Visit Lakeland Finland -sivusto
Uusi Visit Lakeland sivusto tavoittaa kansainväliset matkailijat
Rakensimme Visit Lakeland Finland -verkkosivuston jonka tavoitteena on edistää Järvi-Suomen matkailua kansainvälisillä markkinoilla. Verkkosivusto tarjoaa tietoa ja esittelee kiinnostavalla tavalla viiden maakunnan – Päijät-Hämeen, Kanta-Hämeen, Pirkanmaan, Keski-Suomen ja Pohjois-Karjalan – matkailutuotteita, jotka sopivat kansainvälisille markkinoille.
Sivuston tehtävänä on parantaa Lakeland Finland -alueen kilpailukykyä tuomalla esille alueen kärkituotteita ja matkailusisältöjä. Uusi verkkosivusto toimii tärkeänä imagorakentajana ja myyntialustana tärkeimmille matkailutuotteille.
Sivusto rakentaa alueen matkailuimagoa ja houkuttaa ostamaan matkailupalveluita suoraan yrityksiltä
Sivuston toteutus sisälsi sivuston suunnittelun ja teknisen toteutuksen WordPress-alustalle yhdessä Datahub-integraation kanssa. Lisäksi vastaamme sivuston ylläpito- ja käyttöpalveluista. Sivusto houkuttelee ja opastaa asiakkaita ostamaan matkailupalveluja suoraan yrityksiltä
Sivuston visuaalinen ilme
Sivuston visuaalisen ilmeen osalta suunnan antoi Visit Finland sivuston graafinen ohjeistus. Lakeland Finlandin alueelle luotiin kuitenkin oma, uniikki ilmeensä ja lisäksi sivuston ulkoasua haluttiin viedä myyvään suuntaan. Sivustolla esiteltäville matkailutuotteille rakennettiin selkeät CTA-toiminnot värein, jotka kiinnittävät huomion tuotteen varausmahdollisuuteen.
Oman lisänsä sivuston visuaaliseen ilmeeseen toivat myös alueiden upeat kuvat Järvi-Suomesta. Trimedia vastasi projektissa visuaalisen ilmeen ja teknisen toteutuksen lisäksi myös sisällön syötöstä sekä tärkeimpien sivujen sisällön hakukoneoptimoinnista.
Datahub-rajapinnan sekä -haun toteutus
Sivustolle toteutettiin rajapintatoteutus Visit Finlandin DataHub-tietokantaan. DataHub on tietokanta, johon suomalaiset matkailualan yritykset voivat tallentaa tietonsa yrityksestään, tarjoamistaan tuotteista ja palveluista.
Datahubin matkailutuotteiden tiedot noudetaan ja esitetään sivustolla sekä listausnäkymänä että yksittäisinä tuotekortteina. Tuotteiden listausnäkymälle luotiin laaja ja monipuolinen suodatusmahdollisuus.
Sivustolle tuotavat tuotteet haettiin Datahubista tiettyjen määritelmien mukaan, kuten esimerkiksi tuotteen sijainnin, yrityksen kieliversion ja verkkokaupan ja sekä tuotetyypin mukaan. Datahubin tuotehaku päivittyy WordPress-sivustolle kerran päivässä.
Sujuvaa ylläpitoa, tietoturva-asioista huolehtimista ja helppoa seurantaa
Toteutus sisältää palvelimen sekä WordPressin ylläpidon, jotka kattaa järjestelmän toimintakykyisenä pitämisen, tietoturvapäivitykset sekä virhetilanteiden selvityksen ja korjaamisen. Huolehdimme varmuuskopioinnista sekä siitä, että palvelin on aina toimintakunnossa jotta sivusto pysyy toiminnassa vakaasti ja varmasti. Lisäksi autamme vastaamaan nykyisiin GDPR-vaatimuksiin jotta sivu noudattaa lainmukaisia evästekäytäntöjä. Seurannoissa hyödynnetään Google Analytics 4:sta sekä Looker-studion raportointimahdollisuuksia.
Saavutettava toteutus
Toteutettu sivusto noudattaa WACG 2.2 AA tason saavutettavuuskriteereitä. Lisäksi sivuston hallinnasta ja -muokkausnäkymästä rakennettiin helppokäyttöinen kokonaisuus jota on mahdollista ylläpitää helposti.
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen