Careeria.fi

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Oppilaitoksen verkkopalvelu

Erityistä: Saavutettavuus testattu ja huomioitu osana projektia, Web-analytiikan ja -raporttien konfigurointi osana projektia

Toteutimme Careerialle verkkopalvelun, jossa yhdistyy koulutusyhtymän kohderyhmien tarpeiden huomioiminen ja erilaisten koulutusmahdollisuuksien tarjoaminen niin nuorille kuin aikuisillekin. Careeria luo osaamista ja ammattitaitoa työelämään ja tarjoaa koulutuksia suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Monialaisesta Careeriasta valmistuu työelämän palvelukseen huomisen tekijöitä, joista moni luo uusia uria kansainvälisessä ympäristössä.

Lähtökohta ja tavoitteet

Careerian uuden verkkopalvelun lähtökohtana oli huomioida nuorten koulutusten ohella myös muut kohderyhmät kuten yritykset entistä paremmin. Koulutuksiin liittyvän tiedon jakamisen lisäksi tärkeänä tavoitteena oli palvella nykyisiä opiskelijoita mahdollisimman hyvin. Tiedon jakamisen lisäksi sivuston sisällön ylläpitämisen ja editoimisen tuli olla jatkossa vaivatonta.

Integraatioiden osalta haluttiin yhdistää Careerian henkilöstön tiedot Azure AD:n kanssa WordPressin henkilötietokortteihin, jotta henkilökunnan tietoja ei jatkossa tarvitsisi päivittää kahteen paikkaan.

Koulutusten tietojen tuli siirtyä automaattisesti Studentum.fi ja Koulutus.fi -palveluihin, jotta näiden osalta säästyttäisiin niin ikään saman sisällön päivittämisestä useampaan paikkaan.

Suunnittelu

Suunnittelu aloitettiin työpajassa, jossa käytiin läpi North Patrolin tekemä vaatimusmäärittely ja konseptisuunnitelma sekä sivuston rakennehierarkian hahmotelma. Yhteistyössä North Patrolin kanssa selvitettiin Careerian tärkeimmät kohderyhmät ja heidän tarpeensa sekä käyttöliittymälliset ja visuaaliset reunaehdot soveltaen Careerian uutta ilmettä.

Vaatimusmäärittelyn jälkeen kävimme vielä redandbluen ja Careerian kanssa useita yhteisiä työpajoja, joissa tehtiin tarkempi tekninen määrittely jokaisen toiminnallisuuden sekä integraatioiden osalta sekä jaettiin tehtävät sprintteihin.

Käyttöliittymä- ja visuaalisen suunnittelun vaiheet toteutettiin klikkailtavina prototyyppeinä. Sivusolle luotiin laaja lohkoelementtikirjasto erilaisten sisältöjen tarpeisiin ja ns. tarjotinsivuja varten. Sivuista tehtiin käyttöliittymämalleja oikeilla Careerian käsikirjoittamilla sisällöillä.

Sivusto suunniteltiin ja toteutettiin vastaamaan AA-tason saavutettavuutta.

Tekninen toteutus

Tekninen toteutus pohjautuu WordPress-julkaisujärjestelmän päälle rakennettuun helposti hallittavan sivustoon, jossa Careerian pystyy omatoimisesti kustomoimaan ja rakentamaan yksittäisiä sivuja lohkoilla.

Tekninen toteutus tehtiin Scrum-mallilla kuudessa kahden viikon mittaisessa sprintissä ja projektissa oli kolme kehittäjää. Sivustoa testattiin jokaisen sprintin päätteeksi niin, että lopputestaus jäi mahdollisimman kevyeksi.

Sivustolle toteutettiin Azure AD -integraatio ja Valu Search -hakutoiminto. Koulutukset-sisältötyyppistä taas voidaan viedä tietoa Koulutus.fi- ja Studentum.fi-verkkosivustoille xml-muodossa. Lisäksi sivustolle toteutettiin erillinen verkkokauppa-osio yrityskoulutusten tarpeisiin. Verkkokaupasta siirrytään kuitenkin ostotapahtumaan erilliseen palveluun. Sivustolle tehtiin kieliversiot ruotsin ja englannin kielen sisältöjä varten.

Careerian sivustolle asetettiin analytiikkaseurannat sekä uudelleenohjaukset. Careerialle luotiin myös oma ohjauspaneeli Google Analytics 4:ä varten.

Koulutussivujen kävijämäärä on verkkopalvelun julkaisun jälkeen noussut yli 34 % verrattuna edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon.

(toim. huom. Careerian uudistuksesta löytyy kattava artikkeli myös North Patrolin sivustolta.)


Sinua voisi kiinnostaa myös

Ruokatieto

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Ruokatiedon verkkosivuprojektissa yhdistettiin saman sivuston alle kaksi laajaa kokonaisuutta: Ruokatieto Yhdistyksen sekä Hyvää Suomesta -merkin verkkopalvelut. Ruokatieto Yhdistys ry edistää suomalaista ruokakulttuuria viestimällä kotimaisesta ruuasta ja ruokaketjun toiminnasta sekä tekemällä tunnetuksi Hyvää Suomesta -alkuperämerkkiä suomalaisen elintarvikkeen tunnuksena. Hyvää Suomesta -merkin käyttöoikeudet ovat 350 eri kokoisella yrityksellä, jolle suomalaisen ruokaketjun elinvoimaisuus on tärkeää. Yrityksiä valvotaan ja […] Lue lisää

Moottori.fi-verkkopalvelun uudistus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Erityistä: Web-analytiikan ja -raporttien konfigurointi osana projektia

Autoliitto valitsi redandbluen vuoden 2023 alkukesästä suunnittelemaan ja toteuttamaan uuden Moottori.fi-verkkopalvelun. Uusi Moottori-palvelu julkaistiin maaliskuussa 2024. Vuonna 1925 perustettu Moottori on autoalan media, jonka julkaisija ja kustantaja on Autoliitto ry. Nykyisin Moottori ilmestyy painettuna aikakauslehtenä 9 kertaa vuodessa ja Moottorin verkkosivuilla julkaistaan noin 5 artikkelia joka päivä. Autoliiton jäsenet saavat painetun Moottorin jäsenetuna. Nykyisin lehdessä […] Lue lisää

Helsingin Satama

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Projektin osana tehty käyttäjätutkimus oikeilla loppukäyttäjillä

Helsingin Satama uudisti verkkosivunsa yhdessä digitoimisto Karhu Helsingin kanssa. Helsingin Satama on yksi Euroopan vilkkaimmista matkustajasatamista ja Suomen ulkomaankaupan väylä maailmanmarkkinoille. Karhu Helsinki vastasi uuden Portofhelsinki.fi-sivuston konseptoinnista, suunnittelusta ja rakentamisesta tiiviissä yhteistyössä mittavan sisältötyön tehneen Sataman viestintätiimin kanssa. Projektin pohjaksi tehtiin käyttäjätutkimus ja se vietiin läpi samanaikaisesti Sataman brändiuudistuksen kanssa. Uuden sivuston julkaisujärjestelmänä toimii WordPress. […] Lue lisää

Muurame verkkokauppa

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Muurame on suomalainen huonekaluja suunnitteleva ja valmistava perheyritys. Muurame-tuotekalustemallistoa on valmistettu jo yli 70 vuotta. Yrityksen kalusteet valmistetaan yhä kotimaisista laatumateriaaleista ja yritys on aktiivinen toimija Suomen design-markkinoilla. Uuden verkkopalvelun tavoitteena oli luoda hyvin toimiva ja yksinkertainen verkkokauppa, jossa on kaksi toisiaan tukevaa osiota: Muuramen brändi- ja kauppaosio. Osiot haluttiin liittää toisiinsa saumattomasti ja idean […] Lue lisää

Reilu kauppa

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Toteutimme Reilu Kauppa ry:lle verkkopalvelun, jossa yhdistyy yhdistyksen kohderyhmien tarpeiden selkeä haltuunotto, globaali ilmeuudistus ja loppuunjalostetut tekniset kokonaisratkaisut. Lähtökohta ja tavoitteet Reilu Kauppa ry:n uuden verkkopalvelun lähtökohtana oli huomioida kuluttajien rinnalla myös muut kohderyhmät (kaupalliset kumppanit sekä media, vaikuttajat ja päättäjät) entistä paremmin ja tarjota heille helposti löydettävää ja kohdennettua sisältöä – tietoa Reilusta kaupasta […] Lue lisää

TET.fi – Työelämätaitojen verkkokurssi

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Oppilaitoksen verkkopalvelu

Tehtävänämme oli suunnitella TET.fi – Työelämätaitojen verkkokurssille helppokäyttöinen ja kokemuksellinen käyttöliittymä ja toteuttaa se kohderyhmää houkuttelevaksi pedagogiseksi kokonaisuudeksi yhteistyössä Lasten ja nuorten säätiön asiantuntijoiden kanssa. WordPress Gutenberg -sisällönhallinnasta suunnittelimme moneen käyttötarkoitukseen mukautuvan, joka mahdollistaa kokemuksellisten oppimiskokonaisuuksien rakentamisen myös tulevaisuudessa. Teoria- ja videosisältöjen lisäksi materiaali sisältää kevyitä ja innostavia tehtäviä, joita nuoret voivat toteuttaa sekä yksin […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun