Web Analyst
Web Analystina pääset sukeltamaan syvälle dataan ja tulkitsemaan sitä liiketoiminnan tarpeisiin. Olet keskiössä verkkokauppamme asiakasdatan hyödyntämisessä, asiakaskäyttäytymisen analysoinnissa ja kaupallisten tavoitteiden tukemisessa. Kehität ja hallinnoit verkkosivujemme analytiikkaa (Google Analytics, SEO-työkalut, Optimizely) ja muutat datan konkreettisiksi, liiketoimintaa tukeviksi näkemyksiksi. Syvennyt asiakaskäyttäytymiseen ja tuot rohkeasti esille ratkaisuja, jotka parantavat asiakaspolkua ja vauhdittavat kaupallisten tavoitteidemme saavuttamista.
Roolisi on osa B2C-myyntiosastoa, ja teet tiivistä yhteistyötä läpi organisaation. Oman tiimisi lisäksi tärkeitä sisäisiä sidosryhmiä ovat osto-, markkinointi- ja strategia ja teknologiaosastot. Lisäksi teet myös yhteistyötä ulkoisten yhteistyökumppaneiden ja asiantuntijoiden kanssa. Raportoit tehtävässä Ecommerce Managerille.
Tehtävä on itsenäinen, ja tukenasi on Verkkiksen datayhteisö, josta saat tukea sekä työhösi että ammattilaisena kehittymiseen. Teet myös tiiviisti yhteistyötä päivittäin Ecommerce Operations -tiimin ja koko B2C-myynnin ammattilaisten kanssa.
Työskentelemme joustavan hybridimallin mukaisesti ja tiimissä on työntekijöitä niin Turusta kuin pääkaupunkiseudultakin. Toimistomme sijaitsee kuitenkin Helsingissä ja mielellään tapaamme toisiamme myös kasvotusten. Vähintään kerran kuukaudessa pyrimme pitämään yhteisiä toimistopäiviä.
Osiin pureskeltuna työtehtäväsi pitää sisällään muun muassa:
– Verkkokaupan analytiikka: Hallinnoit ja kehität web-analytiikkaa (Google Analytics, SEO-työkalut, Optimizely ja muut CX-työkalut) ja syvennät ymmärrystä verkkokauppamme toiminnasta.
– Datan tulkinta ja raportointi: Tulkkaat dataa liiketoimintaymmärrykseksi, jaat tietoa tiimeillemme päätöksenteon tueksi ja tuotat visuaalisia raportteja.
– Asiakaskäyttäytymisen analysointi: Seuraat käyttäjien käyttäytymistä sivustollamme ja tunnistat ja ehdotat kehityskohteita ja testausaihioita konversio-optimoinnin tueksi
– Asiakkuusanalyysi: Analysoit asiakassegmenttejä ja asiakkuuden arvoa (esim. CLV, RFM) sitoutumisen ja tuoton maksimoimiseksi.
– Kaupallisen menestyksen tukeminen: Tarjoat dataan pohjautuvia näkemyksiä, jotka tukevat kaupallisten tavoitteiden saavuttamista ja parannat hakukonenäkyvyyttä.
Miten onnistut Web Analystina?
Saatat olla etsimämme ammattilainen, mikäli sinulle on kertynyt kokemusta data-analytiikan parissa työskentelystä muutaman vuoden ajalta (arvelisimme sen olevan vähintään 3 vuotta) ja ammennat työhösi aineksia tehtävää tukevasta koulutuksestasi.
Tämän lisäksi uskoisimme sinun tunnistavan osaamisesi alla olevista osa-alueista:
– Vahvaa osaamista Google Analyticsista, SEO:sta ja muista analytiikka- sekä asiakaskokemustyökaluista, kuten Optimizely ja QlikSense. Myös SQL/BigQuery ja BI-raportointityökalujen hallinnasta on tehtävässä etua.
– Osaamista Google Tag Managerista ja markkinoinnin tagien ja pikselien hallinnasta
– Teknistä ymmärrystä analytiikan implementoinnista (DataLayer)
– Taitoa tuottaa selkeitä, ymmärrettäviä ja visuaalisia raportteja.
– Tuntemusta asiakkuusanalyysistä ja segmentoinnista (CLV, RFM).
– Proaktiivista ja itseohjautuvaa työotetta sekä halua kehittää omaa osaamistasi jatkuvasti
– Analyyttistä ja asiakaslähtöistä ajattelutapaa ja ongelmanratkaisukykyä
– Yhteistyön tekeminen on kanssasi mutkatonta ja olet hyvä viestimään asioista
– Fluency in Finnish not an absolute must but considered a benefit
Miltä vaikuttaa, olisiko rooli sinua varten? Ensimmäisen 6 kuukauden aikana olet onnistunut, kun:
– Olet integroitunut taloon; tunnet tärkeimmät sidosryhmäsi ja käytössä olevat järjestelmät ovat sinulle tuttuja.
– Olet ottanut haltuun verkkokaupan analytiikan ja puoleesi osataan kääntyä analytiikkaan liittyvissä asioissa.
– Tunnet organisaation ja yhteistyö eri tiimien kanssa sujuu jouhevasti.
– Alat huomata työsi kantavan hedelmää, sillä ensimmäiset analyysit ja raportit ovat tuottaneet konkreettisia parannuksia.
Työnantajalupauksemme
– Verkkiksellä pääset vaikuttamaan siihen, miltä tulevaisuuden vähittäiskauppa näyttää. Teemme intohimoisesti töitä uudistaaksemme kaupan alaa ja ylittääksemme asiakkaiden odotukset. – Välitämme kestävästä huomisesta edistämällä vastuullista ostamista ja kiertotaloutta. Olemme verkkokaupan pioneeriyritys, ylpeästi hieman erilainen ja sopivasti kapinallinen oman tiemme kulkija. – Aiomme jatkaa markkinan edelläkävijänä jatkossakin uudistamalla vähittäiskaupan pelisääntöjä.
Haluaisitko luoda kanssamme ostamisen ja omistamisen uutta normaalia?
Verkkis on valintasi, kun haluat nähdä oman kädenjälkesi ja viedä kaupan alaa eteenpäin ilman että hukut massaan ja byrokratian kiemuroihin. Verkkis on riittävän iso, jotta työlläsi on vaikutusta laajemmassa mittakaavassa, mutta samaan aikaan kuitenkin tarpeeksi pieni, että sinut tunnetaan meillä nimellä. Tutustu lisää Verkkikseen työnantajana: https://meilletoihin.verkkokauppa.com/.
Toimi näin, jos tämä rooli kuulostaa ihan sinulta:
Kuulostaako seuraavalta ura-askeleeltasi ja Verkkis työyhteisöltäsi? Lähetä hakemuksesi meille viimeistään 15.12.2024. Rekrytointiprosessi koostuu kokonaisuudessaan kahdesta haastattelukierroksesta ja case-tehtävästä. Käsittelemme hakemuksia jo hakuprosessin aikana, ja aloitamme haastattelut mahdollisesti jo ennen haun päättymistä.
Jäikö meiltä jokin kysymyksesi vastaamatta? Ecommerce Manager Anna Martikainen vastaa mielellään kysymyksiisi pe 22.11. klo 11-13, ti 26.11. klo 9-11, to 28.11. klo 13-16 numerossa 045 6338109 tai anna.martikainen@verkkokauppa.com.