Enento Group

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 5 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Yrityksen sivusto kuluttajille -kategoriasivulta.

Enento on pohjoismaiden johtava kuluttaja- ja yritystietopalveluiden tarjoaja. Kun Suomen Asiakastieto yhdistyi ruotsalaisen UC:n kanssa, toteutimme uuden yhtiön Group -sivuston integroituna ja räätälöitynä WordPress-verkkopalveluna.

Enento Group

Helsingin pörssiin listattu Suomen Asiakastieto Oyj aloitti päättäväisen kansainvälistymisen liittämällä yrityskaupalla konserniin useita yrityksiä kuten mm. ruotsalaisen UC:n, Allabolag:n ja Proff:n. Myös konsernin nimi vaihtui Enento Groupiksi. Agenda Helsingin yhteistyö Asiakastiedon kanssa on jatkunut tiiviisti jo yli 5 vuoden ajan ja jatkuu edelleen Enento Groupin myötä.

Projekti

Toteutimme Enento Groupin konsernisivuston yhteistyössä Enenton oman viestintä- ja markkinointiosaston kanssa. Sivuston yksi tärkeimmistä ja vaativimmista osuuksista on aina ajan tasalla oleva sijoittajaosio lukuisten integraatioiden ja dokumenttien muodossa. Sijoittajaviestinnässä ennen kaikkea tarkkuus, sisältöjen löydettävyys ja selkeys on tärkeää. Kyseessä on kansainvälisen, pörssilistatun yrityksen verkkopalvelu, joten luonnollisesti projektissa oli osa laajempaa kokonaisuutta, minkä takia aikataulussa pysyminen oli erityisen tärkeää.

Tekninen toteutus

Sivusto on toteutettu Agendan räätälöimälle WordPress-alustalle, jossa on käytössä Agendan oma ADS-teema, Gutenberg-editori sekä Agenda Gutenberg -lisäosa jolla tuodaan editoriin lukuisia ominaisuuksia ja toiminnallisuuksia mm. sisältöjen taittamista ja tyylittelyä silmälläpitäen. ADS-teema on rakennettu performanssia, saavutettavuutta sekä räätälöitävyyttä ajatellen ja on pilkottu osiin helpon ja tehokkaan jatkokehitettävyyden mahdollistamiseksi.

Integraatiot

Palvelussa on käytössä lukuisia kolmannen osapuolen tarjoamia sisältöjä, joita haetaan REST-rajapinnoista sekä upotuksina, jotta kokonaisuus olisi käytännöllinen ja kattava paketti sijoittajien tarpeita ajatellen. Näitä integraatioita ovat mm. tiedoteintegraatiot, osakemonitori, osakekurssihistoria, sijoituslaskuri, osakkeenomistajat-taulukko sekä tiedotteiden tilauslomake. Esimerkiksi tiedotteet haetaan Enenton käyttämästä tiedotteiden julkaisujärjestelmästä säännöllisin intervallein, tallennetaan välimuistiin ja esitetään sivustolla eri paikoissa riippuen tiedotteen tyypin, julkaisuajankohdan ja kielen perusteella. Osakemonitorin data saadaan tekstimuotoisena rajapinnasta, josta piirretään Google Chart -kirjaston avulla sijoittajaosion pääsivulla esitettävä graafi.

Projektin erityishaasteet

Teknisinä – sekä sunnittelullisina – haasteina integraatioiden ohella olivat valikon kompleksisuus sekä vain osan sivustosta tarjoaminen kahdella kielellä. Osa sivustosta on englanniksi, mutta sijoittajaosio on käännetty kokonaisuudessaan myös suomeksi. Tämä asetti etenkin valikon osalta mielenkiintoisia haasteita mm. kielivalinnan ja sen esittämisen osalta. Sivustolla on myös todella paljon eri tyyppistä sisältöä esitettynä eri tavoilla. Esimerkiksi erilaisia kuvia ja tekstiä sisältäviä korttityyppisiä nostoja on useita, joka asetti etenkin responsiivisuuden osalta korkeat vaatimukset sisältöeditorille.

[Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Agenda Helsingin nimissä. Agenda Helsinki yhdistyi Sohovan kanssa vuonna 2022.]


Sinua voisi kiinnostaa myös

NordicPedMed – räätälöity asiointisovellus

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Nordicpedmed on yhteispohjoismainen lastenlääketutkimusverkosto, joka toimii kaikkissa pohjoismaissa (Tanska, Suomi Islanti, Norja ja Ruotsi) ja on perustettu vuosien 2014-2017 aikana. Verkoston tavoitteena on auttaa lasten terveydellisen hoidon kehitystä, tiedon lisäämistä ja siitä viestimistä. Nordicpedmed-verkkopalvelu on tarkoitettu uusien kliinisten kokeiden pyyntöihin. Palvelu on suunnattu lääkeyhtiöille, tutkimusorganisaatioille, viranomaisille, biolääketieteen ja bioteknologian yrityksille, terveysteknologian yrityksille sekä akateemisille verkostoille. […] Lue lisää

Hoitotyön verkosto Hoiverken uusi verkkosivusto

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Suunnittelimme ja toteutimme WordPress-verkkosivut Hoito­työn kansallinen vertais­kehittämisen verkosto Hoiverkelle. Hoiverken tarkoituksena on edistää hoitotyön laadun seurantaa, ja mahdollistaa syntyvän tiedon hyödyntäminen. Syksyllä 2016 Yliopistosairaaloiden kesken käynnistettiin yhteistyö hoitotyösensitiivisten tulosten kansalliseksi kokoamiseksi. Verkostossa on tällä hetkellä mukana 15 hyvinvointialuetta tai yhtymää. Hoiverke tukee johtamista, työntekijöitä, hoitotyön professiota sekä turvaa laatua potilaille. Ilme ja sivut uudelle organisaatiolle […] Lue lisää

Visma Playbook

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Visma Playbook on Visman tytär- ja kumppaniyrityksille tarkoitettu verkkopalvelu, jossa jaetaan tietoa toimenpiteistä ja osaamisesta. Käyttäjät voivat esitellä palvelussa erilaisia tekemiänsä markkinointitoimenpiteitä sekä näiden onnistumista, sekä tutustua kollegoidensa osaamiseen. Sisäinen pelikirja Visma Playbook –palvelussa käyttäjä voi etsiä joko kollegoita tai tietoa markkinointitoimenpiteiden esittelyistä (Play). Käyttäjät voivat myös kertoa monipuolisesti omasta osaamisestaan yksikkönsä kannalta tärkeistä aiheista. […] Lue lisää

ReduEdu opiskelijamarkkinoinnin sivusto

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Rovaniemeläinen REDU Edu Oy on Rovaniemen koulutuskuntayhtymän omistama tytäryhtiö. Yhtiön toimialana on kotimaiset ja kansainväliset koulutus- sekä asiantuntijapalvelut sisältäen ammatillisen ja muun lisä- ja täydennyskoulutuksen sekä koulutusviennin. Lähtökohta REDU Edulla oli tarve uudelle lähestymiselle ja uudelle tavalle tehdä opiskelijarekrytointia aikuisopintoihin. Projektin tavoitteena oli toteuttaa puhuttelevaa markkinointia opiskelijarekrytoinnin näkökulmasta. Suurin haaste liittyi kohderyhmän eli Lapin alueen […] Lue lisää

Finnfund – uusi verkkopalvelu ja digimarkkinointi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat verkkopalvelu-uudistukseen Finnfund on suomalainen kehitysrahoitusyhtiö, joka rahoittaa kestävän kehityksen mukaisia hankkeita kehittyvissä maissa. Finnfundin tavoitteena on tukea yksityisen sektorin investointeja tarjoamalla lainoja, pääomasijoituksia ja asiantuntijatukea. Finnfund pyrkii edistämään talouskasvua ja uusien työpaikkojen syntymistä sekä kehittämään ilmastoratkaisuja, jotka auttavat hillitsemään ilmastonmuutoksen vaikutuksia ja tukevat kestävämpää tulevaisuutta. Yhtiö toimii laajasti erityisesti Afrikassa, Aasiassa ja Latinalaisessa Amerikassa, […] Lue lisää

Suomen Uusiutuvat

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohdat Suomen Uusiutuvat (entinen Suomen Tuulivoimayhdistys) toimii energia-alan edelläkävijöiden edunvalvojana ja tietopankkina, mutta vanha sivusto ei täysin palvellut yhdistyksen kasvavia tarpeita. Tavoitteena oli luoda nimiuudistuksen myötä uudistetun brändin pohjalta uskottava, läpinäkyvä ja proaktiivinen viestintäkanava, joka tukee niin jäsenmäärän kasvua, tiedon jakamista kuin vaikuttamistyötä. Haasteina olivat erityisesti sisällön jäsentely, käyttäjäpolut ja navigaation selkeys. Myös manuaalinen päivittäminen […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun