Otava

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Kustannusosakeyhtiö Otavan uusi verkkopalvelu otettiin käyttöön alkusyksystä 2019. Vastasimme WordPress-sivuston teknisestä toteutuksesta. Mainostoimisto Hasan & Partners oli sitä ennen uudistanut Otavan brändi-ilmeen ja Kiskolabs oli suunnitellut sivuston ulkoasun ja käyttöliittymän.

Asiakkaalle oli tärkeää, että sivustoa on helppo päivittää ja sen tiedoista suuri osa tulee julkiseksi automaattisesti. Niinpä esimerkiksi uutiset tulevat nyt suoraan STT:n viestintäpalvelusta, kirjat ja niiden tiedot ilmestyvät sivustolle automaattisesti samalla, kun niitä lisätään Kirjavälityksen tietokantaan, ja kirjojen kansikuvat haetaan automaattisesti Otavan mediapankista. Jokaiselle kirjalle tulee myös automaattisesti Osta kirja -nappi, joka vie asiakkaan Suomalaisen kirjakaupan sivuille.

Iso uusi asia tässä projektissa olivat kirjailijasivut sekä kirjailijoiden ja kirjojen yhteydet toisiinsa. Kirjailijat on nyt helppo löytää, heistä saa nopeasti tietoa ja asiakas pääsee suoraan ostamaan kyseisen kirjailijan tuotantoa. Kun kirjailijan sivulla esitellään selkeästi hänen kirjoittamansa kirja, sen alla näkyy kaikki muu kirjailijan tuotanto. Kun taas yksittäisen kirjan sivun avaa, saa tietoa kirjailijasta.

Sivustolla voi hakea kirjoja ja kirjailijoita monella eri tavalla. Kirjat-sivun haussa voi esimerkiksi valita tietyn kategorian kirjat, vain F-Kustannuksen kustantamat kirjat tai vaikkapa kirjat julkaisuvuodelta 2016. Tai sitten voi yhdistää kriteerit ja suodattaa hakutuloksien järjestystä. Sekä tässä haussa että navigaation suppeammassa haussa sivusto osaa ehdottaa tuloksia jo muutaman kirjaimen perusteella.

Sivustolle rakennettiin kokonaan uusi käsikirjoituspankki. Käsikirjoitukset, jotka aikaisemmin ovat tulleet usein sähköpostilla, voi nyt lähettää lomakkeen kautta ja ne ohjautuvat lähettäjän valinnan mukaan oikealle kustantajalle tai osastolle. Käsikirjoitukset tallentuvat sivustolle ja niitä voi helposti lukea, prosessoida ja hallita sitä kautta.

Uudistuksen yhteydessä tehtiin myös omat etusivut Otavaan kuuluville kustantamoille eli Nemolle, Moreenille ja F-Kustannukselle.

Sivuston rakentaminen on ollut kiinnostavaa mutta myös haasteellista, sillä kyseessä oli laaja kokonaisuus, jonka osat tulevat eri paikoista ja eri tahoilta. Lisäksi sivujen haluttiin toimivan yhtä hyvin kaikilla laitteilla. Haasteet kuitenkin selvitettiin ja työ saatiin ajallaan valmiiksi – ja otava.fi toimii niin kuin pitää.

”Otava.fi-uudistusta oli tekemässä monia tahoja niin talon sisältä kuin ulkopuolisia kumppaneitakin. JCO:n Emilia piti erinomaisesti langat käsissään ja yhteistyö sujui mallikelpoisesti. Näin lopputuloksestakin tuli sellainen, johon me kaikki voimme olla tyytyväisiä.”

Hannele Tavi
Otavan viestintä


Sinua voisi kiinnostaa myös

Cella – verkkosivusto ja suunnittelutyökalu

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Cella Living valmistaa lisärakennuksia uusiokäytetyistä merikonteista. Cella-aitat ja -kesäkeittiöt haluttiin esitellä visuaalisesti verkkosivuilla. Aitoista oli useita malleja, joten toiveena oli verkkosivu, joka sisältäisi suunnittelutyökalun. JCO toteutti WordPress-verkkosivuston, jossa kävijä pääsee konfiguraattorin avulla suunnittelemaan mieleisensä aitan tai kesäkeittiön. Suunnittelutyökalulla voi katsoa eri malleja sekä ulkoa että sisältä, mutta myös vaihtaa eri sisustustyylejä. Työkalu näyttää reaaliajassa yhdistelmän […] Lue lisää

A-Katsastus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

A-Katsastus on Suomen johtava yksityinen ajoneuvokatsastusten, rekisteröintien ja kuljettajantutkintojen tarjoaja. Lähdimme uudistamaan A-Katsastuksen verkkopalvelukokonaisuutta tilanteessa, jossa konsernilla oli neljä erillistä sivustokokonaisuutta. Tämä näkyi hajanaisena asiakaskokemuksena. Myös silloinen sisällönhallintajärjestelmä koettiin kankeaksi käyttää. Asiakkaamme tavoitteena olikin yhtenäistää kävijän asiakaskokemusta, ja luoda kokonaisuus, joka palvelee loppuasiakasta parhaalla mahdollisella tavalla. Projekti alkoi syväluotaavalla konseptointityöllä mm. kohderyhmäkartoituksen myötä, jonka pohjalta […] Lue lisää

XO Center

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Lähtökohta: XO Center on uusi Keravalle rakennettava liikunta- ja hyvinvointikeskus, joka on Suomessa ensimmäinen laatuaan. Keskus avaa ovensa vuoden 2024 alussa ja keskukselle haluttiin jo hyvissä ajoin näyttävät ja monipuolisia palveluita kuvastavat verkkosivut. Asiakas perusti somekanavat ja sivuston herättämään kiinnostusta ja viestintää ennen keskuksen aukeamista. Verkkosivuista toivottiin näyttävät, joiden kautta pystyy helposti jakamaan sivua myös […] Lue lisää

Suomen Tiedekustantajien liiton verkkosivusto

Tekijä: Barabra

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Suomen tiedekustantajien liitto ry – Förbundet för vetenskapspublicering i Finland rf huolehtii kotimaisten tiedekustantajien ja -julkaisijoiden eduista tekijänoikeuskysymyksissä ja muissa tiedekustantamiseen ja -julkaisemiseen liittyvissä asioissa. Barabra suunnitteli ja toteutti asiakkaalle uuden räätälöidyn WordPress-verkkosivuston. Aiempi sivusto oli käyttöliittymältään ja tekniseltä toteutukseltaan tullut käyttöikänsä päähän ja se haluttiin uudistaa nykyisten vaatimusten tasolle. Sivuston pääkäyttäjäryhmä on tarkasti määriteltävissä. […] Lue lisää

Finlandia Foundation National

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Lähtökohta: Finlandia Foundation National on USA:ssa toimiva voittoa tavoittelematon organisaatio, jonka tehtävänä on edistää ja vahvistaa Suomi – Amerikka yhteisöä erilaisten tapahtumien, koulutusohjelmien ja stipendien voimin. Organisaatiolla oli tarve uudistaa verkkosivujen ilme, muokata niiden rakennetta ja löytää ratkaisu, joka mahdollistaa sivuston helpon hallinnan ja päivittämisen. Toiveena oli myös modernisoida ulkoasu skandinaavisen selkeään tyyliin ja helpottaa […] Lue lisää

Åbo Svenska Teater verkkosivu-uudistus

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Lähtökohta Åbo Svenska Teater, Turun ruotsalainen teatteri, on Suomen vanhin teatteri, sijaiten Turun Kauppatorin laidalla. Asiakkaalla oli tarve päivittää verkkosivua teknisesti ja samalla parantaa käyttäjäkokemusta. Visuaalinen ilme tulisi luoda teatterin graafisen ohjeiston mukaan. Ratkaisu J&Co Digital uudisti verkkosivuston rakennetta ja ostopolkuja, parantaen siten käyttäjäkokemusta. Erityistä huomiota kiinnitettiin lipunmyyntiin liittyvään käyttökokemukseen ja koko integraatio lippu.fi:stä uudistettiin. […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun