Laundry veti yhteisöosaajan Dagmarista
Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 16 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Facebook blokkasi uutiset Kanadassa ja pienet mediat kokivat kovimman iskun.
Päivitetty 22.8.2008 kello 13.35
Yhteisöllisen median eturivin asiantuntija Sami Salmenkivi* siirtyy mediatoimistosta mainospuolelle. Dagmarissa reilut puolitoista vuotta digistrategina työskennellyt Salmenkivi aloittaa markkinointi- ja mainostoimisto Laundryssa* syyskuun alussa.
— Laundrylla on ajatusmaailma ja visiot kohdallaan, ne on kasvanut vauhdilla ensimmäisen vuotensa aikana — eli tuore ja osaava toimisto. Myös hommien luonne eli strateginen konseptisuunnittelu ja kansainvälisyys kiinnosti, Salmenkivi kertoo työpaikan vaihdoksen taustoista.
Salmenkivi tunnetaan yhteisöguruuden lisäksi myös innostavana kouluttajana ja kirjailijana. Hän on kirjoittanut yhdessä Niko Nymanin* kanssa markkinoinnin murrosta käsittelevän Yhteisöllinen media ja muuttuva markkinointi 2.0 -kirjan*, joka palkittiin maaliskuussa 2008 MTL:n Kultasulka-palkinnolla*.
— Kirjan kirjoittamisen ja aika tiuhan seminaarirallin jälkeen kyselijöitä oli jonkun verran, mutta vasta Laundryssa oli jotain mikä sai minut liikahtamaan Dagmarin mukavista hommista, Salmenkivi kertoo työpaikan vaihdoksen taustoista.
Mediatoimistojen tulevaisuudennäkymät eivät hänen mukaansa olleet ainakaan syynä työpaikan vaihdokseen, sillä hän vakuuttaa uskovansa mediatoimistojen bisnekseen:
— Jos mainostoimistot olivat markkinointialan kingejä 90-luvulla ovat mediatoimistot ovat 2010-luvun mainostoimistoja, mies pamauttaa.
— Mediakentän pirstaloituessa, kanavavalikoiman kasvaessa ja ihmisten kiinnostuessa yhä pienemmistä nichealueista tarvitaan kuluttajien miellekkääseen tavoittamiseen todellisia kuluttajien ja median asiantuntijoita. Ja, näyttää siltä että 2000-luvun loppupuolella mediatoimistot ovat Suomessa ottaneet isompaa roolia näinä markkinoinnin asiantuntijoina.
Salmenkiven tuleva työnantaja Laundry on vuonna 2007 perustettu toimisto, joka ei erityisemmin asiakkaistaan ulospäin hiisku. Projektikohtaisesti toimivaa yritystä johtaa suomalaisen uusmedia-alan pioneeri Alex Nieminen.
(*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.)
3 kommenttia on “Laundry veti yhteisöosaajan Dagmarista”
Kommentointi on suljettu.
Kivi
Dagmarista tuntuu olevan selvää poisvirtausta. Tottakai hyvät tyypit saa jatkuvasti rekrytarjouksia, mutta nyt niihin tuntuu useampi tarttuneen. Onko Dagussa jotain vialla?
ssalmenkivi
Kivi: Dagmarin digiosasto on kasvanut 18kk aikana seitsemästä 27:ään. Väkiluku talossa on muutenkin ollut kasvussa.
Täytyy myötää kuitenkin, että alalla on kuitenkin kevään ja kesän aikana ollut jonkun verran turbulenssia. Uskon kuitenkin nyt vähän heikompien suhdanteiden tullessa ihmisten ottavan enemmän varman päälle ja työpaikkavaihdot hiljenevät.
TeijaS
Dagmarista päivää!
Meillä nyt on vaan talo täynnä niin pirun kovia ja alalla uniikkeja moniosaajia, että kaikki muutkin haluaa ne töihin, näinä päivinä puhelimet soi tiuhaan. Haikeana luovumme heistä, ketkä haluavat kurkata välillä markkinaa toisesta kulmasta, mutta nälkäisina ahmaisemme joukkoihimme lisää uusia ajattelijoita tilalle, sillähän tätä näkemysbisnestä kehitetään eteenpäin. Tervetuloa vaan soittelemaan ovikelloa, paluumuuttajillekin meillä on ahkerassa käytössä oleva kuuma linja!