Visit Jyväskylä

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Julkishallinnon verkkopalvelu -kategoriasivulta.

Visit Jyväskylä Region on Jyväskylän seudun virallinen matkailutaho, joka vastaa seudun matkailumarkkinoinnista ja -neuvonnasta. Visit Jyväskylä Region tarjoaa matkailijoille ja seudun asukkaille tietoa ja vinkkejä alueen käyntikohteista, tapahtumista ja muista matkailupalveluista.

Seudun suurin kaupunki Jyväskylä tunnetaan arkkitehti Alvar Aallon pääkaupunkina sekä vilkkaana liikunta- ja opiskelukaupunkina, jossa järjestetään vuosittain yli 6 000 tapahtumaa. Seudun sykähdyttävä järvi- ja metsäluonto tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia erilaisiin elämyksiin ja aktiviteetteihin. Uuden verkkosivuston lähtökohtana oli näiden elämysten ja palveluiden kattava ja näyttävä markkinointi yleisölle.

Trimedia Oy toteutti Visit Jyväskylä Regionin sivuston kokonaisvaltaisen uudistuksen. Projektin haasteena oli mm. suuri määrä vaihtelevaa sisältöä, joka haluttiin esittää selkeästi ja yhdenmukaisesti.

Vastasimme sivuston visuaalisesta ja käyttöliittymäsuunnittelusta, teknisestä suunnittelusta ja toteutuksesta, laadunvarmistuksesta, saavutettavuuden auditoinnista ja toteutumisesta sekä käyttöönoton varmistamisesta. Mobiilikäytettävyys huomioitiin tarkasti jo alusta lähtien. Asiakkaalle räätälöitiin oma WordPress-teema yhteensopivaksi Gutenberg-editorin kanssa, mikä mahdollistaa vaivattoman ja intuitiivisen sisällönhallinnan.

Uusi visitjyvaskyla.fi sivusto on

* hakukoneystävällinen ja mobiilissa sujuvasti toimiva
* sisällöt ovat helposti löydettävissä
* toteutettu saavutettavuuden AA-tasolla
* nopeasti ja helposti ylläpidettävissä
* lisää seudun tunnettavuutta

Erityinen huomio saavutettavuuteen

Visitjyvaskyla.fi-sivusto on toteutettu WCAG 2.1 -kriteereihin pohjautuen saavutettavuuden AA-tasolle ja saavutettavuuden tasoon on kiinnitetty erityisen paljon huomiota niin kehitysvaiheessa kuin sivujen julkaisun jälkeen. Sivujen auditoinnissa käytämme erilaisia saavutettavuuden arviointiin sopivia työkaluja.

Tietoa laajalle kohdeyleisölle

Sivusto tarjoaa tietoa paitsi matkailijoille ja paikallisille myös ammattilaisille. Ammattilaisille kohdennettu sivusto sisältää tapahtumajärjestäjille, kokous- ja kongressijärjestäjille, medialle, matkailutoimijoille ja opiskelijoille suunnattua tietoa Visit Jyväskylä Regionin toiminnasta ja yhteistyömahdollisuuksista. Sivustouudistuksen yhteydessä myös Jyväskylä Convention Bureun -sivusto (jcb.fi) yhdistyi osaksi Visit Jyväskylä Regionin -sivustoa.

Kohdekortit ovat yksi merkittävimpiä kokonaisuuksia sivustolla. Ne sisältävät tietoa alueen yrityksistä ja palveluista, ja niitä on kahdenlaisia: maksullisia ja maksuttomia. Maksuttomissa kohdekorteissa näkyvät yrityksen ajantasaiset yhteystiedot ja karttasijainti. Maksullisissa kohdekorteissa yritysten tiedot näkyvät laajemmin, tulevat haussa paremmin esiin ja ovat omia selkeitä sisältökokonaisuuksia. Maksullisissa korteissa tietojen näyttäminen loppuu automaationa, kun maksettu näkyvyyskausi umpeutuu. Sivuston kohteille integroitiin lisäksi Tripadvisorin ulkoinen syöte, joka tuo kohteelle esimerkiksi TripAdvisorin matkailija-arvosanan.

Luo oma matkasuunnitelma

Klikkaamalla miellyttäviä kohdekortteja käyttäjä voi suunnitella oman matkansa alueelle ja poimia talteen kaikki kiinnostavat kohteet, joissa haluaa matkan aikana vierailla. Matkasuunnitelman voi ladata pdf-tiedostona tai lähettää sähköpostitse haluamaansa osoitteeseen.

Lue lisää: Kunnan sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Funeria – verkkopalvelu ja web-sovellus

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Maksuton kuolemaan varautumisen ja kuolinpesän hoitamisen verkkopalvelu Funeria on verkkopalvelu joka on yksi osa eHautauksen pyrkimystä digitalisoida hautausalaa. Funeria koostuu kahdesta loppukäyttäjälle näkyvästä osasta: OmaPolku ja Kuolinpesästä sekä Statamic CMS sisällönhallintajärjestelmän osuudesta. OmaPolku osio keskittyy kuolemaan valmistautumiseen, ja siellä käyttäjät voivat merkitä omaisuuttaan, asiakirjoja, toiveita ja muuta tarpeellista tietoa kuolinpesän hoitajille. OmaPolku sisältää vahvan tunnistautumisen, […] Lue lisää

Coxan uusi intranet-verkkopalvelu

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Tekonivelsairaala Coxa Oy on Suomen ainoa ja pohjoismaiden suurin tekonivelleikkauksiin erikoistunut sairaala. Coxassa tehdään Euroopan vaikuttavimpia polvi- ja lonkkatekonivelleikkauksia. Mediasignal toteutti Coxa Oy:lle kattavan intranet-ratkaisun, joka tukee Coxan sisäistä viestintää ja työntekijöiden ohjeistusta. Toteutettu kokonaisuus kattoi projektin läpiviennin ja suunnittelun sekä teknisen toteutuksen ja monipuoliset integraatiot taustajärjestelmiin. Koska intranet on kriittinen työkalu Coxan päivittäisessä potilastyössä, […] Lue lisää

Mielipotti.fi – räätälöity keräysalusta mielenterveystyön tueksi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

MIELI ry halusi käyttöönsä oman, räätälöidyn keräysalustan, joka vastaa järjestön viestinnällisiä, toiminnallisia ja teknisiä tarpeita. Trimedia suunnitteli ja toteutti Mielipotti.fi-verkkopalvelun, joka mahdollistaa yksityishenkilöiden ja yhteisöjen oman varainkeräyksen perustamisen mielenterveystyön tueksi. Käyttäjät voivat luoda keräyksiä esim. tilaisuuden, syntymäpäivän, juhlan tai muistotilaisuuden yhteyteen, seurata lahjoitusten kertymistä reaaliaikaisesti ja jakaa keräyssivun linkkiä sosiaalisessa mediassa tai sähköpostilla. Lahjoituksen voi […] Lue lisää

Muistiliitto

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Laaja WordPress-sivustouudistus Muistiliiton verkkosivuprojektissa luotiin kattava ja monipuolinen verkkopalvelukokonaisuus. Teknisesti sivusto koostuu räätälöidyistä Gutenberg-lohkoista, tapahtumakalenterista, Muistikummitestistä, jäsensivustoista, lahjoitustoiminnallisuudesta sekä extranetistä. WordPress-projekti sisälsi verkkopalvelun sisällön, rakenteen ja elementtien tarkennuksen tilaajan toiveiden mukaisesti, hyödyntäen palvelumuotoilun työkaluja. Palvelumuotoilun työpajat Suunnittelimme ja ideoimme verkkopalvelun käyttökokemusta neljässä yhteisessä työpajoissa ja toistuvissa viikkopalavereissa. Ratkaisun käyttöliittymä ja visuaaliset suunnitelmat toteutettiin saavutettavuusvaatimusten mukaisesti, […] Lue lisää

Kansallisgalleria lahjoitussivusto

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Nykyään suurin osa lahjoituksista toteutetaan kotisohvalta käsin. Trimedia auttoi Kansallisgalleriaa luomaan turvallisen tavan lahjoittaa rakentamalla modernin ja saavutettavan lahjoitussivuston. Uusi lahjoita.kansallisgalleria.fi verkkopalvelu tukee Kansallisgallerian varainhankintaa ja kasvattaa lahjoitusten määrää, mikä auttaa heitä säilyttämään ja konservoimaan taidekokoelmaa sekä vahvistamaan työtä lasten ja nuorten kanssa. Kansallisgalleria on Suomen suurin kuvataiteen museo. Se rakentaa kulttuuriperintöä, edistää taiteellista sivistystä […] Lue lisää

Keslan extranet-verkkopalvelu jälleenmyyjille

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kesla Oyj kehittää työkoneita, teknologiaa ja palveluita asiakkaidensa kestävään menestykseen. Keslan liiketoiminta on keskittynyt kolmeen liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat traktorivarusteet, puunkorjuulaitteet sekä auto- ja teollisuusnosturit. Yhteistyössä Keslan kanssa kehitetty eKesla-järjestelmä tukee globaalia jälleenmyyjäverkostoa ja palvelee loppuasiakkaita ympäri maailman. Järjestelmä mahdollistaa varaosakyselyiden, uusien laitteiden takuurekisteröintien ja takuuhakemusten käsittelyn saumattomasti. Prosessi tarjoaa reaaliaikaisen näkyvyyden kaikille osapuolille, mikä parantaa […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun