BSAG-joulukampanja

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Baltic Sea Action Group, eli BSAG, on tehnyt yhteistyötä JCO:n kanssa jo vuodesta 2015. BSAG on voittoa tuottamaton säätiö, jonka päämääränä on Itämeren ekologisen tasapainon palauttaminen yhdistämällä siihen liittyvät toimijat, hankkeet ja tieto.

Yksi BSAGin varainkeruutavoista on ollut vuosittainen joulukampanja, jonka kautta yritykset ja yhteisöt voivat suunnata esimerkiksi joulutervehdyksiin tai -lahjoihin budjetoimiaan varoja Itämeren suojeluun tai tukea hanketta muuten. JCO:n tehtävä oli tämänvuotisen kampanjan visuaalisen ilmeen päivittäminen ja teknisen ratkaisun uudistaminen ennen kampanjan alkamista.

Visuaalisen ilmeen päivittämisessä keskeistä oli uudistaa kampanjan ilme, ja toisaalta miettiä voisiko sen helppokäyttöisyyttä ja havainnollisuutta lisätä. Koska hyväntekeväisyys on yrityksen arvoista viestivä markkinointitoimenpide, on tärkeää, että lahjoittajat pääsevät hyödyntämään lahjoituksen mukanaan tuomaa näkyvyyttä.

Havainnollisuutta haluttiin lisätä myös lahjoittamisprosessissa. Niin lahjoittamisessa kuin verkkokaupassakin osto- ja maksuprosessin helppous on hyvin tärkeää. Liian monimutkainen tai liikaa aikaa vievä maksuprosessi saa potentiaalisen lahjoittajan helposti luopumaan lahjoituksestaan.

Etusivun pääkuvasta tehtiin vieritettävä käyttämällä siinä kolmea päällekkäistä kerrosta. Näin kuva-aihe saadaan väistymään lahjoittajien ja lahjoitussummien tieltä sivun alaosaan sitä mukaa kuin osallistujat ja summat kasvavat. Samalla lahjoittajien nimien taustalla oleva taivas pilvineen toistuu uniikisti, eikä samaa taustakuvaa kaavamaisesti monistaen. Etusivulle tuotiin myös helposti löydettävä painike yksityislahjoittajille, jotka voivat siirtyä sen kautta suoraan omalle lahjoitussivulleen.

Lahjoitussummista tehtiin helposti hahmotettavia valmiita tuotteita, joiden siirtäminen ostoskoriin on yksinkertaista ja nopeaa. Samalla valmiiden lahjoitussummien jatkoksi lisättiin vapaavalintainen avustussumma, jonka määrä syötetään suoraan näkymän syöttökenttään. Teknisesti asia ratkaistiin integroimalla lahjoitusprosessi WooCommerce-verkkokaupparatkaisuun, jonka pitkälle hiotut toiminnallisuudet tekivät lahjoitusten hallinnoinnista helppoa. Samalla esimerkiksi päällekkäiset lomaketäytöt saatiin karsittua ja kerran lisätyt tiedot siirtyivät suoraan verkkokaupan maksuprosessin osaksi.

Lahjoittajat saavat etusivun näkyvyyden lisäksi käytettäväkseen sähköisiä joulukortteja, joiden avulla tehdystä lahjoituksesta voi viestiä yhteistyökumppaneille, sekä uutena sosiaaliseen mediaan ladattavia bannereita ja otsakekuvia esimerkiksi instastoryssa tai Twitterissa käytettäviksi.

Käyttäjäkokemukseen ja koko prosessin palvelumuotoiluun kiinnitettiin entistä enemmän huomiota ja niinpä vuoden joululahjakampanjan sivusto ja toiminnallisuudet selkeytyivät merkittävästi. Siitä tuli myös helpommin hallinnoitava. Maksuprosessin integroiminen verkkopankkiin teki lahjoittamisesta selvästi entistä yksinkertaisempaa.


Sinua voisi kiinnostaa myös

A-Katsastus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

A-Katsastus on Suomen johtava yksityinen ajoneuvokatsastusten, rekisteröintien ja kuljettajantutkintojen tarjoaja. Lähdimme uudistamaan A-Katsastuksen verkkopalvelukokonaisuutta tilanteessa, jossa konsernilla oli neljä erillistä sivustokokonaisuutta. Tämä näkyi hajanaisena asiakaskokemuksena. Myös silloinen sisällönhallintajärjestelmä koettiin kankeaksi käyttää. Asiakkaamme tavoitteena olikin yhtenäistää kävijän asiakaskokemusta, ja luoda kokonaisuus, joka palvelee loppuasiakasta parhaalla mahdollisella tavalla. Projekti alkoi syväluotaavalla konseptointityöllä mm. kohderyhmäkartoituksen myötä, jonka pohjalta […] Lue lisää

Carsport Design

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Lähtökohta: Asiakasyrityksen toiveena oli saada verkkosivustolle uusi ilme, jossa korostuisi erityisesti käyttäjäystävällisyys. Haluttiin, että loppukäyttäjän olisi helppo löytää sivuilta haluamansa tiedot. Toivottiin myös käyttäjälle helppoja tapoja kommunikoida sivuston kautta yrityksen kanssa. Haluttiin, että tuotteet olisivat kattavasti esillä ja asiantuntijoiden yhteystiedot helposti saatavilla. Sivuston haluttiin myös herättävän huomiota kuvien ja niiden esitystavan kautta. Ratkaisu: Sivuston rakennetta […] Lue lisää

Suomen Tiedekustantajien liiton verkkosivusto

Tekijä: Barabra

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Suomen tiedekustantajien liitto ry – Förbundet för vetenskapspublicering i Finland rf huolehtii kotimaisten tiedekustantajien ja -julkaisijoiden eduista tekijänoikeuskysymyksissä ja muissa tiedekustantamiseen ja -julkaisemiseen liittyvissä asioissa. Barabra suunnitteli ja toteutti asiakkaalle uuden räätälöidyn WordPress-verkkosivuston. Aiempi sivusto oli käyttöliittymältään ja tekniseltä toteutukseltaan tullut käyttöikänsä päähän ja se haluttiin uudistaa nykyisten vaatimusten tasolle. Sivuston pääkäyttäjäryhmä on tarkasti määriteltävissä. […] Lue lisää

Tivoli Sariola – verkkosivujen ja verkkokaupan uudistus

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Tivoli Sariolalla oli tarve uudistaa verkkosivujen ja verkkokaupan ilmettä sekä käytettävyyttä. Tivoli Sariola on yksi Suomen tunnetuimmista ja vanhimmista tivolialan yrityksistä. Jo 130 vuoden kokemuksellaan yritys on vakiinnuttanut asemansa viihde- ja huvialan toimijana. Projektiin kuului niin verkkosivujen kuin verkkokaupan uudistaminen sekä uusi visuaalinen ilme Tivoli Sariolan henkeä noudattaen. Sivustolta toivottiin selkeyttä, helppoa käytettävyyttä sekä iloista […] Lue lisää

XO Center

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Lähtökohta: XO Center on uusi Keravalle rakennettava liikunta- ja hyvinvointikeskus, joka on Suomessa ensimmäinen laatuaan. Keskus avaa ovensa vuoden 2024 alussa ja keskukselle haluttiin jo hyvissä ajoin näyttävät ja monipuolisia palveluita kuvastavat verkkosivut. Asiakas perusti somekanavat ja sivuston herättämään kiinnostusta ja viestintää ennen keskuksen aukeamista. Verkkosivuista toivottiin näyttävät, joiden kautta pystyy helposti jakamaan sivua myös […] Lue lisää

Cella – verkkosivusto ja suunnittelutyökalu

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Cella Living valmistaa lisärakennuksia uusiokäytetyistä merikonteista. Cella-aitat ja -kesäkeittiöt haluttiin esitellä visuaalisesti verkkosivuilla. Aitoista oli useita malleja, joten toiveena oli verkkosivu, joka sisältäisi suunnittelutyökalun. JCO toteutti WordPress-verkkosivuston, jossa kävijä pääsee konfiguraattorin avulla suunnittelemaan mieleisensä aitan tai kesäkeittiön. Suunnittelutyökalulla voi katsoa eri malleja sekä ulkoa että sisältä, mutta myös vaihtaa eri sisustustyylejä. Työkalu näyttää reaaliajassa yhdistelmän […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun