopalveluun julkisen verkkosivuston ja jäsenille tarkoitetut jäsenextran ominaisuudet ja toiminnalliset vaatimukset.

Energiateollisuus ry edustaa energia-alan yrityksiä, jotka tuottavat, hankkivat, siirtävät ja myyvät sähköä, kaasua, kaukolämpöä ja kaukojäähdytystä sekä tarjoavat niihin liittyviä palveluja. Energiateollisuus vastaa jäsenyritystensä henkilöstön työehtoja koskevasta sopimustoiminnasta sekä neuvoo ja kouluttaa jäseniään, tekee selvityksiä ja välittää tietoa.

Verkkopalvelu-uudistuksen tavoitteet

Uudistusta edeltänyt energia.fi oli ulkoasultaan vanhentunut ja kaipasi modernisointia tiedon löydettävyyden näkökulmasta. Uudistuksen tavoitteena oli luoda moderni verkkopalvelu, joka palvelee tekniikan puolesta pitkälle tulevaisuuteen sekä samalla varmistaa käyttäjien käyttökokemus verkkopalvelussa.

Uusittu energia.fi verkkopalvelu on tarkoitettu kaikille Energiateollisuuden tuottamia aineistoja hyödyntäville, mutta erityisesti päättäjille ja jäsenyritysten edustajille. Verkkopalvelun tavoitteena on auttaa lukijaa löytämään helposti häntä kiinnostavaa sekä tarvitsemaansa sisältöä.

Uudistuksen tavoitteet tiivistetysti:

  • Ymmärrys siitä, mitä Energiateollisuuden omat ja keskeisten sidosryhmien ihmiset toivovat uudelta sivustolta
  • Moderni sivustokonsepti, joka palvelee ET:tä pitkälle tulevaisuuteen
  • Laadukas visuaalisuus ja käyttökokemus
  • Ylläpidon helppous ja laajat mahdollisuudet muokata sisältöä
  • Saavutettava toteutus

Verkkopalvelun suunnittelu ja tekninen toteutus

Suunnitteluvaiheessa tarkoituksena oli luoda selkeä ja ymmärrettävä suunnitelma, jonka pohjalta pystytään prototyypein mallintamaan uuden sivuston keskeiset ominaisuudet ja toiminnallisuudet. Tehty määrittelytyö perustui tarjouspyyntövaiheessa toimitettuun vaatimusmäärittelyyn, jota tarkennettiin yhteisten työpajojen avulla. Suunnitelman toimivuutta testattiin klikattavilla ja konkreettisilla wireframe-malleilla, joiden pohjalta myöhemmin rakennettiin verkkopalvelun lopullinen visuaalinen ilme.

Verkkopalvelu-uudistuksessa samaan kokonaisuuteen yhdistettiin julkinen sivusto, jäsenextra sekä jäsenkirjeen lähetys yhden WordPress-toteutuksen alle. Sisältölohkot on suunniteltu sivustolle siten, että niitä hyödynnetään sekä rajatussa jäsenextrassa että julkisella sivustolla.

Verkkopalveluun toteutetut integraatiot asiakkaan eri palveluiden välillä tekevät sisällön jakamisesta ja ajan tasalla pysymisestä automaattista. Osa verkkopalvelun sisällöistä päivittyy automaattisesti ulkoisten palveluiden RSS-syötteistä, kuten [ET:n Energiauutiset-verkkolehdestä] ja [Adato Energian tapahtumista ja koulutuksista]. Myös henkilökorttien yhteydessä näytetään automaattisesti linkit henkilön tuoreimpiin blogikirjoituksiin Energiauutiset-sivustolla.

Jäsenextra ja jäsenkirje jäsenyritysten tarpeisiin

Jäsenextran tarkoituksena on palvella sekä Energiateollisuuden että jäsenyritysten tarpeita ja varmistaa samalla tietoturva sekä laadukas käyttökokemus. Tunnistautuminen jäsenextraan on mahdollista joko henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen ja salasanan avulla tai IP-osoitteen perusteella. Jäsenextrassa on käytössä kaksi eri käyttäjätasoa ja vain jäsenille tarkoitetut materiaalit sekä liitetiedostot on suojattu järjestelmän toimesta.

Jäsenextran käyttäjille lähetetään automaattisesti kerran viikossa sähköpostitse muodostettu yhteenveto edellisen viikon jäsenuutisista, jonka järjestelmä muodostaa automaattisesti. Toiminnallisuus kokoaa uutiset ja pääuutiset omiin ryhmiinsä, joka mahdollistaa sisällön entistä helpomman hahmottamisen. Automatisoitu jäsenkirje mahdollistaa, että käyttäjät saavat päivitetyt tiedot kätevästi sähköpostiinsa ja klikkamalla uutista hänet ohjataan verkkopalvelun jäsenextraan lukemaan koko uutinen.

Uusi energia.fi-julkaistiin lokakuussa 2023. Redandblue vastaa Energiateollisuuden verkkopalveluiden käyttöpalvelusta, ylläpidosta ja jatkokehityksestä.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Taivalkosken kunnan uusi verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Taivalkoski on aktiivinen, on noin 4000 asukkaan pohjoissuomalainen kunta, joka sijaitsee usean kansallispuiston lähellä ja on tunnettu puisista vaaroistaan. Taivalkosken kunta valitsi vuoden 2024 alussa redandbluen suunnittelemaan ja toteuttamaan uuden WordPress-verkkopalvelunsa. Uudistusprojekti vietiin tehokkaasti läpi täysin etätyöskentelyn keinoin, mikä osaltaan mahdollisti myös budjetissa pysymisen. Verkkopalvelu-uudistuksen lähtökohdat ja tavoitteet Taivalkosken kunnan verkkopalvelu-uudistuksen lähtökohtina olivat kunnan uuden […] Lue lisää

Luoto.info – Syöpäjärjestöjen multisite-kokonaisuus

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Luoto.info-verkkopalvelu rakennettiin WordPressin Gutenberg-alustalle multisite-ratkaisulla, tukemaan Syöpäjärjestöjen keskustelutukea eri alueilla ympäri Suomen. Toteutuksessa saavutettavuus, helppo käyttö ja keskitetty sisällönhallinta olivat keskiössä. Luoto.info toimii tärkeänä osana Syöpäjärjestöjen viestintää, tarjoten saavutettavaa tukea syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Kyseessä on 15 sivuston multisite-kokonaisuus, jossa on pääsivusto ja 14 aluekohtaista sivustoa. Samalla rakennettiin Luoto-brändin mukainen upotettava bannerielementti ohjaamaan Luotoon, […] Lue lisää

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon uusi verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa on noin 3,6 miljoonaa jäsentä. Vuonna 2023 kirkkoon liittyi yli 20 000 suomalaista. Uusi evankelis-luterilaisen kirkon verkkopalvelu www.evl.fi on redandbluen suunnittelema ja toteuttama. Uuden verkkopalvelun päätehtävä on palvella kirkon jäseniä sekä tuoda kirkolle uusia, potentiaalisia jäseniä tutustumaan kirkon toimintaan ja sanomaan. Sivustolla on lähes 2,5 miljoonaa istuntoa vuodessa. Uuden evl.fi-verkkopalvelun uudistusta varten […] Lue lisää

Ruokatieto

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Ruokatiedon verkkosivuprojektissa yhdistettiin saman sivuston alle kaksi laajaa kokonaisuutta: Ruokatieto Yhdistyksen sekä Hyvää Suomesta -merkin verkkopalvelut. Ruokatieto Yhdistys ry edistää suomalaista ruokakulttuuria viestimällä kotimaisesta ruuasta ja ruokaketjun toiminnasta sekä tekemällä tunnetuksi Hyvää Suomesta -alkuperämerkkiä suomalaisen elintarvikkeen tunnuksena. Hyvää Suomesta -merkin käyttöoikeudet ovat 350 eri kokoisella yrityksellä, jolle suomalaisen ruokaketjun elinvoimaisuus on tärkeää. Yrityksiä valvotaan ja […] Lue lisää

Syöpäjärjestöjen verkkosivustokokonaisuus

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Syöpäjärjestöt.fi-sivuston uudistuksessa rakennettiin selkeä ja saavutettava WordPress-sivusto, joka ohjaa käyttäjät tehokkaasti alueelliseen ja valtakunnalliseen toimintaan sekä tukee osallistumista syöpään liittyvään vaikuttamistyöhön. Uudistuksen yhteydessä kehitettiin ja räätälöitiin alueyhdistyksille pääteemasta johdettu lapsiteema, joka toimii pohjana 14 yhdistyksen omille sivustouudistuksille. Syöpäjärjestöjen verkkosivustouudistuksen ytimessä on käyttäjälähtöinen suunnittelu, jonka tavoitteena on tehdä alueellisen toiminnan löytymisestä mahdollisimman helppoa. Keskeinen ajatus on […] Lue lisää

Grafia.fi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Grafia on visuaalisen viestinnän suunnittelijoiden järjestö. Lähes 1300 ammattilaisen yhteisö edistää visuaalisen viestinnän suunnittelun alaa ja ajaa jäsentensä etua. Uudistettu Grafian verkkopalvelu esittelee graafisia suunnittelijoita, jakaa tietoa alasta sekä ajankohtaisista näyttelyistä ja tapahtumista. Grafialla on myös oma näyttelytila Luonnos, ja se järjestää vuosittain alan tunnetuimman visuaalisen viestinnän kilpailun Vuoden Huiput, jolla on myös oma verkkosivusto […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun