Delingua – b2b-yrityksen uusi sivusto

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B) -kategoriasivulta.

Delingua – kielitoimiston uudet kasvot verkossa

Delingua on yksi Suomen suurimmista ja tunnetuimmista b2b-kielipalveluyrityksistä, jonka palveluvalikoimaan kuuluvat käännökset, tulkkaus ja kielikoulu. Syksyllä 2020 kielitoimisto oli keskellä brändiuudistusta, jonka myötä vanha visuaalinen ilme sai väistyä – myös verkkosivuilta.

”Projektiin kuului verkkosivujen käyttöliittymän ja layoutien suunnittelu, räätälöity WordPress-verkkosivutoteutus sekä WordPress-palvelintila ja ylläpito. Yhteistyötä on tarkoitus jatkaa digimarkkinoinnilla ja verkkosivujen jatkokehityksellä.”

Lisää liidejä, ihmisläheisyyttä ja ostopolkuja

Verkkosivujen uudistamiselle oli monta tavoitetta: Ensinnäkin Delinguan toiveena oli saada sekä enemmän että laadukkaampia liidejä, joista seuraa pitkäaikaisia kumppanuuksia. Toisekseen uuden saitin tuli mahdollistaa tuloksekas sisältömarkkinointi. Kolmanneksi ja neljänneksi haluttiin hyödyntää tuoretta brändi-ilmettä ja selkeyttää palvelurakennetta.

Vaikka Delingua on suomalainen perheomisteinen yritys, on se myös iso ja asiantunteva tekijä, jolla riittää kapasiteettia. Uuden verkkosivuston tahdottiin tuovan esiin työntekijöiden kasvoja ja helposti lähestyttävää henkeä, mutta samalla vakuuttavan suuren toimiston palveluilla ja laadulla. Yhdessä Sinisen Härän kanssa laaja palvelutarjonta suunniteltiin selkeämmäksi ja uusi brändi-ilme herätettiin henkiin verkossa.

Sinisen Härän työ startattiin käyttöliittymäsuunnittelulla. Ostopolun suunnittelussa hyödynnettiin Delinguan ostajapersoonia, joiden pohjalta luotiin sekä nopeasti tilaussivulle johdattavat että tarjonnan ja osaamisen esittelyllä vakuuttavat reitit. Liidien hankintaa ja asiakaspolkua tukemaan valjastettiin Leadoon chatbotit.

Sisältöarkisto hyötykäyttöön

Sisältömarkkinoinnissa tarvittavia materiaaleja – asiakastarinoita, blogeja ja oppaita – Delingualta löytyi, mutta vanhalla saitilla ne eivät päässeet estradille. Sivustouudistuksessa Sininen Härkä toi HubSpotissa sijainneet sisällöt WordPress-alustalle. Ristiinlinkitykset suunniteltiin tarkasti, jotta niin asiakastarinoista kuin palvelusivujen lopusta jatkuvat tiet eteenpäin – esimerkiksi tilaamista kohti.

HubSpot säilytettiin silti uusien sivujen rinnalla markkinoinnin automaation ja CRM:n tukijana. Esimerkiksi pyydä tarjous -lomakkeet integroituvat HubSpotiin ja päätyvät sieltä oikeiden henkilöiden työpöydille.

Hakukoneoptimointia varten Sininen Härkä laati avainsanatutkimuksen, jota Delingua hyödynsi verkkosivutekstien työstössä. Lopuksi Sininen Härkä optimoi sisällöt vielä uudelleen ja huolehti metatietojen syöttämisestä sivustolle.

Kun kaikki onnistuu, niin kaikki onnistuu

Sininen Härkä loihti Delingualle toiveet ja tehtävänannon täyttävän sivuston, joka on sekä helposti lähestyttävä että uskottava. Hyvin toimivan yhteistyön siivittämänä saitti saatiin tukemaan sisältömarkkinointia loistavasti.

Uudella sivulla kävijää opastetaan eteenpäin ja myynnin kannalta tärkeät asiakastarinat ja palvelukuvaukset ovat helposti saavutettavissa. Haaveissa välkkynyt referenssien filtteröinti toteutettiin, joten vaikkapa tulkkauspalveluista tai markkinointikäännöksistä kiinnostunut potentiaalinen asiakas löytää etsimänsä verrokkityöt helposti.

Vasta loppuvuodesta 2020 toteutettu uudistus on osoittautunut toimivaksi jo alkuvuoden 2021 aikana. Sisällöllisten parannusten lisäksi saitti on nopeampi kuin aikaisemmin ja sen kävijämäärät ovat kasvaneet. Tästä on ilo jatkaa yhteistä taivalta kohti digimarkkinoinnin saloja!

Lue lisää: B2B-verkkosivuston uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Musiikkiala.fi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Gramex ja Teosto ovat molemmat merkittäviä toimijoita suomalaisessa musiikkikentässä. Yhdistykset pitävät huolta mm. musiikintekijöiden korvauksista, musiikinkäytön luvista, musiikin käytöstä erilaisissa tilanteissa ja tärkeän tiedon jakamisesta musiikkikentälle ja sen yli. Tiemme kohtasivat, kun Gramex ja Teosto halusivat luoda sivuston, mikä kokoaa kaiken tärkeän tiedon ja tutkimuksen suomalaisesta musiikista yhteen paikkaan. Miten meillä meni? Katso yhteistyön tulokset! […] Lue lisää

Rakennusliitto

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Rakennusliiton vanha verkkosivusto kaipasi uudistusta monella rintamalla. Sisältöä oli runsaasti, mutta tiedon löytäminen ja palveluiden äärelle pääseminen oli käyttäjille haastavaa. Jäsenet kokivat sivuston sekavaksi ja monimutkaiseksi käyttää, erityisesti asiointiin ja jäsenetuihin liittyvissä kysymyksissä. Myös uusien jäsenten houkuttelu oli vaikeaa, kun liittymiseen ohjaavat sisällöt ja polut eivät erottuneet riittävästi. Samalla haluttiin vahvistaa liiton viestintää ja […] Lue lisää

Rakentaja-lehti

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Rakentaja-lehti haluttiin tuoda selvemmin esiin omana julkaisunaan ja samalla kasvattaa sen digitaalista tavoittavuutta. Vanha lehtialusta ei palvellut lukijaa tai toimitusta nykyaikaisella tavalla. Uudessa toteutuksessa tavoitteena oli tehdä lehdestä helposti selattava, ajankohtainen ja visuaalisesti houkutteleva, jotta sisältö tavoittaa entistä laajemman yleisön. Sivusto rakennettiin multisite-toteutuksena osaksi Rakennusliiton verkkopalvelua. Tavoitteet Parantaa Rakentaja-lehden näkyvyyttä ja saavutettavuutta verkossa Houkutella […] Lue lisää

Hill Auditin uusi brändi-ilme ja verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Hill Audit on tilintarkastukseen ja taloushallinnon asiantuntijapalveluihin erikoistunut yritys, joka tarjoaa kattavasti tilintarkastuspalveluita, varmennuspalveluita, yhtiöoikeudellista neuvontaa, kirjanpidon asiantuntemusta ja verokonsultointia. Vuoden 2024 syksyllä Hill Audit päätti lähteä uudistamaan brändiään ja verkkosivustoaan digitoimisto redandbluen kanssa. Lähtökohdat uudistukselle Hill Auditin brändi-ilmeelle ja verkkosivustolle kaivattiin uudistusta ja päivitystä tähän päivään. Brändille toivottiin raikkaampaa ja nuorekkaampaa ilmettä, joka heijastaisi […] Lue lisää

Suomen luonnonsuojeluliiton verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Suomen luonnonsuojeluliiton verkkopalvelu-uudistus nosti sisällöntuotannon ja lahjoittamisen prosessit uudelle tasolle Suomen luonnonsuojeluliitto on maamme vanhin ja vaikutusvaltaisin ympäristöjärjestö. Vuonna 1938 perustetun liiton taustalla on rakkaus luontoon ja halu suojella sitä tuleville sukupolville. Liitto on ollut keskeinen vaikuttaja muun muassa kansallispuistojen perustamisessa ja ympäristölainsäädännön kehittämisessä. Liitto toimii sekä valtakunnallisesti että paikallisesti ympäri Suomen. Sen 15 piiriä […] Lue lisää

Oulun kaupungin multisite-verkkopalvelu

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Oulun kaupungin multisite-kokonaisuus Yksi Suomen suurimmista julkisen sektorin WordPress-multisite-hankkeista syntyi Oulussa Asiakastarina pähkinänkuoressa Oulun kaupunki, Suomen viidenneksi suurin kaupunki ja tuleva Euroopan kulttuuripääkaupunki 2026, tunnisti strategisen tarpeen uudistaa ja yhtenäistää laajaa verkkosivustokokonaisuuttaan. Aiempi, sadoista sivustoista koostunut ympäristö, joka oli toteutettu useilla eri teknologioilla ja hyödynsi pääosin Liferay-alustaa, oli palvellut kaupunkia hyvin aikansa. Oulun kaupungilla oli […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun