Scanoffice
Scanoffice Oy on Pohjoismaiden suurin uusiutuvan energian tuotteiden maahantuoja. Vuonna 1984 perustettu kotimainen perheyritys on osa Scanoffice Groupia, joka toimii Pohjoismaiden alueella. Yrityksellä on yli 2 000 jälleenmyyjää ympäri Suomen.
Tehokas ja näyttävä verkkosivusto hi-tech-yritykselle
Lähtökohta
Rajasoft oli luonut myös Scanofficen aikaisemman verkkosivuston vuonna 2018. Yrityksen kasvun ja tuotevalikoiman laajentumisen myötä hyvin toiminut sivusto ei vastannut enää liiketoiminnan tarpeita. Lisäksi sivuston sisällön hallinta oli muodostunut haasteelliseksi.
Tekninen, visuaalinen ja sisällöllinen sivustouudistus
Projektin alussa Rajasoft määritteli Scanofficen tuotteiden ostajapersoonat haastattelemalla Scanofficen asiantuntijoita. Ostajapersoonien tarpeet ja hakukonenäkyvyys huomioitiin sivuston sisältöjen suunnittelussa ja tuotannossa.
Sivustolle luotiin visuaalinen ilme, jossa otettiin huomioon Scanofficessa samaan aikaan toteutettu brändiuudistus. Sivustolle luotiin yhtenäinen kuvamaailma, joka kuvastaa yrityksen uudistuneita arvoja: innovatiivisuutta, ympäristöystävällisyyttä ja perhekeskeisyyttä.
Scanofficen tarpeisiin räätälöity sivupohja luo vakaan perustan sivustolle. Sisällön hallintaa ja sisällöntuottajien työtä helpottamaan luotiin laaja lohkokirjasto, joka mahdollistaa joustavan ja monipuolisen sisällön esittämisen.
Projekti toteutettiin ketterinä sprintteinä, mikä varmisti läpinäkyvän toiminnan, jatkuvan yhteydenpidon ja tehokkaan tekemisen.
“Meillä on erittäin luottamuksellista, hyvää yhteistyötä, ja molemminpuolista kunnioitusta. Rajasoftilla on erinomainen kyky kartoittaa yrityksen tarpeet ja löytää niihin ratkaisut.”
Terho Jousimies
myynti- ja markkinointijohtaja
Scanoffice Oy
Tulokset
Pitkäjänteisellä yhteistyöllä saavutettu hakukonenäkyvyys säilyi erinomaisena.
Uudistuksen myötä useiden tuotteiden ja tuoteryhmien näkyvyys parani entisestään.
Uuden sivuston päivittäinen sisältöjen ylläpito on saanut sisällöntuottajilta kiitosta. Sisältöjen syöttö ja asettelu on nopeaa ja vaivatonta. Yhtenäinen ulkoasu säilyy, vaikka sisällöntuottajia on useampia.
Uudet sivut latautuvat huomattavasti aikaisempaa nopeammin. Laadukas tekninen alusta mahdollistaa tehokkaan jatkokehittämisen.
Tekniset kohokohdat
Reactilla toteutettu jälleenmyyjähaku tuottaa liidejä
Jälleenmyyjähaun käyttöliittymä rakennettiin React-tekniikalla, joka mahdollistaa sovelluksen tehokkaan tilan hallinnan sekä nopean latausajan. Sivuston käyttäjän on helppo löytää itselleen paras jälleenmyyjä tuoteryhmän, etäisyyden ja kumppanuustason mukaan. Liidit lähetetään kevyen integraation avulla Scanofficen keskitettyyn viestintäsovellukseen.
Säästölaskureilla parempi käyttökokemus ja lyhyt ostopolku
Sivustoon tehtiin helppokäyttöisiä säästölaskureita. Niiden avulla kuluttajat voivat arvioida muun muassa, paljonko säästöä lämpöpumpun tai aurinkovoimalan hankinnasta kertyy vuositasolla. Laskurit lyhentävät ostopolkua ja tuottavat tehokkaasti liidejä Scanofficelle.
Sujuva tuotetietojen hallinta vauhdittaa myyntiä
Tuotetietojen hallinta integroitiin keskeiseksi osaksi sivustoa. Kaikki tuotteisiin liittyvät materiaalit on helppo päivittää ja esittää sivustolla. Ajan tasalla olevat ja helposti saavutettavat tiedot parantavat asiakaskokemusta ja edistävät myynnin kasvua.
Hakukoneoptimoidut, paikkakuntakohtaiset tuotesivut: kohdennettua markkinointia ja parempaa näkyvyyttä
Paikkakuntakohtaiset tuotesivut ovat oiva tapa lisätä hakukonenäkyvyyttä. Ne ovat myös tehokkaita mainonnan laskeutumissivuja, jotka tuottavat laadukkaita liidejä.
Toiminnallisuus räätälöi olemassa olevasta sisältökirjastosta luontevaa ja käyttäjälle arvoa tuottavaa sisältöä sekä listaa paikkakunnan parhaat jälleenmyyjät.
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen