Energiateollisuus ry:n verkkopalvelu ja jäsenextra

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Redandblue toimi Energiateollisuus ry:n kumppanina energia.fi-sivuston ja jäsenextran uudistuksissa. Energia.fi yhdistää samaan verkkopalveluun julkisen verkkosivuston ja jäsenille tarkoitetut jäsenextran ominaisuudet ja toiminnalliset vaatimukset.

Energiateollisuus ry edustaa energia-alan yrityksiä, jotka tuottavat, hankkivat, siirtävät ja myyvät sähköä, kaasua, kaukolämpöä ja kaukojäähdytystä sekä tarjoavat niihin liittyviä palveluja. Energiateollisuus vastaa jäsenyritystensä henkilöstön työehtoja koskevasta sopimustoiminnasta sekä neuvoo ja kouluttaa jäseniään, tekee selvityksiä ja välittää tietoa.

Verkkopalvelu-uudistuksen tavoitteet

Uudistusta edeltänyt energia.fi oli ulkoasultaan vanhentunut ja kaipasi modernisointia tiedon löydettävyyden näkökulmasta. Uudistuksen tavoitteena oli luoda moderni verkkopalvelu, joka palvelee tekniikan puolesta pitkälle tulevaisuuteen sekä samalla varmistaa käyttäjien käyttökokemus verkkopalvelussa.

Uusittu energia.fi verkkopalvelu on tarkoitettu kaikille Energiateollisuuden tuottamia aineistoja hyödyntäville, mutta erityisesti päättäjille ja jäsenyritysten edustajille. Verkkopalvelun tavoitteena on auttaa lukijaa löytämään helposti häntä kiinnostavaa sekä tarvitsemaansa sisältöä.

Uudistuksen tavoitteet tiivistetysti:

  • Ymmärrys siitä, mitä Energiateollisuuden omat ja keskeisten sidosryhmien ihmiset toivovat uudelta sivustolta
  • Moderni sivustokonsepti, joka palvelee ET:tä pitkälle tulevaisuuteen
  • Laadukas visuaalisuus ja käyttökokemus
  • Ylläpidon helppous ja laajat mahdollisuudet muokata sisältöä
  • Saavutettava toteutus

Verkkopalvelun suunnittelu ja tekninen toteutus

Suunnitteluvaiheessa tarkoituksena oli luoda selkeä ja ymmärrettävä suunnitelma, jonka pohjalta pystytään prototyypein mallintamaan uuden sivuston keskeiset ominaisuudet ja toiminnallisuudet. Tehty määrittelytyö perustui tarjouspyyntövaiheessa toimitettuun vaatimusmäärittelyyn, jota tarkennettiin yhteisten työpajojen avulla. Suunnitelman toimivuutta testattiin klikattavilla ja konkreettisilla wireframe-malleilla, joiden pohjalta myöhemmin rakennettiin verkkopalvelun lopullinen visuaalinen ilme.

Verkkopalvelu-uudistuksessa samaan kokonaisuuteen yhdistettiin julkinen sivusto, jäsenextra sekä jäsenkirjeen lähetys yhden WordPress-toteutuksen alle. Sisältölohkot on suunniteltu sivustolle siten, että niitä hyödynnetään sekä rajatussa jäsenextrassa että julkisella sivustolla.

Verkkopalveluun toteutetut integraatiot asiakkaan eri palveluiden välillä tekevät sisällön jakamisesta ja ajan tasalla pysymisestä automaattista. Osa verkkopalvelun sisällöistä päivittyy automaattisesti ulkoisten palveluiden RSS-syötteistä, kuten [ET:n Energiauutiset-verkkolehdestä] ja [Adato Energian tapahtumista ja koulutuksista]. Myös henkilökorttien yhteydessä näytetään automaattisesti linkit henkilön tuoreimpiin blogikirjoituksiin Energiauutiset-sivustolla.

Jäsenextra ja jäsenkirje jäsenyritysten tarpeisiin

Jäsenextran tarkoituksena on palvella sekä Energiateollisuuden että jäsenyritysten tarpeita ja varmistaa samalla tietoturva sekä laadukas käyttökokemus. Tunnistautuminen jäsenextraan on mahdollista joko henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen ja salasanan avulla tai IP-osoitteen perusteella. Jäsenextrassa on käytössä kaksi eri käyttäjätasoa ja vain jäsenille tarkoitetut materiaalit sekä liitetiedostot on suojattu järjestelmän toimesta.

Jäsenextran käyttäjille lähetetään automaattisesti kerran viikossa sähköpostitse muodostettu yhteenveto edellisen viikon jäsenuutisista, jonka järjestelmä muodostaa automaattisesti. Toiminnallisuus kokoaa uutiset ja pääuutiset omiin ryhmiinsä, joka mahdollistaa sisällön entistä helpomman hahmottamisen. Automatisoitu jäsenkirje mahdollistaa, että käyttäjät saavat päivitetyt tiedot kätevästi sähköpostiinsa ja klikkamalla uutista hänet ohjataan verkkopalvelun jäsenextraan lukemaan koko uutinen.

