WEST Invest Groupin uudet verkkosivustot

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Erityistä: Web-analytiikan ja -raporttien konfigurointi osana projektia

Yritysryppään useat sivustot haluttiin uudistaa

WEST Invest Group on suomalainen perheyhtiö. Siihen kuuluvat seitsemän eri yhtiötä tarjoavat vedenkäsittely-, energia- ja teknologiaratkaisuja teollisuudelle ja kunta-asiakkaille. Konsernin brändi-ilme uudistettiin ja yritysryppääseen kuuluvien yhtiöiden sivustot haluttiin uudistaa uuden ilmeen mukaisiksi. Lisäksi verkkosivustot kaipasivat uudistamista myös käytettävyyden, visuaalisuuden ja sisällön kehittämisen suhteen.

Monisivustoasennus tuo helppoutta hallintaan

Usean yhtiön sivustojen hallinta vaatii sujuvaa ratkaisua, sellaiseksi valikoitui WordPress-multisite eli monisivustoasennus. Multisite tarjoaa mahdollisuuden kymmenien sivustojen hallitsemiseen. Se on myös skaalautuva, mikä tarkoittaa, että mitä enemmän sivustoja on, sitä enemmän se tuo etuja asiakkaalle. Sen avulla voidaan vaikkapa ottaa keskitetysti käyttöön uusia toiminnallisuuksia kaikille sivustoille. Myös ongelmien korjaaminen tapahtuu keskitetysti ja yhteisiä sisältöä voidaan jakaa sivustojen välillä. Ennen kaikkea se on kustannustehokas ratkaisu sivustojen ylläpidon näkökulmasta, koska WordPressin ja sen lisäosien versio- ja tietoturvapäivitykset tarvitsee tehdä vain asennuksen pääsivustoon.

Kaikki alkoi strategiavaiheella

Projekti aloitettiin strategiavaiheella, minkä työpajoissa tarkennettiin WEST Invest Groupin tekemää alustavaa määrittelyä käyden läpi esimerkiksi sivustojen kohderyhmien käyttäjäpolut, sisällöt, erilaiset näkymät ja toiminnalliset vaatimukset. Kun tavoitteet ja tarpeet olivat selvillä, suunniteltiin WEST Invest Groupin graafista ohjeistoa hyödyntäen sivustojen tyyliopas, käyttöliittymän sisältöelementtien eli WordPress-lohkojen ja tarvittavien lohkomallien ulkoasut ja näiden pohjalta sivustojen kaikki erilaiset sisältönäkymät sisältävä käyttöliittymän selaimella käytettävä prototyyppi.

Sivustojen välillä oli eroavia tarpeita sisältöjen tyypeissä, ominaisuuksissa ja kieliversioissa. Esimerkiksi vain yhdessä sivustossa tarvittiin tuotesisältöjä, osa sivustoista oli vain suomeksi ja osa monikielisiä. Siten toteutuksen strategiaksi valittiin toteuttaa ensin sivustopohja, joka sisältäisi kaikkien sivustojen tarvitsemat ominaisuudet, näkymät ja kieliversiot. Kun tämä sivustopohja, joka lopulta toimi WEST Invest Groupin pääsivustona oli valmis ja testattu, siitä monistettiin tarvittavat muut alisivustot, joista riisuttiin tarpeettomat asiat ja tehtiin yhtiökohtaiset ulkoasun mukautukset. Tämä osoittautui erittäin tehokkaaksi tavaksi toteuttaa useita sivustoja ilman, että jokaista tarvitsee erikseen testata.

Sivustot toteutettiin Avidlyn omalla WordPress-lohkoteemalla, joka tukee WordPressin Full Site Editing -tekniikkaa (FSE). Täysin WordPressin Gutenberg-sisältöeditorin lohkoista koostuvat sivustot antavat asiakkaalle mahdollisuuden myös itse sivustojen käyttöliittymän ja ilmeen muokkaamiseen, ei vain sisällön.

Erilaisille sisällön tyypeille, esimerkiksi artikkeleille ja tuotteille, toteutettiin koko sivun sisällöt sisältävät lohkomallit mallisisällöillä, joiden avulla asiakkaan on erittäin helppoa luoda uutta ja yhtenäistä sisältöä. Kaikkineen erilaisia lohkomalleja asiakkaan tarpeisiin toteutettiin noin 30 kpl. Toteutuksessa priorisoitiin asioita, mitkä edesauttoivat asiakasta aloittamaan sisältöjen syötön mahdollisimman varhain. Näiden valmistuttua Avidly piti asiakkaalle koulutukset sisällön hallintaan liittyen.

Osaksi teknistä toteutusta kuului myös Google Tag Manager ja Google Analytics 4 -palvelujen käyttöönotot, olemassa olevien tilien auditoinnit ja korjaukset sekä Cookiebot-evästehallintapalvelun käyttöönotto.

Vuoden 2024 loppuun mennessä ryhmittymään kuuluvista yhtiöistä kuuden verkkosivustot on uudistettu suunnitellun aikataulun ja kustannusarvion mukaisesti. Valituksi tullut WordPress-multisite eli monisivustoasennus on osoittautunut erinomaiseksi ratkaisuksi, jonka kautta saadaan kustannusäästöjä.

Nina Hedberg - Viestintä- ja markkinointijohtaja, WEST Invest Group

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

LM-Dental

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kansainvälinen huippuosaaminen esille MaaS-yhteistyö LM-Dentalin kanssa alkoi vuonna 2020. Sen puitteissa on jo tehty mittava määrä arjen markkinointitoimenpiteitä kansainvälisistä esitteistä verkkopalveluun, sisältöihin ja 50-vuotisjuhlamateriaaleihin. Pitkäjänteistä markkinoinnin yhteistyötä LM-Dental on noin 120 henkilöä työllistävä, suunterveyteen korkealaatuisia käsi-instrumentteja ja oikomiskoneita suunnitteleva ja valmistava suomalainen yritys. LM-Dental tunnetaan maailmalla oman alansa innovaattorina ja edelläkävijänä. Yrityksen tuotteita myydään yli […] Lue lisää

Valokuitunen.fi

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Valokuitunen Oy on valokuituverkkoja valtakunnallisesti rakentava yritys, joka on perustettu vuonna 2020. Valokuitunen rakentaa asiakkaalle vastuullisesti ja luotettavasti avoimeen palveluun perustuvan valokuituyhteyden. Kuituyhteys kytketään Telian ylläpitämään Avoin Kuitu -runkoverkkoon, jossa asiakas voi nyt ja jatkossa valita nettiliittymänsä ja haluamansa lisäpalvelut usealta eri verkon palveluntarjoajalta. Valokuitunen uudisti ilmeensä vuonna 2022 ja myös verkkosivusto vaati uudistuksen. Avidly […] Lue lisää

Elokuvateatteri Gildan verkkopalvelu ja lippujen verkkokauppa

Tekijä: Don & Branco Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Elokuvateatteri Gilda avautui Kampin Lasipalatsikortteliin marraskuussa 2024. Itsenäinen kaupunkikino syntyi halusta tarjota Helsingin paraatipaikalla viimeisteltyjä ja ylellisiä elokuvaelämyksiä. Don & Branco on kokonaisvaltaisena kumppanina luonut Gildan brändi-identiteetin, toteuttanut markkinointia sekä vastannut verkkopalvelun suunnittelusta ja lipunmyyntijärjestelmän teknisestä toteutuksesta. Haaste Uuden elokuvateatterin haasteena on kilpailu: tarjonnan keskellä piti löytää keino erottua ja tehdä Gildasta elokuvanrakastajille kiinnostavin vaihtoehto. […] Lue lisää

Remod

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Remod tarjoaa tietohallinnon ja tietoturvan ratkaisuja liiketoiminnan digitalisointiin ja IT-infrastruktuurin kehittämiseen. Remod painottaa palvelussaan asiakaslähtöistä kokonaisuutta, jossa hyvä tietohallinto ja hyvä tietoturva kulkevat käsi kädessä. HubSpot-markkinointimasiina strategisella kivijalalla Yhteistyömme Remodin kanssa lähti liikkeelle strategisella työllä. Kartoitimme yhdessä Remodin position tietoturva-alalla. Positioinnissa tunnistimme yrityksen vahvuudet ja erottautumistekijät, jotka pohjautuvat syvälliseen kohderyhmien ymmärrykseen. Nämä erottuvuustekijät ohjasivat verkkosivuston […] Lue lisää

Sarcsigge

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Avidly loi uudet tyylikkäät WordPress verkkosivut kahden arkkitehtitoimiston yhdistyessä muodostaen uuden SarcSiggen. Turkulainen arkkitehtitoimisto Sigge oli Avidlyn WordPress-ylläpidon asiakas, kun se yhdistyi helsinkiläisen arkkitehtitoimiston Sarcin kanssa muodostaen SarcSiggen. Tyytyväinen asiakas, Sigge, päätti kääntyä Avidlyn puoleen uusien verkkosivujen teknisen toteutuksen osalta. Yhteistyö käynnistyi vauhdikkaasti, koska verkkosivut haluttiin käyttöön heti silloin, kun yhdistymisestä kerrottiin julkisesti. Keskiössä liiketoimintaa […] Lue lisää

Leppävirran kunta

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Leppävirran kunta – Ai että. Leppävirran brändi kukoistaa kunnan uusilla verkkosivuilla Pohjois-Savossa sijaitseva, noin 10 000 asukkaan Leppävirta oli hiljattain päivittänyt visuaalista ilmettään. Nyt oli tarve viedä uusi ilme verkkosivuille ja samalla uudistaa sivustorakennetta. Uuden ilmeen oli suunnitellut Avidly, ja saimme jatkaa yhteistyötä toteuttamalla myös Leppävirran sivustouudistuksen. Lähtökohta – Sivustouudistus uuden brändin mukaiseksi Pohjois-Savossa sijaitseva, […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun