Suomen rokotetutkimus (FVR)

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Uutena yrityksenä Suomen rokotetutkimus (FVR) kaipasi sekä lisää tunnettuutta että ammattimaisuutta viestivät verkkosivut. Visuaalisen ilmeen päivitys ja verkkosivuston uudistus olivat tärkeä osa tavoitteen saavuttamista.

Lähtötilanne – Kansainvälisesti tunnustettu rokotetutkimuksen asiantuntija

Suomen rokotetutkimus (FVR) on 2022 toimintansa aloittanut kaupalliseen rokotetutkimukseen erikoistunut valtion erityistehtäväyhtiö. FVR:llä tutkitaan rokotteiden tehoa, turvallisuutta ja vaikuttavuutta vuosikymmenten kokemuksella ja kansainvälisesti tunnustetulla, tieteellisesti laadukkaalla osaamisella.

Tuoreelle organisaatiolle visuaalisen ilmeen ja verkkosivuston uudistus olivat merkittävä keino parantaa tunnettuutta ja viestien saavutettavuutta ja selkeyttä.

Suomen rokotetutkimuksen tärkein kohderyhmä ovat Suomessa asuvat yksityishenkilöt, joita FVR tavoittelee säännöllisesti meneillään oleviin tutkimushankkeisiin. Tieteellisyys, asiantuntijuus ja luottamus FVR:n toimintaan ovat keskeisiä mielikuvia, joita kohderyhmälle halutaan välittää.

Näkemys – Työtä, jolla pelastetaan ihmishenkiä

Halusimme Suomen rokotetutkimuksen brändin ilmentävän rohkaisevaa ja positiivista tulevaisuusnäkymää, jossa jokainen kansalainen voi huoletta “keskittyä omaan elämäänsä”, samalla kun ammattilaiset ratkovat yhdessä globaaleja haasteita.

Osallistamalla ihmisiä ilman että ketään syyllistetään käynnistetään muutosmatka, jokainen voi olla mukana kehittämässä tulevaisuuden parempia rokotteita.

FVR:n työ on puhtaasti ihmiseltä ihmiselle tehtävää ja parhaimmillaan pelastaa ihmishenkiä.

Ratkaisu – Ammattimainen ja helposti lähestyttävä

Rakensimme Suomen rokotetutkimukselle visuaalisen ilmeen, kuvakonseptin ja verkkosivuston, joissa korostuvat ammattamaisuus ja lähestyttävyys.

Kuvamaailman sekä yksinkertaisen tyylikkään typografian kautta loimme vahvan mielikuvan osaamisesta, kehittämisestä, tutkimisesta ja välittämisestä. Yhdessä selkeän viestin kanssa kohderyhmälle muodostuu vahva ymmärrys toimijasta.

Selkeys näyttelee isoa osaa myös viestinnällisen kokonaisuuden rakentamisessa. Kokonaisuus on ehyt ja jalkautuu tarvittaessa eri viestintäympäristöihin ja kanaviin.

Verkkosivut – Selkeä ja saavutettava sivusto

Suunnittelimme Suomen rokotetutkimukselle visuaalisesti selkeän, saavutettavan ja tyylikkään sivuston, joka tarjoaa erinomaisen käyttäjäkokemuksen loppukäyttäjälle. Uudistuksen tavoitteena oli myös terävöittää FVR:n viestiä: Kuka Suomen rokotetutkimus on, mitä se tekee ja ennen kaikkea miksi. Näin FVR kiinnostaa tulevaisuudessa yhä suurempaa asiakas- ja yhteistyökumppanijoukkoa.

Avidly suunnitteli webdesignin ja sivuston ilmeen. Sivusto toteutettiin WordPress-alustalla ja Avidlyn omalla teemalla. Ratkaisu sisältää myös räätälöityjä toiminnallisuuksia, kuten klinikoiden yhteystiedot, joihin kartat generoidaan osoitetiedon pohjalta Google Static Maps API-rajapinnalla.

Osallistu tutkimukseen -osioon toteutettiin ajastus, jonka ansiosta näkyvillä ovat vain ne tutkimukset, joihin voi tällä hetkellä ilmoittautua. Hakuajan päättyessä ilmoittautuminen päättyy automaattisesti ja tutkimus siirtyy arkistoon. Arkistosta on mahdollista hakea tutkimuksia hakusanalla tai aloitusvuoden mukaan. Ilmoittautumiset on integroitu asiakkaan Microsoft Power Automate -järjestelmään.

Huomiota kiinnitettiin myös saavutettavuuteen. Esimerkiksi ruudunlukuohjelma osaa tulkita rakenteen ja sisällön oikealla tavalla. Suunnittelimme myös käyttöliittymän ja visuaalisuuden siten, että navigaatio on yksinkertainen ja sivujen eri elementit erottuvat selkeästi. Autoimme asiakasta tuottamaan helposti ymmärrettävää sisältöä, sekä sparrasimme saavutettavan sisällön teknisistä ominaisuuksista.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Kokemäen kaupunki – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kokemäki on moderni maaseutukaupunki Satakunnan maakunnassa, ja sen lähikuntia ovat mm. Pori, Eura ja Sastamala. Kokemäellä asuu noin 7 000 henkilöä. Väkimäärä lisääntyy loma-aikoina, sillä mökkejä ja loma-asuntoja kunnassa on yli 1 300. Kaupunki on helposti saavutettavissa Pori-Helsinki-valtatien ja Pori-Tampere-rautatien avulla eri kulkuvälineillä. Kokemäeltä Poriin on 42 kilometriä. Kuntalaisten hyvinvointi on Kokemäen kaupungille tärkeä asia, […] Lue lisää

Bike Planet – Verkkokaupan ja ERP-järjestelmän uudistus

Tekijä: Avoin.Systems

Tärkein teknologia: Odoo

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tausta Bike Planet on pyöräilyn erikoisliike, jonka liiketoiminta rakentuu kivijalkamyymälän, verkkokaupan, huollon ja asiakaspalvelun varaan. Kasvun myötä entiset järjestelmät alkoivat rajoittaa kehittämistä: verkkokauppaa ei voitu muokata itsenäisesti, ja eri järjestelmien yhteensovittaminen kuormitti arkea. Yritys päätti ottaa käyttöön verkkokaupan ja myymälöiden hallintaan Odoon, joka tukee sekä arjen tehokkuutta että pitkän aikavälin kasvua. Toteutus Bike Planet toteutti […] Lue lisää

Oulun Teatteri

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

OULUN TEATTERI – Verkkopalvelun keskiössä saumaton navigointi ja erinomaiset toiminnallisuudet LÄHTÖKOHTA – Brändistrategian kirkastus käynnisti muutoksen Oulun teatterin brändistrategia uudistettiin vuonna 2022, jolloin määriteltiin uusi positio ja kohderyhmä. Tämän johdosta ajankohtaiseksi tuli myös visuaalisen ja viestinnällisen identiteetin päivittäminen. Brändi-identiteetin uudistuksen myötä myös verkkopalvelu oli päivitettävä vastaamaan uutta brändi-ilmettä ja käyttäjien muuttuneita tarpeita. Avidly oli mukana […] Lue lisää

Leppävirran kunta

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Leppävirran kunta – Ai että. Leppävirran brändi kukoistaa kunnan uusilla verkkosivuilla Pohjois-Savossa sijaitseva, noin 10 000 asukkaan Leppävirta oli hiljattain päivittänyt visuaalista ilmettään. Nyt oli tarve viedä uusi ilme verkkosivuille ja samalla uudistaa sivustorakennetta. Uuden ilmeen oli suunnitellut Avidly, ja saimme jatkaa yhteistyötä toteuttamalla myös Leppävirran sivustouudistuksen. Lähtökohta – Sivustouudistus uuden brändin mukaiseksi Pohjois-Savossa sijaitseva, […] Lue lisää

Valokuitunen.fi

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Valokuitunen Oy on valokuituverkkoja valtakunnallisesti rakentava yritys, joka on perustettu vuonna 2020. Valokuitunen rakentaa asiakkaalle vastuullisesti ja luotettavasti avoimeen palveluun perustuvan valokuituyhteyden. Kuituyhteys kytketään Telian ylläpitämään Avoin Kuitu -runkoverkkoon, jossa asiakas voi nyt ja jatkossa valita nettiliittymänsä ja haluamansa lisäpalvelut usealta eri verkon palveluntarjoajalta. Valokuitunen uudisti ilmeensä vuonna 2022 ja myös verkkosivusto vaati uudistuksen. Avidly […] Lue lisää

Rakennusliike Evälahti

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Rakennusliike Evälahti Oy on vahva ja tunnettu toimija ydintoiminta-alueellaan Etelä-Karjalassa. Vuonna 1950 perustettu Evälahti Oy on Suomen kolmanneksi vanhin saman suvun omistuksessa oleva  järjestäytynyt rakennusalan perheyritys. Yrityksen kotipaikka on Imatra ja vuonna 2010 perustetun tytäryrityksen Rakennusliike Evälahti Uusimaa Oy:n myötä Evälahti rakentaa enemmän myös pääkaupunkiseudulla. Evälahdella oli tarve uudistaa verkkosivustonsa ulkoasua sekä sisältöä. Tärkeää oli […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun