Bolt.Works

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Suomen nopeimmin kasvava henkilöstöpalveluyhtiöltä Bolt.Worksiltä löytyy teknologinen huippuosaaminen ja halu rakentaa uudenlaista työelämää. Heidän kauttaan löydät teollisuuden, logistiikan, hotelli- ja ravintola-alan, rakentamisen, kaupan alan, kiinteistöhuollon sekä toimistopuolen työt ja tekijät nopeasti ja helposti. 

Bolt.Works halusi uudistaa verkkopalvelunsa vastaamaan paremmin tämän hetken ja tuleviin vaatimuksiin. Tavoitteena oli ohjata työntekijät ja yritysasiakkaat entistä paremmin pitkälle digitalisoituun prosessiin ja auttaa osaltaan nostamaan itsepalveluastetta. Alansa edelläkävijänä Bolt.Worksillä oli jo entuudestaan varsin tunnettu ja kiitosta saanut sovellus työntekijöiden välitykseen, mutta nyt oli aika tuoda verkkopalvelu samalle viivalle. Verkkopalvelusta haluttiin myös paremmin brändiä tukeva, digitaalisen markkinoinnin ostopolkuihin mukautuva ja orgaanista liikennettä tavoittava.

Työ aloitettiin kattavalla taustatutkimuksella, johon sisältyi kohderyhmähaastatteluita. Kehitysprosessissa kiteytettiin myös Bolt-brändin merkitystä ja positiota, jotta verkkopalvelu saatiin palvelemaan paremmin tavoitteita.

“Yhteistyö Kaimanan kanssa oli joustavaa, saimme hyvää apua SEO-työhön, sivuista tuli rohkeasti brändimme näköinen ja valmista tuli vieläpä tavoiteaikataulussa!” – Juho Salmi, tuotepäällikkö, Bolt.Works.

Sivuston suunnittelua ja kehitystä tehtiin ensisijaisesti asiakastarpeiden ja markkinoinnin tavoitteista lähtien, jolloin alustaksi valikoitui WordPress ja sen helppokäyttöinen ja joustava sisällönhallinta. Näin pystyttiin varmistumaan siitä, että Bolt.Worksillä on työkalut ja kyky tehdä muutoksia itsenäisesti nopeastikin. 

Työpaikkojen haku ja listaaminen suunniteltiin siten, että WP-sivusto ja Bolt.Worksin appi toimii mahdollisimman saumattomasti yhdessä. Määritimme Bolt.Worksin kehittäjätiimin kanssa keinot työpaikkojen injektointiin osaksi verkkosivustoa ja päädyimme ratkaisuun, jossa hyödynnetään Cloudfrontia. Käytännössä hieman yleistäen yhdellä palvelimella tuotetaan sisältöjen hallintaa ja päivitystä kun taas toiselta haetaan staattisia html-sivuja välimuistiin. Näin saatiin myös sivuston latausnopeudet optimoitua ja pidettyä työpaikat ajantasaisena sivustolla.

Jatkokehitystarpeena loimme lisäksi sivustolle henkilöstö-komponenttin kohdistetun haun. Koska Bolt.Worksillä on henkilöstöä paljon ja sivustolta useasti etsitään tiettyä ihmistä, tarvittiin kattava henkilöstöhaun toiminnallisuus. Tähän kartoitettiin valmiita ratkaisuja, mutta mikään ei toiminut toivotulla tavalla (haku etu- ja/tai sukunimellä tai paikkakunnan perusteella tai tittelin tai osaston perusteella). Päädyimme luomaan tähän custom-toteutuksella hakutoiminnallisuuden.

[HUOM! Tämä referenssi on alunperin julkaistu Kaimanan nimissä. Valve osti Kaimanan web-kehityksen ja asiakkuudet loppuvuodesta 2023.]


Sinua voisi kiinnostaa myös

GymPlus – web-pohjainen sovellus

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Indoor Informaticsin GymPlus© on analytiikkapalvelu, jolla kuntosaliomistajat voivat tehdä laitehankintapäätöksiä laajan käyttäjädatan pohjalta. Näin he voivat maksimoida investointiensa tuoton, ja samalla varmistaa mahdollisimman hyvän asiakaskokemuksen kuntosaleillaan. Redland työskenteli tiiviissä yhteistyössä GymPlus© -tiimin kanssa, ja yhteistyö aloitettiin sisätilojen analytiikkatyökalun brändin kehittämisellä, minkä jälkeen keskityttiin analytiikkapalvelun käyttäjäkokemuksen ja käyttöliittymän suunnittelemiseen. Tavoite oli lanseerata MVP pilottiasiakkaille keväällä 2018. […] Lue lisää

Jitakauppa.fi -verkkokauppa

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Jita Oy on pirkanmaalainen muoviteollisuusyritys, jonka päätuotteita ovat muoviputket, maanrakennuskaivot ja jätevesijärjestelmät. Tarpeena oli perustaa b-to-b -verkkokauppa myynnin tueksi ja uudeksi myyntikanavaksi. Tavoitteena oli suunnitella verkkokauppa, jota olisi tulevaisuudessa mahdollista laajentaa Jitan ja sen asiakkaiden tarpeita vastaavaksi verkkopalveluksi. Verkkokaupan tavoitteena oli myös parantaa asiakaskokemusta ja käytettävyyttä, nopeuttaa ostoprosessia sekä helpottaa ylläpitoa. Käyttöliittymä suunniteltiin visuaalisesti miellyttäväksi, […] Lue lisää

C. Hagelstam

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Cecil Hagelstamin Antikvaarinen Kirjakauppa on Helsingin keskustassa toimiva asiantunteva antikvaarinen kirjakauppa, joka toimii sekä kivijalkaliikkeenä että verkkoantikvariaattina. Antikvariaatti on sijainnut Fredrikinkadulla Helsingissä samoissa tiloissa jo yli 40 vuotta. Heidän kokoelmansa painottuu pääasiassa tieteellisiin julkaisuihin, laadukkaaseen kaunokirjallisuuteen sekä erityisesti vanhoihin karttoihin ja painokuviin. Saimme kunnian uudistaa perinteikkään helsinkiläisen kirjakaupan verkkopalvelut 2020-luvulle kun vanha verkkokauppa alkoi olemaan […] Lue lisää

A-Katsastus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

A-Katsastus on Suomen johtava yksityinen ajoneuvokatsastusten, rekisteröintien ja kuljettajantutkintojen tarjoaja. Lähdimme uudistamaan A-Katsastuksen verkkopalvelukokonaisuutta tilanteessa, jossa konsernilla oli neljä erillistä sivustokokonaisuutta. Tämä näkyi hajanaisena asiakaskokemuksena. Myös silloinen sisällönhallintajärjestelmä koettiin kankeaksi käyttää. Asiakkaamme tavoitteena olikin yhtenäistää kävijän asiakaskokemusta, ja luoda kokonaisuus, joka palvelee loppuasiakasta parhaalla mahdollisella tavalla. Projekti alkoi syväluotaavalla konseptointityöllä mm. kohderyhmäkartoituksen myötä, jonka pohjalta […] Lue lisää

Happens

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Happens tarjoaa kaiken mitä tapahtumaasi tarvitset. Happens päätti poistaa tapahtumajärjestämisestä työläyden ja tuoda mukaan roppakaupalla enemmän iloa. Happens on alusta, jolla toisiaan tukevat tapahtuma-alan palveluntarjoajat kuten catering-, elämys- ja tilapalvelut kohtaavat näkyvästi, jotta kuluttajalle löytyy aina täydellinen kattaus eri elämyksiä onnistuneen tapahtuman luomiseksi. Projektissa lähdettiin luomaan uutta ja ennennäkemätöntä. Vaikka joitain osa-alueita tarjoavia muitakin toimijoita […] Lue lisää

Suomen Tiedekustantajien liiton verkkosivusto

Tekijä: Barabra

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Suomen tiedekustantajien liitto ry – Förbundet för vetenskapspublicering i Finland rf huolehtii kotimaisten tiedekustantajien ja -julkaisijoiden eduista tekijänoikeuskysymyksissä ja muissa tiedekustantamiseen ja -julkaisemiseen liittyvissä asioissa. Barabra suunnitteli ja toteutti asiakkaalle uuden räätälöidyn WordPress-verkkosivuston. Aiempi sivusto oli käyttöliittymältään ja tekniseltä toteutukseltaan tullut käyttöikänsä päähän ja se haluttiin uudistaa nykyisten vaatimusten tasolle. Sivuston pääkäyttäjäryhmä on tarkasti määriteltävissä. […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen lukijoista.

  • 1100+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun