Turun Satama
Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 7 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B) -kategoriasivulta.
Turun satama sai kauan kaivatun verkkopalvelun – modernin, näyttävän ja selkeän sivuston, joka vakuuttaa asiakkaat, risteilijät ja kaupunkilaiset.
Koukuttava tarina on hyvä lähtökohta verkkosivustolle. Se pitää vain muuttaa rakenteeksi, sisällöiksi, käyttöliittymäksi ja lopulta kokonaiseksi verkkopalveluksi.
Turun Sataman verkkopalvelu-uudistus aloitettiin kartoittamalla käyttäjäryhmät sekä heidän tarpeensa. Nykyiset sisällöt käytiin läpi. Mikä toimii, mikä ei? Sen jälkeen luotiin käyttäjäryhmien tarpeisiin pohjautuva rakenne ja suunnitelma, jonka pohjalta sisällöt uudistettiin.
Verkkopalvelun visuaalinen ilme on osa tarinaa. Se vaikuttaa myös yrityksestä syntyvään mielikuvaan. Siksi se pitää suunnitella tukemaan yrityksen brändiä ja tavoitteita.
Niin tehtiin myös Turun Sataman kanssa. Ulkoasu ja kuvavalinnat suunniteltiin käyttäjät ja tarina mielessä. Käyttöliittymä suunniteltiin vakuuttamaan sivuston käyttäjät; kuvat valittiin tuomaan tarinaan eloa.
”Verkkosivujen sisältö saatiin sopivan tiiviiksi ja tarinalliseksi yhteisellä sisällön suunnittelu- ja ideointivaiheella. Sivuston visuaalinen ilme saatiin hyvin tukemaan yrityksemme viestinnän ilmettä. Lisäksi sivuston tekninen toteutus onnistui hyvin ja ammattitaidolla.” -Marjo Ekman
Lue lisää: Verkkosivut yritykselle – kaikki julkaisut Vierityspalkissa