Web Analyst
Suomen Digimarkkinoinilla on avoinna web-analyytikon työtehtävä, jossa saat sukeltaa syvälle asiakkaidemme digimarkkinoinnin kokonaisuuden kehittämiseen.
Web-analyytikkona jäsennät ja tulkitset dataa niin, että voit tarjota asiakkaillemme näkemyksesi, jonka avulla he voivat saavuttaa tavoitteensa. Yhdessä viemme asiakkaamme verkkopalvelut ja digimarkkinoinnin toimenpiteet seuraavalle tasolle – dataohjatusti, tietenkin.
Työpöydälläsi on esimerkiksi mittaamisen strategian toteutuksia, analytiikkatyökaluihin liittyvää teknistä implementointityötä, datan visualisointia ja analysointia. Työpisteesi voi sijaita joko Helsingin tai Jyväskylän toimistollamme.
Tarjoamme sinulle
– paikan kehittyvässä tiimissä, jossa pääset toteuttamaan itseäsi
– osaamiseesi perustuvan palkan, joka on noin 3500-4500 euroa
– kannustavan bonusmallin
– joustavan hybridityömallin
– alan parhaat käytännöt, työkalut ja tuen osaamisesi kehittymiseen
– hyvinvointia tukevan arjen Great Place to Work -sertifioidussa yrityksessä
– vakituisen työpaikan taloudellisesti vakavaraisessa yrityksessä
– yhteisiä tapahtumia, kerhoja ja juhlia
– laajat työterveyspalvelut sekä lukuisia muita hyvinvointia tukevia etuja
– mahdollisuuden vaikuttaa chapterin tulevaisuuteen!
Roolissasi katsot digimarkkinoinnin ja verkkopalvelun kokonaistuloksia yksittäistä markkinoinnin kanavaa laajemmin. Toimit merkittävässä roolissa asiakastiimissä ja asiakkaamme sanoin: Web-analyytikko on asiakastiimin aivot, jotka miettivät isoa kuvaa ja “mitä sitten?” -kysymystä. 🧠
Mikäli olet urallasi kiinnostunut etenemään kasvustrategin rooliin, sekin on mahdollista! Pienessä tiimissä pääset myös aidosti vaikuttamaan chapterin kasvuun ja liiketoimintaan esimerkiksi tuotteiden ja prosessien kehittämisen muodossa.
Mitä odotamme sinulta?
Tärkeintä on aito innostus alaa kohtaan ja halu päästä kehittämään digiliiketoimintaa dataohjatusti. Kyky ja halu ketterään ja vuorovaikutukseen perustuvaan projektityöskentelyyn lähellä asiakasrajapintaa on myös tärkeää.
Emme odota vuosikymmenten näyttöjä mutta tiettyjä asioita on hyvä olla:
– Sinulla on tietotaitoa datan analysoinnista ja web-analytiikan työkaluista, kuten Google Analyticsista.
– Voit olla pesunkestävä web-analyytikko tai jonkin digimarkkinointikanavan osaaja ja nyt sinulla on halu laajentaa osaamistasi – kumpi tahansa käy meille!
– Osaat tulkita lukuja analyyttisesti.
– Sinulla on ymmärrystä digimarkkinoinnin kokonaiskentästä.
– Sinulla on hyvä tekninen kyvykkyys ja kokemusta kävijäseurannan sekä markkinointikanavien konversioseurannan teknisestä asennuksesta (esim. Google Tag Managerin tai vastaavan tagien hallintajärjestelmän käytöstä).
– Kokemus datan visualisoinnista katsotaan eduksi (esimerkiksi Google Looker Studio, Power BI tai vastaava).
– Vuorovaikutus- ja viestintätaitosi ovat erinomaiset: työsi sisältää paljon viestintää useiden projektitiimien ja asiakkaiden kanssa, joten vuorovaikutus on tärkeässä roolissa. Osaat pitää langat käsissä ja ohjailla suuriakin kokonaisuuksia.
– Sinulla on kokemusta markkinointitoimiston arjesta tai olet innokkaasti suuntaamassa uraasi juuri tällaiseen työympäristöön.
– Tehtäväsi on kehittää asiakkaan liiketoimintaa datan avulla: muunnat tavoitteet mitattaviksi KPI-mittareiksi ja huolehdit siitä, että data on laadukasta ja eheää. Muutat luvut visuaaliseen muotoon: avullasi trendien ja muuttujien tunnistaminen helpottuu.
Työmme pohjautuu MVG-MRACE®-markkinointimalliin, jossa M (measure) tarkoittaa mitattavuutta ja dataa. Mitattavuus on siis kaiken tekemisemme kehys, joten web-analyytikkona pääset erittäin merkittävään rooliin koko liiketoimintamme kannalta.
Ja niin, miksi sitten juuri SDM?
Olemme tutkitusti erittäin hyvä työpaikka sekä erinomainen kumppani asiakkaillemme. Olemme moninkertainen Vuoden toimisto sekä Great Place to Work -mittauksen perusteella myös yksi Suomen parhaista työpaikoista.
Meillä ei tarvitse elää viikonloppuja varten! ☝️
Viihtyisät toimistomme sijaitsevat kätevästi Helsingin ja Jyväskylän keskustoissa. Käytössämme on hybridityömalli, joten arjen saat sovitella juuri itsellesi sopivaksi. Tapaamme toisiamme toimistolla kuitenkin vähintään kerran viikossa.
SDM:llä on viisi arvoa, joiden mukaan työskentelemme ja ohjaamme toimintaamme arjessa. Arvojohdettu arki onkin meille tosi tärkeä juttu. Lue lisää arvoistamme täältä!
Lähetä hakemuksesi 14.2.2025 mennessä
Jätä meille hakemuksesi 14.2.2025 mennessä ja kerro meille osaamisestasi hakulomakkeella.
Olemme laatineet siihen simppelit kysymykset, joihin toivomme tiiviit vastaukset, näin sinun ei tarvitse vaivata itseäsi saatekirjeillä.
Liitä oheen CV:si tai linkki LinkedIn-profiiliisi. Muuta emme tässä kohtaa tarvitse, näillä pääsemme alkuun! Kontaktoimme hakijoita jo hakuajan sisällä.
Toivotamme tervetulleeksi hakijat kaikenlaisista taustoista, meistä kun on moneksi! Jos siis koet täyttäväsi tehtävät vaateet, älä suotta arastele hakemuksen lähettämisessä.
Jos haluat tietää tehtävästä lisää, voit olla yhteydessä tiimin chapter leadiin Miiaan soittamalla 050 570 0040 (parhaat soittoajat ovat 22.1. klo 12-15, 30.1. klo 12-15 ja 5.2. klo 12-15) tai laittamalla meiliä, miia.sirvio@digimarkkinointi.fi.