Careeria.fi

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Oppilaitoksen verkkopalvelu

Erityistä: Saavutettavuus testattu ja huomioitu osana projektia, Web-analytiikan ja -raporttien konfigurointi osana projektia

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Julkishallinnon verkkopalvelu -kategoriasivulta.

Toteutimme Careerialle verkkopalvelun, jossa yhdistyy koulutusyhtymän kohderyhmien tarpeiden huomioiminen ja erilaisten koulutusmahdollisuuksien tarjoaminen niin nuorille kuin aikuisillekin. Careeria luo osaamista ja ammattitaitoa työelämään ja tarjoaa koulutuksia suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Monialaisesta Careeriasta valmistuu työelämän palvelukseen huomisen tekijöitä, joista moni luo uusia uria kansainvälisessä ympäristössä.

Lähtökohta ja tavoitteet

Careerian uuden verkkopalvelun lähtökohtana oli huomioida nuorten koulutusten ohella myös muut kohderyhmät kuten yritykset entistä paremmin. Koulutuksiin liittyvän tiedon jakamisen lisäksi tärkeänä tavoitteena oli palvella nykyisiä opiskelijoita mahdollisimman hyvin. Tiedon jakamisen lisäksi sivuston sisällön ylläpitämisen ja editoimisen tuli olla jatkossa vaivatonta.

Integraatioiden osalta haluttiin yhdistää Careerian henkilöstön tiedot Azure AD:n kanssa WordPressin henkilötietokortteihin, jotta henkilökunnan tietoja ei jatkossa tarvitsisi päivittää kahteen paikkaan.

Koulutusten tietojen tuli siirtyä automaattisesti Studentum.fi ja Koulutus.fi -palveluihin, jotta näiden osalta säästyttäisiin niin ikään saman sisällön päivittämisestä useampaan paikkaan.

Suunnittelu

Suunnittelu aloitettiin työpajassa, jossa käytiin läpi North Patrolin tekemä vaatimusmäärittely ja konseptisuunnitelma sekä sivuston rakennehierarkian hahmotelma. Yhteistyössä North Patrolin kanssa selvitettiin Careerian tärkeimmät kohderyhmät ja heidän tarpeensa sekä käyttöliittymälliset ja visuaaliset reunaehdot soveltaen Careerian uutta ilmettä.

Vaatimusmäärittelyn jälkeen kävimme vielä redandbluen ja Careerian kanssa useita yhteisiä työpajoja, joissa tehtiin tarkempi tekninen määrittely jokaisen toiminnallisuuden sekä integraatioiden osalta sekä jaettiin tehtävät sprintteihin.

Käyttöliittymä- ja visuaalisen suunnittelun vaiheet toteutettiin klikkailtavina prototyyppeinä. Sivusolle luotiin laaja lohkoelementtikirjasto erilaisten sisältöjen tarpeisiin ja ns. tarjotinsivuja varten. Sivuista tehtiin käyttöliittymämalleja oikeilla Careerian käsikirjoittamilla sisällöillä.

Sivusto suunniteltiin ja toteutettiin vastaamaan AA-tason saavutettavuutta.

Tekninen toteutus

Tekninen toteutus pohjautuu WordPress-julkaisujärjestelmän päälle rakennettuun helposti hallittavan sivustoon, jossa Careerian pystyy omatoimisesti kustomoimaan ja rakentamaan yksittäisiä sivuja lohkoilla.

Tekninen toteutus tehtiin Scrum-mallilla kuudessa kahden viikon mittaisessa sprintissä ja projektissa oli kolme kehittäjää. Sivustoa testattiin jokaisen sprintin päätteeksi niin, että lopputestaus jäi mahdollisimman kevyeksi.

Sivustolle toteutettiin Azure AD -integraatio ja Valu Search -hakutoiminto. Koulutukset-sisältötyyppistä taas voidaan viedä tietoa Koulutus.fi- ja Studentum.fi-verkkosivustoille xml-muodossa. Lisäksi sivustolle toteutettiin erillinen verkkokauppa-osio yrityskoulutusten tarpeisiin. Verkkokaupasta siirrytään kuitenkin ostotapahtumaan erilliseen palveluun. Sivustolle tehtiin kieliversiot ruotsin ja englannin kielen sisältöjä varten.

Careerian sivustolle asetettiin analytiikkaseurannat sekä uudelleenohjaukset. Careerialle luotiin myös oma ohjauspaneeli Google Analytics 4:ä varten.

Koulutussivujen kävijämäärä on verkkopalvelun julkaisun jälkeen noussut yli 34 % verrattuna edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon.

(toim. huom. Careerian uudistuksesta löytyy kattava artikkeli myös North Patrolin sivustolta.)


Sinua voisi kiinnostaa myös

Tietovisa-sovellus vesiskootterikuskeille

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tietovisa innosti Sea-Doo-kuskit opiskelemaan vastuullisuutta Avidly kehitti BRP:lle sovelluksen, joka edistää vastuullista ja turvallista vesiskootterilla ajoa hauskasti ja mukaansatempaavasti. Lähtökohta Vastuullisuusviestiä viihdyttävässä muodossa BRP on vesiskoottereiden globaali markkinajohtaja. BRP haluaa olla edelläkävijä vastuullisuudessa ja välittää fiksun ja turvallisen ajamisen viestiä tehokkaasti ja positiivisella tavalla. Vesiskoottereiden myyjät ja vuokraajat opastavat kyllä vastuulliseen ajamiseen, mutta joskus oppi […] Lue lisää

Moottori.fi-verkkopalvelun uudistus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Autoliitto valitsi redandbluen vuoden 2023 alkukesästä suunnittelemaan ja toteuttamaan uuden Moottori.fi-verkkopalvelun. Uusi Moottori-palvelu julkaistiin maaliskuussa 2024. Vuonna 1925 perustettu Moottori on autoalan media, jonka julkaisija ja kustantaja on Autoliitto ry. Nykyisin Moottori ilmestyy painettuna aikakauslehtenä 9 kertaa vuodessa ja Moottorin verkkosivuilla julkaistaan noin 5 artikkelia joka päivä. Autoliiton jäsenet saavat painetun Moottorin jäsenetuna. Nykyisin lehdessä […] Lue lisää

Vuoden huiput -verkkosovellus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Grafian järjestämä Vuoden Huiput on Suomen merkittävin luovan suunnittelun kilpailu, joka on suunnittelijoiden itsensä vuonna 1980 perustama. Vuosittain järjestettävä tapahtuma tähtää suunnittelun tason nostamiseen, luovuuden ja omaperäisyyden voimistamiseen ja suunnittelijoiden ammattitaidon kehittämiseen. Tapahtumakokonaisuuteen kuuluu kilpailu, festivaali, palkintogaala, palkittuja töitä esittelevä näyttely sekä vuosikirja. Kilpailussa on 15 sarjaa luovan suunnittelun eri osa-alueilta. Lähtökohdat Vuoden huippujen verkkosivut […] Lue lisää

Ruokatieto

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Ruokatiedon verkkosivuprojektissa yhdistettiin saman sivuston alle kaksi laajaa kokonaisuutta: Ruokatieto Yhdistyksen sekä Hyvää Suomesta -merkin verkkopalvelut. Ruokatieto Yhdistys ry edistää suomalaista ruokakulttuuria viestimällä kotimaisesta ruuasta ja ruokaketjun toiminnasta sekä tekemällä tunnetuksi Hyvää Suomesta -alkuperämerkkiä suomalaisen elintarvikkeen tunnuksena. Hyvää Suomesta -merkin käyttöoikeudet ovat 350 eri kokoisella yrityksellä, jolle suomalaisen ruokaketjun elinvoimaisuus on tärkeää. Yrityksiä valvotaan ja […] Lue lisää

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon uusi verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa on noin 3,6 miljoonaa jäsentä. Vuonna 2023 kirkkoon liittyi yli 20 000 suomalaista. Uusi evankelis-luterilaisen kirkon verkkopalvelu www.evl.fi on redandbluen suunnittelema ja toteuttama. Uuden verkkopalvelun päätehtävä on palvella kirkon jäseniä sekä tuoda kirkolle uusia, potentiaalisia jäseniä tutustumaan kirkon toimintaan ja sanomaan. Sivustolla on lähes 2,5 miljoonaa istuntoa vuodessa. Uuden evl.fi-verkkopalvelun uudistusta varten […] Lue lisää

Enetron Park – verkkosivuston uudistus

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Enetron Park x G-Works Enetron Park vie Suomen energiakenttää eteenpäin rakentamalla ja operoimalla moderneja akkupuistoja. Nämä ratkaisut tukevat sähköverkon vakautta ja mahdollistavat sujuvamman siirtymän kohti hiilineutraalia tulevaisuutta. Akkupuistojen avulla voidaan tasapainottaa verkon taajuutta sekä varmistaa luotettava sähköntuotanto myös poikkeustilanteissa. G-Worksillä on ollut ilo olla Enetronin kumppanina jo aiemmin – olemme toteuttaneet mm. kannattavuussimulaattorin ja tuotetietokannan […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun