Total Management ostettiin Ranskaan ja lähetettiin heti Venäjälle

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 16 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Suomenkin tietosuojaviranomainen ärähti Google Analyticsin käytöstä.

Suomen suurin hakukoneoptimointiin erikoistunut yritys, Total Management*, myytiin ranskalaiselle Netboosterille*. Itviikon uutisessa* todetaan tulevaisuuden suunnitelmista mm. näin: “Total Management tulee jatkossa olemaan vastuussa NetBooster Groupin liiketoiminnasta Pohjoismaissa ja Venäjällä, joihin Suomen lisäksi jatkossa panostetaan. Yhtiö hakee Pohjoismaista voimakasta jalansijaa ja suunnittelee avaavansa lähiaikoina useita uusia toimistoja Pohjois-Euroopan markkina-alueelle. Total Management työllistää tällä hetkellä 33 henkilöä, jotka jatkavat vanhoina työntekijöinä.“.

Kaupasta syntyviä hyötyjä kuvataan merkittäviksi myös suomalaisille asiakkaille: “Palvelumme laajenee hakukonemarkkinoinnista kokonaisvaltaisen online-markkinoinnin kenttään eli asiakassuhdemarkkinointiin, bannerimainontaan, kumppanuusohjelmiin, suoramarkkinointiin ja sosiaalisen median hallintaan. Vastaavaa pakettia ei ole aikaisemmin tainnut Suomesta saada, aprikoi tuotantojohtaja Janne Tuominiemi, joka on toinen myyjistä.

Hakukonemarkkinoinnin kenttä on laajentunut viime vuosina merkittävästi ja erikoistuneita toimijoita on tullut tasaisesti lisää. Toisaalta hakukoneoptimoinnista ja tekstimainoskampanjahallinnasta on tullut tärkeä osa monien mainostoimistojen palvelupalettia. Web-toimijat ovat palveluita tarjonneet tietysti jo pidempään, mutta erityisesti mainostoimistojen innostuminen on nostanut kysyntää. Moni suomalainen asiakastaho laittaakin nykyisin merkittäviä rahasummia optimointiin sekä tekstimainoksiin hakukoneissa. Optimoinnin vaatimuksia osataan jopa korostaa web-sisällönhallintajärjestelmien vaatimusmäärittelyissä.

Nykyisellään optimointi ja mittaus liittyvät myös läheisesti toisiinsa. Ehkä siksi monen erikoistuneen toimijan paletissa on niin analytiikkaa kuin optimointia. Esimerkeistä käyvät vaikka Satama Analyticsin palvelutarjonta* ja GetItRightin palvelutarjonta*. Toimijoita alkaa muutenkin olla alalla jo melkoisesti. Ainakin seuraavat firmat olivat tehneet myös itsestään helposti löydettäviä: Estime*, Inventive*, Jemino*, NoFrame*.

Hyvin teknisenä ja analyyttisena toimintana ala on esimerkiksi mainostoimistoille kuitenkin hyvin haastava. Täten Total Managementin kaltaiset toimijat ovat varmaan saaneet tehdä töitään melko rauhassa. Verkkomarkkinoinnin monimutkaistuessa onkin mielenkiintoista seurata, että kuinka moni mainostoimisto pysyy menossa mukana ja paljonko tulee uusia toimijoita…

[* Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.]

Perttu Tolvanen

Perttu on Vierityspalkin päätoimittaja ja kirjoittaja.

Perttu Tolvanen on digitaalisten palveluiden suunnittelun, arkkitehtuuriratkaisujen ja kumppanivalintojen asiantuntija. Perttu on konsulttiyhtiö North Patrol Oy:n konsultti ja omistaja. North Patrol on digitoimistoista ja järjestelmätoimittajista riippumaton konsulttiyhtiö, joka auttaa asiakkaita suunnittelemaan digitaalisia palveluita, valitsemaan sopivimmat teknologiat, kilpailuttamaan osaavimmat kumppanit ja varmistamaan budjetin ennustettavuuden. Ota yhteyttä!


Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun