Design Forum

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia, Web-analytiikan ja -raporttien konfigurointi osana projektia

Design Forum Finlandia ylläpitää Suomen Taideteollisuusyhdistys – Konstflitföreningen i Finland ry, joka on perustettu vuonna 1875. Yhdistyksen jäseninä on muotoilualaa lähellä olevia yrityksiä ja organisaatioita.

Design Forum Finlandin verkkopalvelu-uudistus aloitettiin konseptointityöpajoilla. Konseptoinnissa esiin nousi erityisesti jäsenten palveleminen sekä sivuston hierarkian uudistus. Myös ulkoasullisesti haluttiin luoda uutta – edellisen, pääasiassa mustaa ja valkoista hyödyntävän sivuston sijaan Design Forum Finland oli luonut väripaletin, jota hyödynnettiin sivuston visuaalisessa uudistuksessa.

Lähtökohta

Design Forum Finlandin verkkopalvelun lähtökohtana oli sivuston vahvempi ohjaaminen loppukäyttäjille. Muun muassa seuraavat kysymykset ohjasivat verkkopalvelun konseptointia:

  • Miten palvelemme jäseniä ja mahdollisesti tulevia jäseniä sivuston avulla?
  • Miten jaamme tietoa ja houkuttelemme sivustolle enemmän kävijöitä?
  • Millaista tietoa ja apua voimme jakaa yrityksille?

Sivuhierarkia alkoi rakentumaan näiden ajatusten ympärille. Navigaatiota ja sivujen nimiä selkeytettiin niin, että käyttäjä löytää tietoa ja esimerkiksi oppaita ja muuta materiaalia helposti ja nopeasti.

”Sivustouudistuksemme lähtökohtana oli luoda sivusto, joka vastaa paremmin uudistunutta strategiaamme. Asiakaslähtöisyys, puhuttelevuus, ymmärrettävyys, laadukas käyttökokemus ja korkeatasoinen visuaalinen ilme olivat meille tärkeitä lähtökohtia tässä projektissa. Redandbluen kanssa yhteistyö oli joustavaa ja helppoa.

Asiantunteva tiimi tarjosi meille tuoreita ideoita ja haastoi sopivalla tavalla näkemyksiämme. Tämän tyyppisillä projekteilla on ajoittain taipumus pitkittyä ja laajentua, mutta hyvä projektihallinta varmisti lopputuloksen valmistumisen aikataulussa. Suunnitteluprosessi sisälsi yhteistyöskentelyä, mutta antoi riittävästi aikaa myös sisäiselle, itsenäiselle työskentelyllemme. Saimme yhdessä rakennettua laadukkaan sivuston, jonka parissa yhteistyömme jatkuu sivustoa analysoiden ja jatkuvasti kehittäen. Tiimimme mielestä tämä oli onnistunut projekti.”

Päivi Kaira, Brand Manager, Design Forum Finland

Verkkopalvelun suunnittelu ja käytettävyystestaus

Suunnittelu aloitettiin käyttöliittymän suunnittelulla. Design Forum Finlandilla oli esittää selkeitä tarpeita sivustolle, ja suunnittelussa lähdettiin liikkeelle vahvasti sisältöjen asettamista tarpeista. Suunnittelu eteni ripeästi kohti visuaalista vaihetta, jota edesauttoi Design Forumin oma suunnitelma muun muassa käytettävistä väreistä. Suunnitteluvaihe oli vahvaa yhteistyötä asiakkaan kanssa.

Suunnitteluvaiheen tuloksena syntyi prototyyppi, jonka avulla suoritettiin käytettävyystestaus ennen toteutuksen käynnistämistä.

Verkkopalvelun tekninen toteutus

Teknisen toteutuksen osalta verkkopalvelu toteutettiin WordPressillä, kuten redandbluella aina. Huolellisesti tehty verkkopalvelun suunnittelu vaati myös huolellista teknistä toteutusta. Erityyppisiä sisältöjä varten luotiin omia sisältötyyppejä, ja hallinta toteutettiin käyttäjää ohjaavaksi. Verkkopalveluun toteutettiin muun muassa erilaiset sisältöjen filtteröintejä sekä tietopankkiin materiaalin lataaminen käyttäjän sähköpostiosoitetta vastaan.

Digimarkkinointi ja analytiikan kehittäminen 

Redandblue on ollut Design Forum Finlandin kumppanina digimarkkinoinnissa ja analytiikan kehityksessä tarjoten strategista osaamista ja käytännön toteutusta etenkin analytiikan, hakukoneoptimoinnin, Google Ad Grants -mainonnan ja kohdennetun LinkedIn-mainonnan osalta. Analytiikan ja mittaamisen kehitys sekä datan visualisointi Looker Studion avulla ovat auttaneet tulosten seurannassa ja raportoinnin kehittämisessä. Mainonnan optimoinnissa on hyödynnetty tarkkaa kohdentamista ja datan kautta nousevia havaintoja parhaiden tulosten aikaansaamiseksi.

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Energiateollisuus ry:n verkkopalvelu ja jäsenextra

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Redandblue toimi Energiateollisuus ry:n kumppanina energia.fi-sivuston ja jäsenextran uudistuksissa. Energia.fi yhdistää samaan verkkopalveluun julkisen verkkosivuston ja jäsenille tarkoitetut jäsenextran ominaisuudet ja toiminnalliset vaatimukset. Energiateollisuus ry edustaa energia-alan yrityksiä, jotka tuottavat, hankkivat, siirtävät ja myyvät sähköä, kaasua, kaukolämpöä ja kaukojäähdytystä sekä tarjoavat niihin liittyviä palveluja. Energiateollisuus vastaa jäsenyritystensä henkilöstön työehtoja koskevasta sopimustoiminnasta sekä neuvoo ja kouluttaa […] Lue lisää

Interpedia verkkosivusto ja verkkokauppa

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Interpedia ry on 70-luvulla perustettu voittoa tavoittelematon, poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton kotimainen kansalaisjärjestö. Interpedia tekee töitä lasten hyväksi. Yhdistyksessä työskennellään sen puolesta, että jokaiselle lapselle kuuluva oikeus hyvään ja turvattuun lapsuuteen toteutuisi mahdollisimman monen kohdalla. Adoptiovanhempien perustama järjestö on kasvanut keskikokoiseksi järjestöksi, jolla on kaksi toiminta-aluetta: kansainvälinen adoptio ja kehitysyhteistyö. Lähtökohta Interpedian vanha verkkopalvelu oli […] Lue lisää

Metropolian uusi verkkomedia Metrospektiivi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Metrospektiivi-verkkomedia korvaa aiemmat hajautuneet julkaisukanavat ja tarjoaa luontevan tavan tutustua Metropolia Ammattikorkeakoulun monipuolisiin sisältöihin yhdessä paikassa. Metrospektiivi tukee korkeakouluosaamisen näkyvyyttä Metropolia on pääkaupunkiseudulla toimiva kansainvälinen ja monialainen ammattikorkeakoulu. Metropolia muodostaa yli 18 000 opiskelijan ja yli 1 000 asiantuntijan yhteisön, jossa erilaiset ihmiset ja maailmat kohtaavat. Metropolia toteuttaa korkeatasoista tutkimusta ja kehitystyötä, joiden näkyväksi tekemiseen […] Lue lisää

Coxan uusi intranet-verkkopalvelu

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Tekonivelsairaala Coxa Oy on Suomen ainoa ja pohjoismaiden suurin tekonivelleikkauksiin erikoistunut sairaala. Coxassa tehdään Euroopan vaikuttavimpia polvi- ja lonkkatekonivelleikkauksia. Mediasignal toteutti Coxa Oy:lle kattavan intranet-ratkaisun, joka tukee Coxan sisäistä viestintää ja työntekijöiden ohjeistusta. Toteutettu kokonaisuus kattoi projektin läpiviennin ja suunnittelun sekä teknisen toteutuksen ja monipuoliset integraatiot taustajärjestelmiin. Koska intranet on kriittinen työkalu Coxan päivittäisessä potilastyössä, […] Lue lisää

Keslan extranet-verkkopalvelu jälleenmyyjille

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kesla Oyj kehittää työkoneita, teknologiaa ja palveluita asiakkaidensa kestävään menestykseen. Keslan liiketoiminta on keskittynyt kolmeen liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat traktorivarusteet, puunkorjuulaitteet sekä auto- ja teollisuusnosturit. Yhteistyössä Keslan kanssa kehitetty eKesla-järjestelmä tukee globaalia jälleenmyyjäverkostoa ja palvelee loppuasiakkaita ympäri maailman. Järjestelmä mahdollistaa varaosakyselyiden, uusien laitteiden takuurekisteröintien ja takuuhakemusten käsittelyn saumattomasti. Prosessi tarjoaa reaaliaikaisen näkyvyyden kaikille osapuolille, mikä parantaa […] Lue lisää

Ilmastoinfo

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

HSY:n Ilmastoinfo tarjoaa asiantuntevaa ja puolueetonta neuvontaa energiatehokkuudesta ja uusiutuvasta energiasta. Lähtökohdat ja tavoitteet HSY:llä oli aikaisemmin kaksi erillistä verkkopalvelua, joissa toisessa oli kirjautumisen takana tehtäviä verkkokursseja, ja toisessa tekstimuotoista energiatehokkuuteen liittyvää sisältöä sekä ladattavia materiaaleja. Uuden Ilmastoinfo-sivuston tarkoituksena on koota näiden kahden sivuston sisällöt yhdeksi yhdenmukaiseksi tietopaketiksi, josta eri kohderyhmät kuten asukkaat, isännöitsijät, pientaloasujat […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun