Talous ja nuoret TAT – sivustouudistus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Järjestön verkkopalvelu -kategoriasivulta.

TAT eli Talous ja nuoret on valtakunnallinen vaikuttaja, joka työskentelee nuorten talous-, työelämä- ja yrittäjyystaitojen eteen yhdessä koulujen, yliopistojen, yritysten, kuntien ja säätiöiden kanssa. TATin toiminta rakentuu laajan palvelupolun ympärille joka kattaa koko lapsen ja nuoren koulupolun alakoulusta toiselle asteelle.

Avaimet käteen projektipäälliköllä kokonaisuus hanskassa tiukan aikataulun projektissa

Toteutimme TATille laajan sivustouudistuksen jossa kolme verkkosivustoa (tat.fi, kunkoululoppuu.fi ja bisneskurssit.fi) yhdistyi yhdeksi. Aloitimme intensiivisen ja kokonaisvaltaisen projektin lokakuussa 2021 joka valmistui aikataulun mukaisesti joulukuussa 2021. Tarjosimme asiakkaalle kattavan avaimet käteen projektipäällikköpalvelun joka mahdollisti projektin tiiviin läpiviennin.

Sivustouudistuksen yhteydessä keskeisimmät muutostarpeet olivat:
1. Kolmen eri sivuston sulauttaminen yhdeksi sivustokokonaisuudeksi
2. Palvelutarjonnan esiintuonti aikaisempaa konkreettisemmin ja kohderyhmälähtöisemmin

Ratkaisimme asiakkaan muutostarpeet huomioiden eri osa-alueet ja lopputuloksena syntyi selkeä ajatus kohderyhmiä palvelevista sisällöistä. Suunnittelu ja analyysivaiheen jälkeen siirryimme saavutettavan WordPress sivuston toteutukseen.

Systemaattinen palvelupolkujen ja sisältöjen läpikäynti

TAT tavoittaa toiminnallaan kasvatusalan ammattilaisia, yhteistyökumppaneita sekä jopa 80% Suomen koululaisista. Sivustouudistuksen suurin työrupeama oli kunkoululoppuu.fi- sekä bisneskurssit.fi-sivustojen valojen sammuttaminen niin, että uusi yhdistynyt sivusto palvelisi kaikkia kohderyhmiä mahdollisimman hyvin.

Sulauttaminen osaksi tat.fi-sivua toteutettiin systemaattisesti sivustojen analytiikka- ja kävijätietoja sekä sisällön analysointia hyödyntäen. Jokaisen kohderyhmän palvelupolku sekä tärkeimmät sisällöt käytiin läpi. Lisäksi käyttöliittymäsuunnittelussa huomioitiin keskenään erilaisten palveluiden ja sisältöjen esittäminen mutkattomasti ja visuaalisesti houkuttelevalla tavalla.

Vahva tekninen toteutus tukee sivuston pitkää elinkaarta

UI-suunnitelman, sisältötyyppien sekä WordPress-lohkojen kiteydyttyä rakensimme WordPress sivuston Trimedian räätälöityä teemaa hyödyntäen. Sivusto toteutettiin Gutenberg-editorilla joka mahdollistaa helppokäyttöisten ja monipuolisten lohkojen ja sisältömuotojen käytön läpi sivuston. Sivuston toteutuksessa huomioitiin myös WCAG 2.1 -kriteerit. Laajempi saavutettavuusauditointi toteutetaan sivuston jatkokehityksen yhteydessä.

Viimeisessä vaiheessa toteutimme kokonaisvaltaiset uudelleenohjaukset muuttuville sivuosoitteille sekä monitoroimme julkaisun jälkeen liikenteen ohjautumista uudelle sivustolle.

Asiakkaan palaute:

“Kaikki, jotka moista projektia ovat tehneet, tietävät, että se ei aina ole maailman helpoin proggis! Nyt meni kyllä hommat jiiriin uskomattoman helpolla, kiitos siitä kumppanillemme Trimedia Oy lle, joka teki projektin tehokkaasti, tarkasti ja juuri sellaisella ymmärryksellä ja inhimillisyydellä, mitä kaltaiseni humanisti osaa arvostaa!”

TAT Viestinnän johtaja Panu Mäenpää

“Trimedian vahva ammattitaito ja erityisesti selkeä ja tarkka projektinjohto mahdollistivat nettisivu-uudistuksen toteutuksen näin ripeällä aikataululla. Trimedian kyky hallita laajoja kokonaisuuksia oli äärimmäisen tärkeää uudistuksessa, jossa kolmen sivuston sisällöt tuotiin yhteen.”

TAT viestinnän asiantuntija, sivustouudistuksen projektivastaava

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Peurunka

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Peurungan uusi sivusto tarjoaa entistä paremman käyttäjäkokemuksen sekä toimivan kokonaisuuden: mobiilioptimoitu ja saavutettavuuskriteerit huomioiva sivusto heijastaa Peurunkaa uudella tavalla. Tule viihtymään Peurunkaan! Peurunka on kylpylähotelli ja lomakeskus Keski-Suomessa, Laukaan kunnassa. Se tarjoaa monipuolisia palveluita ja aktiviteetteja asiakkailleen, kuten kylpylä-, wellness- ja urheilumahdollisuuksia sekä majoitus- ja ravintolapalveluita. Peurunka on suosittu matkailukohde erityisesti rentoutumisesta ja hyvinvoinnista kiinnostuneille […] Lue lisää

Exertus sivustouudistus

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Sivusto joka esittelee selkeästi Exertuksen tuotteet ja palvelut Exertus.fi-sivuston uudistaminen toteutettiin tiiviissä yhteistyössä asiakkaan, Trimedian ja Suomen Digimarkkinoinnin (SDM) kanssa. Projektin päämääränä oli luoda visuaalisesti houkutteleva ja mobiililaitteilla sujuvasti toimiva verkkosivusto, joka esittelee selkeästi Exertuksen tuotteet, palvelut, referenssit sekä kumppanuusmahdollisuudet. Sivusto rakennettiin WordPressin Gutenberg-editorilla. Rohkea ja tummanpuhuva ilme kiinnittää huomion Exertus on vuodesta 2003 lähtien […] Lue lisää

Nuorten yrittäjyys ja talous NYT

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lasten ja nuorten yrittäjyystaitoja ajavat yhdistykset Talous ja nuoret TAT sekä Nuori Yrittäjyys ry yhdistyivät kesällä 2023, minkä myötä syntyi tarve yhteiselle sivustolle. Projekti vaati niin sisällöllisen kuin ulkoasullisen fuusion. Sivustoprojekti aloitettiin huhtikuussa 2023 työpajatyöskentelyllä, jonka aikana molempien sivustojen sisältöelementit listattiin etsien yhteneväisyyksiä sekä erityisominaisuuksia. Tämän jälkeen rakensimme tarvittavat uudistukset teeman lohkoihin. Sivustojen sisältöinventaarion ja […] Lue lisää

Tietovisa-sovellus vesiskootterikuskeille

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tietovisa innosti Sea-Doo-kuskit opiskelemaan vastuullisuutta Avidly kehitti BRP:lle sovelluksen, joka edistää vastuullista ja turvallista vesiskootterilla ajoa hauskasti ja mukaansatempaavasti. Lähtökohta Vastuullisuusviestiä viihdyttävässä muodossa BRP on vesiskoottereiden globaali markkinajohtaja. BRP haluaa olla edelläkävijä vastuullisuudessa ja välittää fiksun ja turvallisen ajamisen viestiä tehokkaasti ja positiivisella tavalla. Vesiskoottereiden myyjät ja vuokraajat opastavat kyllä vastuulliseen ajamiseen, mutta joskus oppi […] Lue lisää

Tomerat web-sovellus

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Tomerat on koululuokkien ja ryhmien varainhankintaan suunnattu sovellus. Tomerat koostuu sekä erillisestä markkinointisivusta että selaimen kautta toimivasta räätälöidystä sovelluksesta. Varainhankintasovellus osallistaa lapset ja nuoret mukaan toimintaan. Olemalla aktiivisesti mukana ryhmän varainhankintaprojekteissa ja tapahtumissa, lapset ja nuoret oppivat tärkeitä arjen taitoja, kuten rohkeutta ja sinnikkyyttä, omatoimisuutta, kaveritaitoja sekä rahan arvon ymmärtämistä. Lisäksi he saavat mahdollisuuden yhteiskunnalliseen […] Lue lisää

Harvia Group – uusi konsernisivusto

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Toteutimme Harvia Groupille modernin sivuston, joka toimii luotettavana tiedonlähteenä sijoittajille ja kokoaa konsernin brändit yhdeksi selkeäksi kokonaisuudeksi. Uudistus vahvistaa Harvian digitaalista näkyvyyttä, brändimielikuvaa ja uskottavuutta globaaleilla markkinoilla. Erityisesti sijoittajille suunnattu sisältö kaipasi rakenteellista uudistusta. Pörssiyhtiönä Harvialla on vastuu tarjota reaaliaikainen ja luotettava tieto muun muassa osakkeen tilanteesta ja pörssitiedotteista, mutta yhtiö halusi myös parantaa tiedon […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun