Sylva ry:n uusi verkkopalvelu

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Järjestön verkkopalvelu -kategoriasivulta.

Sylva ry:n uusi verkkopalvelu on juuri julkaistu (09/2021) ja sillä Sylva tähtää saavutettavaan ja monipuoliseen verkkopalveluun täyttäen useiden eri kohderyhmien tarpeet. Meillä oli kunnia aloittaa Sylvan verkkopalvelun uudistusprojektia toden teolla alkuvuodesta 2021.

Projektissa suunniteltiin ja toteutettiin verkkopalvelu, joka ennen kaikkea palvelee paremmin muun muassa seuraavia kohderyhmiä:
– lapsiperheet
– nuoret
– nuoret aikuiset
– vapaaehtoiset
– lahjoittajat jne.

Sylva ry tarjoaa syöpään sairastuneille lapsille, nuorille ja nuorille aikuisille sekä heidän perheilleen tukea, vertaisapua, edunvalvontaa ja muita hyödyllisiä palveluita. Tahtotilana olikin uudistaa sivusto ja sisältörakenne perusteellisesti, jotta sivujen nykyiset sisällöt ja uusi tuotettava sisältö palvelisivat kohderyhmiä paremmin.

Sylvan vanha verkkopalvelu oli sisällöltään organisaatiolähtöinen kohderyhmälähtöisyyden sijaan ja tärkeimpinä kehittämiskohteina sivuston rakenne ja valikon käyttökokemus suunniteltiin uusiksi. Projektin suunnitteluvaiheessa tarkensimme yhdessä kohderyhmiä ja niiden asiakaspolkuja. Uusi verkkopalvelu tarjoaa paremmin tukea ja sisältöä lapsiperheille, nuorille ja nuorille aikuisille, mitä varten on luotu sopivat käyttöliittymälliset ratkaisut ja verkkopalvelun uusi sisältörakenne mahdollistaa käyttäjäpolkujen luomisen. Sylva elää lahjoittamisesta ja vapaaehtoistoiminnasta, joten vapaaehtoiset ja lahjoittajat huomioidaan verkkopalvelussa entistä paremmin sopivilla asiakaspoluilla.

Varainkeräys oli sekin merkittävässä uudistustarpeessa Sylvan verkkopalvelussa, eikä esimerkiksi kuukausilahjoittamiseen ollut aiemmin toimivaa ratkaisua, minkä vuoksi kuukausilahjoituksia ei juurikaan ollut. Koko lahjoittamisen toiminnallisuus suunniteltiin ja toteutettiin uusiksi uuteen verkkopalveluun ja nykyisellään toiminnallisuuteen on integroitu CRM Service -järjestelmä, joka valikoitui Sylvalle parhaiten sopivaksi asiakastietojärjestelmäksi. Laajuutensa vuoksi integraatio toteutettiin räätälöitynä ja nyt ratkaisu mahdollistaa muun muassa laskujen automaattisen generoinnin. Kerta- ja kuukausilahjoituslomakkeistossa maksurajapintoina käytetään Checkoutin maksupalveluita. Tekstiviesti- ja puhelinlahjoituksiin otettiin käyttöön Arena Interactiven ratkaisu.

Sylvan sivusto uudistettiin Enterprise WordPress -konseptilla WordPress Multisite -ratkaisuksi, joka mahdollistaa erillisten kampanjasivustojen kustannustehokkaan luonnin. Uuden järjestelmän sisällönhallinnan vaivaton käyttökokemus antaa valmiudet toteuttaa jatkossa sujuvaa ja laadukasta sisällöntuotantoa. Tämän myötä loppukäyttäjät voivat nauttia helppokäyttöisestä ja selkeästä verkkopalvelusta.

Sylvan verkkopalvelun kehitys jatkuu aktiivisena ja siihen on tarkoitus toteuttaa mm.:
– Mobile Pay -toiminnallisuus kuukausilahjoittamisen yhteyteen
– keräyslomakkeille yksilöivät viitenumerot kerättyjen varojen laskemiseksi Netvisor-integraation avulla
– omakeräyspalvelun kehittämistä
– uusi verkkokauppa

[Toim. huom. Referenssi on alunperin julkaistu Geniemin nimissä. Geniem tunnetaan nykyisin Hion-nimellä.]

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Fraidei

Tekijä: Paper Planes Oy

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Uudistuksen lähtökohtana Fraidei on suomalainen, skaalautuvia ICT-palveluja tarjoava yritys, joka haluaa mahdollistaa asiakkailleen sekä saumattoman sujuvuuden että komean kasvun. Fraideilla on yli 1200 tyytyväistä yritysasiakasta, joita palvelee 120 alan huippuammattilaista. Vuoden 2024 lopussa yritys käynnisti brändi- ja sivustouudistuksen. Uuden brändin ja sivuston suunnittelusta vastasi suunnittelutoimisto Bond. Paper Planesin taas valikoitui kumppaniksi verkkosivuston rakentamiseen ja koodaukseen […] Lue lisää

A-Katsastus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

A-Katsastus on Suomen johtava yksityinen ajoneuvokatsastusten, rekisteröintien ja kuljettajantutkintojen tarjoaja. Lähdimme uudistamaan A-Katsastuksen verkkopalvelukokonaisuutta tilanteessa, jossa konsernilla oli neljä erillistä sivustokokonaisuutta. Tämä näkyi hajanaisena asiakaskokemuksena. Myös silloinen sisällönhallintajärjestelmä koettiin kankeaksi käyttää. Asiakkaamme tavoitteena olikin yhtenäistää kävijän asiakaskokemusta, ja luoda kokonaisuus, joka palvelee loppuasiakasta parhaalla mahdollisella tavalla. Projekti alkoi syväluotaavalla konseptointityöllä mm. kohderyhmäkartoituksen myötä, jonka pohjalta […] Lue lisää

Veripalvelun uusi verkkopalvelu

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Koko Suomen verihuollosta huolehtivan Veripalvelun sivusto palvelee nyt paremmin verenluovutuksen päähenkilöä – eli luovuttajaa. Uudistuksen myötä akuutista veren tarpeesta, kriisitilanteista ja luovutuspaikoista on nyt helpompi viestiä. Mikä on Veripalvelun tärkein tehtävä? Vastata siitä, että kaikki potilaat saavat tarvitsemansa verivalmisteet. Siksi Veripalvelun sivuston pitää puhutella yksittäistä verenluovutusta harkitsevaa ihmistä, tarjota ajankohtaista tietoa veren tarpeesta sekä kertoa, […] Lue lisää

Hopkins

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Hopkins on digitaalisen markkinoinnin toimisto, joka auttaa asiakkaitaan kasvattamaan liiketoimintaa digitaalisen mainonnan, hakukoneoptimoinnin, markkinoinnin automaation ja analytiikan avulla. Uudistuksen taustalla Hopkins oli työstänyt brändi-identiteettiään yhdessä Hasan & Partnersin kanssa. Seuraavana vuorossa oli itse verkkosivustouudistus, jolla tuore brändi-ilme tehtäisiin eläväksi. Ilmeen lisäksi uudistustarvetta oli verkkosivuston teknisellä puolella. Verkkosivusto rakennettiin tukemaan paremmin palveluiden esittelyä ja muun muassa […] Lue lisää

Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivustouudistus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Kilpailu- ja kuluttajavirasto KKV:n verkkopalvelun suunnittelu- ja toteutusprojekti starttasi kovalla vauhdilla elokuussa 2021. Tavoitteena oli saada vuoden 2021 loppuun mennessä uusi verkkopalvelu sekä KKV:lle että Euroopan kuluttajakeskus ECC:lle, mikä mahdollistettiin WordPress Multisite -alustan päälle tehdyllä ratkaisulla. Tiukasta aikataulusta huolimatta projekti eteni aikataulussa ja uudet verkkopalvelut julkaistiin joulukuussa 2021. Uudistuksen tavoitteet oli työstetty KKV:n johdon, viestinnän […] Lue lisää

Kaksplus.fi

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Hion teki uudistetun Kaksplus.fi-sivuston teknisen toteutuksen Vuonna 1969 perustettu Kaksplus on Suomen vanhin vanhemmuuteen keskittynyt media. Brändillä on pitkä historia printissä ja jo yli 20 vuotta takana myös verkossa. Nykyään Kaksplus on olemassa vain digitaalisessa muodossa. Kaksplus.fi on kehittynyt vertaistukea vanhemmille tarjoavasta keskustelufoorumista, ja sittemmin myös Suomen ensimmäisestä perheblogiportaalista, mediaksi, joka tarjoaa tänä päivänä laadukasta […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun