Suomi verkossa vuonna 2010 (multimedia-analytiikkaa by Yle)
Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 14 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Ylen uusi kirjautumismuuri on outo valinta kansalliselle mediayhtiölle.
YLEn tuottama multimediapläjäys on hieno katsaus siihen miten Suomi käyttää verkkoa tänään.
Video vastaa tilastollisesti mm. kysymyksiin:
- Mihin suuntaan sanomalehtien ja nettilehtien lukeminen ja käyttö on menossa?
- Mihin verkko-ostaminen on menossa?
- Millaista muutosta media käy läpi tällä hetkellä lukujen valossa?
- Paljonko suomalaiset käyttävät nettiä ja muita medioita eri ikäryhmissä?
- Kuinka iso osa suomalaisista ei käytä nettiä ollenkaan?
- Mihin suomalaiset käyttävät nettiä?
- Pitävätkö suomalaiset nettiä luotettavana? Hallitsevatko verkkoa tunnetut vai tuntemattomat brändit?
- Miten sosiaalisen median palvelut ovat muuttaneet kotimaista verkkomaisemaa?
- Mitä tulee Googlen jälkeen? Mitkä hakukoneet haastavat tällä hetkellä Googlea?
- Kuinka moni suomalainen on Facebookissa?
- Miten nettiä käytetään vuonna 2020?
Täydellisiä vastauksia ei kannata odottaa. Video on tehty herättelyksi ja ajankuvaksi. Siksi kannattaa hetki miettiä sitä mihin suuntaan media ja internet on menossa tällä hetkellä – ja millaiselta verkkomaailma näiden lukujen perusteella näyttääkään vuonna 2020?
2 kommenttia on “Suomi verkossa vuonna 2010 (multimedia-analytiikkaa by Yle)”
Kommentointi on suljettu.
naapuri
Multimediapläjäys = diaesitys + taustamusiikki. :)
(Ja joo, sisältö kyllä on mielenkiintosta.)
Antti
Hauska esitys.
Hieman tuo perinteisen median tausta näkyy siinä että esitystä pitää katsoa yli puoli minuuttia ennenkuin päästään asiaan. Ellei olisi nähnyt alkuperäistä ei olisi jaksanut odottaa.
TVssä alkutekstit on ok. Sinuntuubissa kiinnostustappajia.