Uudestisyntynyt Kiekko-Espoo.fi
Kiekko-Espoo nousi jääkiekon SM-liigaan kaudeksi 2024-2025. Samalla seura halusi uudistaa sivustonsa moderniksi, seuran tahtotilaa viestiväksi kokonaisuudeksi, jota olisi helppo jatkokehittää tulevaisuudessa liiketoiminnan kasvaessa.
Brändiuudistus kaiken taustalla
Miltton teki Kiekko-Espoolle brändiuudistuksen, joka kiteytyy sanaan ”re-born”. Tämä uudestisyntymisen teema haluttiin tuoda näkyviin myös uudistetulla verkkosivustolla: samalla kun seura haluttiin näyttää eteenpäin katsovana ja raikkaana toimijana, haluttiin kumartaa harkitusti Kiekko-Espoon 40-vuotiselle historialle. Tämä näkyy niin sivuston sisällöissä kuin visuaalisissa ratkaisuissa.
Sivuston pääkäyttäjiksi tunnistettiin ottelussakävijöiden lisäksi potentiaaliset yhteistyökumppanit. Uudistettua Kiekko-Espoo.fi:tä suunnitellessa käyttäjäpolkuihin kiinnitettiin erityistä huomiota: sisällöille tehtiin yksinkertainen, mutta toimiva taksonomia jonka avulla käyttäjä saa aina häntä kiinnostavaa sisältöä luettavakseen, minkä lisäksi todennäköiset käyttäjäpolut rakennettiin niin, että ne päättyvät selkeisiin konversioihin.
Sivustolle integroitiin lisäksi Kiekko-Espoon kumppanin Groweon widget-työkalut, jotka tähtäävät sivuston entistä vahvempaan kaupallistamiseen. Kaikkein tärkeintä oli kuitenkin pitää seuraavan kotiottelun lipunosto aina yhden klikkauksen päässä – riippumatta siitä missä päin sivustoa käyttäjä seikkailee.
Toteutus, joka tekee ylläpitämisestä helppoa
Yksi uudistuneen Kiekko-Espoo.fi:n kantavia ajatuksia oli se, että vaikka sivuston pitää näyttää käyttäjilleen jatkuvasti päivittyvältä ja ajassa elävältä, täytyy sen olla ylläpitäjälleen todella helppo työkalu, jonka parissa ei tarvitse viettää yhtään ylimääräistä aikaa. Integraatiot Liigan järjestelmiin tuovat kaiken halutun tilastotiedon, uusimmat videot yms seuran kannattajia kiinnostavan sisällön suoraan sivustolle ilman ylläpitäjien vaivannäköä.
Kiekko-Espoon sivusto integroituu myös CDP-alusta Custobariin, jonka kautta seura pystyy tarjoamaan kohdennetumpaa viestintää eri asiakasryhmilleen. Sivustoa kehitetään jatkossa etenkin verkkokaupan osalta; tarkoituksena on hioa toteutuksesta seuran digitaalisen toiminnan kivijalka, joka kestää aikaa ja mukautuu kasvaviin tarpeisiin.