Uusi energia.fi-julkaistiin lokakuussa 2023. Redandblue vastaa Energiateollisuuden verkkopalveluiden käyttöpalvelusta, ylläpidosta ja jatkokehityksestä.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Interpedia verkkosivusto ja verkkokauppa

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Interpedia ry on 70-luvulla perustettu voittoa tavoittelematon, poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton kotimainen kansalaisjärjestö. Interpedia tekee töitä lasten hyväksi. Yhdistyksessä työskennellään sen puolesta, että jokaiselle lapselle kuuluva oikeus hyvään ja turvattuun lapsuuteen toteutuisi mahdollisimman monen kohdalla. Adoptiovanhempien perustama järjestö on kasvanut keskikokoiseksi järjestöksi, jolla on kaksi toiminta-aluetta: kansainvälinen adoptio ja kehitysyhteistyö. Lähtökohta Interpedian vanha verkkopalvelu oli […] Lue lisää

Sotekassan uusi verkkopalvelu

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Uutta Sotekassa-brändinimeä käyttävä Terveydenhuoltoalan työttömyyskassa ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uudistetun version kassan verkkosivuista. Kiitosta saanut projekti pohjustettiin käyttäjätutkimuksella. WordPress-julkaisujärjestelmällä rakennetun sivuston julkaisun myötä uudistui kassan brändinimen lisäksi myös ilme. Sotekassa huolehtii sosiaali-, terveys-, kasvatus- ja kuntoutusalan ammattilaisten työttömyysturvasta. Sotekassan jäsenet vakuuttavat itsensä työttömyyden tai lomautuksen varalta Suomen edullisinta jäsenmaksua vastaan. Käyttäjätutkimuksella tunnistettiin verkkosivu-uudistuksen painopisteet […] Lue lisää

Suomen Kiinteistönvälittäjät ryn sivuston uudistus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry (SKVL) on voittoa tavoittelematon järjestö, jonka missiona on turvallisen ja lainmukaisen asunnon vaihdon mahdollistaminen. SKVL:n jäsenverkoston avulla asunnon vaihtaja saa paikallisen, vastuullisen asiantuntijan avukseen ja saa kaiken tarvitsemansa lainmukaisen tiedon löytääkseen kodin turvallisesti. SKVL toimii myös lainsäädännön kehittäjänä sekä neuvonantajana ja valvoo alalla toimivien jäsenyrittäjien toimintaa eettisesti. Redandblue uudisti SKVL:n verkkosivuston, ja […] Lue lisää

Musiikkitalon uusi verkkopalvelu

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Vuoden 2024 alkupuolella Musiikkitalossa tehtiin iso lipunmyyntiuudistus, joka antoi sykäyksen myös verkkosivuston täydelliselle uusimiselle. Duden porukka oli jo aiemmin päässyt lämmittelykierrokselle sivuston ylläpidon merkeissä, ja yhteistyö vakuutti asiakkaan: olimme oikeilla taajuuksilla. Uudistusta edelsi avoin keskustelu ja auditointi, joiden myötä projektin tavoitteet, tarpeet ja mahdollisuudet saatiin kirkastettua tehokkaasti. Tavoitteet Esitellä Musiikkitalon tapahtumatarjontaa ja mahdollistaa lippujen […] Lue lisää

Helsingin Aikuisopiston verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Helsingin aikuisopisto, opiston peruskoulu ja Aktiivi-Instituutti uudistettiin ja yhdistettiin multisite-verkkopalveluksi. Helsingin aikuisopisto on yksi Suomen suurimmista yksityisistä kansalaisopistoista ja kaikille avoin oppimisen ja hyvinvoinnin keskus. Vuonna 2021 opisto järjesti yli 1400 erilaista kurssia ja koulutusta. Opistoa ylläpitää Toimihenkilöjärjestöjen Opintoliitto TJO ry ja Aktiivi-Instituutti, peruskoulu sekä työvoimakoulutus kuuluvat samaan organisaatioon. Toteutimme Helsingin aikuisopistolle verkkopalvelu-uudistuksen, jossa yhdistettiin […] Lue lisää

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon uusi verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa on noin 3,6 miljoonaa jäsentä. Vuonna 2023 kirkkoon liittyi yli 20 000 suomalaista. Uusi evankelis-luterilaisen kirkon verkkopalvelu www.evl.fi on redandbluen suunnittelema ja toteuttama. Uuden verkkopalvelun päätehtävä on palvella kirkon jäseniä sekä tuoda kirkolle uusia, potentiaalisia jäseniä tutustumaan kirkon toimintaan ja sanomaan. Sivustolla on lähes 2,5 miljoonaa istuntoa vuodessa. Uuden evl.fi-verkkopalvelun uudistusta varten […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun