Delingua -yrityksen sivusto
Delingua – kielitoimiston uudet kasvot verkossa
Delingua on yksi Suomen suurimmista ja tunnetuimmista b2b-kielipalveluyrityksistä, jonka palveluvalikoimaan kuuluvat käännökset, tulkkaus ja kielikoulu. Syksyllä 2020 kielitoimisto oli keskellä brändiuudistusta, jonka myötä vanha visuaalinen ilme sai väistyä – myös verkkosivuilta.
”Projektiin kuului verkkosivujen käyttöliittymän ja layoutien suunnittelu, räätälöity WordPress-verkkosivutoteutus sekä WordPress-palvelintila ja ylläpito. Yhteistyötä on tarkoitus jatkaa digimarkkinoinnilla ja verkkosivujen jatkokehityksellä.”
Lisää liidejä, ihmisläheisyyttä ja ostopolkuja
Verkkosivujen uudistamiselle oli monta tavoitetta: Ensinnäkin Delinguan toiveena oli saada sekä enemmän että laadukkaampia liidejä, joista seuraa pitkäaikaisia kumppanuuksia. Toisekseen uuden saitin tuli mahdollistaa tuloksekas sisältömarkkinointi. Kolmanneksi ja neljänneksi haluttiin hyödyntää tuoretta brändi-ilmettä ja selkeyttää palvelurakennetta.
Vaikka Delingua on suomalainen perheomisteinen yritys, on se myös iso ja asiantunteva tekijä, jolla riittää kapasiteettia. Uuden verkkosivuston tahdottiin tuovan esiin työntekijöiden kasvoja ja helposti lähestyttävää henkeä, mutta samalla vakuuttavan suuren toimiston palveluilla ja laadulla. Yhdessä Sinisen Härän kanssa laaja palvelutarjonta suunniteltiin selkeämmäksi ja uusi brändi-ilme herätettiin henkiin verkossa.
Sinisen Härän työ startattiin käyttöliittymäsuunnittelulla. Ostopolun suunnittelussa hyödynnettiin Delinguan ostajapersoonia, joiden pohjalta luotiin sekä nopeasti tilaussivulle johdattavat että tarjonnan ja osaamisen esittelyllä vakuuttavat reitit. Liidien hankintaa ja asiakaspolkua tukemaan valjastettiin Leadoon chatbotit.
Sisältöarkisto hyötykäyttöön
Sisältömarkkinoinnissa tarvittavia materiaaleja – asiakastarinoita, blogeja ja oppaita – Delingualta löytyi, mutta vanhalla saitilla ne eivät päässeet estradille. Sivustouudistuksessa Sininen Härkä toi HubSpotissa sijainneet sisällöt WordPress-alustalle. Ristiinlinkitykset suunniteltiin tarkasti, jotta niin asiakastarinoista kuin palvelusivujen lopusta jatkuvat tiet eteenpäin – esimerkiksi tilaamista kohti.
HubSpot säilytettiin silti uusien sivujen rinnalla markkinoinnin automaation ja CRM:n tukijana. Esimerkiksi pyydä tarjous -lomakkeet integroituvat HubSpotiin ja päätyvät sieltä oikeiden henkilöiden työpöydille.
Hakukoneoptimointia varten Sininen Härkä laati avainsanatutkimuksen, jota Delingua hyödynsi verkkosivutekstien työstössä. Lopuksi Sininen Härkä optimoi sisällöt vielä uudelleen ja huolehti metatietojen syöttämisestä sivustolle.
Kun kaikki onnistuu, niin kaikki onnistuu
Sininen Härkä loihti Delingualle toiveet ja tehtävänannon täyttävän sivuston, joka on sekä helposti lähestyttävä että uskottava. Hyvin toimivan yhteistyön siivittämänä saitti saatiin tukemaan sisältömarkkinointia loistavasti.
Uudella sivulla kävijää opastetaan eteenpäin ja myynnin kannalta tärkeät asiakastarinat ja palvelukuvaukset ovat helposti saavutettavissa. Haaveissa välkkynyt referenssien filtteröinti toteutettiin, joten vaikkapa tulkkauspalveluista tai markkinointikäännöksistä kiinnostunut potentiaalinen asiakas löytää etsimänsä verrokkityöt helposti.
Vasta loppuvuodesta 2020 toteutettu uudistus on osoittautunut toimivaksi jo alkuvuoden 2021 aikana. Sisällöllisten parannusten lisäksi saitti on nopeampi kuin aikaisemmin ja sen kävijämäärät ovat kasvaneet. Tästä on ilo jatkaa yhteistä taivalta kohti digimarkkinoinnin saloja!