TG-veneet
TG-veneiden vanha verkkosivusto oli staattinen, pienellä budjetilla tehty ratkaisu, joka oli jäänyt TG:n omistajan, Otto Brandt -konsernin, tavoitteista jälkeen. Sivustosta haluttiin merkittävästi enemmän myynnillisempi ja veneiden arvoa paremmin kommunikoiva, joten tartuimme tuumasta toimeen.
Brändi-freesaukseesta verkkoon
Aloitimme projektin kevyellä brändipäivityksellä. Workshopatessamme brändin tavoitetilaa määritimme samalla myös monia sivuston suunnitteluun vaikuttavia asioita, aina tonaliteetista ja kuvamaailmasta niihin yksityiskohtiin, joita veneistä tuotesivuilla halutaan esiin tuoda. Käytännössä kaivoimme esiin veneiden oikeita kilpailuetuja ja pyrimme sanoittamaan ne asiakkaan kanssa vahvempaan muotoon.
Yksi sivuston tärkeimpiä funktioita on tuoda esille suomalaiseen vesistöön sopivien hyttiveneiden monipuolisuutta. Tämä huomioitiin erityisesti saitin kuva- ja videomaailmassa.
Huomiota ylläpidon helppouteen
Sivustouudistuksen yhteydessä asiakas työsti myös uutta PIM-järjestelmää (tuotetietojärjestelmä) jonka integraatio varsinaiseen verkkosivustoon oli elintärkeää helpon hallittavuuden, sekä tulevien kehityssuunnitelmien kannalta. Toimimmekin läheisessä yhteistyössä sekä asiakkaan että PIMiä rakentaneen Solteqin kanssa. Nyt kaikki veneiden ja niiden lisävarusteiden tiedot tulevat sivustolle suoraan PIMistä, mikä helpottaa asiakkaan päässä tuoteportfolion hallintaa, yhdenmukaistamista ja varmistaa ajan tasalla olevan tiedon päätyvän automaattisesti myös verkkosivustolle.
Kuten useimpia toteuttamiamme sivustoja, myös TGboats.fi:tä jatkokehitetään edelleen. Uusien teknisten ominaisuuksien lisäksi sivustolle on konseptoitu eri tyyppisiä sisällöllisiä ratkaisuja sekä myyntipolun tehostamiseen tähtääviä toimenpiteitä.