Visit Jyväskylä

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Julkishallinnon verkkopalvelu -kategoriasivulta.

Visit Jyväskylä Region on Jyväskylän seudun virallinen matkailutaho, joka vastaa seudun matkailumarkkinoinnista ja -neuvonnasta. Visit Jyväskylä Region tarjoaa matkailijoille ja seudun asukkaille tietoa ja vinkkejä alueen käyntikohteista, tapahtumista ja muista matkailupalveluista.

Seudun suurin kaupunki Jyväskylä tunnetaan arkkitehti Alvar Aallon pääkaupunkina sekä vilkkaana liikunta- ja opiskelukaupunkina, jossa järjestetään vuosittain yli 6 000 tapahtumaa. Seudun sykähdyttävä järvi- ja metsäluonto tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia erilaisiin elämyksiin ja aktiviteetteihin. Uuden verkkosivuston lähtökohtana oli näiden elämysten ja palveluiden kattava ja näyttävä markkinointi yleisölle.

Trimedia Oy toteutti Visit Jyväskylä Regionin sivuston kokonaisvaltaisen uudistuksen. Projektin haasteena oli mm. suuri määrä vaihtelevaa sisältöä, joka haluttiin esittää selkeästi ja yhdenmukaisesti.

Vastasimme sivuston visuaalisesta ja käyttöliittymäsuunnittelusta, teknisestä suunnittelusta ja toteutuksesta, laadunvarmistuksesta, saavutettavuuden auditoinnista ja toteutumisesta sekä käyttöönoton varmistamisesta. Mobiilikäytettävyys huomioitiin tarkasti jo alusta lähtien. Asiakkaalle räätälöitiin oma WordPress-teema yhteensopivaksi Gutenberg-editorin kanssa, mikä mahdollistaa vaivattoman ja intuitiivisen sisällönhallinnan.

Uusi visitjyvaskyla.fi sivusto on

* hakukoneystävällinen ja mobiilissa sujuvasti toimiva
* sisällöt ovat helposti löydettävissä
* toteutettu saavutettavuuden AA-tasolla
* nopeasti ja helposti ylläpidettävissä
* lisää seudun tunnettavuutta

Erityinen huomio saavutettavuuteen

Visitjyvaskyla.fi-sivusto on toteutettu WCAG 2.1 -kriteereihin pohjautuen saavutettavuuden AA-tasolle ja saavutettavuuden tasoon on kiinnitetty erityisen paljon huomiota niin kehitysvaiheessa kuin sivujen julkaisun jälkeen. Sivujen auditoinnissa käytämme erilaisia saavutettavuuden arviointiin sopivia työkaluja.

Tietoa laajalle kohdeyleisölle

Sivusto tarjoaa tietoa paitsi matkailijoille ja paikallisille myös ammattilaisille. Ammattilaisille kohdennettu sivusto sisältää tapahtumajärjestäjille, kokous- ja kongressijärjestäjille, medialle, matkailutoimijoille ja opiskelijoille suunnattua tietoa Visit Jyväskylä Regionin toiminnasta ja yhteistyömahdollisuuksista. Sivustouudistuksen yhteydessä myös Jyväskylä Convention Bureun -sivusto (jcb.fi) yhdistyi osaksi Visit Jyväskylä Regionin -sivustoa.

Kohdekortit ovat yksi merkittävimpiä kokonaisuuksia sivustolla. Ne sisältävät tietoa alueen yrityksistä ja palveluista, ja niitä on kahdenlaisia: maksullisia ja maksuttomia. Maksuttomissa kohdekorteissa näkyvät yrityksen ajantasaiset yhteystiedot ja karttasijainti. Maksullisissa kohdekorteissa yritysten tiedot näkyvät laajemmin, tulevat haussa paremmin esiin ja ovat omia selkeitä sisältökokonaisuuksia. Maksullisissa korteissa tietojen näyttäminen loppuu automaationa, kun maksettu näkyvyyskausi umpeutuu. Sivuston kohteille integroitiin lisäksi Tripadvisorin ulkoinen syöte, joka tuo kohteelle esimerkiksi TripAdvisorin matkailija-arvosanan.

Luo oma matkasuunnitelma

Klikkaamalla miellyttäviä kohdekortteja käyttäjä voi suunnitella oman matkansa alueelle ja poimia talteen kaikki kiinnostavat kohteet, joissa haluaa matkan aikana vierailla. Matkasuunnitelman voi ladata pdf-tiedostona tai lähettää sähköpostitse haluamaansa osoitteeseen.

Lue lisää: Kunnan sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

MIELI ry lahjoitussivusto

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Toteutimme MIELI Suomen Mielenterveys ry:n lahjoitussivuston, joka on suunniteltu tarjoamaan käyttäjille mahdollisimman helpon ja monipuolisen tavan tukea MIELI ry:n arvokasta työtä mielenterveyden edistämiseksi. Integraatiot: Salesforce, Mobilepay, Paytrail Yksi projektin keskeisistä osista oli WordPressin lomakkeiden, maksupalveluintegraatioiden ja Salesforce CRM -järjestelmän saumaton yhdistäminen. MIELI ry:n, Trimedian ja CRM-kumppanin tehokkaan yhteistyön tuloksena syntyi lopputulos, jonka avulla voidaan jatkossa […] Lue lisää

Kulttuuripankin uudistunut verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kulttuuripankki – verkkopalvelun kehitys Kulttuuripankki on verkkopalvelu, joka kokoaa yhteen taiteilijat, taideyhteisöt ja tuottajat. Palvelussa kulttuurin- ja taiteen tekijät voivat luoda omia profiileja ja esitellä omia palveluitaan, kuten esityksiä, työpajoja, kiertäviä näyttelyitä sekä asiantuntijapalveluita. Palvelun kuvaus Kulttuuripankki-verkkoalustan tavoitteena on keskittää taide- ja kulttuuripalvelut yhteen paikkaan mikä antaa tekijöille alustan esitellä omia palveluitaan sekä helpottaa tilaajien, […] Lue lisää

Visit Häme

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Visit Hämeen verkkosivuston uudistuksessa toteutettiin innovatiivinen ratkaisu, joka hyödyntää sisällön tarjoamisessa useita eri rajapintoja. Projektissa luotiin teknisesti vakaa ja joustava verkkosivusto, joka vähentää manuaalista ylläpitotyötä. Sivuston visuaalisesta ilmeestä vastasi Siltanen & Sandberg. Kolmen rajapinnan kautta ajantasaista sisältöä sivustolle Sivustolle toteutettiin kolme eri rajapintaa – Lipas, Datahub sekä Häme Events palveluista. Alueen matkailupalvelut, luontokohteet ja tapahtumat […] Lue lisää

Mielipotti.fi – räätälöity keräysalusta mielenterveystyön tueksi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

MIELI ry halusi käyttöönsä oman, räätälöidyn keräysalustan, joka vastaa järjestön viestinnällisiä, toiminnallisia ja teknisiä tarpeita. Trimedia suunnitteli ja toteutti Mielipotti.fi-verkkopalvelun, joka mahdollistaa yksityishenkilöiden ja yhteisöjen oman varainkeräyksen perustamisen mielenterveystyön tueksi. Käyttäjät voivat luoda keräyksiä esim. tilaisuuden, syntymäpäivän, juhlan tai muistotilaisuuden yhteyteen, seurata lahjoitusten kertymistä reaaliaikaisesti ja jakaa keräyssivun linkkiä sosiaalisessa mediassa tai sähköpostilla. Lahjoituksen voi […] Lue lisää

Web-sovellus – Jyväskylän Avoin Yliopisto

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Uusi websovellus ohjaa opiskelijoita tieteelliseen ajatteluun Jyväskylän avoin yliopisto on Suomen suosituin avoin yliopisto. Opinnot voi aloittaa useissa oppiaineissa ympäri vuoden ja yliopistossa ei ole pohjakoulutusvaatimuksia tai ikärajoja. Rakensimme Jyväskylän avoimelle yliopistolle tieteelliseen ajatteluun ohjaavan ohjelma-alustan. Trimedia vastasi projektista kokonaisvaltaisesti sisältäen konseptoinnin, visuaalisen suunnittelun ja teknisen toteutuksen. Monipuolinen alusta Luontopolulla käydään läpi erilaisia tehtäviä. Opiskelija […] Lue lisää

KauppakamariTieto & Ammattikirjasto -verkkopalveluiden uudistus

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Esittely KauppakamariTieto on ammattilaisen verkkotietopankki liiketoiminnan eri osa-alueiden käyttöön. Se sisältää keskeisen tiedon taloushallinnosta, palkoista, verotuksesta, työsuhdeasioista, juridiikasta ja ulkomaankaupasta. Tavoitteet Tilaajan tavoitteena oli uudistaa KauppakamariTiedon ja Ammattikirjaston käyttöliittymä ja ulkoasu vastaamaan nykyistä visuaalista ilmettä. Tavoitteiden keskiössä oli käytettävyyden ja käyttökokemuksen parantaminen sekä eri toimintojen selkiyttäminen käyttäjälle. Omaan lisenssiin kuuluvat tilaukset tuotiin näkyviin auki- ja […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun