Channel Development Manager, eCom
Vahvistamme kauppakanavan organisaatiotamme näkemyksellisellä ja innovatiivisella eCom Channel Development Managerilla. Tässä roolissa vastaat Hartwallin kauppakanavan eCommerce strategian kokoamisesta, eCom liiketoiminnan kehittämisestä sekä asiakasmarkkinoinnillisten toimenpiteiden suunnittelusta ja toteuttamisesta pt-kanavassa. Olet tärkeässä roolissa Hartwallin digitaalisen strategian toteuttamisessa, ja tehtäväsi on tuottaa innovatiivisia ratkaisuja sekä toimintatapoja, jotka kasvattavat Hartwallin ikonisia brändejä, lisäävät asiakastyytyväisyyttä ja kaupallista menestystä.
Työskentelet läpileikkaavasti päivittäistavarakaupan asiakkaiden verkkokauppa- sekä markkinointiorganisaatioiden kanssa, ja pääset aidosti kehittämään Hartwallin ja asiakkaamme liiketoimintaa, ja vaikuttamaan suomalaisen juomakulttuurin kehittymiseen.
Tehtävät ja vastuut
Seuraat ja analysoit verkkokaupan ja digitaalisten alustojen viimeisimpiä trendejä ja varmistat osaltasi Hartwallin kilpailukyvyn ylläpitämisestä kehittyvässä digitaalisessa kentässä sekä autat kauppaa kehittämään eCom liiketoimintaa innovatiivisten ideoiden ja johtavien toimenpiteiden avulla. Analysoit luontevasti myynti-, -asiakasdataa ja hyödynnät kansainvälisten päämiestemme osaamista sekä asiakkuuksista luotua insightia kategorian kehittämisen sekä strategian toteutumisen varmistamiseksi.
Vastaat kauppakanavan eCom vuosisuunnitelmista ja verkkoalustojen aktivointien sisällön tuottamisesta. Huolehdit virkistävien uutuustuotteiden lanseeraukset ja aktivoinnit asiakkaittemme verkkokaupan puolelle. Suunnittelet ja toteutat tehokkaita verkkoympäristöön optimoituja toimenpiteitä itsenäisesti ja yhteistyössä sisäisten ja ulkoisten sidosryhmien kanssa ja seuraat niiden tehokkuutta ja analysoit vaikuttavuutta.
Sparraat aktiivisesti sidosryhmiä, jotta voitte yhdessä varmistaa liiketoiminnan jatkuvan kehittymisen.
Yksin ei tarvitse puurtaa, vaan toimit tiivisti kauppakanavan asiakkuustiimin, asiakasmarkkinoinnin ja markkinoinnin kanssa. Esihenkilönäsi toimii kauppakanavan asiakkuuksien kehitysjohtaja
Millainen tyyppi meillä on haussa?
Tunnet intohimoa sekä juoma-alaa, vähittäiskauppaa, että digitaalisten myyntikanavien kehittämistä kohtaan. Verkkokaupan toimintaympäristö on sinulle tuttu ja sinulla on teknistä kokemusta keskustella alan asiantuntijoiden kanssa keskusliikkeissä. Lähestyt asiakkaan tarpeita strategisin ratkaisuin ja tuot mukanasi uusia ja innovatiivisia ideoita, jotka tavoittavat kuluttajat verkossa. Omaat luovaa näkemystä, vahvojen brändien parissa työskentely kiinnostaa sinua ja kokeilet rohkeasti uutta.
Johdat luontevasti kehitysprojekteja, ja sinulla on halukkuutta luoda uusia prosesseja ja toimintamalleja. Sinulla on lasi puoliksi täynnä, ajattelet asiakaslähtöisesti ja olet vahvoilla nopeasti muuttuvassa ympäristössä. Työskentelyotteeltasi olet itsenäinen, yhteistyökykyinen ja aikaansaava. Viihdyt hyvin nopeatempoisessa ympäristössä ja näet mahdollisuuksia muuttuvissa tilanteissa.
Odotamme sinulta
– Tehtävään soveltuvaa tutkintoa (esim. Kauppatieteet, tietojärjestelmien tai muu relevantti ala)
– Kokemusta vähittäiskaupan, myynnin, tai brändijohtamisen parista FMCG-alalta
– Laajaa aiempaa eCom työkokemusta, verkkokaupan teknistä osaamista sekä kokemusta digitaalisen ympäristön analyysityökaluista
– Näyttöä kaupallisen strategian luomisesta sekä toimivien strategisten toimenpiteiden suunnittelusta ja läpiviennistä verkkokauppaympäristössä
– Kykyä analysoida ja tulkita myyntidataa ja markkinatrendejä
– Erinomaiset vuorovaikutustaidot, kyky työskennellä monialaisesti ja vahva liiketoimintaosaaminen
– Inspiroivaa ja luovaa asennetta sekä uskallusta haastaa nykytilaa ratkaisukeskeisesti
– Tuloshakuisuutta ja proaktiivista työskentelyotetta ja kykyä nähdä kaupalliset mahdollisuudet
– Tehtävässä vaaditaan lisäksi sujuvaa suomen ja englannin kielen taitoa.
– Kokemus digitaalisten markkinointimateriaalien tuottamisesta ja optimoimisesta työkaluista katsotaan eduksi
Suomen virkistävintä työpaikkaa rakentamassa
Tarjoamme sinulle mielenkiintoisen tehtävän tunnetussa bränditalossa, suomalaisten rakastamien juomien parissa. Työskentelemme nautintobisneksessä ja haluamme sen näkyvän kaikessa mitä teemme. Meidän tavoitteemme on olla koko maan virkistävin työpaikka ja teemme kovasti töitä sen eteen.
Meiltä löytyy mahtavat työkaverit ja meillä viihdytään hyvin. Myös edut ovat kohdillaan: laajan terveyshuollon, monipuolisten harrastusryhmien ja hyvinvointi-, matkailu- ja liikuntaetujen lisäksi saat valita mieleisesi juomakorin joka kuukausi. Lisäksi meiltä saa muutakin virkistystä perinteisempien etujen lisäksi: hartwallilaisille on usein jaossa esimerkiksi keikka-, urheilu- ja festarilippuja.
Innostuitko? Mahtavaa!
Lisätietoja antaa tuleva esihenkilösi Asiakkuuksien kehitysjohtaja Liisa Maikola (p. 040 730 4216) 8.10 klo 16.00-17:00. ja 10.10.2024 kello 09.00-10.00.
Kerro meille itsestäsi ja osaamisestasi 20.10 mennessä sähköisellä hakulomakkeellamme. Olethan nopea, sillä aloitamme hakemusten käsittelyn ja haastattelut jo hakuajan kuluessa!