Jarno Alastalo luotsaa Alleria sosiaaliseen mediaan

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 15 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Facebook blokkasi uutiset Kanadassa ja pienet mediat kokivat kovimman iskun.

Allerin sosiaalisen median vastaava, Social District Officer Jarno Alastalo kertoo oivaltaneensa Twitterin käytön syksyllä Markkinointiviestinnän viikolla hashtagien myötä. Tapahtumajärjestäjän ilmoittaman kanavatunnisteen avulla toisilleen entuudestaan tuntemattomat samoista asioista kiinnostuneet löysivät toisensa yhteisen asian ympäriltä ja saattoivat vaihtaa ajatuksia tilaisuuden aikana ja jatkaa keskustelua verkkotuttuina tämän jälkeenkin.

Alastalo kertoo, että Allerissa verkkoon mennään sekä ihmisten että palvelujen kautta. Verkkobrändeistä käy esimerkiksi Telvis.fi*, ja henkilö-sellaisista syksyllä Twitterissä aloittanut Koti ja keittiö -lehden päätoimittaja Anna-Liisa Hämäläinen.

*upotus poistettu toimimattomana*

Verkostoitumispyrkimys on kova.

– Aller ei kehitä tuotteita enää yksin, vaan teemme asioita yhdessä. Olemme Social District, mutta myös openaller* , linjaa Alastalo Twitterissä.

Tämänaamuinen kännykkävideohaastattelu* toimi Allerin some-strategioiden utelun ohella kännykkävideoilmaisun harjoituksena. Älkää siis hämääntykö kikkailusta – hain vaihtelua kuvaan ja kokeilin vaihtaa lennossa kännykkävideosoftasta kameran orientaatiota (settings: outwards -> inwards) ja annoin välillä kameran haastateltavan itsensä pideltäväksi.

(*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomana.)

Tuija Aalto

Radiotaustainen digimediaihminen, bloggaaja ja podcastaaja (Tuhatsanaa.net, Sulapinta.fi), työkseen kehityspäällikkö YLEn Uudet palvelut - yksikön Tulevaisuus Labissa



Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun