Otava

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Kustannusosakeyhtiö Otavan uusi verkkopalvelu otettiin käyttöön alkusyksystä 2019. Vastasimme WordPress-sivuston teknisestä toteutuksesta. Mainostoimisto Hasan & Partners oli sitä ennen uudistanut Otavan brändi-ilmeen ja Kiskolabs oli suunnitellut sivuston ulkoasun ja käyttöliittymän.

Asiakkaalle oli tärkeää, että sivustoa on helppo päivittää ja sen tiedoista suuri osa tulee julkiseksi automaattisesti. Niinpä esimerkiksi uutiset tulevat nyt suoraan STT:n viestintäpalvelusta, kirjat ja niiden tiedot ilmestyvät sivustolle automaattisesti samalla, kun niitä lisätään Kirjavälityksen tietokantaan, ja kirjojen kansikuvat haetaan automaattisesti Otavan mediapankista. Jokaiselle kirjalle tulee myös automaattisesti Osta kirja -nappi, joka vie asiakkaan Suomalaisen kirjakaupan sivuille.

Iso uusi asia tässä projektissa olivat kirjailijasivut sekä kirjailijoiden ja kirjojen yhteydet toisiinsa. Kirjailijat on nyt helppo löytää, heistä saa nopeasti tietoa ja asiakas pääsee suoraan ostamaan kyseisen kirjailijan tuotantoa. Kun kirjailijan sivulla esitellään selkeästi hänen kirjoittamansa kirja, sen alla näkyy kaikki muu kirjailijan tuotanto. Kun taas yksittäisen kirjan sivun avaa, saa tietoa kirjailijasta.

Sivustolla voi hakea kirjoja ja kirjailijoita monella eri tavalla. Kirjat-sivun haussa voi esimerkiksi valita tietyn kategorian kirjat, vain F-Kustannuksen kustantamat kirjat tai vaikkapa kirjat julkaisuvuodelta 2016. Tai sitten voi yhdistää kriteerit ja suodattaa hakutuloksien järjestystä. Sekä tässä haussa että navigaation suppeammassa haussa sivusto osaa ehdottaa tuloksia jo muutaman kirjaimen perusteella.

Sivustolle rakennettiin kokonaan uusi käsikirjoituspankki. Käsikirjoitukset, jotka aikaisemmin ovat tulleet usein sähköpostilla, voi nyt lähettää lomakkeen kautta ja ne ohjautuvat lähettäjän valinnan mukaan oikealle kustantajalle tai osastolle. Käsikirjoitukset tallentuvat sivustolle ja niitä voi helposti lukea, prosessoida ja hallita sitä kautta.

Uudistuksen yhteydessä tehtiin myös omat etusivut Otavaan kuuluville kustantamoille eli Nemolle, Moreenille ja F-Kustannukselle.

Sivuston rakentaminen on ollut kiinnostavaa mutta myös haasteellista, sillä kyseessä oli laaja kokonaisuus, jonka osat tulevat eri paikoista ja eri tahoilta. Lisäksi sivujen haluttiin toimivan yhtä hyvin kaikilla laitteilla. Haasteet kuitenkin selvitettiin ja työ saatiin ajallaan valmiiksi – ja otava.fi toimii niin kuin pitää.

”Otava.fi-uudistusta oli tekemässä monia tahoja niin talon sisältä kuin ulkopuolisia kumppaneitakin. JCO:n Emilia piti erinomaisesti langat käsissään ja yhteistyö sujui mallikelpoisesti. Näin lopputuloksestakin tuli sellainen, johon me kaikki voimme olla tyytyväisiä.”

Hannele Tavi
Otavan viestintä

Lue lisää: Verkkosivut yritykselle – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Optiscan Oy:n uusi verkkosivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Optiscan Oy on johtava logistiikka-alalla toimiva teknologiayritys, joka auttaa asiakkaitaan tehostamaan varastoinnin ja tiedonhallinnan prosesseja. Yrityksen palvelutarjontaan kuuluvat niin ohjelmistoratkaisut, laitteet kuin huoltopalvelutkin asiakasyritysten sisälogistiikan parantamiseksi. Verkkosivu-uudistuksen lähtökohtana oli verkkosivuston toiminnallisuus. Aiempi sivusto oli teknisesti vanhentunut, ja sen toiminta oli rajallista. Oli helpompaa ja järkevämpää uudistaa koko sivusto alustaa myöten. Tavoitteet Optiscanilla oli kolme päätavoitetta […] Lue lisää

Muistiliitto

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Laaja WordPress-sivustouudistus Muistiliiton verkkosivuprojektissa luotiin kattava ja monipuolinen verkkopalvelukokonaisuus. Teknisesti sivusto koostuu räätälöidyistä Gutenberg-lohkoista, tapahtumakalenterista, Muistikummitestistä, jäsensivustoista, lahjoitustoiminnallisuudesta sekä extranetistä. WordPress-projekti sisälsi verkkopalvelun sisällön, rakenteen ja elementtien tarkennuksen tilaajan toiveiden mukaisesti, hyödyntäen palvelumuotoilun työkaluja. Palvelumuotoilun työpajat Suunnittelimme ja ideoimme verkkopalvelun käyttökokemusta neljässä yhteisessä työpajoissa ja toistuvissa viikkopalavereissa. Ratkaisun käyttöliittymä ja visuaaliset suunnitelmat toteutettiin saavutettavuusvaatimusten mukaisesti, […] Lue lisää

Baltic Sea Action Groupin (BSAG) verkkosivujen ja -kaupan uudistus

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Lähtökohta: Baltic Sea Action Group eli BSAG on voittoa tavoittelematon säätiö, joka tekee tärkeää työtä Itämeren pelastamiseksi. Verkkosivu-uudistuksen lähtökohtana oli päivittää vanha sivusto vastaamaan paremmin nykyaikaisia vaatimuksia sekä tarjoamaan käyttäjilleen entistä parempi käyttäjäkokemus. Tärkeänä tarvoitteena oli myös päivittää verkkokauppa sekä kehittää aineettoman lahjan antamisen mahdollisuutta. Sivuston visuaalisesta ulkonäöstä vastasi BSAG:n oma suunnittelija. Ratkaisu: Sivuston tekninen […] Lue lisää

Finlandia Foundation National

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Lähtökohta: Finlandia Foundation National on USA:ssa toimiva voittoa tavoittelematon organisaatio, jonka tehtävänä on edistää ja vahvistaa Suomi – Amerikka yhteisöä erilaisten tapahtumien, koulutusohjelmien ja stipendien voimin. Organisaatiolla oli tarve uudistaa verkkosivujen ilme, muokata niiden rakennetta ja löytää ratkaisu, joka mahdollistaa sivuston helpon hallinnan ja päivittämisen. Toiveena oli myös modernisoida ulkoasu skandinaavisen selkeään tyyliin ja helpottaa […] Lue lisää

Åbo Svenska Teater verkkosivu-uudistus

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Lähtökohta Åbo Svenska Teater, Turun ruotsalainen teatteri, on Suomen vanhin teatteri, sijaiten Turun Kauppatorin laidalla. Asiakkaalla oli tarve päivittää verkkosivua teknisesti ja samalla parantaa käyttäjäkokemusta. Visuaalinen ilme tulisi luoda teatterin graafisen ohjeiston mukaan. Ratkaisu J&Co Digital uudisti verkkosivuston rakennetta ja ostopolkuja, parantaen siten käyttäjäkokemusta. Erityistä huomiota kiinnitettiin lipunmyyntiin liittyvään käyttökokemukseen ja koko integraatio lippu.fi:stä uudistettiin. […] Lue lisää

Sirkus Finlandia verkkosivu-uudistus

Tekijä: J&Co Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Sirkustaiteella on pitkät ja kansainväliset perinteet. Uuden verkkosivun visuaalisen ilmeen tuli henkiä vintage-tunnelmaa ja historian havinaa kuitenkin niin, että vaikutelma on moderni ja elävä. Sirkustunnelma herää ja taikoja tapahtuu, kun sirkus saapuu kaupunkiin. Luovassa suunnittelussa lähdettiin etsimään leikkisää toteutusta, jossa on niin lapsia kuin aikuisia ilahduttavaa yllätyksellisyyttä. Visuaalisessa toteutuksessa on kerroksellisuutta: Taustalta kuultaa sirkuksen historia […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun