Polarputken B2B-verkkokauppa
Selkeyttä, nopeutta ja sujuvuutta B2B-verkkokauppaan räätälöidyn headless-ratkaisun myötä
Mediasignal toteutti Polarputkelle headless-teknologiaa hyödyntävän julkisen verkkosivuston sekä B2B-verkkokaupan, johon sisällytettiin WordPress-sisällönhallinta ja Akeneo PIM:iin pohjautuva tuotetiedonhallintaratkaisu. Verkkokaupan kehitystyö sai alkunsa, kun Polarputki halusi tarjota asiakkailleen mahdollisuuden verkko-ostamiseen ajasta ja paikasta riippumatta.
Verkkokaupparatkaisun myötä Polarputki haki myös varmempaa tilaustenkäsittelymallia, myyjille lisää aikaa asiakaspalveluun sekä tietysti myös verkkokaupan mahdollistamaa näkyvyyttä erilaisissa digitaalisissa kanavissa. Tavoitteenamme oli rakentaa paras verkkokauppa terästukkupuolelle.
ERP ja PIM datalähteenä
Polarputkelle räätälöity verkkopalvelu mahdollistaa aivan uudenlaisen asiakaskokemuksen Polarputken asiakkaille. WooCommerce ja ERP-järjestelmä pelaavat yhteen hinnoittelu- ja tilauslogiikan osalta sekä tuotetiedot päivittyvät automaattisesti sivustolle Akeneo PIM:stä.
Verkkokauppaan toteutettiin Polarputken liiketoiminnan mukainen räätälöity hinnoittelu- ja ostologiikka, ERP-järjestelmään integroitu tilauslogiikka, asiakaskohtainen hinnoittelu sekä Outlet-puoli, johon voidaan poimia ERP-integraation avulla outlet-tuotteet automaattisesti. Akeneo PIM otettiin käyttöön samassa yhteydessä keskitetyksi tuotetiedon hallintapaikaksi, josta tuotetieto tulee myös automaattisesti verkkopalveluun. Mediasignal vastasi myös Akeneo PIM käyttöönotosta.
Tulevaisuudessa Akeneon tarjoamaa keskitettyä tuotetietoa voidaan hyödyntää halutessaan esimerkiksi automaattisissa hinnasto- ja katalogitulosteissa sekä mobiilisovelluksissa.