Jarno Alastalo luotsaa Alleria sosiaaliseen mediaan

Tuija Aalto

Allerin sosiaalisen median vastaava, Social District Officer Jarno Alastalo kertoo oivaltaneensa Twitterin käytön syksyllä Markkinointiviestinnän viikolla hashtagien myötä. Tapahtumajärjestäjän ilmoittaman kanavatunnisteen avulla toisilleen entuudestaan tuntemattomat samoista asioista kiinnostuneet löysivät toisensa yhteisen asian ympäriltä ja saattoivat vaihtaa ajatuksia tilaisuuden aikana ja jatkaa keskustelua verkkotuttuina tämän jälkeenkin.

Alastalo kertoo, että Allerissa verkkoon mennään sekä ihmisten että palvelujen kautta. Verkkobrändeistä käy esimerkiksi Telvis.fi, ja henkilö-sellaisista syksyllä Twitterissä aloittanut Koti ja keittiö -lehden päätoimittaja Anna-Liisa Hämäläinen.

Verkostoitumispyrkimys on kova.

– Aller ei kehitä tuotteita enää yksin, vaan teemme asioita yhdessä. Olemme Social District, mutta myös openaller , linjaa Alastalo.

Tämänaamuinen kännykkävideohaastattelu toimi Allerin some-strategioiden utelun ohella kännykkävideoilmaisun harjoituksena. Älkää siis hämääntykö kikkailusta – hain vaihtelua kuvaan ja kokeilin vaihtaa lennossa kännykkävideosoftasta kameran orientaatiota (settings: outwards -> inwards) ja annoin välillä kameran haastateltavan itsensä pideltäväksi.

Aiheet: Mikrobloggaus, Sosiaalinen media

Tagit:

Tuija Aalto

Radiotaustainen digimediaihminen, bloggaaja ja podcstaaja (Tuhatsanaa.net, Sulapinta.fi), työkseen kehityspäällikkö YLEn Uudet palvelut - yksikön Tulevaisuus Labissa

Comments are closed.