Visit Jyväskylä

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Julkishallinnon verkkopalvelu -kategoriasivulta.

Visit Jyväskylä Region on Jyväskylän seudun virallinen matkailutaho, joka vastaa seudun matkailumarkkinoinnista ja -neuvonnasta. Visit Jyväskylä Region tarjoaa matkailijoille ja seudun asukkaille tietoa ja vinkkejä alueen käyntikohteista, tapahtumista ja muista matkailupalveluista.

Seudun suurin kaupunki Jyväskylä tunnetaan arkkitehti Alvar Aallon pääkaupunkina sekä vilkkaana liikunta- ja opiskelukaupunkina, jossa järjestetään vuosittain yli 6 000 tapahtumaa. Seudun sykähdyttävä järvi- ja metsäluonto tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia erilaisiin elämyksiin ja aktiviteetteihin. Uuden verkkosivuston lähtökohtana oli näiden elämysten ja palveluiden kattava ja näyttävä markkinointi yleisölle.

Trimedia Oy toteutti Visit Jyväskylä Regionin sivuston kokonaisvaltaisen uudistuksen. Projektin haasteena oli mm. suuri määrä vaihtelevaa sisältöä, joka haluttiin esittää selkeästi ja yhdenmukaisesti.

Vastasimme sivuston visuaalisesta ja käyttöliittymäsuunnittelusta, teknisestä suunnittelusta ja toteutuksesta, laadunvarmistuksesta, saavutettavuuden auditoinnista ja toteutumisesta sekä käyttöönoton varmistamisesta. Mobiilikäytettävyys huomioitiin tarkasti jo alusta lähtien. Asiakkaalle räätälöitiin oma WordPress-teema yhteensopivaksi Gutenberg-editorin kanssa, mikä mahdollistaa vaivattoman ja intuitiivisen sisällönhallinnan.

Uusi visitjyvaskyla.fi sivusto on

* hakukoneystävällinen ja mobiilissa sujuvasti toimiva
* sisällöt ovat helposti löydettävissä
* toteutettu saavutettavuuden AA-tasolla
* nopeasti ja helposti ylläpidettävissä
* lisää seudun tunnettavuutta

Erityinen huomio saavutettavuuteen

Visitjyvaskyla.fi-sivusto on toteutettu WCAG 2.1 -kriteereihin pohjautuen saavutettavuuden AA-tasolle ja saavutettavuuden tasoon on kiinnitetty erityisen paljon huomiota niin kehitysvaiheessa kuin sivujen julkaisun jälkeen. Sivujen auditoinnissa käytämme erilaisia saavutettavuuden arviointiin sopivia työkaluja.

Tietoa laajalle kohdeyleisölle

Sivusto tarjoaa tietoa paitsi matkailijoille ja paikallisille myös ammattilaisille. Ammattilaisille kohdennettu sivusto sisältää tapahtumajärjestäjille, kokous- ja kongressijärjestäjille, medialle, matkailutoimijoille ja opiskelijoille suunnattua tietoa Visit Jyväskylä Regionin toiminnasta ja yhteistyömahdollisuuksista. Sivustouudistuksen yhteydessä myös Jyväskylä Convention Bureun -sivusto (jcb.fi) yhdistyi osaksi Visit Jyväskylä Regionin -sivustoa.

Kohdekortit ovat yksi merkittävimpiä kokonaisuuksia sivustolla. Ne sisältävät tietoa alueen yrityksistä ja palveluista, ja niitä on kahdenlaisia: maksullisia ja maksuttomia. Maksuttomissa kohdekorteissa näkyvät yrityksen ajantasaiset yhteystiedot ja karttasijainti. Maksullisissa kohdekorteissa yritysten tiedot näkyvät laajemmin, tulevat haussa paremmin esiin ja ovat omia selkeitä sisältökokonaisuuksia. Maksullisissa korteissa tietojen näyttäminen loppuu automaationa, kun maksettu näkyvyyskausi umpeutuu. Sivuston kohteille integroitiin lisäksi Tripadvisorin ulkoinen syöte, joka tuo kohteelle esimerkiksi TripAdvisorin matkailija-arvosanan.

Luo oma matkasuunnitelma

Klikkaamalla miellyttäviä kohdekortteja käyttäjä voi suunnitella oman matkansa alueelle ja poimia talteen kaikki kiinnostavat kohteet, joissa haluaa matkan aikana vierailla. Matkasuunnitelman voi ladata pdf-tiedostona tai lähettää sähköpostitse haluamaansa osoitteeseen.

Lue lisää: Kunnan sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

RVS Technology®

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

RVS Technology® uusi sivusto tarjoaa entistä paremman käyttäjäkokemuksen sekä toimivan WooCommerce verkkokaupparatkaisun. RVS on suomalainen yritys, joka tarjoaa kestäviä ja tehokkaita ratkaisuja ajoneuvojen ja mekanismien suorituskyvyn ja energiankulutuksen optimointiin. Heidän innovatiiviset tuotteensa ovat tehokas tapa vähentää päästöjä sekä lisätä tehoa, vääntöä ja käyttöikää. Keraamiseen käsittelyyn perustuvat helppokäyttöiset tuotteet ovat vakuuttaneet asiakkaat ympäri maailmaa. Uudistusprojekti toteutettiin […] Lue lisää

Framery

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Hankala navigointi huononsi käyttäjäkokemusta Aiemman sivuston epäintuitiivinen navigointi edellytti merkittävää panostusta käyttäjäkokemuksen parantamiseen ja tiedon helppoon löydettävyyteen. Hakukoneoptimoinnin (SEO) osalta tavoitteena oli korjata URL-rakenteisiin liittyvät haasteet ja mukauttaa sivusto vastaamaan paremmin hakukoneiden vaatimuksia. Konversio-optimoinnilla (CRO) pyrittiin tehostamaan käyttäjäkokemusta ja ohjaamaan potentiaalisia asiakkaita sujuvammin kohti konversioita. Lisäksi paikallisten sivujen epätasapaino suhteessa globaaliin sivustoon vaati korjaamista ja […] Lue lisää

Finnfund – uusi verkkopalvelu ja digimarkkinointi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat verkkopalvelu-uudistukseen Finnfund on suomalainen kehitysrahoitusyhtiö, joka rahoittaa kestävän kehityksen mukaisia hankkeita kehittyvissä maissa. Finnfundin tavoitteena on tukea yksityisen sektorin investointeja tarjoamalla lainoja, pääomasijoituksia ja asiantuntijatukea. Finnfund pyrkii edistämään talouskasvua ja uusien työpaikkojen syntymistä sekä kehittämään ilmastoratkaisuja, jotka auttavat hillitsemään ilmastonmuutoksen vaikutuksia ja tukevat kestävämpää tulevaisuutta. Yhtiö toimii laajasti erityisesti Afrikassa, Aasiassa ja Latinalaisessa Amerikassa, […] Lue lisää

Hurjaruuth.fi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tanssia ja nykysirkusta lapsille ja aikuisille Kaapelitehtaalla Tanssiteatteri Hurjaruuth on erikoistunut tuottamaan tanssi- ja nykysirkusesityksiä lapsille ja perheille. Jo vuodesta 1981 toimineen teatterin esitystapahtumat ovat vaikuttavia kokemuksia, jotka ovat lumonneet katsojia sukupolvesta toiseen. Eloisa ja näyttävä toiminta ei kuitenkaan välittynyt teatterin verkkosivuilta, jotka olivat vanhentuneet niin tekniikan kuin ulkoasunkin puolesta. Aloitimme elokuussa 2022 toteuttamaan yhdessä […] Lue lisää

Ilmavoimamuseon verkkosivu

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Uudistimme Keski-Suomessa Tikkakoskella sijaitsevan Ilmavoimamuseon verkkosivuston kiinnostavalla ja kävijää palvelevalla tavalla. Sivusto on visuaalisesti tyylikäs paketti joka tarjoilee kävijäryhmilleen tärkeää tietoa helposti löydettävässä muodossa. Sivusto antaa pieniä makupaloja Suomen ilmavoimien historiasta kutsuen sivustolla vierailijaa käymään itse museossa. Visuaalinen ilme heijastaa historiaa Sivuston visuaalinen ilme heijastelee ilmavoimien yli satavuotista historiaa. Graafinen ohjeistus varmistaa yhtenäisen ja erottuvan […] Lue lisää

Aivosäätiö verkkosivut

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Aivosäätiö tavoitteena on rakentaa tulevaisuuden Suomea, jossa yhä harvempi meistä joutuu kärsimään aivojen ja hermoston sairauksista. Säätiö edistää lahjoitusvaroin tutkimusta sekä lisää yhteistyössä eri alojen tutkijoiden kanssa ymmärrystä aivoterveydestä, aivosairauksista ja aivotutkimuksesta. Lahjoittaminen digiaikaan Uudistuksen tavoite oli rakentaa informatiivinen sekä helposti lähestyttävä verkkopalvelu, jonka keskiössä on aivojen ja hermoston tutkimuksen edistäminen lahjoitusten avuin. Sivusto hyödyntää […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun