Lasten virtuaalimaailmat kovassa kasvussa
Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 15 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Facebook blokkasi uutiset Kanadassa ja pienet mediat kokivat kovimman iskun.
Tuija Aalto kirjoittaa YLEn Aikaleima-blogissa* lasten virtuaalimaailmojen kovista kasvuluvuista. Kotimainen Habbo johtaa joukkoa, mutta kilpailu lasten verkkoajasta on kovaa.
Kzero-konsulttiyhtiön mukaan virtuaalimaailmojen rekisteröityneiden käyttäjien määrä kasvoi tämän vuoden toisella neljänneksellä 39% :lla noin 579 miljoonaan maailmanlaajuisesti. Suurimpia ovat suomalainen Habbo, teinien suosima Poptropica, Star Dolls ja mediajättien palvelut: Nickelodeonin omistama Neopets ja Disneyn Club Penguin.
Myös Suomessa ainakin mediayhtiöt ovat heränneet hyödyntämään lapsien nettiaikaa. Erityisesti tulevat mieleen MTV3:n Topkani* ja Ilta-Sanomien Pelikone.
Lue Tuija Aallon juttu lasten virtuaalimaailmoista YLEn Aikaleima-blogista.*
[*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina tai vanhentuneina.]