Careeria.fi

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Oppilaitoksen verkkopalvelu

Erityistä: Saavutettavuus testattu ja huomioitu osana projektia, Web-analytiikan ja -raporttien konfigurointi osana projektia

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Julkishallinnon verkkopalvelu -kategoriasivulta.

Toteutimme Careerialle verkkopalvelun, jossa yhdistyy koulutusyhtymän kohderyhmien tarpeiden huomioiminen ja erilaisten koulutusmahdollisuuksien tarjoaminen niin nuorille kuin aikuisillekin. Careeria luo osaamista ja ammattitaitoa työelämään ja tarjoaa koulutuksia suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Monialaisesta Careeriasta valmistuu työelämän palvelukseen huomisen tekijöitä, joista moni luo uusia uria kansainvälisessä ympäristössä.

Lähtökohta ja tavoitteet

Careerian uuden verkkopalvelun lähtökohtana oli huomioida nuorten koulutusten ohella myös muut kohderyhmät kuten yritykset entistä paremmin. Koulutuksiin liittyvän tiedon jakamisen lisäksi tärkeänä tavoitteena oli palvella nykyisiä opiskelijoita mahdollisimman hyvin. Tiedon jakamisen lisäksi sivuston sisällön ylläpitämisen ja editoimisen tuli olla jatkossa vaivatonta.

Integraatioiden osalta haluttiin yhdistää Careerian henkilöstön tiedot Azure AD:n kanssa WordPressin henkilötietokortteihin, jotta henkilökunnan tietoja ei jatkossa tarvitsisi päivittää kahteen paikkaan.

Koulutusten tietojen tuli siirtyä automaattisesti Studentum.fi ja Koulutus.fi -palveluihin, jotta näiden osalta säästyttäisiin niin ikään saman sisällön päivittämisestä useampaan paikkaan.

Suunnittelu

Suunnittelu aloitettiin työpajassa, jossa käytiin läpi North Patrolin tekemä vaatimusmäärittely ja konseptisuunnitelma sekä sivuston rakennehierarkian hahmotelma. Yhteistyössä North Patrolin kanssa selvitettiin Careerian tärkeimmät kohderyhmät ja heidän tarpeensa sekä käyttöliittymälliset ja visuaaliset reunaehdot soveltaen Careerian uutta ilmettä.

Vaatimusmäärittelyn jälkeen kävimme vielä redandbluen ja Careerian kanssa useita yhteisiä työpajoja, joissa tehtiin tarkempi tekninen määrittely jokaisen toiminnallisuuden sekä integraatioiden osalta sekä jaettiin tehtävät sprintteihin.

Käyttöliittymä- ja visuaalisen suunnittelun vaiheet toteutettiin klikkailtavina prototyyppeinä. Sivusolle luotiin laaja lohkoelementtikirjasto erilaisten sisältöjen tarpeisiin ja ns. tarjotinsivuja varten. Sivuista tehtiin käyttöliittymämalleja oikeilla Careerian käsikirjoittamilla sisällöillä.

Sivusto suunniteltiin ja toteutettiin vastaamaan AA-tason saavutettavuutta.

Tekninen toteutus

Tekninen toteutus pohjautuu WordPress-julkaisujärjestelmän päälle rakennettuun helposti hallittavan sivustoon, jossa Careerian pystyy omatoimisesti kustomoimaan ja rakentamaan yksittäisiä sivuja lohkoilla.

Tekninen toteutus tehtiin Scrum-mallilla kuudessa kahden viikon mittaisessa sprintissä ja projektissa oli kolme kehittäjää. Sivustoa testattiin jokaisen sprintin päätteeksi niin, että lopputestaus jäi mahdollisimman kevyeksi.

Sivustolle toteutettiin Azure AD -integraatio ja Valu Search -hakutoiminto. Koulutukset-sisältötyyppistä taas voidaan viedä tietoa Koulutus.fi- ja Studentum.fi-verkkosivustoille xml-muodossa. Lisäksi sivustolle toteutettiin erillinen verkkokauppa-osio yrityskoulutusten tarpeisiin. Verkkokaupasta siirrytään kuitenkin ostotapahtumaan erilliseen palveluun. Sivustolle tehtiin kieliversiot ruotsin ja englannin kielen sisältöjä varten.

Careerian sivustolle asetettiin analytiikkaseurannat sekä uudelleenohjaukset. Careerialle luotiin myös oma ohjauspaneeli Google Analytics 4:ä varten.

Koulutussivujen kävijämäärä on verkkopalvelun julkaisun jälkeen noussut yli 34 % verrattuna edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon.

(toim. huom. Careerian uudistuksesta löytyy kattava artikkeli myös North Patrolin sivustolta.)


Sinua voisi kiinnostaa myös

Journalistiliiton verkkosivustouudistus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Journalistiliitto on jäsentensä perustama ja johtama, vahva ja itsenäinen ammattiliitto. Journalistiliiton verkkosivusto oli vanhentunut ja haasteita oltiin huomattu sekä sisältöjen hallinnassa että löydettävyydessä. Verkkosivuston uudistuksen tavoitteena oli vastata saavutettavuusvaatimuksiin, jäsenten toiveisiin ja palvelemiseen sekä saada sivustolle nykyaikainen brändin mukainen visuaalisuus sekä toimivat kieliversiot. Materiaaleille, etenkin työehtosopimuksille, toivottiin helposti selailtavaa arkistoa. Sivustouudistuksen suunnitteluvaihe Journalistiliitto ja redandblue […] Lue lisää

Helsingin Aikuisopiston verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Helsingin aikuisopisto, opiston peruskoulu ja Aktiivi-Instituutti uudistettiin ja yhdistettiin multisite-verkkopalveluksi. Helsingin aikuisopisto on yksi Suomen suurimmista yksityisistä kansalaisopistoista ja kaikille avoin oppimisen ja hyvinvoinnin keskus. Vuonna 2021 opisto järjesti yli 1400 erilaista kurssia ja koulutusta. Opistoa ylläpitää Toimihenkilöjärjestöjen Opintoliitto TJO ry ja Aktiivi-Instituutti, peruskoulu sekä työvoimakoulutus kuuluvat samaan organisaatioon. Toteutimme Helsingin aikuisopistolle verkkopalvelu-uudistuksen, jossa yhdistettiin […] Lue lisää

Musiikkitalon uusi verkkopalvelu

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Vuoden 2024 alkupuolella Musiikkitalossa tehtiin iso lipunmyyntiuudistus, joka antoi sykäyksen myös verkkosivuston täydelliselle uusimiselle. Duden porukka oli jo aiemmin päässyt lämmittelykierrokselle sivuston ylläpidon merkeissä, ja yhteistyö vakuutti asiakkaan: olimme oikeilla taajuuksilla. Uudistusta edelsi avoin keskustelu ja auditointi, joiden myötä projektin tavoitteet, tarpeet ja mahdollisuudet saatiin kirkastettua tehokkaasti. Tavoitteet Esitellä Musiikkitalon tapahtumatarjontaa ja mahdollistaa lippujen […] Lue lisää

Kehityspolitiikan tulosraportti 2022

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Ulkoministeriö tuottaa ja julkaisee Kehityspolitiikan tulosraportin neljän vuoden välein. Kehityspolitiikan tulosraportti 2022 esittelee kehityspolitiikan ja kehitysyhteistyön tuloksia vuosilta 2019–2021. Julkaistu tulosraportti osoittaa, että Suomen kehitysyhteistyö tuottaa tuloksia, vaikka pandemia, konfliktit ja ilmastonmuutos ovat hidastaneet myönteistä kehitystä maailmalla. Infografiikkaa, karttoja ja datatauluja Kehityspolitiikan tulosraportti toteutettiin yhtäaikaisesti printti- ja verkkoversiona. Redandblue suunnitteli printtitoteuksen edetessä elementtien ja raportin […] Lue lisää

Muurame verkkokauppa

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Muurame on suomalainen huonekaluja suunnitteleva ja valmistava perheyritys. Muurame-tuotekalustemallistoa on valmistettu jo yli 70 vuotta. Yrityksen kalusteet valmistetaan yhä kotimaisista laatumateriaaleista ja yritys on aktiivinen toimija Suomen design-markkinoilla. Uuden verkkopalvelun tavoitteena oli luoda hyvin toimiva ja yksinkertainen verkkokauppa, jossa on kaksi toisiaan tukevaa osiota: Muuramen brändi- ja kauppaosio. Osiot haluttiin liittää toisiinsa saumattomasti ja idean […] Lue lisää

Sotekassan uusi verkkopalvelu

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Uutta Sotekassa-brändinimeä käyttävä Terveydenhuoltoalan työttömyyskassa ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uudistetun version kassan verkkosivuista. Kiitosta saanut projekti pohjustettiin käyttäjätutkimuksella. WordPress-julkaisujärjestelmällä rakennetun sivuston julkaisun myötä uudistui kassan brändinimen lisäksi myös ilme. Sotekassa huolehtii sosiaali-, terveys-, kasvatus- ja kuntoutusalan ammattilaisten työttömyysturvasta. Sotekassan jäsenet vakuuttavat itsensä työttömyyden tai lomautuksen varalta Suomen edullisinta jäsenmaksua vastaan. Käyttäjätutkimuksella tunnistettiin verkkosivu-uudistuksen painopisteet […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun