Turun AKK

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Oppilaitoksen verkkopalvelu

Lähtökohdat

Dude toteutti Turun AKK:n verkkosivujen kattavan uudistuksen, jossa tavoitteena oli parantaa sivuston käytettävyyttä, saavutettavuutta ja hakukonelöydettävyyttä.

Tavoitteet

  • Parantaa sivuston saavutettavuutta ja käytettävyyttä.
  • Helpottaa tiedon löydettävyyttä ja selkeyttä.
  • Optimoida sivustorakenne vastaamaan nykyaikaisia SEO-vaatimuksia.
  • Mahdollistaa koulutustarjonnan selailu sujuvasti.
  • Kehittää käyttäjäpolkuja eri kohderyhmille (alanvaihtajat, osaamisen kehittäjät, ensimmäistä tutkintoaan suorittavat).
  • Uudistaa taustateknologian ja koodipohjan vastaamaan WordPressin standardeja ja hyviä käytäntöjä.

Mitä tehtiin

  • Käyttöliittymän ja visuaalisen ilmeen modernisointi.
  • WordPress-verkkosivut (tekninen toteutus).
  • Verkkosivuston ylläpidon parannukset ja helpotukset.

Lopputulos

Verkkosivuston uudistus on parantanut merkittävästi käyttäjäkokemusta sekä saavutettavuutta. Sivusto on saanut kiitosta sekä henkilökunnalta että opiskelijoilta sen selkeyden, helppokäyttöisyyden ja modernin ulkoasun ansiosta. Sisällönhallinta on nyt huomattavasti aiempaa joustavampaa ja nopeampaa, minkä ansiosta sivuston päivittäminen on vaivatonta. Uusi lohkopohjainen rakenne mahdollistaa monipuolisen sisällön muokkaamisen, mikä antaa asiakkaalle enemmän vapautta sivuston kehittämisessä ja ylläpidossa. Taustateknologian ja arkkitehtuurin uudistuksen myötä sivuston suorituskyky ja hallinnan käytettävyys ovat parantuneet merkittävästi. Tämä mahdollistaa sujuvamman käyttäjäkokemuksen, luotettavamman toiminnan sekä paremman skaalautuvuuden tulevaisuuden tarpeita varten.

Kohokohdat

Yhteystietojen synkronointi M365 -ympäristöstä (MS Graph)

Oppilaitoksen työntekijät on listattu sisäisesti Microsoftin järjestelmään. Toteutimme automaattisen synkronoinnin Microsoft O365 järjestelmästä hyödyntäen MS Graph -rajapintaan. Henkilöt, heidän työnkuvauksensa, yhteystiedot ja kuvat päivitetään tunnin välein sivustolle. Henkilökuntaa voi selata aakkosittain yhteystietosivulta. Lisäksi toteutimme sivustolle henkilöhaun, jossa käytämme pohjalla oman tuotekehityksemme tulosta, air-searchia.

Integraatio TalentAdoreen – moderni rekrytointijärjestelmä & hakijakokemus, tiedot yhdessä paikassa

Sivuston työpaikkaosio integroitiin TalentAdoreen, jotta työpaikkoja ei tarvitsisi ylläpitää erikseen verkkosivuilla, vaan ne nousisivat sinne automaattisesti. Tämä säästää aikaa huomattavasti rekryosastolta.

Räätälöity koulutustarjonta

Toteutimme Turun Aikuiskoulutuskeskukselle räätälöidyn kurssi- ja koulutustarjonnan sivustolle. Räätälöidyn sisältötyypin (CPT) avulla asiakas voi lisätä, muokata ja kategorisoida kurssidataa suoraan sivustolle. Kursseille voi valita niille sopivat koulutsalat, tutkinnot, toteutustavat ja koulutusmuodot. Koulutuksia voi suodattaa kätevästi Koulutukset-sivulla.

Uusi sivusto on saanut laajasti positiivista palautetta niin henkilökunnalta, opiskelijoilta kuin yhteistyökumppaneilta. Erityisesti markkinointitiimi ja sisällönhallinnasta vastaavat henkilöt ovat olleet tyytyväisiä selkeään ja toimivaan sisällönhallintajärjestelmään.

Taru Lehtonen, markkinointisuunnittelija

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Hansakortteli.fi – kauppakeskuksen uusi verkkosivusto

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kauppakeskus Hansa uudisti verkkosivustonsa vastaamaan uuden brändinsä henkeä ja kävijöiden muuttuneita tarpeita. Avidlyn suunnittelema ja toteuttama kokonaisuus yhdistää tyylikkään visuaalisuuden, saavutettavuuden ja sujuvan käytettävyyden. Uusi sivusto elää ajassa, palvelee mobiilikävijöitä ja tekee sisällönhallinnasta vaivatonta – aivan kuten modernin kaupunkikeskuksen kuuluukin. Lähtökohta: Elävä verkkokokemus Hansakorttelille Turun keskustan ytimessä sijaitseva Hansakortteli halusi uudistaa verkkosivustonsa tukemaan uutta brändiään […] Lue lisää

Rexin B2B-verkkokaupan uudistus

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat Dude uudisti Rexin B2B-verkkokaupan vastaamaan brändin kasvua ja modernin verkkokaupan tarpeita. Suunnittelun tavoitteena oli selkeä, käyttäjäystävällinen ja houkutteleva sivusto, joka palvelee jälleenmyyjiien ja urheilukauppiaiden lisäksi myös tiedonjanoisia hiihto- ja pyöräilyharrastajia. Tavoitteet Brändiä vahvistava ja selkeä, intuitiivinen käyttöliittymä. Oikean tuotteen löytämisen ja ostotapahtuman helppous. Helppo verkkokaupan hallinta. Mitä tehtiin Sivuston ilme ja rakenne luotiin tukemaan […] Lue lisää

HimosLomat

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Vanha Himoslomat.fi oli kasvanut vuosien mittaan monikerroksiseksi kokonaisuudeksi, jossa käyttäjäpolut olivat jääneet liian syvälle klikkausten taakse. Eri kohderyhmille kuten majoittujille, tapahtumaosallistujille ja päiväkävijöille ei ollut selkeitä reittejä löytää heille olennaista sisältöä. Myös ajankohtaisen tiedon, kuten aukioloaikojen ja sesonkien tapahtumien, ylläpito oli raskasta. Tavoitteet Moderni, elämyksellinen ja visuaalisesti raikas ulkoasu Kohderyhmille räätälöidyt laskeutumissivut Selkeä ja […] Lue lisää

Luoto-hankkeen verkkosivusto

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Yhdistimme strategisen palvelumuotoilun ja ekologisen teknologiaosaamisemme luodaksemme Uudenmaan liiton Luoto-hankkeelle digitaalisen alustan, joka vauhdittaa luovien alojen kestävyysmurrosta. Loimme helppokäyttöisen ja innostavan tietopankin, joka palvelee, yhdistää ja tukee koko toimialaa. Uudenmaan liitto on 1,8 miljoonan asukkaan maakunnan strateginen suunnittelija ja kehittäjä, jonka keskiössä ovat alueen kansainvälisyys, vetovoima ja asukkaiden hyvinvointi. Tulevaisuuteen suuntautuvana toimijana liitto tarttuu aktiivisesti […] Lue lisää

Ylva

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohdat Ylva halusi uudistaa verkkosivustonsa tukemaan strategisia tavoitteitaan entistä vahvemmin ja vahvistamaan liiketilojensa näkyvyyttä. Yhteistyön lopputuloksena syntyi tyylikäs ja käyttäjäystävällinen sivusto, joka esittelee Ylvan liiketilat selkeästi ja uskottavasti, tavoitteenaan kasvattaa yhteydenottojen ja konversioiden määrää. Tavoitteet Esitellä Ylvan omistamat tilat ja asunnot helposti löydettävästi ja selkeästi. Selkeyttää käyttäjäpolkuja, jotka johtavat laadukkaisiin liideihin. Päivittää sivuston ilme vastaamaan […] Lue lisää

Kuntokeskus Alive

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohdat Kuntokeskus Alive uudisti verkkosivustonsa vastatakseen paremmin nykyaikaisia käyttäjätarpeita. Edellinen sivusto oli vanhentunut, eikä se tuonut esiin laajaa palvelutarjontaa, joka kattoi muun muassa kurssit, tapahtumat ja henkilökohtaisen valmennuksen. Jäsenyyden hankkimisen ja asiakaspalvelun työkuorman keventämisen tarve oli ilmeinen, minkä vuoksi päätettiin uudistaa sivusto yhteistyössä Duden kanssa. Tavoitteet Sujuvoittaa ostamista ja parantaa sivuston käytettävyyttä. Selkeyttää käyttäjäpolkuja. Vähentää […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun