Ecommerce Specialist
Haemme vakituiseen työsuhteeseen innokasta ulkoilun asiantuntijaa vastaamaan verkkokaupan kaupallisesta toimivuudesta ja asiakaskokemuksen parantamisesta. Ecommerce Specialist on avainasemassa verkkokaupan päivittäisessä ylläpidossa ja sen myynnin kehittämisessä.
Ymmärrät ulkoilevien asiakkaiden tarpeita ja osaat rakentaa verkkokauppakokemuksen, joka inspiroi ostoksille. Analysoit sujuvasti mm. kävijä-, asiakas- ja myyntidataa sekä osaat hyödyntää tekoälyä erilaisiin verkkokaupan tehtäviin.
Työskentelet Partioaitan oston, markkinoinnin ja myymälöiden kanssa sekä teet tiivistä yhteistyötä Friluftsin verkkokaupan kehitykseen keskittyvän kansainvälisen tiimin kanssa. Työpaikkasi sijaitsee Helsingin Haagassa ja työskentelemme pääsääntöisesti lähitöissä. Vapaa-ajalla viihdyt luonnossa ja tuotteemme inspiroivat luovuuttasi. Ulkona, olet perillä.
Tehtäviisi kuuluu mm.
– Verkkokaupan tunnuslukujen analysointi eri lähteistä kasvumahdollisuuksien tunnistamiseksi
– Markkinointikalenterin mukaisten kampanjoiden toteuttaminen verkkokaupassa. Sisältöjen ideointi, suunnittelu ja toteutus verkkokauppaan yhdessä markkinointitiimin kanssa
– Verkkokaupan kehittäminen myyntitavoitteiden saavuttamiseksi, mm. kategoriasivujen ylläpito ja optimointi, sivujen navigaation ja rakenteen optimointi, sisäisen haun kehittäminen sekä tuotesuositusten kehittäminen ja personointi
– Kategoriasivujen ja laskeutumissivujen tekstien kirjoittaminen ja/tai suomennos sekä hakukoneoptimointi
– Verkkokaupan asiakaskokemuksen jatkuva parantaminen mm. A/B-testauksen avulla
– Hakukone- ja konversio-optimointi yhdessä Friluftsin SEO ja CRO Managereiden kanssa
– Verkkokaupan prosessien kehittäminen tekoälyn avulla
– Digitaalisiin kehitysprojekteihin osallistuminen osana Friluftsin kansainvälistä tiimiä
Tehtävässä menestyminen edellyttää:
– Tehtävään soveltuvaa koulutusta ja vähintään 2-3 vuoden kokemusta vastaavista verkkokaupan tehtävistä. Arvostamme kokemusta verkkokaupan sisäisen haun ja personoinnin kehittämisessä (esim. Algolia, Klevu, Hello Retail, Elevate tai FactFinder)
– Vahvaa analytiikkaosaamista ja tuloshakuista otetta
– Asiakaslähtöistä ajattelua ja pyrkimystä asiakaskokemuksen jatkuvaan parantamiseen
– Arvostamme monipuolista kokemusta tekoälyn hyödyntämisestä verkkokaupan kehittämisessä
– Hyvää ymmärrystä hakukoneoptimoinnista
– Kokemusta A/B-testauksesta
– Erinomaista suomen kielen taitoa sekä sujuvaa englannin kielen taitoa, muu kielitaito nähdään eduksi
– Hyviä kommunikointi- ja yhteistyötaitoja
– Kuvankäsittelyn perusteet (Adobe Photoshop)
– Oma-aloitteista, itseohjautuvaa ja tavoitteellista työotetta
Päivittäisessä työssäsi sinulta vaaditaan analyyttisuutta, kaupallista ajattelua, kykyä toimia vähittäiskaupan nopearytmisessä maailmassa ja erinomaista aikataulujen hallintaa.
Tarjoamme:
– Työnantajan, jonka DNA:ssa on vastuullisuus
– Ketterän tiimin ja avoimen työyhteisön, jossa työkaverin kunnioittaminen ja kuunteleminen ovat osana toimintatapojamme
– Työn kasvavalla ja kehittyvällä alalla
– Kansainvälisen konsernin, mikä tarjoaa mahdollisuuksia osallistua kansainvälisiin kehitysprojekteihin
– Mukavan työyhteisön ja mielenkiintoisen työn hyvin menestyvässä konsernissa
– Tarkoituksenmukaista työtä, sillä inspiroimme ihmisiä ulkoilemaan ja näin voimaan hyvin
Jos tunnistat itsesi yllä olevasta kuvauksesta, haluamme ehdottomasti kuulla sinusta lisää! Haethan paikkaa 12.1.2025 mennessä.
Käymme hakemuksia läpi ja aloitamme haastattelut prosessin aikana. Tiedustelut puhelimitse 30.12. & 31.12.2024 klo 14-16, 7.1.2025 klo 13-14 ja 9.1.2025 klo 9-10 Ecommerce Manager Tiina Tuohelta, numerosta +358 40 550 5738.