Kuntarahoitus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Erityistä: Testatusti tietoturvallinen palvelu

Kuntarahoitus on yksi Suomen suurimmista luottolaitoksista, joka tarjoaa laajan valikoiman rahoituspalveluja kunta- ja hyvinvointisektoreille sekä valtion tukemaan asuntotuotantoon. Yhtiö on oman asiakaskuntansa merkittävin rahoittaja Suomessa. Kuntarahoituksen tavoitteena on olla asiakaskuntansa tärkein rahoituksen kumppani, ja se kehittää jatkuvasti palveluitaan vastaamaan asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin.

Verkkopalvelun uudistuksen vaatimusmäärittelystä ja kilpailutuksesta vastasi konsulttitoimisto North Patrol, jolla on laajaa kokemusta suurten verkkosivustohankkeiden kilpailutuksista. Kilpailutuksen pohjalta redandblue valittiin toteutuskumppaniksi uudistusprojektille.

Verkkopalvelun uudistus – tavoitteet ja kohderyhmät

Nykyisen verkkopalvelun konseptia Kuntarahoitus päivitti yhteistyössä North Patrolin kanssa ja samassa yhteydessä päätettiin uudistaa koko verkkopalvelu. Alustavan vaatimusmäärittelyn yhteydessä päätettiin, että julkaisujärjestelmänä jatkaa WordPress, jonka todettiin mahdollistavan kustannustehokkaan kehittämistyön.

Verkkopalvelulla on tärkeä rooli Kuntarahoituksen viestinnässä, asiakastyössä ja sijoittajasuhteiden rakentamisessa. Lähtökohtana uudistukselle oli tarve kehittää verkkopalvelu, joka tuo paremmin palvelut esiin sidosryhmä- ja sektorikohtaisesti. Uudistettuun Kuntarahoitus.fi-sivustoon yhdistettiin myös ennen erillinen, englanninkielinen Munifin.fi-sivusto. Kahden sivuston yhdistämisen tarkoituksena on jatkossa helpottaa sisällön hallinnointia sekä selkeyttää brändien yhteyttä osana Kuntarahoituksen brändimielikuvaa.

Palvelun tärkeimmät kohderyhmät ovat Kuntarahoituksen asiakkaat, yhteistyökumppanit ja sijoittajat. Jokaisella ryhmällä on erilaiset tarpeet verkkosivuston suhteen, ja nämä tarpeet otettiin huomioon uudistuksessa. Myös Kuntarahoituksen työnantajamielikuvaa toivottiin tuotavan uudistetulla palvelulla vahvemmin esiin.

Palvelun ytimessä sujuvat integraatiot

Tekniset lähtökohdat ja vaatimukset verkkopalvelun toiminnallisuuksille ja tietosisällölle kuvattiin kattavassa North Patrolin vaatimusmäärittelyssä. Tehtäväksi jäi tarkentaa näitä vaatimuksia järjestelmän toteuttamisen edellyttämälle tasolle. Määrittelyn tarkennuksessa tuli myös täsmentää sivustolle tarvittavat käyttöoikeusmallit, integraatiot sekä migraatioon liittyvät yksityiskohdat.

Tarkennusvaiheen aikana yhdessä työskentely oli tiivistä, jotta molemmille osapuolille syntyi ymmärrys toteutettavan ratkaisun sisällöstä. Lopputuloksena tulevasta verkkopalvelusta kuvattiin tarkemmin sivuston sisältötyypit, sivuelementit ja toiminnallisuudet sekä julkaisujärjestelmän ratkaisut.

Active Directory (AD) -integraatio

Active Directory (AD) -integraatio mahdollistaa Kuntarahoituksen työntekijöille turvallisen ja sujuvan kirjautumisen verkkopalveluun. Tämä parantaa tietoturvaa ja vähentää erillisten käyttäjätunnusten ja salasanojen hallinnan tarvetta. Lisäksi AD-integraatio nopeuttaa kirjautumisprosessia ja parantaa sisällönsyöttäjien käyttökokemusta.

Pörssitiedotteiden tuonti

Automaattinen integraatio pörssitiedotteiden tuomiseksi WordPressiin varmistaa, että Kuntarahoituksen sijoittajat ja muut sidosryhmät saavat ajantasaisen ja luotettavan tiedon suoraan verkkosivustolta. Tämä vähentää manuaalisen päivittämisen tarvetta ja mahdollistaa tiedotteiden välittömän julkaisemisen. Ajantasaiset pörssitiedotteet lisäävät sivuston luotettavuutta ja vahvistavat Kuntarahoituksen läpinäkyvää viestintää sijoittajille ja asiakkaille.

Asiakaspolkujen selkeyttäminen ja sisällönhallinnan helpottuminen

Uudistuksessa kiinnitettiin erityistä huomiota käyttäjäkokemuksen parantamiseen. Sivuston ulkoasu suunniteltiin Kuntarahoituksen brändin mukaisesti ja suunnittelussa otettiin huomioon erityyppisten elementtien yhtenäinen käyttökokemus ja monikäyttöisyys. Mobiilikäyttöisyyteen ja saavutettavuuteen kiinnitettiin huomiota koko prosessin ajan.

Verkkosivuston ylläpitäjät hallitsevat sisältöä WordPressin Gutenberg-lohkoeditorilla, johon toteutettiin useita räätälöityjä lohkoja helpottamaan sisällöntuotantoa. Lohkoeditori tarjoaa modulaarisen tavan tuottaa ja taittaa eri tyyppisiä sisältösivuja. Verkkosivuston sisältöä lajitellaan eri sisältötyyppeihin, joita ovat esimerkiksi artikkelit, talouden ajankohtaiskatsaukset, tiedotteet, raportit ja podcastit. Kuntarahoitus tuottaa monipuolisia asiantuntijasisältöjä, joille suunniteltiin kutakin sisältötyyppiä tukevat, räätälöidyt esittämistavat. Uudistuksen yhteydessä vanhalta sivulta migroitiin sisällöt uuteen järjestelmään, mikä helpotti sisällöntuottajien työtä ja varmisti näin saumattoman siirtymän uuteen järjestelmään.

Analytiikka ja asiakaspalaute jatkokehityksen tukena

Uudistettu verkkopalvelu julkaistiin kesäkuussa 2024. Uusittu palvelu on saanut käyttäjiltä kiitosta nykyaikaisesta ja selkeästä ilmeestään sekä sisällön hahmotettavuudesta. Verkkopalvelun käyttöä seurataan Matomo-analytiikkatyökalulla, joka tarjoaa kattavaa dataa käyttäjäkäyttäytymisestä. Jatkuva kehitystyö keskittyy parantamaan sivuston hakukonelöydettävyyttä sekä käytettävyyden parantamista.

Jatkuva kehitystyö on olennainen osa Kuntarahoituksen strategiaa ja asiakkaan kanssa pidetään säännöllisesti kuukausikokouksia, joissa päätetään seuraavat kehityskohteet. Jatkuvan kehityksen tavoitteena on taata verkkopalvelun entistäkin parempi saavutettavuus ja käytettävyys.

On ollut hienoa tutustua redandbluen tiimiin. Projektissa syntyi alusta asti kokemus siitä, että teemme työtä aidosti yhdessä ja että redandbluelaiset ovat luonnollinen jatke omalle tiimillemme. Tiimin omistautuminen ja työn laatu olivat erinomaisia, ja jatkamme innolla sivuston jatkokehittämistä.

Heidi Penttinen Viestintäpäällikkö, Kuntarahoitus

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Vuoden huiput -verkkosovellus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Grafian järjestämä Vuoden Huiput on Suomen merkittävin luovan suunnittelun kilpailu, joka on suunnittelijoiden itsensä vuonna 1980 perustama. Vuosittain järjestettävä tapahtuma tähtää suunnittelun tason nostamiseen, luovuuden ja omaperäisyyden voimistamiseen ja suunnittelijoiden ammattitaidon kehittämiseen. Tapahtumakokonaisuuteen kuuluu kilpailu, festivaali, palkintogaala, palkittuja töitä esittelevä näyttely sekä vuosikirja. Kilpailussa on 15 sarjaa luovan suunnittelun eri osa-alueilta. Lähtökohdat Vuoden huippujen verkkosivut […] Lue lisää

Moominbaby.fi

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Käytettävyystestaus oikeilla loppukäyttäjillä

Uusi Moominbabyn verkkosivusto palvelee kuluttaja-asiakkaita koko Euroopassa. Maaversiot palvelusta toteutettiin Suomeen, Saksaan, Portugaliin ja Englantiin. Uudistuksessa keskityttiin palvelun rauhalliseen visuaaliseen ilmeeseen, tuotteiden selkeään esittämiseen sekä monipuoliseen skaalautumiseen useille markkina-alueille. Samalla asiakkaalle toteutettiin markkinoinnin automaation ratkaisuita liittyen ilmaisen tuotenäytteen tilaamiseen. Verkkopalvelu toteutettiin WordPress-sisällönhallintajärjestelmän päälle, mikä tarjosi monipuolisen ja käyttäjäystävällisen alustan asiakkaan sisältöasiantuntijoille. Verkkopalvelun ylläpitäjät hallitsevat verkkopalvelun […] Lue lisää

Reilu kauppa

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Toteutimme Reilu Kauppa ry:lle verkkopalvelun, jossa yhdistyy yhdistyksen kohderyhmien tarpeiden selkeä haltuunotto, globaali ilmeuudistus ja loppuunjalostetut tekniset kokonaisratkaisut. Lähtökohta ja tavoitteet Reilu Kauppa ry:n uuden verkkopalvelun lähtökohtana oli huomioida kuluttajien rinnalla myös muut kohderyhmät (kaupalliset kumppanit sekä media, vaikuttajat ja päättäjät) entistä paremmin ja tarjota heille helposti löydettävää ja kohdennettua sisältöä – tietoa Reilusta kaupasta […] Lue lisää

Ilmastoinfo

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

HSY:n Ilmastoinfo tarjoaa asiantuntevaa ja puolueetonta neuvontaa energiatehokkuudesta ja uusiutuvasta energiasta. Lähtökohdat ja tavoitteet HSY:llä oli aikaisemmin kaksi erillistä verkkopalvelua, joissa toisessa oli kirjautumisen takana tehtäviä verkkokursseja, ja toisessa tekstimuotoista energiatehokkuuteen liittyvää sisältöä sekä ladattavia materiaaleja. Uuden Ilmastoinfo-sivuston tarkoituksena on koota näiden kahden sivuston sisällöt yhdeksi yhdenmukaiseksi tietopaketiksi, josta eri kohderyhmät kuten asukkaat, isännöitsijät, pientaloasujat […] Lue lisää

BCI-verkkosivuston uudistus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Rakensimme BCI:lle verkkopalvelun, jossa yhdistyy yrityksen asiantuntijuuden ja palveluiden selkeä esilletuominen sekä raikas uusi ilme. BCI on Suomen suurin coaching-kouluttaja ja aktiivinen alan kehittämisyhteisö. BCI:n koulutusten lähtöajatuksena on se, että toisen kohtaamisen kautta keskustelusta lähtee avautumaan jotain uutta. Coaching-osaamisella on yhä tärkeämpi merkitys muuttuvassa työelämässä. Business coaching on ympäri maailmaa muodostunut suosituksi ihmisten ja organisaatioiden […] Lue lisää

Kierrätyskeskuksen uusi verkkosivusto

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Testatusti saavutettava verkkopalvelu

Uusi kierratyskeskus.fi on käyttökokemukseltaan yksinkertainen joskin lukuisia käyttäjää helpottavia toimintoja sisältävä verkkopalvelu. WordPress-palvelussa hyödynnetään Gutenberg-editoria, joka mahdollistaa Kierrätyskeskuksen suurelle sisällönhallitsijamäärälle monipuoliset mahdollisuudet sisällön esittämiseen. Palvelun avaintoimintoja ovat Vue.js-sovelluskomponenttina palvelun sisään toteutettu lahjoituspistehaku sekä myymäläkartta. Palvelun käyttäjäpolut suunniteltiin vahvasti näiden toiminnallisuuksien ympärille, sillä analytiikan mukaan ne ovat ensisijaisia toimintoja, joita käyttäjä sivustolta kaipaa. Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun