Huimasti levinnyt viraalikamppis voitti Grand One 2011 -palkinnon

Perttu Tolvanen

Passi ja Ripatti nappasivat Grand One 2011 -kilpailun pääpalkinnon. Erikoinen “taaperoiden sosiaalinen media” -kokeilu pääsi jopa CNN:n uutislähetykseen ja levisi verkossa sosiaalisten medioiden avulla huimaa vauhtia. Projektin takana oli kaksi miestä ja paljon kokeilunhalua.

Kaikenkaikkiaan huima osoitus siitä kuinka vaikeasti ennustettava verkko on, ja miten parhaat toteutukset eivät usein synny isojen budjettien mainoskampanjoiden osana.

Kannattaa tutustua “Social media for Toddlers” -kampanjaan ja miettiä, että olisiko omassa tuotteessa tai tekemisessä jotain josta voisi tehdä “jotain siistiä”. Passi ja Ripatti eivät ainakaan vielä ole tiettävästi saaneet Hollywoodista leffasopimusta tai rahakasta tuotantodiiliä, mutta useiden miljoonien silmäparit verkossa ovat varmasti jotain mainetta ja kunniaa tuottaneet. Arvottomia tuskin ovat myöskään ne tuhannet linkit jotka heidän projektiinsa osoittavat. Moni mainostaja näkee kosteita päiväunia tällaisista tuloksista joten on mieltä avartavaa lukea miten pojat sen oikein tekivät.

>> Projektitarina: Social media for toddlers

>> CNN:n videostoori aiheesta

Aiheet: Kilpailut ja palkinnot

Tagit:

Perttu Tolvanen

Perttu Tolvanen on digitaalisten palveluiden suunnittelun, arkkitehtuuriratkaisujen ja kumppanivalintojen asiantuntija. Perttu on konsulttiyhtiö North Patrol Oy:n konsultti ja omistaja. North Patrol on digitoimistoista ja järjestelmätoimittajista riippumaton konsulttiyhtiö, joka auttaa asiakkaita suunnittelemaan digitaalisia palveluita, valitsemaan sopivimmat teknologiat, kilpailuttamaan osaavimmat kumppanit ja varmistamaan budjetin ennustettavuuden. Ota yhteyttä Perttuun!
  1. Tommi Mäkelä says:

    Katsoin videon vasta jälkijunassa – Wau, tällaista julkisuutta suomalaiset firmat harvoin saavat osakseen! Onkohan tästä tullut menestyksellinen myös taloudellisessa mielessä?