Eepos-oppilaitoshallinta

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B) -kategoriasivulta.

Näyttävä ilme ja markkinointisivut Eepos-oppilaitoshallinnalle.

Oksidian päätuote on Eepos-oppilaitoshallinta jota käyttää yli 100 suomalaista taiteen oppilaitosta. Eepos toimii lisäksi kansainvälisesti.

# Lähtökohdat

Oksidialla oli klassinen ongelma. Henkilökunnasta suurin osa on lahjakkaita ohjelmoinnin ammattilaisia, mutta kaikilla on kädet täynnä työtä oman tuotteen ja toiminnan parissa. Verkkosivut ovat aina olleet projekti, jota tehdään vasta kun on aivan pakko. Dude tuli bongattua Ronin Twitteristä, jonka myötä lähdettiin miettimään Eepos-tuotteelle uutta ilmettä ja sivustoa nettiin.

# Tavoitteet

Uudesta ilmeestä haluttiin moderni ja aikaa kestävä. Asiakkaalla oli omia toiveita ja ideoita liittyen logoon, jotka otimme huomioon suunnittelussa. Verkkosivun suunnittelussa täytyi ehdottomasti ottaa huomioon saavutettavuus, helppo hallinnointi erilaisilla Gutenberg-sisältölohkoilla ja tietenkin uuden visuaalisen identiteetin näyttävä sisääntulo.

# Ratkaisut

Sivuston suunnitteluun saimme kiitettävän vapaat kädet ja luomamme ilmeen graafiset elementit istuvat kuin nenä päähän verkkosivuston visuaaliseksi silmänkarkiksi.

Ilmeeseen luodut pallurat tuovat väriä sekä jaksottavat sisältöä tyylikkäästi ja hillitysti. Modernia väripalettia käyttävä ilme pitää verkkosivun ilmeen raikkaana vielä vuosienkin päästä.

Logossa haluttiin toimintaa kuvaavasti tuoda mukaan kirjamaisuutta. Lisäksi logosta voi hahmottaa kaksi E-kirjainta vastakkain sekä puhekuplan, joka korostaa Eepos-oppilaitoshallinnan yhtä ydintä, kommunikaatiota.

Valmistelimme asiakkaalle myös kevyen graafisen ohjeistuksen, jolla varmistetaan toteuttajasta riippumatta, että ilme ei lähde hajoamaan eri suuntiin tulevaisuudessa.

Luottamus ja kommunikaatio molempiin suuntiin oli vahvaa ja asiantuntemustamme arvostettiin, joka vahvisti itsessään projektin onnistumista. Tämä onnistuminen heijastui myös vahvasti asiakastyytyväisyydessä. Paljoakaan paremmin ei voisi projekti enää onnistua!

# Kuinka prosessi eteni?

Projekti alkoi perinteisesti aloitustyöpajalla, jossa käsittelimme asiakkaan tarpeet, tavoitteet ja toiveet. Toimme esiin myös omia ehdotuksiamme ja asiantuntijuuttamme.

Pidimme suunnitteluprosessin tiiviinä sprintteinä ja edistimme aina ennaltasovittuja asioita, joita esittelimme lopulta asiakkaalle. Valmistelimme sivuston näkymistä klikkailtavan prototyypin Figma-sovellukseen, jossa asiakas pääsi testaamaan sivua jo ennenkuin mitään kehitystyötä oltiin aloitettu.

Kehityksen aikana asiakas sai myös viikottaisia tilannekatsauksia. Lisää teknisistä ominaisuuksista voit lukea Sivuston ominaisuudet -kohdasta.

Ilmeen ja logon suunnittelu eteni myös samaisissa sprinteissä. Pystyimme näppärästi heti demonstroimaan miltä uusittu ilme näyttäisi uudella sivustolla.

Jatkuvalla avoimella keskustelulla ja läpinäkyvyydellä loimme vahvan luottamussuhteen, joka siivitti meidät projektissa aina maaliin asti, aikataulussa pysyen.

# Sivuston ominaisuudet

## Helppo sisällönhallinta lohkoajattelun avulla

Sivusto rakennettiin käyttäen joustaviin, asiakkaalle räätälöityihin Gutenberg-lohkoihin perustuvaa tapaa luoda sisältöjä. Lohkojen ansioista Oksidian henkilökunta voi luoda helposti ja nopeasti uusia sivuja tarpeen mukaan sellaisilla asetteluilla jotka sopivat tarkoitukseen, ilman että sisältöjä tarvitsee sorvata sivuston pakottamiin ”sivupohjiin” tai muihin tiukkoihin raameihin. Lohkoista voi kasata kokonaan uusia ländäreitä tarpeen mukaan.

## Huoletonta menoa

Oksidian luotti Eepos.fi-sivustonsa Duden tarjoamaan kokonaisvaltaisen ylläpitopaketin hellään huomaan. Me huolehdimme sivuston tekniikan toimivuudesta, päivityksistä ja tarjoamme nopeasti reagoivan käyttötuen. Oksidian tarvitsee vain nauttia uudesta sivustosta! Samalla käyttötukemme palvelee sivustoon liittyvissä kysymyksissä ja vastaa uskomattoman nopeasti.

”Eepoksen uusi logo on aivan käsittämättömän upea ja kuitenkin säilyttänyt alkuperäiset juuret. Eepoksen historiassa nettisivujen päivitys ei suoraan sanottuna ole koskaan ollut näin yksinkertaista ja miellyttävää. Olette tehneet kyllä tavallisen käyttäjän elämästä helppoa! Monessa asiassa myös nähtiin, että Duden väki uskaltaa sanoa ei, jos pyynnössämme ei ole järkeä. Se on pelkästään hyvä asia, silloin kaikilla pysyy jalat maassa.”
– Tuomas Oksanen, Toimitusjohtaja


Sinua voisi kiinnostaa myös

Rakentaja-lehti

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Rakentaja-lehti haluttiin tuoda selvemmin esiin omana julkaisunaan ja samalla kasvattaa sen digitaalista tavoittavuutta. Vanha lehtialusta ei palvellut lukijaa tai toimitusta nykyaikaisella tavalla. Uudessa toteutuksessa tavoitteena oli tehdä lehdestä helposti selattava, ajankohtainen ja visuaalisesti houkutteleva, jotta sisältö tavoittaa entistä laajemman yleisön. Sivusto rakennettiin multisite-toteutuksena osaksi Rakennusliiton verkkopalvelua. Tavoitteet Parantaa Rakentaja-lehden näkyvyyttä ja saavutettavuutta verkossa Houkutella […] Lue lisää

Alpaknitwear.com

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Alpan tyylikkäät ja laadukkaat alpakan villasta valmistetut neuleet olivat herättäneet dudejen mielenkiinnon jo ennen tarjouspyyntöä, joten tähän hommaan oli erittäin helppo tarttua! Suunnittelemamme ja toteuttamamme WooCommerce-verkkokaupan avulla Alpa saa hyvän lähdön maailmanvalloitukselle. Alpakan villasta valmistetut tuotteet ovat nousseet nopeasti suomalaisten ja yritys on myös laajentanut Ruotsin markkinoille, jossa sen tuotteet on otettu hyvin vastaan. Vuosien […] Lue lisää

Hopkins

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Hopkins on digitaalisen markkinoinnin toimisto, joka auttaa asiakkaitaan kasvattamaan liiketoimintaa digitaalisen mainonnan, hakukoneoptimoinnin, markkinoinnin automaation ja analytiikan avulla. Uudistuksen taustalla Hopkins oli työstänyt brändi-identiteettiään yhdessä Hasan & Partnersin kanssa. Seuraavana vuorossa oli itse verkkosivustouudistus, jolla tuore brändi-ilme tehtäisiin eläväksi. Ilmeen lisäksi uudistustarvetta oli verkkosivuston teknisellä puolella. Verkkosivusto rakennettiin tukemaan paremmin palveluiden esittelyä ja muun muassa […] Lue lisää

Kiilopää

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Kiilopää on tunnettu tunturi ja luontokohde Urho Kekkosen kansallispuistossa, Lapissa. Alue tarjoaa upeat puitteet ulkoiluun ja rentoutumiseen ympäri vuoden. Suomen Ladun ylläpitämä Kiilopään tunturikeskus tarjoaa monipuolisia palveluita luonnossa liikkuville: majoitusta, ruokailua, savusanomista, välinevuokrausta sekä runsaasti tapahtumia ja opastettuja elämyksiä. Aiempi verkkosivusto ei kyennyt parhaalla tavalla välittämään Kiilopään ainutlaatuista henkeä, monipuolisia elämyksiä tai palvelutarjontaa tavalla, […] Lue lisää

Fraidei

Tekijä: Paper Planes Oy

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Uudistuksen lähtökohtana Fraidei on suomalainen, skaalautuvia ICT-palveluja tarjoava yritys, joka haluaa mahdollistaa asiakkailleen sekä saumattoman sujuvuuden että komean kasvun. Fraideilla on yli 1200 tyytyväistä yritysasiakasta, joita palvelee 120 alan huippuammattilaista. Vuoden 2024 lopussa yritys käynnisti brändi- ja sivustouudistuksen. Uuden brändin ja sivuston suunnittelusta vastasi suunnittelutoimisto Bond. Paper Planesin taas valikoitui kumppaniksi verkkosivuston rakentamiseen ja koodaukseen […] Lue lisää

UpCloud

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Helsingistä, Lontoosta, Seattlesta ja Singaporesta käsin ympäri maailmaa operoiva, suomalainen UpCloud tuottaa asiakkailleen vaivatonta globaalia pilvipalvelin-infrastruktuuria, palvelellen kymmeniä tuhansia yrityksiä yli sadasta maasta. Tärkeimpänä syynä sivustouudistukselle oli vanhan sivuston legacy-koodi, sivuston pohjautuminen pelkkiin ACF-kenttiin ilman Gutenbergiä ja se että ilme ei puhuttele B2B-ostajia vaan lähinnä yksittäisiä kehittäjiä, jotka tarvitsevat yksittäisiä palvelimia. UpCloud on monelle dudelaiselle […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun